با بهترین دیدنی های بروکسل آشنا شوید

با بهترین دیدنی های بروکسل آشنا شوید

دیدنی های بروکسل، بروکسل، پایتخت بلژیک، علاوه بر اینکه مقر اتحادیه اروپا و مقر خانواده سلطنتی این کشور بوده، یک مقصد گردشگری شگفت انگیز نیز به حساب می‌آید.

مهمترین دیدنی های بروکسل

بروکسل، پایتخت بلژیک، علاوه بر اینکه مقر اتحادیه اروپا و مقر خانواده سلطنتی این کشور بوده، یک مقصد گردشگری شگفت انگیز نیز به حساب می‌آید. دیدنی های بروکسل و جاذبه‌های توریستی آن زیاد بوده و فرهنگ رستوران گردی و کافه گردی در آن فوق العاده است. به این شهر بلژیک، لقب شهر موزه‌ها را نیز می‌توان داد، زیرا مملو از موزه‌های دیدنی و منحصر به فرد است. علاوه بر این‌ها، شهر بروکسل بسیار پویا و زنده است و قطب اصلی اقتصادی و آموزشی کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل حس و حال روز کاری در آن بیشتر از شهرهای دیگر بلژیک است.

این پایتخت اروپایی، به حد کافی برای توریست‌ها و بازدیدکننده‌ها، سرگرم‌کننده بوده و علاوه بر موزه‌ها و گالری‌های هنری؛ گشت و گذارهای عجیب و غریب از مشخصه‌های این شهر است. لذت بردن از معماری گوتیک و باروک به همراه شکلات معروف بروکسل کامل می‌شود. در این مقاله با فهرستی از برترین جاذبه‌های گردشگری بروکسل آشنا خواهید شد.

با بهترین دیدنی های بروکسل آشنا شوید | یوروپ تورز

میدان اصلی شهر بروکسل

میدان اصلی شهر یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بروکسل بوده که به Grand Place معروف است. این میدان دارای خصوصیاتی زیادی بوده که آن را به جاذب گردشگری بروکسل تبدیل کرده است. بیشتر این خصوصیات به دلیل معماری منحصر به فرد آن است. خانه‌های زیبا با شیروانی‌ها، ستون‌ها و نرده‌های باشکوه، سنگ کاری‌های تزیین شده و تزیینات طلایی؛ نمونه‌هایی از این خصوصیات هستند.

علاوه بر این‌ها دو جاذبه اصلی دیگر بروکسل یعنی تالار شهر و موزه شهر را در خود جای داده است. قدمت بازار بزرگ این میدان به قرن دهم برمی گردد. امروزه کافه‌های زیادی در طرفین این میدان بزرگ شهر وجود دارند که آن را به مکان مناسبی برای امتحان کردن غذاهای سنتی بروکسل مانند صدف، وافل و سیب زمینی سرخ شده مخصوص تبدیل کرده است.

میدان اصلی شهر بروکسل | یوروپ تورز

تالار شهر بروکسل

بسیاری از شهرهای اروپایی برای ساخت تالارهای شهری مدرن از یکدیگر سبقت می‌گیرند؛ این در حالی است که شهر بروکسل به تالار شهر گوتیک قرن پانزدهمی خود می‌بالد. این آخرین ساختمان قرون وسطایی بوده که در میدان بزرگ شهر باقی مانده است. این تالار قدیمی شهر با 137 مجسمه از افراد مهم مانند افراد مقدس و بزرگان تاریخی، یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بروکسل محسوب می‌شود.

بازدیدکنندگان فقط نسخه‌های کپی شده آن را می‌توانند در تالار شهر ببینند، اما اگر می‌خواهید نمونه‌های اصلی آن‌ها را ببینید، می‌توانید به موزه شهر در همان نزدیکی بروید. بالای ساختمان تالار شهر، یک گلدسته زیبا قرار داشته که بالای آن مجسمه فرشته میکاییل به ارتفاع 5 متری قرار دارد.

تالار شهر بروکسل | یوروپ تورز

کلیسای جامع بروکسل از دیدنی‌ های بروکسل

کلیسای جامع بروکسل که یکی دیگر از دیدنی های بروکسل محسوب می‌شود، به طور رسمی به عنوان کلیسای جامع سنت مایکل و سنت گودولا شناخته می‌شود. این کلیسا یک سازه واقعا باشکوه و دیدنی است. قسمت اصلی این کلیسای کاتولیک مربوط به قرن یازدهم بوده، در حالی که برج‌های آن در قرن سیزدهم ساخته شده‌اند.

