مشهور ترین دیدنی های پاریس فرانسه

مشهور ترین دیدنی های پاریس فرانسه

دیدنی های پاریس، پاریس یکی از شهر‌های فرانسه است که متنوع‌ترین جاذبه‌ها را در خود جای داده است. این شهر دارای دیدنی‌های طبیعی و تاریخی و مذهبی است که می‌توان …

دیدنی های پاریس: کشور فرانسه یکی از کشور‌های زیبا و با جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. اگر به فرانسه سفر کردید می‌توانید از دیدنی های پاریس بازدید کنید. پاریس دیدنی‌های متنوع تاریخی، مذهبی، طبیعی، فرهنگی و … دارد. پاریس به شهر رویاها معروف است و بسیاری از مردم به لحاظ موقعیت اقلیمی و آب و هوایی این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. پاریس بازار‌های خرید متنوع و فوق العاده‌ای نیز دارد در این بازار‌های خرید می‌توانید انواع اجناس با برند‌های محبوب را خریداری کنید. همچنین در پاریس انواع رستوران‌ها وجود دارد که می‌توانید غذاهای سنتی را تست نمایید.

مشهور ترین دیدنی های پاریس فرانسه | یوروپ تورز

مشهور‌ ترین دیدنی‌ های پاریس

پاریس یکی از شهر‌های فرانسه است که متنوع‌ترین جاذبه‌ها را در خود جای داده است. این شهر دارای دیدنی‌های طبیعی و تاریخی و مذهبی است که می‌توان در دسته کلی آنها را به صورت موزه‌ها، باغ‌ها، کلیسا، کاخ‌ها، آثار تاریخی، کتابخانه‌ها، محله‌ها و خیابان‌های معروف می‌باشد. مشهور‌ترین دیدنی های پاریس توسط اغلب تور‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد. در بسیاری از تور‌ها سعی می‌شود از همه این جاذبه‌ها بازدید شود و به همین دلیل مدت زمان تور‌ها اغلب طولانی است و برخی به 8 روز هم می‌رسند.

برج ایفل

برج ایفل از مشهور‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی های پاریس است که طول 324 متر دارد و اغلب افراد فرانسه را با برج ایفل می‌شناسند. این برج به سال‌های هزار و هشتصد و هشتاد و هفت تا هزار و هشتصد و هشتاد و هشت توسط گوستاو ایفل ساخته شده است. به دلیل اینکه افراد زیادی به آنجا می‌روند صف‌های طولانی برای رسیدن به بلندترین نقطه این برج وجود دارد که هیجان بیشتری دارد.

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس یکی از به یاد ماندنی‌ترین دیدنی های پاریس است. در موزه لوور سی و پنج هزار اثر هنری وجود دارد که بسیاری از آنها دارای قدمت بالایی است. این موزه بسیار بزرگ است و مساحت آن به شصت هزار متر مربع می‌رسد. و همه روزه از ساعت 9 صبح امکان بازدید وجود دارد.

کاخ ورسای پاریس

یکی از مشهورترین کاخ‌های فرانسه است که به سال هزار و ششصد و شصت و نه باز می‌گردد. این کاخ از معماری باشکوهی برخوردار است و در جهان کاخ بسیاری از آن الهام گرفته شده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها به کاخ سفید، کاخ برانیسکی در لهستان و کاخ کوئلوز و کاخ ثابت پاسل در ایران، اشاره می‌شود.

این کاخ همه روزه برای بازدید باز است. فضای داخلی این کاخ بسیار زیبا و دارای هفت سالن به نام الهه‌های رومی است. کاخ ورسای دارای ساختمان سلطنتی بسیار بزرگی است و همچنین دارای 5 چپل هم می‌باشد که قبلا مورد استفاده درباریان قرار می‌گرفته است. در کاخ ورسای سه ملکه لویی چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم زندگی می‌کرده‌اند.

کلیسای قلب مقدس

کلیسای قلب مقدس که در مون مارتر وجود دارد یکی از دیدنی های پاریس است. مون مارتر محله‌ای زیبا با بافت روستایی است که توانسته است بافت زیبا و هیجان انگیز خود را حفظ کند. در محله مون مارتر کافی شاپ‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که گردشگران می‌توانند مدتی در آنجا استراحت کنند. کلیسای قلب مقدس دارای بزرگترین ناقوس به وزن 19 کیلوگرم است. از پایین تپه تا این کلیسا دویست و سی و چهار پله وجود دارد. در این محله خواربار فروشی‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خوراکی‌های مختلف خریداری کنید. همچنین یک نانوایی در مون مارتر وجود دارد که در گذشته مسئول تهیه نان برای کاخ الیزه بوده است و به عنوان بهترین نانوایی پاریس فعالیت می‌کند.

