بهترین دیدنی های آمستردام کدامند

بهترین دیدنی های آمستردام کدامند

شما در سفر به آمستردام می توانید از دیدنی های آمستردام بازدید داشته باشید. لذا در این مقاله می توانید با بهترین دیدنی های آمستردام آشنا شوید.

این نوشته در تاریخ 1400/08/16 بازنویس شده است.

آمستردام مرکز کشوری زیبا و دیدنی است که خود به تنهایی جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. امروز قصد داریم تا کمی بیشتر درباره بهترین دیدنی های آمستردام هلند با شما صحبت کنیم. این شهر همه چیز تمام در جاذبه های طبیعی، گردشگری، تفریحی و تاریخی نیز بی نظیر است و مشابه آن به ندرت در اروپا دیده می شود. با این توصیفات اندک شما را دعوت می کنیم به مطالعه این مقاله که در ارتباط با معرفی دیدنی های آمستردام نوشته شده است.

بهترین دیدنی های آمستردام کدامند؟

آمستردام شهری زیبا و چشم نواز در اروپای سبز است. آمستردام پایتخت کشور لاله ها و یکی از سرسبزترین پایتخت های اروپا به شمار می رود. این شهر زیبا توانسته است، جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای دهد. شاید به همین دلیل است که گفته می شود، آمستردام تمام ویژگی های یک شهر بزرگ و استاندارد را دارا می باشد. از بهترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری آمستردام می توانیم به گالری نگهبانان شهر، موزه امپراتوری هلند ( موزه رایکس)، موزه ونگوگ، کلیسای جدید آمستردام، موزه ملی دریانوردی، کاخ سلطنتی، کانال های زیبای آمستردام، بازار آلبرت کویپ، باغ گیاه شناسی، موزه ویلت هالیسون، کلیسای قدیمی، خانه موزه رامبراند، بندر آمستردام، موزه هنرهای مدرن کبرا، بازارچه واترلو پلان، موزه آرمیتاژ، موزه خط استوا و …. اشاره کنیم.

 البته این ها تنها بخشی از دیدنی های آمستردام هستند. شما در سفر به این شهر زیبا و دیدنی می توانید از بهترین مراکز دیدنی و تفریحی این شهر بازدید داشته باشید.

بهترین دیدنی های آمستردام کدامند؟

گالری نگهبانان شهر از پرطرفدارترین دیدنی های آمستردام

گالری نگهبانان شهر که در مرکز هلند واقع شده است، یکی از دیدنی های آمستردام بوده که البته رایگان نیز می باشد و بازدید از آن برای عموم آزاد است. شما در این گالری هنری زیبا و خیره کننده می توانید از انبوهی از تابلوهای نقاشی ساخته دست هنرمندان این کشور دیدن کنید. البته شهرت و اعتبار این گالری به اندازه موزه های هنری و تاریخی این شهر نیست. اما در جای خود یکی از بهترین ها محسوب می شود و به سبب این که بازدید از آن رایگان است می تواند گزینه مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت تان در سفر به آمستردام باشد. نام اصلی این گالری در واقع اسکاترز گالری می باشد. این گالری قدیمی در کانال رینگ واقع شده است و گشت و گذار در آن به گردشگران و البته شهروندان هلندی توصیه می شود. علت نامگذاری این نمایشگاه به نام گالری نگهبانان، وجود نقاشی و پرتره های زیبا از نگهبانان شهر آمستردام در قرن 17 میلادی می باشد.

گالری نگهبانان شهر از پرطرفدارترین دیدنی های آمستردام

موزه امپراتوری هلند

موزه امپراتوری هلند یا موزه رایکس، یکی از بزرگترین موزه های شهر آمستردام است که آثار با ارزش بسیاری را در خود جای داده است. البته بسیاری از افراد و شهروندان هلندی، این موزه را به نام موزه ملی هلند نیز می شناسند. تقریبا می توان گفت مهمترین موزه حال حاضر کشور هلند نیز همین موزه می باشد. شهرت این موزه که از جمله جذاب ترین دیدنی های آمستردام نیز به شمار می آید، به حدی زیاد است که در زمره مهمترین موزه های قاره اروپا نیز جای گرفته است. آثاری که در این موزه نگهداری می شوند، به قرون 13 تا 21 میلادی تعلق دارد. اکثر آثاری که در موزه امپراتوری هلند نگهداری می شوند، در حوزه تاریخ و هنر این کشور هستند و تعداد آن ها به حدود 1 میلیون اثر می رسد. البته همه آثار برای بازدید عموم ارائه نمی شود. بیشترین آثاری که در معرض دید عموم قرار گرفته است به قرن 17 میلادی که موسوم به دوران طلایی است، می باشد.

