با بهترین غذاهای پاریس فرانسه آشنا شوید

با بهترین غذاهای پاریس فرانسه آشنا شوید

آشنایی با بهترین غذاهای پاریس

پاریس زیبا، فقط شهر عشاق و ساختمان های تاریخی و برج ایفل نیست. پاریس، به شهر کافه ها و رستوران های فوق العاده و غذاهای فرانسوی هم زبانزد است. همیشه فرهنگ یک کشور با مشخصه های غذایی و آشپزی آن گره خورده است. غذاهای فرانسوی بخش مهمی از فرهنگ کشور فرانسه است. چشیدن غذاهای معروف فرانسوی می تواند تجربه ی نزدیکی از آن فرهنگ برای شما به ارمغان بیاورد.

یکی از راه هایی که می تواند مستقیم شما را به دل تاریخ و فرهنگ یک کشور ببرد غذاهای مخصوص آن کشور است. مثلاً شاید همه جای دنیا بتوانید یک کرواسان شکلاتی میل کنید اما نوش جان کردن همین کرواسان ساده در پاریس که خاستگاه نان هلالی است، حس و حال دیگری دارد. با ما همراه باشید تا چند تا از خوشمزه ترین غذاهای فرانسوی و بهترین غذاهای پاریس را به شما معرفی کنیم.

باگت فرانسوی

شاید یکی از بهترین غذاهای پاریس و البته ساده ترینشان همین نان باگت فرانسوی باشد. باگت در لغت به معنای چوب جادویی است. این نان که در غذاهای فرانسوی قدمتی دیرینه دارد، مخصوصاً اگر گرم و تازه باشد، بسیار خوش طعم است و اگر با لبنیات محلی فرانسوی مثلاً پنیر های معروف فرانسوی مثل بری یا گرویر خورده شود تجربه ی بسیار لذیذی خواهد بود.

اگر می خواهید طعم بی نظیر باگت را تجربه کنید از یک نانوایی اصیل و مطمئن مثل Le Grenier a pain  خرید کنید. این نانوایی سابقه ی خوبی در بردن جوایز مسابقات بهترین باگت دارد. سرو غذاهای معروف فرانسوی یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی است که همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند.

کرم بروله (Crème brûlée)

اگر می خواهید در کنار غذاهای فرانسوی، یکی از معروف ترین دسرهای فرانسوی را امتحان کنید باید به سراغ کرم بروله بروید. این دسر که به نام کرم سوخته هم شناخته می شود دسری خوش طعم است که ماده اولیه اش خامه است و معمولاً در کاسه های سفالی یک نفره به نام رامیکین سرو می شود. این دسر با کاستارد غلیظ درست می شود و روی آن کارامل سفت ریخته می شود. کاستارد این دسر می تواند طعم های متفاوتی داشته باشد اما طعم معروف آن وانیلی است.

کرم بروله
کرم بروله

استیک فریت (Steak frites)

یکی از بهترین غذاهای پاریس یک بشقاب پر از استیک و سیب زمینی سرخ شده است که بهترین رستوران برای تجربه ی این غذا Le Relais de l’Entrecote  است. بشقاب استیک و فریت این رستوران بهترین غذایش نیست بلکه تنها غذای این رستوران است. برای همین آن را مثل یک اثر هنری کلاسیک و به بهترین نحو سرو می کند. در قدیم برای تهیه این استیک از گوشت کفل استفاده می شد اما امروزه از گوشت دنده یا همان فیله اسکاچ استفاده می شود.

کروک موسیو (Croque monsieur)

اگر به دنبال یک غذای سبک فرانسوی هستید کروک موسیو را از دست ندهید. این غذای فرانسوی یک نوع ساندویچ ژامبون با پنیر است (چیزی که جزء لاینفک فرهنگ غذاهای کشور فرانسه است) که البته خیلی با همبرگری که در ذهن شماست فرق می کند. در این ساندویچ، پنیر ذوب شده را روی ژامبون می ریزند و به همراه مقدار زیادی سس خوش طعم بشامل آن را لای برش های نان قرار می دهند.