موزه های دیدنی شهر پاریس

در پاریس موزه‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. از این موزه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موزه اورسی

موزه اورسی یکی از موزه‌های مشهور پاریس است. موزه اورسی مجموعه آثاری از قرن 19 تا قرن 20 را در خود جای داده است. با توجه به اینکه این موزه در کنار رون سن قرار دارد. گردشگران زیادی برای بازدید از دیدنی های پاریس فاصله مابین رود سن و موزه اورسی را پیاده طی می‌کنند. در این مسیر می‌توانید از کتابفروشی‌ها بازدید نمایید.

موزه دورسای

موزه دورسای یکی از موزه‌های پاریس است که در آن آثار هنری هنرمندان معروفی چون ونگوگ، سزان، رنیون و غیره در آن نگهداری می‌شود. این موزه ابتدا در یک ایستگاه راه آهن قرار داشت و سپس توسط رئیس جمهور فرانسه در سال‌های هزار و نهصد و هفتاد و چهار تا هزار و نهصد و هشتاد و یک دوباره بازسازی شد.

موزه اورانژری

این موزه در باغ تویلری قرار دارد. در این موزه هشت نقاشی از مونت مرسوم به نیلوفر آبی قرار دارد. این موزه جایگاه مناسبی برای علاقه مندان به هنر نقاشی و طراحی است. در این موزه آثاری از پیکاسو هم دیده می‌شود.

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو (Musée National Picasso-Paris) یکی از دیدنی های پاریس است که همه روزه افراد زیادی برای بازدید از آن به پاریس می‌آیند. این موزه در ساعات 10:30 صبح باز تا 6 عصر باز می‌باشد. موزه پیکاسو اغلب آثار هنری را در خود جای داده است. در پشت این موزه پارک لئونر فینی هم قرار دارد که گردشگران می‌توانند از آن بازدید نمایند. همچنین برای استراحت و صرف غذا می‌توانید به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های نزدیک این موزه بروید.

دیدنی‌ های پاریس در سه روز

افراد بسیاری دوست دارند در سفر به پاریس بهترین دیدنی های پاریس را در مدت اقامت خود ببینند. اغلب تور‌های پاریس در مدت 4 روز و سه شب و یا حداکثر 9 روز برگزار می‌شود که با توجه به برنامه‌های آژانس مجری می‌توان برخی از دیدنی های پاریس را مشاهده نمود. در مدت سه روز حتی می‌توانید با فرهنگ مردم پاریس آشنا شده و حتی از تفریحات متنوع پارک‌ها و باغ‌ها و تئاتر‌های پاریس لذت ببرید. برخی از دیدنی های پاریس برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم قدیمی و جدید مردم پاریس است.

به طور کلی برای بازدید از دیدنی های پاریس در مدت سه روز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

روز اول برای بازدید از دیدنی‌ های پاریس

برج ایفل و باغ‌ های اطراف

در اولین روز می‌توانید به بازدید از مشهور‌ترین جاذبه پاریس یعنی برج ایفل بروید. اما از داخل باغ تروکادرو  و یا از باغ‌شان دو مارس به تماشای آن بپردازید. لذت قدم زدن در داخل باغ‌هایی فوق العاده و همچنین تماشای برج ایفل فوق العاده آرام بخش است.

گذری در رود سن پاریس

رود سن موضع خوبی برای دسترسی به سایر دیدنی های پاریس دارد. گذر از رود سن نه تنها لذت بردن از رودخانه‌ای آرام را به همراه دارد بلکه به شما اجازه می‌دهند دیدنی های پاریس را در طول مسیر قایق سواری مشاهده نمایید. در مسیر قایق سواری رود سن می‌توانید برج ایفل، کلیسای نوتردام، موزه بارنلی، موزه هنر‌های جدید، موزه هنری اورانگری، باغ تویلری، موزه لوور و موزه اورسی، کلیسای کوچک ساینت و بسیاری دیگر از مکان‌های معروف پاریس را ببینید. رود سن در حقیقت توانسته است تنوع خوبی برای زیبایی‌های این شهر به وجود آورد. در کنار رودخانه سن ساختمان‌های زیبایی احداث شده است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

اتوبوس‌ های هاپ آن هاپ آف

با توجه به اینکه دیدنی های پاریس بسیار متنوع هستند برای بازدید از آنها می‌توانید از اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف استفاده کنید. این اتوبوس‌ها اغلب در نزدیکی برج ایفل می‌ایستند و تمامی جاذبه‌های پاریس را به شما نشان می‌دهند. استفاده از اتوبوس‌های گردشگری  پاریس یکی از تجربه‌های خوب سفر به پاریس محسوب می‌شود.

