برج ایفل پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

برج ایفل پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

آشنایی با برج ایفل پاریس

سفر از جمله مهم ترین نیازهای روحی بشر می باشد. سفر به نقاط مختلف جهان آشنایی با آداب و رسوم ملل را فراهم می سازد. از جمله مقاصد روح بخش و عالی برای سفر، می توان به پاریس و دیدار از برج ایفل پاریس اشاره کرد. تور اروپا و یا تور فرانسه می تواند فرصت مناسبی برای رفتن به پاریس و بازدید از برج ایفل پاریس است.

برج ایفل پاریس
برج ایفل پاریس

پاریس، شهر عشق و نور

شهر پاریس، پر گردشگرترین شهر توریستی که سالانه حدود 7 میلیون توریست با استفاده از تور اروپا و تور پاریس از آن دیدن می کنند، دارای جاذبه های فراوان تاریخی، هنری و صنعتی می باشد.

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه و یکی از شهرستان های ناحیه ایل دو فرانس می باشد که محل اجتماع بزرگ ترین گردهمایی ها و بنیادهایی نظیر سازمان بین المللی یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، و اتاق بین المللی بازرگانی می باشد.

این شهر زیبا و دوست داشتنی با پیشرو بودن در زمینه های مختلف اقتصادی، هنری، سیاسی، فرهنگی، تفریحات و علم و مد توانسته عنوان بزرگ ترین شهر اقتصادی دنیا را نصیب خود کند. اما چیزی که شهر پاریس را متمایزتر می کند، ادغام صنعت و هنر در معماری آن می باشد. برج ایفل پاریس نماد شهر فرانسه و نمونه ای از این ادغام می باشد.

پاریس، شهر عشق و نور
پاریس، شهر عشق و نور

جاذبه های گردشگری پاریس

وجود آثار و ابنیه تاریخی همچون کاخ ها، موزه ها، خیابان ها، باغ ها و فستیوال های گوناگون از جمله دلایل محبوبیت شهر پاریس در میان شهرهای اروپایی و همچنین کشورهای جهان می باشد. از جمله معروف ترین و پر بازدیدترین این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-برج ایفل پاریس؛ پر بازدیدترین جاذبه گردشگری پاریس و جهان.

-بلوار شانزه لیزه؛ معروف ترین خیابان پاریس و جهان که از میدان کنکورد تا طاق پیروزی ادامه دارد.

-کلیسای نوتردام

-کلیسای قلب مقدس

-موزه انولید؛ موزه ای که مقبره ناپلئون در آن واقع شده است.

-موزه لوور؛ معروف ترین موزه جهان که کلکسیونی عظیم از آثار تاریخی دنیا در آن گردآوری شده است.

-موزه اورسی؛ موزه نقاشی و مجسمه و محبوب ترین موزه در پاریس.

-قبرستان تاریخی پرلاشز

-کاخ ورسای؛ معروف ترین کاخ جهان.

-معبد پانتئون، ساختمانی تاریخی که در آن تنی چند از افراد مشهور به خاک سپرده شده اند.

-پونت نوف؛ قدیمی ترین و معروف ترین پل در پاریس.

-قصر سلطنتی

-کاخ تویلری

-باغ لوکزامبورگ؛ محبوب ترین پارک پاریس.

-مرکز پمپیدو؛ مرکز فرهنگی که دارای موزه و کتابخانه ای عظیم می باشد.

-میدان کنکورد؛ بزرگ ترین میدان پاریس که اتصال دهنده تویلر به خیابان شانزه لیزه می باشد و در وسط آن یک هرم تاریخی مصری قرار داده شده است.

-کتابخانه ملی فرانسه

-دانشگاه سوربن

-اپرا گارنیر

جاذبه های گردشگری پاریس
جاذبه های گردشگری پاریس

برج ایفل پر بازدیدترین جاذبه گردشگری جهان

از میان تمامی آثار و جاذبه های گردشگری پاریس، برج ایفل پاریس از محبوبیت و استقبال بی نظیری روبرو است. این برج بلند و فلزی که هر ساله گردشگران میلیونی را به شهر پاریس می کشاند در سال 1889 به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه در حاشیه رود سن و در میدان شان دو مارس پاریس ساخته شد.

این برج ابتدا قرار بود به عنوان سازه ای گذرا و موقت پس از 20 سال تخریب گردد. اما ارزش مخابراتی و رادیویی آن باعث شد تا همچنان پا بر جا مانده و علاوه بر تبدیل شدن به نماد کشور فرانسه به یکی از پر بازدیدترین و جذاب ترین علل سفر به پاریس مبدل گردد.

برج ایفل را بیشتر بشناسیم

برج ایفل پاریس که زمان ساخت آن دو سال و دو ماه به طول انجامید و در ساخت آن از 18 هزار و 38 قطعه استفاده شده است، دارای ارتفاع 325 متر می باشد و هم اکنون عنوان بلندترین بنای پاریس را از آن خود دارد. این برج زیبا و محبوب علاوه بر جذابیت های ظاهری و چشم اندازهای بی نظیری که به شهر پاریس، بناهای تاریخی و مشهور آن و همچنین رود سن که از میان شهر پاریس می گذرد دارد، دارای ویژگی های ساختاری و فنی منحصر به فردی نیز هست.

برج ایفل پاریس با وزنی معادل 10 هزار تن دارای 1665 پله تا قسمت انتهایی آن می باشد. فضای ساختاری آن باز بوده و از یک سمت، دارای چشم انداز رود سن و از طرف دیگر عمارت اینولید می باشد. از دیگر جذابیت های ساختاری این برج زیبا انبساط و انقباض آن در گرما و سرما می باشد و همچنین نام 72 تن از سازندگان و افراد مشهوری که به ساخت این برج کمک کرده اند نیز بر بدنه آن حک گردیده است.

از دیگر ویژگی های زیبا و فوق العاده برج ایفل نور پردازی آن در شب می باشد که تا شعاع 80 کیلومتری قابل مشاهده بوده و جذابیت زیادی را به شهر پاریس بخشیده است. تور اروپا برای سفر به پاریس و دیدن این برج فرصت مناسبی است. همچنین تور پاریس در بین گردشگران از محبوبیت خوبی برخوردار است.

برج ایفل را بیشتر بشناسیم.

جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی برج ایفل

برج ایفل پاریس با داشتن سه طبقه مجزا دارای برنامه های تفریحی، فرهنگی و تاریخی برای بازدیدکنندگان می باشد. که از جمله آن می توان به آپارتمان مخفی گوستاو ایفل در داخل برج که با نمونه های مومی اشخاص تاریخی همچون خود آقای ایفل، دخترش و توماس ادیسون اشاره کرد. وجود دو رستوران شیک و لوکس در داخل برج، برنامه های تفریحی با قایق در رود سن، فستیوال های معروف پاریس به خصوص جشن باستیل که با آتش بازی های ویژه ای در آسمان برج ایفل برقرار است همه و همه از جذابیت هایی است که بر محبوبیت روز افزون این برج بلند و فلزی می افزاید.

اگر مایل هستید تا شما هم مانند هزاران گردشگر جهان به بازدید از برج ایفل پاریس بروید می توانید به آدرس فرانسه، منطقه 75007 پاریس، پارک Champ de Mars، خیابان آناتول پنجم بروید و از این برج زیبا و تاریخی در ساعات 9-11 شب بازدید کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!