کروک موسیو
کروک موسیو

اسکارگو  (Escaregot)

تا به حال به خوردن حلزون فکر کرده اید؟ درست است که برای خیلی از گردشگران در پاریس خوردن حلزون ممکن است عجیب و غریب و یا حتی مشمئز کننده به نظر برسد اما حقیقت این است که این غذا یکی از غذاهای فرانسوی به شدت پر طرفدار است و داغ به داغ و با حبه های سیر و کره ی فراوان سرو می شود. اگر می خواهید بهترین غذاهای پاریس را تجربه کنید سری به رستوران L’Escargot Montorgueil بزنید.

گراتین دوفینوس  (Gratin dauphinois)

در غذاهای فرانسوی، مشخصاً در آشپزی فرانسوی، سیب زمینی ماده پایه محسوب می شود. در گراتین هم همین طور است، برش های نازک سیب زمینی که لایه لایه روی هم در ظرفی آغشته به کره و سیر قرار می گیرند و همراه شیر یا خامه پخته می شوند.

این غذا طعم ملایم و مطبوعی دارد اما آن را به عنوان دسر انتخاب نکنید بلکه به عنوان غذای اصلی نوش جان کنید چرا که گراتین از جمله غذاهای فرانسوی است که بسیار سنگینی است. سرو غذاهای معروف فرانسوی یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی است که همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند.

سوفله  (soufflé)

یکی از بهترین غذاهای پاریس که می تواند جزو شیرینی و دسرهای فرانسوی هم باشد، سوفله است. سوفله در لغت به معنای وزیدن یا دمیده شدن است که اشاره ی ظریفی به پف معروف سوفله دارد. این دسر خوش طعم و کلاسیک از سفیده زده شده ی تخم مرغ و آرد درست می شود.

به نوع شیرین آن شکر هم می زنند اما گاهی به عنوان یکی از غذاهای فرانسوی با ماهی، صدف، گوشت یا سبزیجات هم پخته می شود. مشخصه ی اصلی سوفله همانطور که از نامش مشخص است پف آن است که بعد از اینکه در فر قرار می گیرد ۲ تا ۳ برابر پف می کند. تجربه ی این خوراکی محبوب فرانسوی را چه به صورت دسر و چه به صورت غذا از دست ندهید.

سوفله
سوفله

کنل  (Quenelle)

اگر به دنبال صرف یک غذای سبک و مغذی هستید باید کنل را امتحان کنید. کنل که یکی از غذاهای فرانسوی شبیه دامپینگ است با آرد سوخاری، تخم مرغ و ماهی یا گوشت و به شکل بیضی پخته می شود. این غذا به دلیل اینکه بدون روغن و با آب بسیار کم پخته می شود غذایی سبک و مغذی است.

راتاتویی  (Ratatouille)

این روزها کمتر کسی است که اسم راتاتویی به گوشش نخورده باشد. احتمالاً همه مان این غذا را از انیمیشن معروف موش سر آشپز یادمان هست. از بهترین غذاهای پاریس که غذایی سنتی نیز هست و ترکیبی از سبزیجات است.

در این غذا انواع مختلفی از سبزیجات مدیترانه ای مثل بادمجان، کدو سبز، قارچ و … که در شهر نیس ریشه دارند استفاده می شود و همراه ادویه ی خوش طعمی سرو می شود. تجربه طعم این غذای لذیذ یکی از علاقه مندی های گردشگرانی است که همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند.

راتاتویی
راتاتویی

ماکارون  (macaron)

نمی شود به پاریس بروید اما بدون خوردن ماکارون های خوشمزه ی Pierre Hermé از آن جا برگردید. این شیرینی معروف و محبوب فرانسوی که در رنگ های مختلف و طعم های بی نظیر پخته می شود می تواند از جمله دسرهای فرانسوی است که می توانید به عنوان یک سوغاتی پاریسی برای عزیزانتان ببرید.

ماکارون
ماکارون

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!