کاخ شایو

از دیگر دیدنی های پاریس می‌توان به کاخ شایو اشاره نمود. این کاخ دارای نمایی زیبا از رود سن، برج ایفل و باغ تروکادو است. در ضلع شرقی این کاخ موزه معماری و در ضلع غربی آن موزه دریایی و مردم‌شناسی قرار دارد. فضای داخلی کاخ به گونه‌ای است که منظره‌ای زیبا را به نمایش می‌گذارد. کاخ شایو یک آکواریوم زیبا را هم در بر می‌گیرد. در کاخ شایو یک سالن تئاتر هم زیبا وجود دارد. در کاخ شایو این سالن تئاتر هر ساله میزان کنسرت‌ها و نمایش‌های گوناگونی است. محوطه کاخ بسیار پویا است.

دیدنی‌ های پاریس و برج مونپارناس

برج مونپارناس یکی از جذاب‌ترین دیدنی های پاریس است. در این برج در بالاترین نقطه آن رستوران‌ها و همچنین تلسکوپ‌هایی قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زیبایی‌هایی شگفت انگیز از شهر پاریس را تماشا کنید. برج مونپارناس به لحاظ معماری تعجب معماران را بر انگیخته است. این برج دارای دویست و ده متر ارتفاع است که بعد از برج ایفل دومین برج بلند پاریس است.

دیدنی‌ های پاریس و برج مونپارناس | یوروپ تورز

بازدید از دیدنی‌ های پاریس در روز دوم

دیدنی های پاریس در روز دوم بسیار هیجان انگیز‌تر است. این دیدنی‌ها دارای پیشینه تاریخی و مذهبی هستند. در پاریس یک باغ بسیار معروف وجود دارد که می‌توانید پس از آشنایی با فرهنگ پاریس به سادگی از همنشینی با مردم پاریس لذت برده و از تفریحات باغ استفاده کنید. این دیدنی‌ها شامل موارد زیر است:

کلیسای سنت شاپل پاریس

با توجه به اینکه در پاریس کلیسا‌های متعددی ساخته شده است از آن‌ها می‌توان کلیسای سنت شاپل و نوتردام اشاره کرد. کلیسای سنت شاپل در نزدیکی کلیسای نوتردام قرار دارد و گردشگران بسیاری می‌توانند در مدت 1 ساعت از هر دو کلیسا بازدید نمایند.

هزینه ورودی ندارد و ساعت بازدید از این کلیسا همه روزه از ساعت 7:30 صبح تا 18:30 عصر می‌باشد. کلیسای نوتردام دارای 63 متر ارتفاع است و از معماری بی‌نظیری بهره‌مند است. این کلیسا دارای ده ناقوس می‌باشد که در تواریخ مهمی چون پایان جنگ جهانی دوم به صدا در می‌آید. جالب است بدانید کلیسای نوتردام در جنگ متحمل آسیب‌هایی شد و در رمان معروف ویکتور هوگو نیز نام برده شده است و به همین دلیل مورد توجه و مرمت مردم قرار گرفت که حدود بیست و پنج سال مرمت آن به طول انجامید.

طاق پیروزی پاریس

طاق پیروزی پاریس به یاد جان باختگان انقلاب فرانسه ساخته شده است. طاق پیروزی در انتهای خیابان شارل دوگل قرار دارد. خیابان بسیار معروف شانزه لیزه نیز در غرب این طاق قرار دارد. در پایین این طاق آرامگاه چند سرباز گمنام نیز وجود دارد. این طاق 49 متر ارتفاع دارد. طراحی طاق پیروزی پاریس الهام گرفته از طاق پیروزی تیتوس روم است. معمار آن ژان فرانسوا ترز بوده که به سال هزار و هشتصد و شش ساخته شده است.

باغ لوکزامبورگ پاریس

یکی از بهترین و پر طرفدار‌ترین باغ‌های پاریس است که همه مردم پاریس در این پارک پیک نیک می‌آیند. در این پارک مسیر‌های دو و دوچرخه سواری وجود دارد و فضایی بسیار آرامش بخش و زیبا همراه با غروب آفتاب پدید می‌آید. مردم پاریس به همراه کودکان همیشه به این باغ می‌آیند و کودکان به بازی‌هایی چون مسابقه قایق سواری در حوض بزرگ آب، تنیس و نمایش عروسکی و پونی سواری و سرسره می‌پردازند. در این باغ بزرگ یک چرخ و فلک قدیمی وجود دارد.