از معروف ترین آثاری که در این مجموعه به نمایش گذاشته می شود، می توان به اثر دختر شیرفروش، زنی در حال نامه، نگهبان شب، شهردار دلف و دخترش و …. اشاره کرد. اغلب این آثار هنری و تابلوهای نقاشی اثر دست زبر دست ترین هنرمندان جهان می باشند.

موزه امپراتوری هلند

موزه ونگوگ

یکی دیگر از دیدنی های آمستردام، موزه هنری ونگوگ می باشد. همانطور که از نام این موزه بر می آید، می توان متوجه شد که عمده آثار این موزه از آثار برجسته هنرمند معروف ونسان ونگوگ می باشد. البته به جز آثار ونگوگ، آثار برجسته هنری دیگری از بهترین هنرمندان جهان نیز در این مجموعه جمع آوری شده است. فاصله بسیار نزدیک موزه ونگوگ به دیگر موزه های زیبای شهر آمستردام همچون موزه امپراتوری، موزه اشتدلیک و تالار کنسرت شهر آمستردام باعث شده است که خیل عظیمی از گردشگران علاوه بر بازدید از دیگر اماکن گردشگری از این موزه زیبا و دیدنی نیز بازدید داشته باشند. موزه ونگوگ در سال 1973 برای اولین بار بر روی عموم بازگشایی شد. جالب است بدانید موزه ونگوگ در حال حاضر دومین موزه پربازدید در هلند است و طرفداران بسیاری نیز دارد. در حال حاضر حدود 200 اثر نقاشی، 500 اثر طراحی از نقاش بزرگ ونگوگ در این مجموعه حفظ و نگهداری می شود. همچنین بیش از 700 نامه از این هنرمند بزرگ، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

موزه ونگوگ

کلیسای جدید آمستردام

کلیسای جدید آمستردام از دیگر دیدنی های آمستردام است که در میدان دام و در نزدیکی کاخ سلطنتی هلند واقع شده است. در ابتدا شاید تصور کنید که این کلیسای دیدنی، قدمت چندانی ندارد. اما باید عرض کنیم که قدمت کلیسای جدید به قرن 15 میلادی باز می گردد. در گذشته از این مکان برای فعالیت ها و گردهمایی های مذهبی نیز استفاده می شد. اما در حال حاضر از این مرکز تنها برای اهداف گردشگری، برگزاری نمایشگاه ها و بازدید عموم استفاده می شود. علاوه بر این از اوایل قرن 19 میلادی از این کلیسا برای مراسم تاج گذاری پادشاهان هلند نیز استفاده می شود.

در این کلیسا عتیقه های بسیار قدیمی متعلق به سال 1670 میلادی نیز یافت می شود که از آن جمله می توان به یک دستگاه ارگ قدیمی اشاره کرد. همچنین یک میز سخنرانی بسیار قدیمی که قدمت آن به سال 1649 میلادی باز می گردد نیز در این مکان وجود دارد. گذشته از این ها آرامگاه چند تن از مشاهیر بسیار نامدار هلند نیز در این کلیسا قرار گرفته است که از آن جمله می توانیم از مقبره پی سی هوفت، ژنرال میشل دو رویتر و نیکولاس تولپ نام ببریم.

این ها تنها بخشی از ویژگی های این کلیسای زیبا هستند که به آن ها اشاره کردیم.

کلیسای جدید آمستردام

موزه ملی دریانوردی هلند

موزه ملی دریانوردی هلند، یکی دیگر از دیدنی های آمستردام به شمار می رود که با سایر موزه های این شهر تفاوت چشمگیری دارد. شما در موزه ملی دریانوردی می توانید انبوهی از قایق ها و کشتی های مختلف را در کنار اسکله مشاهده کنید. همچنین باید به سیستم نورپردازی و چندرسانه ای آن نیز اشاره کنیم که شب ها را در کنار این اسکله زیباتر می کند. عمده کشتی هایی که در این موزه واقع شده اند، مربوط به قرن 17 میلادی هستند. علاوه بر کشتی و قایق شما می توانید مجموعه ای عظیم و با شکوه از نقشه های دریانوردی و نقاشی های زیبا را نیز مشاهده کنید و لذت ببرید.

موزه ملی دریانوردی هلند

کاخ سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی یکی از دیدنی های آمستردام است که در حال حاضر در اختیار خانواده پادشاهی این کشور قرار دارد. در مجموع 3 کاخ سلطنتی در کشور هلند وجود دارد که می توان گفت از مهمترین دیدنی های آمستردام نیز به شمار می روند. در این میان کاخ سلطنتی که در شهر آمستردام واقع شده است، نسبت به سایر کاخ ها مشهورتر بوده و بسیار معروف می باشد. کاخ سلطنتی در ضلع غربی میدان دام و تقریبا در مرکز شهر آمستردام قرار گرفته است. جالب است که بدانید کاخ سلطنتی آمستردام پیش از این به عنوان ساختمان شهرداری مورد استفاده قرار می گرفت. اما در حال حاضر این ساختمان به عنوان محل اقامت پادشاه در نظر گرفته شده است.

