با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید

با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید

در میان هزاران فرودگاه که در دنیا وجود دارند برخی از آن ها دارای شهرت جهانی می باشند که فرودگاه شارل دوگل فرانسه( Charles de Gaulle Airport) یکی از آن ها می باشد. در صورتی که می خواهید به این کشور سفر کنید حتما به این فرودگاه خواهید رفت و در روز هزاران مسافر از این فرودگاه به پایتخت ها و شهرهای دیگر جهان سفر می کنند یا وارد این فرودگاه می شوند. در این مقاله شما را بیشتر با فرودگاه شارل دوگل آشنا خواهیم نمود و در مورد این فرودگاه بیشتر بحث خواهیم کرد. این فرودگاه که به احترام شارل دوگل رهبر جنبش مقاومت فرانسه به این نام درآمده است در 25 کیلومتری شمال شرق شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است. در کل می توان گفت که این فرودگاه یکی از بزرگترین، پرپرواز ترین و فرودگاه مقصد شرکت ایرفرانس، هواپیمایی ملی فرانسه می باشد. در این مقاله بیشتر شما را با فرودگاه شارل دوگل آشنا خواهیم نمود.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
تاریخچه فرودگاه شارل دوگل
فرودگاه شارل دوگل در پاریس ( Charles de Gaulle Airport) دومین فرودگاه پر پرواز در اروپا و هشتمین در دنیا می باشد. این فرودگاه مبداء و مقصد بسیاری از هواپیماهایی است که پرواز داخلی یا خارجی را به کشور فرانسه وارد و یا از این کشور خارج می کنند و همچنین دارای اهمیت بسیار زیادی در زمینه جابجایی باربری نیز دارد. این فرودگاه در سال 1966 ساخته شده و نام اصلی آن رواسی بود که هم اکنون نیز بسیاری از مردم این فرودگاه را به همین نام می شناسند. البته در سال 1974 به افتخار شارل دوگل، نام این فرودگاه تغییر کرد و به این نام درآمد. دومین فرودگاه پر پرواز در اروپا در سال 2008 بیش از 60 میلیون مسافر را جابجا کرد که این امر به دلیل وسعت و جذاب بودن این فرودگاه برای شرکت های پروازی از جمله ایرفرانس می باشد. در صورتی که قصد سفر به اروپا و پاریس را داشته باشید، انتخاب این فرودگاه می تواند آسان ترین و بهترین گزینه برای شما باشد چرا که ایرفرانس یکی از موفق ترین ایرلاین های دنیا می باشد. در ادامه شما را بیشتر با این فرودگاه و راه های دسترسی به آن آشنا خواهیم نمود.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
فرودگاه شارل دوگل و حمل و نقل بار
شارل دوگل نه تنها اهمیت بسیار زیادی در حمل و نقل مسافری دارد بلکه ترافیک بار نیز در این فرودگاه بسیار بالا است. این فرودگاه مقصد پروازی بیشتر هواپیماهای باربری شرکت دلتا از اعضای شرکت اسکای تیم می باشد و هر ساله میزان بسیار زیادی از حمل و نقل بار توسط این فرودگاه انجام داده می شود. پس از فرودگاه فرانکفورت در آلمان، شارل دوگل فرانسه دومین فرودگاه مهم اروپا در زمینه بار به حساب می آید. از مهم ترین هواپیمایی هایی که به صورت مستقیم به شارل دوگل سفر می کنند می توان به ماهان ایر و ایران ایر اشاره نمود که دو نمونه از موفق ترین ایرلاین های ایرانی می باشند. از مهم ترین ایرلاین های باری دنیا که در فرودگاه شارل دوگل هواپیما و پرواز دارند می توان به دلتا، ایرفرانس، فدکس، ایزی جت و ویولینگ اشاره نمود که سهم بسیار گسترده ای در حمل بار از طریق هواپیما دارند. پس در صورتی که می خواهید به اهمیت بسیار بالای این فرودگاه پی ببرید، بهتر است میزان پروازهای مسافربری و باربری ورودی و خروجی شارل دوگل را مورد بررسی قرار دهید تا بیشتر با این فرودگاه مهم آشنا شوید.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
فرودگاه شارل دوگل کجاست؟
بیشتر فرودگاه های دنیا در مکانی ساخته می شوند که به مناطق مسکونی نزدیک نباشند و علت اصلی این امر را می توان وجود سر و صدای بسیار زیاد هواپیماها دانست. به همین دلیل فرودگاه شارل دوگل فرانسه نیز در محلی نزدیک شهر پاریس بنا شده است. این فرودگاه که در 25 کیلومتری شمال شرق فرانسه می باشد امروزه به محلی تبدیل شده است که بسیاری از ورود و خروج ها به فرانسه و اروپا از این مکان انجام می شود. از مهم ترین جاده های نزدیک به این فرودگاه می توان به اتوبان نیویورک اشاره نمود که جاده وصل کننده شارل دوگل به پاریس می باشد. در صورتی که بخواهید با استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی نظیر خودرو به این فرودگاه بروید می توانید از این جاده استفاده نمایید و بهتر است بدانید که پارکینگ این فرودگاه به صورت شبانه روزی در حال انجام کار می باشد. از مهم ترین ویژگی های دیگر این فرودگاه می توان به وسعت بالای آن اشاره نمود که این فرودگاه را به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان تبدیل کرده است. وجود چند ترمینال و راه های دسترسی متنوع به این فرودگاه را می توان از مهم ترین ویژگی های آن دانست.

