کاخ شایو پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کاخ شایو پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

اطلاعات کاخ شایو پاریس

موزه معماری و میراث (Cité de l’Architecture et du Patrimoine) شهر پاریس در ضلع شرقی کاخ شایو (Palais de Chaillot) در نزدیکی رود سن واقع است.

معماری کاخ شایو

 این کاخ یکی از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه بوده که از دو عمارت بزرگ گراند پله (Grand Palais)  و یک عمارت کوچک پتیت پله (Petit Palais)  تشکیل شده است.   در کنار معماری زیبا و با شکوه کاخ شایو پاریس موزه ای واقع در آن مقصد بسیاری از توریست ها و گردشگران شده است.

مساحت کاخ شایو

کاخ بزرگ شایو  در سال 1937  ساخته شده است و شامل آثار زیا و منحصر به فرد معماری پاریس است. این آثار در سه طبقه و 23000 متر فضا به نمایش گذاشته شده است. کشور فرانسه کشوریست؛ سرشار از آثار هنری و معماری بسیار زیبایی که بخش اعظم آن در کاخ شایو پاریس نگهداری می شود. کاخ شایو، موزه دریایی و مردم شناسی پاریس را نیز در دل خود جای داده است. تور اروپا و تور پاریس می تواند فرصت مناسبی برای دوسداران این نوع آثار تاریخ پاریس باشد.

مساحت کاخ شایو
مساحت کاخ شایو

موزه دریایی

زمانی که به سمت ضلع غربی این کاخ حرکت کنید به موزه دریایی می رسید. این موزه وقایع مربوط به نیروی دریایی از قرن هفدهم تا به امروز را نشان می دهد. تاریخ فرانسه سرشار از جنگ و صلح ها و تلاطم های زیادی بوده است که این بخش مربوط به نیروی دریایی آن هست که در کاخ شایو پاریس حفظ و نگهداری می شود.

موزه دریایی
موزه دریایی

موزه مردم شناسی

درهمین ضلع کاخ موزه مردم شناسی واقع شده که اطلاعات نژادی و قومی و جمعیت شناسی فرانسه را روایت می کند این قسمت کاخ قبل از سال 2015 برای باز سازی تعطیل بود.

در حال حاضر شهر پاریس در حدود ۲٬۱۶۴٬۹۹۴ تن جمعیت دارد و بزرگ ترین شهر اقتصادی اروپا محسوب می شود. این شهر یکی از پر جمعیت ترین شهر های اروپاست.

شما با بازدید از کاخ شایو پاریس می توانید همزمان از سه موزه دیدنی شهر پاریس بازدید به عمل آورید.

نحوه دسترسی به کاخ شایو

کاخ شایو پاریس که در نزدیکی متروی تروکادرو قرار دارد، دسترسی به این کاخ از طریق مترو را برای گردشگران بخصوص گردشگران تور اروپا و تور پاریس به همراه تور لیدر بسیار آسان کرده است.

نحوه دسترسی به کاخ شایو
نحوه دسترسی به کاخ شایو

چشم انداز کاخ شایو

کاخ شایو پاریس به دلیل نمایشگاه بین المللی بنا شده است. این کاخ از چشم انداز بسیار زیبایی برخوردار است به طوری که اگر بر روی ایوان های آن بایستید به راحتی می توانید رود «سن»، «برج ایفل» و باغ‌های «تروکادرو» را ببینید. پاریس در مرکز کمان این رود قرار دارد.

چشم انداز کاخ شایو
چشم انداز کاخ شایو

گردشگری در کاخ شایو

گردشگران می توانند با بازدید از این کاخ اطلاعات مفید و سودمندی از تاریخ پاریس بدست آورند. افراد علاقمند به حوزه قومیت پژوهی و مردم شناسی نیز می توانند فرهنگ و آداب و روسوم مردم فرانسه از گذشته تا به امروز را در کاخ شایو پاریس نظاره گر باشند.

بازدید از کاخ شایو را به معمارانی که به فرانسه سفر می کنند توصیه می کنیم چرا که از گذشته پاریس شهر شعر و هنر و عشق و معماری بوده است و تأثیر این فضای رمانتیک بر آثار معماری آن نقش بسته است. این آثار می توانند برای معماران ایجاد ایده های نو و خلاقانه کنند و از سوی دیگر سیر و روند تاریخی پیشرفت معماری در پاریس از جمله علوم مورد توجه پژوهشگران است.

معمولاً تور های مسافرتی و گردشگری که مسافران را به شهر پاریس می آورند به بازدید کاخ شایو پاریس می آیند اما اگر در برنامه تور بازدید از کاخ شایو پاریس نبود به علت دسترسی آسان آن به مترو مسافران خود می توانند به دیدن این کاخ بیایند.

همچنین موزه دیگری که در این کاخ واقع است موزه دریاییست که علاقمندان خاص خود را دارد. شناخت تاریخ دریایی فرانسه و ابزارآلاتی که در طول سال های گذشته از آن ها استفاده می شده برای توریست های بازدید کننده از کاخ شایو بسیار جالب است.

سفر به پاریس علاوه بر کاخ شایو پاریس و معماری زیبا و آثار آن علاقمندان به حوزه هنر و موسیقی و تاریخ را نیز محو خود می کند.

پاریس با داشتن آب و هوایی اقیانوسی و سرشار از طراوت و تازگی می تواند مقصد مناسبی برای مسافران از سایر کشور ها باشد. آثار تاریخی بسیاری از کشور های جهان در این شهر جمع آوری شده است. و از این رو همواره مورد توجه گردشگران تور اروپا و تور فرانسه بوده است.

سالانه 45 میلیون نفر توریست از این شهر بازدید می کنند. شهر پاریس در بین اروپاییان به موزه‌ فیکاسیون (muséification) یا موزه بصری معروف شده است چرا که کاملا چهره ای تاریخی و کلاسیک در مرکز حاکم است. در بسیاری از مناطق این شهر اجازه ساخت ساختمان های بلند داده نمی شود و نظارت شدیدی بر ساخت و ساز اعمال می گردد.

در پایان باید گفت شهر پاریس از مقاصد پر طرفدار مسافران و گردشگران از سراسر دنیاست. و با توجه به شرایط آب و هوایی، تاریخی و گردشگری می تواند سفری خاطره انگیر و زیبا را برای افراد به ارمغان آورد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!