پادشاه در سفرهایی از این مکان به عنوان اقامتگاه موقت خود استفاده می کند. شروع ساخت کاخ سلطنتی که از زیباترین دیدنی های آمستردام نیز به شمار می رود، به سال 1648 میلادی باز می گردد. سبک معماری به کار رفته در ساخت این بنای عظیم، از معماری رم باستان الهام گرفته شده است. شما در بازدید از این بنای زیبا که از بهترین دیدنی های آمستردام محسوب می شود، می توانید از کلکسیون مبلمان بی نظیر آن نیز دیدن کنید.

کاخ سلطنتی آمستردام

کانال های زیبای آمستردام

کانال های آبی یکی از جاذبه های آمستردام است که به حق لقب زیبایی همچون ونیز شمال اروپا را به خود اختصاص داده اند. این کانال های زیبا که از دیدنی های آمستردام به شمار رفته و جلوه ای خاص به این شهر بزرگ بخشیده اند، امروزه در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته اند. یکی از کانال های بسیار زیبا در آمستردام، کانال گلدن بند است که در امتداد آن مراکز خرید، کافی شاپ ها و رستوران های بسیاری قرار گرفته اند و جذابیت خاصی به آن ها داده است. همچنین کانال آبی پرنسس نیز یکی دیگر از کانال های بسیار زیبا در شهر آمستردام هلند است که نقش موثری در جذب گردشگر و تجارت این کشور دارد. پیشنهاد می کنیم حتما چند ساعتی را برای قدم زدن در جوار این کانال اختصاص دهید و از آرامش و زیبایی و شکوه آن لذت ببرید. شما همچنین می توانید در امتداد این آبراه قایق سواری کنید و یا سوار بر کشتی های گردشگری شوید.

کانال های زیبای آمستردام

بازار آلبرت کویپ

یکی از فعال ترین بخش های آمستردام که از گشت و گذار در آن می توان به روح زنده هلند و جریان زندگی در این شهر پی برد، بازارچه محلی آلبرت کویپ می باشد. این بازار محلی، بزرگ ترین بازار روز در سطح اروپا بوده و برای خود ارزش و اعتباری خاص دارد. بسیاری از شهروندان هلند برای خرید اجناس مورد نیاز خود همه روزه به این مکان آمده و خرید می کنند. شما نیز می توانید در سفر به این شهر زیبا چند ساعتی را در بازار آلبرت کویپ قدم بزنید و خریدهای خود را انجام دهید. در این بازارچه رستوران و کافی شاپ های متعددی نیز وجود دارد که می توانید برای استراحت به این مکان ها بروید و سپس به ادامه خریدتان بپردازید.

بازار آلبرت کویپ

باغ گیاه شناسی آمستردام

باغ گیاه شناسی آمستردام که بسیاری از افراد آن را با نام باغ هورتوس بوتانیکس نیز می شناسند، از مهمترین جاذبه های گردشگری هلند و دیدنی های آمستردام به شمار می رود. قدمت این باغ بسیار زیاد بوده و به سال 1638 میلادی باز می گردد. در ابتدا از این باغ برای تهیه داروهای درمانی بیماران مورد استفاده قرار می گرفت. اما هم اکنون گونه های گیاهی بسیاری برای بازدید عموم در این باغ پرورش داده شده اند. تعداد این گونه های گیاهی به بیش از 6000 گونه می رسد. به شما نیز توصیه می کنیم در سفر به آمستردام از این طبیعت سرسبز و زیبا دیدن کنید.

باغ گیاه شناسی آمستردام

موزه آرمیتاژ هلند

نام موزه آرمیتاژ که بر سر زبان ها می آید، اکثر افراد تصور می کنند، این موزه همان موزه معروف در سن پترزبورگ روسیه است. اما باید عرض کنیم که موزه آرمیتاژ آمستردام که از جمله دیدنی های آمستردام و هلند به شمار می رود، یکی از شعب موزه آرمیتاژ کشور روسیه می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با موزه معروف روسیه اشتباه می گیرند. موزه آرمیتاژ هلند در کنار رود آمستل قرار گرفته و دارای سبک معماری بسیار ویژه ای می باشد. سبک معماری این موزه به سبک کلاسیک بوده و تاریخ احداث آن به سال 1681 میلادی باز می گردد. موزه آرمیتاژ هلند دارای دو بخش اصلی بوده که بخش اول اختصاص به نمایش آثار تاریخی و هنری داشته و برای برگزاری نمایشگاه ها از آن استفاده می شود. بخش دیگر این موزه اما شما را با تاریخ روابط میان هلند و روسیه بیشتر آشنا می کند.  