با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
ترمینال های فرودگاه شارل دوگل
وجود سه ترمینال اصلی در این فرودگاه برای برقراری نظم و امنیت در فرودگاهی که بیشترین میزان پرواز را در کل کشور فرانسه دارد اهمیت بسیار زیادی داشته است. هر ترمینال به منظوری خاص درست شده است و در این بخش به معرفی این ترمینال ها می پردازیم. ترمینال شماره یک فرودگاه شارل دو گل را می توانید به عنوان قدیمی ترین بخش فرودگاه بدانید که اول از همه ساخته شده است و امروزه بسیاری از ایرلاین های معروف دنیا از این ترمینال برای انجام پرواز و پذیرش مسافر استفاده می کنند. ترمینال شماره دو اختصاصا برای شرکت هواپیمایی ایرفرانس ساخته شده است و مجزا به بخش های 2A تا G می باشد. برای مسافرینی که از این ترمینال پرواز خود را انجام می دهند امکانات بسیار خاصی در نظر گرفته شده است و می توانید اوقات بسیار خوشی را در این ترمینال داشته باشید. ترمینال شماره سه بیشتر برای پروازهای چارتری و ارزان قیمت بوده و درست روبروی ترمینال شماره یک قرار دارد. فاصله ترمینال شماره سه تا ترمینال شماره یک برابر با یک کیلومتر می باشد.


راه های دسترسی به فرودگاه شارل دوگل
برای اینکه از پاریس به فرودگاه آن یعنی شارل دوگل ( Charles de Gaulle Airport) بروید می توانید از خودروی شخصی استفاده کنید، همچنین تاکسی های این فرودگاه به صورت شبانه روزی در دسترس شما می باشند و می توانید از آن ها استفاده کنید که در این صورت باید حدود 40 دقیقه تا 2 ساعت را در راه باشید چرا که ترافیک در این شهر بسیار بالا بوده و همچنین میزان کرایه بر اساس مدت زمان سفر و ساعت انجام آن برای شما تعیین خواهد شد. اتوبوس راه ارزان تری است که می توانید استفاده کنید. این اتوبوس ها توسط شرکت ایرفرانس خریداری شده و ایستگاه های آن در نقاط مختلف شهر پاریس به خصوص در کنار ایستگاه اتوبوس های دیگر و ایستگاه مترو می باشد و با هزینه ای بسیار ارزان تر شما را به فرودگاه شارل دوگل خواهند رساند. مترو و قطار شهری سریع السیر نیز در این فرودگاه به صورت داخلی و مابین ترمینال ها و همچنین به صورت خارجی به مرکز شهر پاریس وجود دارند که راه حلی منطقی و ارزان قیمت به شمار می روند. برای خرید بلیط مترو می توانید به طبقه دوم ترمینال شماره دو رفته و از این مکان بلیط مترو را خریداری و استفاده کنید.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
امکانات فرودگاه شارل دوگل
فرودگاه شارل دوگل ( Charles de Gaulle Airport) یکی از مرفه ترین و بهترین فرودگاه های دنیا است و تمامی کسانی که می خواهند برای سفر فرودگاهی خوب را انتخاب کنند، قطعا شارل دوگل می تواند یکی از انتخاب های اصلی آن ها باشد. وجود امکاناتی فرودگاهی نظیر مکان گسترده برای شارژ و استفاده از لپ تاپ را می توان به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های این فرودگاه برشمرد. در کنار امکانات بسیار بی نظیری که فرودگاه شارل دوگل برای شما تدارک دیده است می توان به وجود فروشگاه های مختلف اشاره نمود و در کنار آن وجود امکانات مناسب سرویس بهداشتی و رستوران های متنوعی که برای یک وعده غذایی می توانید آن را انتخاب کنید. قیمت محصولات فرودگاهی شاید بالاتر از سایر مکان ها باشد که این امر به خاطر دوری از شهر و سختی وارد کردن مواد غذایی و فاسد شدنی به این فرودگاه می باشد. در کنار این امر می توان به توانایی عکس برداری در این فرودگاه به صورت ویژه اشاره کرد. شما می توانید با دریافت مجوزهای لازم از فضای باند فرود و فضای داخلی فرودگاه عکسبرداری کنید پس دقت داشته باشید که در هر حال توانایی عکس برداری را نداشته و برای این کار باید مجوزهای لازم را دریافت نمایید.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