به طور کلی ساخت این کلیسای سنگی چشمگیر حدود 300 سال طول کشیده و نهایتا در قرن پانزدهم تکمیل شده است. بالا رفتن از پله‌های وسیع، شما را به برج‌های دوقلوی 69 متری می‌رساند. فضای داخلی کلیسا با تناسبی زیبا به طرز مجللی مبله شده و پنجره‌های شیشه‌ای برجسته نیز خودنمایی می‌کنند.

کلیسای جامع بروکسل از دیدنی‌ های بروکسل | یوروپ تورز

گالری سلطنتی سنت هوبرت

شهر بروکسل مملو از معماری‌های باور نکردنی بوده که شما را مجذوب خواهند کرد. در این میان طراحی گالری سلطنتی سنت هوبرت با سقف شیشه‌ای توانسته، توجه توریست‌ها را به خود جذب کند و به یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بروکسل تبدیل شده است. این پاساژ 213 متری، به سبک محبوب و پر زرق و برق ایتالیایی ساخته شده است. علاوه بر سقف شیشه‌ای، ویترین‌های قوسی شکل مغازه‌ها نیز معماری زیبایی دارند. در حال حاضر یک مرکز خرید منحصر به فرد با مغازه‌های لوکس و کافه‌های زیبا برای استراحت است.

گالری سلطنتی سنت هوبرت | یوروپ تورز

موزه علوم طبیعی از دیدنی‌ های بروکسل

موزه علوم طبیعی بروکسل بسیار دیدنی است. جالب است بدانید که استخوان معروف ایشانگو در این موزه در معرض دید عموم قرار دارد. این استخوان معروف دایناسور توسط زمین‌شناس بلژیکی، «ژان دی هاینزلین د بروکو» در سال 1960 در کنگو کشف شده است. سایر نمایشگاه‌های این موزه شامل مجموعه‌ای از اسکلت‌های فسیل شده ایگوانودون بوده که در سال 1878 کشف شده‌اند. گذشته از اسکلت دایناسورها، می‌توانید اطلاعات زیادی درباره تکامل بدن انسان در گالری بشریت کشف کرده و این گونه به گذشته سفر کنید.

موزه علوم طبیعی از دیدنی‌ های بروکسل | یوروپ تورز

موزه‌ های سلطنتی هنر های زیبا از دیدنی‌ های بروکسل

موزه‌ های سلطنتی هنر های زیبا از دیدنی های بروکسل بوده شامل 6 موزه مختلف می‌شوند. این مجموعه موزه‌های هنرهای زیبا، برخی از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی و هنری کشور را در خود جای داده‌اند. در این مکان‌ها، مجموعه‌ای چشمگیر از نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شوند که دارای قدمت قرن پانزدهمی هستند. معمولا گردشگران و بازدیدکنندگان در این مجموعه موزه‌ها، متوجه گذر زمان نمی‌شوند و زمانی که به خود می‌آیند، می‌بینند ساعت‌ها در آنجا وقت گذرانده‌اند.

موزه‌ های سلطنتی هنر های زیبا از دیدنی‌ های بروکسل | یوروپ تورز

موزه ماشین با نام Autoworld از جذاب‌ ترین دیدنی‌ های بروکسل

یکی از جذاب‌ترین دیدنی های بروکسل موزه ماشین بوده که با نام Autoworld شناخته می‌شود. اگر عاشق ماشین هستید، پس باید از موزه خودروهای قدیمی که در تالار جنوبی واقع شده، دیدن کنید. این موزه دارای مجموعه عظیمی از خودروهای اروپایی و امریکایی است.

این مجموعه، خودروهای قرن نوزدهم تا دهه 1990 را در برمی گیرد. موزه خودرو بروکسل دارای یک بنتلی ساخته شده در سال 1928 و یک فورد و بوگاتی از سال 1930 است. همچنین خودروهای سلطنتی مینروا و چندین لیموزین نیز در معرض دید عموم قرار دارند. خودروهای بلژیکی از خودروهای اسپرت و سواری گرفته تا موتور سیکلت، کالسکه و آتش نشانی نیز خودنمایی می‌کنند. این موزه در طی سال نیز رویدادهای مهمی را برای صنعت خودرو برگزار می‌کند.

موزه ماشین با نام Autoworld از جذاب‌ ترین دیدنی‌ های بروکس | یوروپ تورزل

موزه رنه ماگریت

دوستداران هنر بهتر است موزه رنه ماگریت را فراموش نکنند. این جاذبه منحصر به فرد از دیدنی های بروکسل بوده که در کاخ رویال در هتل نئوکلاسیک پنج طبقه و نفیس هتل «دو لوتو» قرار دارد. این موزه به آثار یک هنرمند سورئالیست بلژیکی به نام رنه ماگریت تعلق دارد. مجموعه‌ای دائمی و چند رشته‌ای از طراحی‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌های اصلی او به نمایش گذاشته شده است. از جمله آثار برجسته وی می‌توان به «امپراتوری نور»، «شهرزاد» و «بازگشت» اشاره کرد.