در باغ لوکزامبروگ پاریس که توسط ناپلئون ایجاد شده است بزرگتر‌ها می‌توانند به تفریحاتی چون شطرنج، کنسرت‌های فضای باز و بازدید از بیش از صد مجسمه بپردازند. فضای درونی این پارک به سبک انگلیسی طراحی شده است و دارای آبنماهای فوق العاده زیبا است.

میدان وژ پاریس

یکی دیگر از دیدنی های پاریس میدان وژ است. این میدان توسط شاه هانری در سال‌های هزار و ششصد و پنج تا هزار و ششصد و دوازده احداث شده است. در اطراف این میدان ساختمان‌هایی به رنگ قرمز و درختان زیبای هرس شده وجود دارد. تردد در این میدان بسیار زیاد است و گردشگران می‌توانند مدتی در این میدان به استراحت بپردازند و سبک معماری این میدان و محیط اطرافش را مشاهده کنند.

روز سوم و جاذبه‌ های پاریس

در نهایت در روز سوم می‌توانید از باغ‌های دیگر و همچنین مراکز خرید معروف و زیبای فرانسه بازدید کنید و یا در رستوران‌های معروف پاریس مشغول صرف غذاهای ملی و سنتی بشوید. 

غذاهای پاریس فوق العاده خوشمزه و رنگارنگ است که با سلیقه ایرانی‌ها سازگار است. در رستوران‌های پاریس انواع غذاها با گوشت قرمز، گوشت مرغ، صدف و ماهی و خرچنگ و انواع غذاهای گیاهی و دسر‌ها تهیه می‌شود. همچنین در خصوص مراکز خرید می‌توان گفت بهترین اجناس آرایشی و بهداشتی از جمله عطر‌ها و ادکلن‌ها و پوشاک‌ها، لوازم دیجیتال و همچنین لوازم سنتی و صنایع دستی را می‌توانید از بازارهای آن خریداری نمایید.

بهترین غذا های پاریس

پس از اینکه از دیدنی های پاریس دیدن کردید می‌توان بهترین غذاهای پاریس را در رستوران‌های معروف آن صرف کنید. از جمله بهترین غذاهای پاریس می‌توان به مرغ سوخاری و خوراک‌های حلزون و صدف، استیک و سیب زمینی سرخ شده اشاره کرد. معمولا گردشگران از خوردن غذاهایی لذت می‌برند که جدید و خاص باشد. از جمله غذاهایی خاص می‌توان به غذای پای قورباغه، استیک تاتار و سوفله پنیر اشاره نمود. دسرهای مختلف شکلاتی هم می‌توانید صرف کنید. در غذاهای پاریس معمولا از مواد و ترکیباتی استفاده می‌شود که در حین خوشمزگی بسیار مقوی باشند.

بهترین غذا های پاریس | یوروپ تورز

خرید و دیدنی‌ های پاریس

دیدنی‌های پاریس در خیابان‌های قدیمی نهفته است. خیابان‌های قدیمی پاریس دارای زیبایی‌های خاصی است که در حین خرید از فروشگاه‌های آن می‌توانید هیاهو و تکاپو را در خیابان‌های معروف پاریس از نزدیک ببینید. خیابان‌های قدیمی پاریس فضای دلگرمی دارند و می‌توانید با عکاسی از آنها خاطرات زیبایی برای خود ثبت نمایید.

خرید و دیدنی‌ های پاریس | یوروپ تورز

خیابان رودس مارتیرس

خیابان رودس مارتیرس نیز یکی از جاذبه‌های فوق العاده دیدنی پاریس است که شما را با فرهنگ مردم پاریس آشنا می‌کند. این خیابان از قدیمی‌ترین خیابان‌های پاریس بوده. در این خیابان انواع مغازه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و انواع خوراکی مانند پنیر و گوشت و غیره خریداری کنید. در دو طرف خیابان بیش از دویست مغازه و رستوران وجود دارد.

خیابان رودس مارتیرس | یوروپ تورز

خیابان شانزه لیزه

شانزه لیزه نامی آشنا برای ایرانیان است که از دیدنی‌های پاریس به شمار می‌آید. در خیابان شانزه لیزه انواع فروشگاه‌های برند معروف چون گوچی، هوگو باس و غیره یافت می‌شود. در این خیابان می‌توانید لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و لوازم مورد نیاز شخصی را خریداری کنید و به بازدید از مغازه‌های مختلف و اجناس مختلف پاریسی بپردازید که کم از لطف نخواهد بود.