امکانات ویژه معلولان
مانند همه فرودگاه های مدرن دنیا که بخش بسیار زیادی از مسافران را افراد معلول، پیر و ناتوان تشکیل می دهند، شارل دوگل نیز همین گونه است و برای راحتی این افراد امکانات ویژه ای را در نظر داشته است. در صورتی که بیمار همراهی نداشته باشد می تواند با فرودگاه تماس برقرار کند تا کارمندان فرودگاه به محض ورود تا هنگام سوار شدن در هواپیما به وی خدمات رسانی نمایند. همچنین می توانید تمامی خدمات مربوط به دسترسی به تلفن، سرویس بهداشتی، خوراکی ها و رستوران ها ویژه افراد معلول به آسانی بیشتر دریافت نمایید. در کل می توان گفت که این فرودگاه امکانات بسیار ویژه ای را برای کسانی در نظر گرفته است که نمی توانند به خوبی حرکت کنند و یا حتی نشستن برای آن ها با دشواری همراه است. برای دریافت و چک ویزا نیز می توانید از خدماتی که برای معلولان ارائه می شود ارائه کرده و بدون مشکل سوار هواپیما شوید. در کل می توان گفت که این فرودگاه تمامی خدمات مورد نظر شما را بدون مشکلی ارائه می کند و بهترین گزینه برای سفر اروپایی افراد معلول، پیر و ناتوان می باشد.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
خدمات VIP
خدمات VIP که درون فرودگاه شارل دوگل ( Charles de Gaulle Airport) انجام داده می شود به حدی جذاب است که قطعا لذت سفر را برای شما دوچندان خواهد نمود. قسمت VIP بسیار آرام و بی سر و صدا بوده و تمامی خدمات مربوط به چک ویزا و بلیط درون آن برای شما انجام داده می شود. رستوران های این قسمت با کیفیت بهتری خدمات به شما ارائه می دهند و در عین حال می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای شما به شمار روند. در صورتی که با هزینه های ورود به سالن VIP مشکلی نداشته باشید می توانید وارد این قسمت شوید. بیشترین کسانی که از این قسمت استفاده می کنند، افراد سرمایه دار و تجار، گاها افراد سرشناس و معروفی هستند که می خواهند پاریس را به سمت قسمتی دیگر در دنیا ترک کنند پس شانس روبرو شدن با آن ها را خواهید داشت. به طور کلی و در تمامی قسمت های این فرودگاه، نمازخانه هایی برای همه ادیان تدارک دیده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید و در تمامی سالن ها این خدمت برای شما وجود دارد که بسیار مناسب برای مسلمانان برای ادای نماز و عبادت روزمره می باشد.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
ایرفرانس
شارل دوگل، خانه ایرفرانس است و بیشترین میزان پرواز از این فرودگاه توسط این ایرلاین انجام داده می شود. ایرفرانس یکی از محبوب ترین شرکت های هواپیمایی در دنیا است که سفر به تمامی نقاط دنیا را امکان پذیر می کند. علاوه بر حمل مسافر از این فرودگاه توسط این شرکت، می توانید بارهای خود را نیز با استفاده از ایرفرانس به تمامی دنیا ارسال کنید چرا که این فرودگاه و این ایرلاین هردو برای کارهای باربری نیز مورد استفاده می باشند. بیشتر فرودگاه های دنیا برای اینکه بتوانند شرکت هواپیمایی تحت نظر خود را اسپانسر کنند، امکان پرواز به سایر ایرلاین ها برای بیشتر از دو یا سه مقصد محدود نمی دهند و این در حالی است که ایرفرانس از فرودگاه شارل دوگل به سراسر دنیا پرواز دارد. شما می توانید از بهترین ترمینال های خروجی که در این فرودگاه وجود دارند برای دسترسی به هواپیما استفاده کنید و تمامی خدماتی که برای ترمینال های اصلی این فرودگاه موجود می باشند در خدمت شرکت ایرفرانس هستند و تمامی پروازهای این شرکت از طریق ترمینال شماره دو انجام داده می شوند. ایرفرانس همچنین بهترین هواپیماهای ایرباس و بعضا بوئینگ را برای سفر انتخاب کرده و تمامی هواپیماهای آن از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
فرودگاه شارل دوگل، دروازه به سوی تمام دنیا!
