دربارۀ طاق پیروزی پاریس فرانسه چه میدانید؟

دربارۀ طاق پیروزی پاریس فرانسه چه میدانید؟

طاق پیروزی پاریس

در این پست درباره طاق پیروزی پاریس صحبت می کنیم .یکی از زیباترین دیدنیهای شهر پاریس طاق پیروزی یا دروازه پیروزی است. این دروازه در میدان شارل دوگل قرار گرفته است و خیابان شانزلیزه در بخش شرقی این میدان واقع شده است. طاق پیروزی در سال 1806 به دستور ناپلئون بناپارت ساخته شده است. در حقیقت طاق پیروزی  یادبودی برای بزرگداشت پیروزی ارتش فرانسه در جنگ استرلیتز می باشد. تور اروپا و تور فرانسه فرصت خوبی برای سفر به این شهر و دیدن این دروازه می باشد.

طراحی طاق پیروزی توسط ژان فرانسوا تزر شالگرین صورت گرفته است.طاق پیروزی  به عرض 45 متر و ارتفاع 50 متر در مرکز میدان شارل دوگل ساخته شده است. از ویژگی های این میدان این است که دوازده خیابان مختلف از سراسر شهر پاریس به این میدان می رسند و منظرۀ آن را از بالا شبیه به یک ستاره می کنند.

دربارۀ طاق پیروزی پاریس
دربارۀ طاق پیروزی پاریس

شروع ساخت بنای طاق پیروزی

درباره طاق پیروزی پاریس باید بدانید که شروع ساخت این بنا در سال 1806 و در روز تولد ناپلئون صورت گرفت. چهار سال بعد در زمان ازدواج ناپلئون با ماری لوئیس اتریشی این بنا هنوز در حال ساخت بود؛ اما در این زمان از طاق پیروزی یک نمونه چوبی ساخته شده بود که به مناسبت ورود همسر ناپلئون به نمایش در آمد. شالگرین براساس همین نمونه چوبی اصلاحاتی را روی طرح بنای اصلی پیاده کرد که زیبایی آن را بیشتر نمود.

شروع ساخت بنای طاق پیروزی
شروع ساخت بنای طاق پیروزی

تکمیل بنا

درباره طاق پیروزی پاریس جالب است بدانید که پس از مرگ شالگرین و برکناری ناپلئون از قدرت تا مدتها ساخت طاق پیروزی به تعویق افتاد. سرانجام لوئی هجدهم در سال 1823 فرمان تکمیل این بنا را صادر کرد. این بنا در سال 1836 تکمیل شد و این بنا را به یادگاری از دوره شاه لوئی فیلیپ تبدیل نمود. افتتاح رسمی طاق پیروزی در روز 29 جولای 1836 صورت گرفت.

تکمیل بنا
تکمیل بنا

ویژگیهای طاق پیروزی

همانطور که گفته شد، طراحی طاق پیروزی توسط شالگرین و برگرفته از طاق تیتوس در روم بود. در نمای بالایی چهار ستون این بنا ،مجسمه های زیبایی ساخته شد که تصاویری از جشن پیروزی انقلاب و اعدام اولین امپراطور بود. این مجسمه ها توسط سه مجسمه ساز مشهور به نام های فرانسوا روده، ژان پیر کارتوت و آنتوان اتکس ساخته شدند. این مجسمه ها نمونه زیبایی از ترکیب تاریخ با هنر هستند. روی بنا همچنین با نام ژنرال ها و فرماندهان جنگی و جنگهای آنها تزئین یافته است.

درباره طاق پیروزی پاریس جالب است بدانید  از پایین تا بالای طاق پیروزی 284 پله وجود دارد که با طی آن می توانید به بالای این بنا رفته و پاریس را از بالا تماشا کنید. بسیاری از مردم همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور فرانسه برای دیدن این بنا به این کشور سفر می کنند.

درباره طاق پیروزی پاریس گفتنی است که امروزه بخشی از بنا دارای آسانسور است که شما می توانید قسمتی از مسیر تا بالای بنا را با آسانسور طی کنید اما بقیه مسیر را باید از پله ها بالا بروید. قبل از اینکه به سکو برسید به موزه کوچکی می رسید که در آن آثار و تاریخچۀ بنا به نمایش در آمده است.

همچنین در سال 1921 مقبره ای به یادبود سربازان گمنام در زیر این بنا ساخته شد و آتشی که در مجاورت آن همواره می سوزد، زنده کننده یاد شهدای جنگ است. این آتش هر روز عصر به یادبود این افراد گر می گیرد و شعله می کشد. این آتش با گاز طبیعی برپا می شود. همه ساله در سالروز صلح فرانسه که منتهی به پایان جنگ جهانی اول شد در این منطقه جشنی برگزار می شود که با استقبال زیاد مردم فرانسه روبرو شده است.

ویژگیهای طاق پیروزی
ویژگیهای طاق پیروزی

طاق پیروزی مکان برپایی مراسم باشکوه

سنتی که سالهاست در این مکان جای گرفته این است که مردم شهر پاریس جشن ها و مراسم یادبود افراد مهم را در این مکان برگزار می کنند.درباره طاق پیروزی پاریس حالب است بدانید که پیکر ناپلئون بناپارت پس از مرگ او از مجاورت این بنا تشییع شد و برای دفن برده شد. پس از او نیز بزرگداشت افراد مشهور بسیاری در این مکان صورت گرفت.

به عنوان مثال پس از مرگ ویکتورهوگو تابوت او را در زیر طاق قرار دادند. مردم پاریس برای احترام به او در این مکان تجمع کردند و تشییع جنازه باشکوهی برای او برپا کردند. همچنین فردیناند فوش نیز از این مکان تشییع شد. همچنین پس از شکست نازی ها و بیرون رانده شدن آنها از مرزهای فرانسه، ارتش فرانسه رژۀ افتخاری را در این مکان برگزار نمود.

درباره طاق پیروزی پاریس باید بدانید که طاق پیروزی تنها یک بنای تاریخی نیست. این بنا در حقیقت برای مردم فرانسه سمبلی معنوی از نبرد و مبارزه و استقامت است. احترامی به مردان و زنانی که در طی قرنها برای دفاع از کشور فرانسه کشته شده اند. برای بازدید از طاق پیروزی و بالا رفتن از آن نیاز به تهیه بلیط دارید.

اگر به فرانسه و شهر پاریس سفر کردید بازدید از دروازه پیروزی پاریس را از دست ندهید. می توانید پس از گردش سری هم به شانزلیزه بزنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!