خیابان شانزه لیزه | یوروپ تورز

گالری لافایت

از مشهورترین ساختمان‌های خرید پاریس لافایت می‌باشد که در این ساختمان می‌توانید انواع جواهرات، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالای دیجیتال را خریداری کنید. ظاهر ساختمان فوق العاده زیبا و با معماری دوست داشتنی است که از سه قسمت فروشگاه اصلی، فروشگاه مخصوص آقایان و فروشگاه لوازم خانگی تشکیل شده است. در این ساختمان یک سالن غذاخوری بسیار بزرگ وجود دارد که پس از خرید می‌توانید برای استراحت به آنجا بروید و از بازدید این ساختمان زیبا لذت ببرید.

گالری لافایت | یوروپ تورز

مثلث طلایی مد یکی از جالب ترین‌ های پاریس

شاید شما هم بخواهید به یکی از جالب‌ترین و زیبا‌ترین محله‌ها برای خرید در پاریس بروید که هم تنواع بالایی داشته باشد و هم محصور نباشد. مثلث طلایی مد متشکل از سه خیابان به نام‌های جرج وی، مونتاگن، فرانسوا است. در این محله می‌توانید به انواع خرید بپردازید. در این سه خیابان انواع برند‌های محبوب مانند چنل، فراگامو، والنتینو، بولگاری، گوچی و غیره یافت می‌شود. در ماه‌های ژانویه و جولای اغلب فروشگاه‌های این خیابان‌ها تخفیفات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

باغ پله رویال

در نهایت در روز سوم می‌توانید بازدید از جاذبه گردشگری پاریس را با باغ پله به پایان ببرید. باغ پله رویال یکی دیگر از باغ‌های معروف پاریس است که در آن انواع فروشگاه‌های وجود دارند. این باغ از قرن هفدهم در پاریس ساخته شده است. این باغ زیبا در نزدیکی موزه لوور قرار دارد. در این باغ کاخی قرار دارد که توسط کاردینال ریشلو مشاور لویی سیزدهم در سال هزار و ششصد و بیست و نه ساخته شده است. وسعت باغ به بیست هزار متر مربع می‌رسد و دارای یک ساختمان تئاتر هم می‌باشد.

باغ پله رویال | یوروپ تورز

کاخ گارنیه از معروف‌ ترین کاخ‌ های پاریس

در پاریس کاخ‌ها و باغ‌های بسیاری وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به گارنیه اشاره نمود. کاخ گارنیه توسط چارلز گارنیه در قرن نوزدهم طراحی و ساخته شده است. کاخ گارنیه در واقع رونمایی از هنر‌های نمایشی پاریس است.

در این کاخ از نقاشی‌های مختلف روی دیوار استفاده شده است. در طبقه اول این کاخ تمامی لباس‌ها و پوستر‌ها و دیگر لوازم مربوط به هنر‌های نمایشی قرن‌های گذشته وجود دارد. روی سقف این کاخ نقاشی‌هایی از شاگل نقاش روسی دیده می‌شود. کاخ گارنیه از جالب‌ترین دیدنی‌های پاریس است که توانسته است هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب نماید.

کاخ گارنیه از معروف‌ ترین کاخ‌ های پاریس | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های پاریس

مشهور ترین دیدنی های پاریس چیست؟

برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای، کلیسای قلب مقدس.

ویژگی های برج مونپارناس چیست؟

برج مونپارناس یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های پاریس است. در این برج در بالاترین نقطه آن رستوران‌ها و همچنین تلسکوپ‌هایی قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زیبایی‌هایی شگفت انگیز از شهر پاریس را تماشا کنید. برج مونپارناس به لحاظ معماری تعجب معماران را بر انگیخته است. این برج دارای دویست و ده متر ارتفاع است که بعد از برج ایفل دومین برج بلند پاریس است.

در خیابان شانزه لیزه چه چیزهایی مشاهده می شود؟

شانزه لیزه نامی آشنا برای ایرانیان است که از دیدنی‌های پاریس به شمار می‌آید. در خیابان شانزه لیزه انواع فروشگاه‌های برند معروف چون گوچی، هوگو باس و غیره یافت می‌شود. در این خیابان می‌توانید لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و لوازم مورد نیاز شخصی را خریداری کنید و به بازدید از مغازه‌های مختلف و اجناس مختلف پاریسی بپردازید که کم از لطف نخواهد بود.

بهترین موزه های پاریس چیست؟

موزه اورسی، موزه دورسای، موزه اورانژری، موزه پیکاسو.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!