فرض کنید برای سفر به آمریکای شمالی و جنوبی می خواهید از ایران عازم این کشورها شوید. تقریبا هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد که شما را از فرودگاه های ایرانی به این مقاصد ببرد و به همین دلیل باید یک فرودگاه برای ترانزیت انتخاب کنید و چه انتخابی بهتر از پاریس و فرودگاه شارل دوگل!؟ این فرودگاه با بیشتر شرکت های هواپیمایی در دنیا همکاری می کند و شما می توانید با ایرلاین های ایرانی به پاریس سفر کرده و پس از آن برای ورود به کشور های دیگر از ایرلاین های دیگر استفاده کنید. برای مثال می توانید با دلتا ایر به سمت آمریکا سفر کنید و یا ایر کانادا را به عنوان بهترین انتخاب خود داشته باشید. فرودگاه شارل دوگل امروزه به دلیل این قابلیت بسیار شناخته شده است و بسیاری از ایرانیان برای اینکه بتوانند به مقاصدی در غرب و قاره آمریکا سفر کنند، شارل دوگل را انتخاب می کنند. همچنین این فرودگاه برای ورود به پاریس بهتر بوده و امکانات دسترسی وسیع تر و خدمات گسترده تری را به شما ارائه می دهد.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
پیدا کردن اشیای گمشده یا جامانده در پاریس
یکی از مهم ترین و متمایز ترین خدماتی که توسط شرکت هواپیمایی ایرفرانس و در کل فرودگاه شارل دوگل انجام داده می شود، پیدا کردن اشیای گمشده یا جامانده در پاریس می باشد. برای مثال تصور کنید که یک کیف با اسناد بسیار مهم را در فرودگاه، اتوبوس، تاکسی یا متروی فرودگاه جا گذاشته اید و می خواهید آن را دوباره تحویل بگیرید. در بسیاری از فرودگاه های دنیا این خدمات وجود ندارد ولی در شارل دوگل می توانید با فرودگاه تماس برقرار کرده و با اثبات مالکیت بسته جامانده به مسئول فرودگاه، مقدمات بازگشت آن به ایران با اولین پرواز را فراهم آورید که این امر به خصوص برای دانشجویان می تواند گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. این خدمات که توسط شارل دوگل به شما ارائه می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و تقریبا هیچ فرودگاه دیگری در دنیا این خدمات را به شما ارائه نخواهند کرد. همچنین برای ارسال بسته و ردیابی آن می توانید از خدماتی که در بخش بازی فرودگاه ارائه داده می شود استفاده نمایید. فرودگاه شارل دوگل تمامی تلاش خود را برای تبدیل شدن به بهترین فرودگاه جهان کرده است و می توان گفت که این فرودگاه تا به امروز توانسته است یکی از بهترین و نمونه ترین فرودگاه های دنیا به شمار رود.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
پرواز به شارل دوگل از فرودگاه امام خمینی
برای راحتی مسافرین ایرانی که می خواهند به فرودگاه شارل دوگل در فرانسه عزیمت نمایند، شرکت هواپیمایی ایران ایر خدمات مناسبی را ارائه می دهد. طول پرواز از فرودگاه امام خمینی 5 ساعت و سی دقیقه می باشد و تنها ایرلاینی که این ارتباط را برای شما برقرار خواهد کرد، شرکت ایران ایر می باشد. البته در گذشته شرکت هواپیمایی ایرفرانس و ماهان ایر نیز خدماتی داشتند که به دلایلی این خدمات متوقف شده و امروزه اگر بخواهید مستقیم به شارل دوگل سفر کنید باید از خدمات شرکت ایران ایر استفاده نمایید.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
سفر آسان به شارل دوگل