موزه آرمیتاژ هلند

کلیسای قدیمی ؛ از بهترین دیدنی های آمستردام

بیایید با یکی دیگر از دیدنی های آمستردام آشنا شویم. کلیسای قدیمی از آن دست دیدنی های آمستردام است که به واسطه قدمت تاریخی که دارد، دارای اعتبار و ارزش بسیار زیادی برای این کشور می باشد. قدمت این کلیسا به سال 1306 میلادی باز می گردد. جالب است بدانید که این کلیسا اولین کلیسای دارای سالن در شمال هلند بوده است. کلیسای قدیمی در ادوار مختلف مورد بازسازی قرار گرفته و هر بار بخشی به آن افزوده شده است. برج کلیسا در قرن 16 و کلیسای جانبی این مجموعه در همین دوران به این مجموعه اضافه شدند. وسعت این کلیسا در حدود 3300 متر مربع می باشد. پیشنهاد می کنیم شما هم برای بازدید از این مجموعه که یکی از دیدنی های آمستردام هلند به شمار می رود، ساعاتی را اختصاص داده و از بازدید آن لذت ببرید.

کلیسای قدیمی ؛ از بهترین دیدنی های آمستردام

خانه موزه رامبراند از دیگر دیدنی های آمستردام

همانطور که از نام آن بر می آید، این خانه متعلق به هنرمند معروف رامبراند است. رامبرانت از نقاشان بسیار مشهور و برجسته هلند می باشد. در حال حاضر این خانه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و بخش اعظمی از آن به آثار رامبرانت اختصاص داده شده است. خانه رامبراند در محله یهودی ها و در بخش جودن استرات قرار دارد. رامبرانت حدود 20 سال در بین سال های 1639 تا 1656 به همراه همسرش در این خانه زندگی می کرد. امروزه بسیاری از وسایل خانه او که متعلق به قرن 17 است، همانگونه دست نخورده باقی مانده است و فضای خانه نیز شما را به حال و هوای آن دوران می برد. شما در هنگام بازدید از خانه رامبراند می توانید از کلیسای جنوب نیز بازدید کنید. کلیسای جنوب نیز در نزدیکی خانه رامبرانت واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است.

خانه موزه رامبراند از دیگر دیدنی های آمستردام

بندر آمستردام

یکی از مناطق زیبا و در عین حال آرام آمستردام، بندرگاه این شهر است. بندر آمستردام حدود 19 کیلومتر طول دارد. این بندر روی خلیج واقع شده و همه روزه مسافران و محموله های باری مختلفی را از این محل به مناطق مختلف اروپا از جمله رود راین منتقل می کند. شما می توانید از کشتی های تفریحی که در اطراف بندرگاه هستند، استفاده کنید و چند ساعتی را در بندر آمستردام به گردش بپردازید. شاید گردش در این بندر به هنگام شامگاه حس و حال دیگری داشته باشد و جلوه ای زیبا از شهر را برای شما نمایان کند. در هر صورت بندر آمستردام یکی دیگر از اماکنی است که پیشنهاد می کنیم، حتما وقت بگذارید و چند ساعتی را برای بازدید از آن اختصاص دهید. ناگفته نماند که موزه ملی دریانوردی هلند نیز در نزدیکی همین بندرگاه قرار گرفته و می توانید از آن نیز بازدید نمایید.

بندر آمستردام

بازدید از کدام دیدنی های آمستردام رایگان است؟

اکثر گردشگرانی که آمستردام را برای سفرهای گردشگری خود انتخاب می کنند و قصد بازدید از دیدنی های آمستردام را دارند، اغلب به دنبال ارزانترین و زیباترین اماکن گردشگری یا تفریحات در این شهر هستند. پس بیایید با تفریحات رایگان و نیز اماکن گردشگری رایگان در این شهر بیشتر آشنا شویم.

بهترین دیدنی های آمستردام که می توانید به صورت رایگان استفاده کنید شامل استفاده از تورهای پیاده روی رایگان، بازدید از کلیسای جدید، دوچرخه سواری، گردش در گرچتنگورد، قایق سواری، شرکت در کنسرت های کلاسیک، شرکت در مراسم موسیقی جاز در بیمهویس، اسکیت، باغ موزه امپراتوری، بیگینهوف، شرکت در اپرای ملی و باله و …..می باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!