موزه رنه ماگریت | یوروپ تورز

موزه آلات موسیقی

موزه آلات موسیقی که از دیدنی های بروکسل بوده، یکی از برترین موزه‌های آلات موسیقی در جهان به حساب می‌آید. این موزه دارای بیش از 1100 آلات موسیقی از دوران باستان تا مدرن است. این ساختمان در قسمت آرت نیو و نئوکلاسیک خود، یک سالن کنسرت با طراحی منحصر به فرد دارد. در نمایشگاه کیبورد این موزه، انواع آلات موسیقی و سازهای مکانیکی و الکترونیکی از قرون وسطی تا قرن نوزدهم به نمایش گذاشته شده است.

موزه آلات موسیقی | یوروپ تورز

موزه سلطنتی نیرو های مسلح و تاریخ نظامی

اگر شیفته تاریخ جنگ هستید، می‌توانید از موزه سلطنتی نیروهای مسلح و تاریخ نظامی که از دیدنی های بروکسل است، دیدن کنید. این موزه که طرفداران زیادی دارد، در پارک تاریخی «دو سینکوانتنر» واقع شده است. این موزه با تمرکز بر نبرد، درگیری و جنگ؛ شما را به سفری از قرون وسطی تا طلوع عصر هوانوردی می‌برد. دارای چندین گالری بوده که شامل نمایشگاه‌های خاصی مانند امپراتوری فرانسه، گالری روسیه و نیروی دریایی می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند از سالن هوایی باشکوه این موزه و گالری اسلحه و زره آن نیز دیدن کنند.

موزه سلطنتی نیرو های مسلح و تاریخ نظامی | یوروپ تورز

موزه هورتا

وقتی به بروکسل سفر می‌کنید، مطمئن شوید از این فرصت برای بازدید از موزه هورتا استفاده می‌کنید. این موزه به زندگی، فلسفه، دیدگاه و آثار معمار تحسین شده به نام «ویکتور هورتا» اختصاص داده شده است. این موزه در اقامتگاه شهری سابق او قرار دارد. قدمت این اقامتگاه به سال 1898 باز می‌گردد و در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد. این موزه که از دیدنی های بروکسل محسوب می‌شود شامل نمایش‌های دائمی از مبلمان، ظروف و اشیاء هنری است. همه آن‌ها توسط هورتا و همتایانش طراحی شده‌اند. موزه، نمایشگاه‌های موقتی را ایجاد می‌کند که برتری انسان و هنر را بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌دهد. راستی باید بدانید عکاسی در این موزه ممنوع است.

موزه هورتا | یوروپ تورز

اتمیوم

اتمیوم شبیه چرخ و فلک عصر فضا به نظر می‌رسد. این ساختمان در سال 1958 به عنوان غرفه اصلی نمایشگاه جهانی بروکسل ساخته شد. اتمیوم از 9 گوی تشکیل شده که تنها 6 تای آن برای بازدید عموم باز است. با آسانسور یا پله برقی می‌توانید مسیر بین گوی‌ها را طی کنید.

اتمیوم | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های بروکسل

دیدنی های بروکسل چگونه هستند؟

دیدنی های بروکسل و جاذبه‌های توریستی آن زیاد بوده و فرهنگ رستوران گردی و کافه گردی در آن فوق العاده است. به این شهر بلژیک، لقب شهر موزه‌ها را نیز می‌توان داد، زیرا مملو از موزه‌های دیدنی و منحصر به فرد است.

میدان اصلی شهر بروکسل گونه میباشد؟

میدان اصلی شهر یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بروکسل بوده که به Grand Place معروف است. این میدان دارای خصوصیاتی زیادی بوده که آن را به جاذب گردشگری بروکسل تبدیل کرده است. بیشتر این خصوصیات به دلیل معماری منحصر به فرد آن است.

معروف ترین کلیسای شهر بروکسل چیست؟

کلیسای جامع بروکسل که یکی دیگر از ددیدنی های بروکسل محسوب می‌شود، به طور رسمی به عنوان کلیسای جامع سنت مایکل و سنت گودولا شناخته می‌شود. این کلیسا یک سازه واقعا باشکوه و دیدنی است. قسمت اصلی این کلیسای کاتولیک مربوط به قرن یازدهم بوده، در حالی که برج‌های آن در قرن سیزدهم ساخته شده‌اند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!