فرودگاه شارل دوگل ( Charles de Gaulle Airport) بسیار پر پرواز است و ترافیک سنگین هوایی بسیار زیادی دارد. برای سفر به شارل دوگل می توانید از خدمات ایران ایر استفاده کنید و یا در غیر این صورت می توانید به کشورهای حوزه خلیج فارس یا استانبول سفر کنید و از این فرودگاه ها برای ترانزیت به شارل دوگل استفاده کنید. برای مثال می توانید هر روز با پرواز فلای دبی خود را از اصفهان به دبی رسانده و از این مقصد به سمت شارل دوگل پرواز نمایید. این روش ها برای تمامی مردم ایران در سراسر کشور و از طریق فرودگاه های بین المللی امکان پذیر می باشد.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
معروف ترین ایرلاین ها در شارل دوگل
معروف ترین ایرلاین های دنیا حداقل دو پرواز در هفته برای فرودگاه شارل دوگل در فرانسه و شهر پاریس تنظیم می کنند که نشان دهنده اهمیت این فرودگاه می باشد. از معروف ترین ایرلاین های آسیایی و حوزه خلیج فارس که به صورت منظم و روزانه به فرودگاه شارل دوگل پرواز خواهند کرد می توان به پرواز امارات، قطر، سنگاپور، چین، ایران ایر و پرواز سعودی اشاره نمود که به صورت منظم از شهرهای مختلفی مانند تهران، دبی، ریاض، ابوظبی و غیره به سمت شارل دوگل پرواز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پروازهای ایرانی به سمت فرودگاه شارل دوگل می توانید با اطلاعات فرودگاه امام خمینی در شهر تهران ارتباط برقرار کنید، این فرودگاه تنها مرکز خدمات رسانی برای مسافر و ارسال بار به پاریس به شمار می رود.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
سوار شدن مسافر به هواپیما
برخلاف فرودگاه های ایرانی که مسافر را از طریق اتوبوس های مخصوص به هواپیما منتقل می کنند، همه چیز در فرودگاه شارل دوگل برنامه ریزی شده است و مسافرین پس از طی مسافت خاصی در تونل می توانند به صورت مستقیم از فرودگاه سوار هواپیما شوند که این قابلیت به خصوص برای کسانی که دارای معلولیت های جسمی و حرکتی هستند می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. همچنین تمامی تشریفات با دقت خاصی و در کمترین زمان انجام داده می شوند که در ادامه بیشتر به شما معرفی خواهیم نمود.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
صرفه جویی در زمان
در فرودگاه شارل دوگل می توانید در زمان تا حد بسیار زیادی صرفه جویی نمایید. برای این کار می توانید با ورود به قسمت چک این و در دست داشتن پاسپورت و اثر انگشت خودتان، بدون مشکل رد شوید و مورد بازرسی بدنی خاصی به غیر از موارد مشکوک برنخواهید خورد که این قابلیت برای صرفه جویی در زمان تا حد بسیار زیادی امکان پذیر می باشد. همچنین ورود به فرودگاه با سرعت بسیار زیادی انجام داده می شود و نیازی به تشریفات خیلی خاصی برای ورود به هواپیما وجود نخواهد داشت تا مسافرین در حداکثر سرعت بتوانند وارد هواپیما شوند.
با فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر آشنا شوید - فرانسه
کلام آخر
در صورتی که تور فرانسه را خریداری کرده اید و عازم این کشور هستید، به طور حتم اولین مکانی که در این کشور خواهید دید، فرودگاه شارل دوگل ( Charles de Gaulle Airport) می باشد. این فرودگاه از دیرباز تاکنون به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین فرودگاه های دنیا برای حمل و نقل بار و مسافر بوده و سالانه بیش از 60 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده می کنند. خدمات و راه های دسترسی مناسب و امکان ایجاد فضاهای جدید را می توان از مهم ترین ویژگی های این فرودگاه دانست که در این مقاله به آنها پرداختیم

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!