بیان ویژگی های کلیسای جدید آمستردام

بیان ویژگی های کلیسای جدید آمستردام

در این متن می خواهیم درباره سفر به هلند و ویژگی های کلیسای جدید آمستردام هلند، اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. کشور هلند، یکی از زیبا ترین کشور های دنیا است و به داشتن گل های فراوان و زیبا شهرت دارد. این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد و شهر آمستردام آن، جزو بهترین شهر های این کشور است و به عنوان پایتخت کشور هلند، انتخاب شده است.

تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری کشور هلند در شهر آمستردام آن قرار دارد. از جمله آن ها می توان به کانال بلت، موزه اشتدلیک آمستردام، وندلا پارک، سیناگوگ پرتغالی، میدان سد، ریکس میوزیوم، د اود کرک، د هورتوس بوتانیکاس، پته توچینسکی، ادام تورن، ناتورا آرتیس ماگیسترا، موزه فیلم چشم، موزه ون گوگ و کلیسای جدید آمستردام اشاره کرد.

کلیسای جدید آمستردام یکی از زیبا ترین مکان های گردشگری موجود در شهر آمستردام کشور هلند است. با ما همراه باشید تا در مورد سفر به هلند و ویژگی های کلیسای جدید آمستردام توضیحاتی را برای شما بازگو نماییم.

ویژگی های کلیسای جدید آمستردام

کلیسای جدید آمستردام یکی از زیبا ترین و خاص ترین مکان های توریستی شهر آمستردام کشور هلند است. این مکان درست در مرکز شهر آمستردام واقع شده است. از ویژگی های کلیسای جدید آمستردام آن است که افراد می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند و با استفاده از وسایل نقلیه متفاوت، مستقیما به سمت آنجا حرکت نمایند. این کلیسا، یک مکان مذهبی نیست و فقط به اجرای مراسم های مرتبط با مذهب، نمی پردازد بلکه در آن، مجالس و امکانات تفریحی هم فراهم می شود تا تمام توریست های جهان، از آمدن به آن جا لذت ببرند و بتوانند از برنامه هایی که در آنجا اجرا می شود، نهایت استفاده را ببرند.

از جمله برنامه هایی که برای سرگرمی گردشگران و بازدیدکنندگان، در این کلیسا انجام می شود، اجرای کنسرت و برگزار کردن نمایشگاه ها می باشد. همچنین، جالب است بدانید که این کلیسا، دقیقا برعکس نامی که دارد، یکی از کلیساهای بسیار قدیمی و با قدمت بسیار زیاد است. درست است این کلیسا با نام کلیسای جدید آمستردام شهرت یافته است، اما در حقیقت، این مکان جزو قدیمی ترین مکان های کشور هلند می باشد و دارای تاریخ بسیار طولانی است.

در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد قدمت تاریخی این کلیسا به شما ارائه می دهیم. 

کلیسای جدید آمستردام

تاریخچه کلیسای جدید آمستردام

از ویژگی های کلیسای جدید آمستردام آن است که از قدمت تاریخی زیادی برخوردار می باشد. این کلیسا، درست برعکس نامی که دارد، بسیار قدیمی می باشد و جزو مکان های گردشگری تاریخی شهر آمستردام کشور هلند است. قدمت تاریخی این کلیسا، به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد؛ یعنی دقیقا در زمان قرن پانزدهم میلادی، این مکان ساخته شده است. در گذشته یک کلیسای قدیمی در آن طرف رودخانه قرار داشت که دارای وسعت زیادی نبود. پس از مدتی، با بالا رفتن جمعیت مردم کره زمین، جمعیت شهر آمستردام کشور هلند هم، بیشتر از پیش شد و به همین علت، کلیسای قدیمی، دیگر وسعت مناسب برای بازدید این میزان از جمعیت را نداشت؛ در نتیجه افراد به فکر تاسیس یک کلیسا جدید افتادند و این تفکر، در همان قرن پانزده میلادی شکل گرفت و سپس، کلیسای جدید آمستردام ساخته شد.

برای ساخت این کلیسا، باید میزان هزینه بالایی صرف می شد و به همین علت، شخصی با نام ویلیام اگرت که یک شهروند متعلق به شهر آمستردام کشور هلند بود، کمک مالی شایانی برای ساخت کلیسای جدید کرد. این کمک مالی را به این صورت انجام داد که باغی را که مالک آن بود، برای ساخت این کلیسا وقف کرد. این کلیسا، دقیقا از زمانی که ساخته شد، یک سری از اهداف مهم را دنبال می کرد. درون این کلیسا برنامه های بسیار زیاد و متنوعی اجرا می شود و باعث سرگرمی تمامی توریست ها و بازدید کننده های این کلیسا می شود.

از جمله برنامه های سرگرم کننده در کلیسای جدید آمستردام که از گذشته های دور تا الان، در این مکان اجرا شده است، برگزار کردن کنسرت ها، برگزار کردن مراسم ها و جشن های فارغ التحصیلی، اجرای مراسم هایی برای تاج گذاری پادشاه های کشور هلند و انجام یک سری از عبادت ها می باشد. همچنین از کلیسای جدید آمستردام به عنوان یک مکانی برای دفن کردن مردگان هم استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی های کلیسای جدید آمستردام آن است که یک مکان بسیار زیبا و با تاریخ طولانی و غنی می باشد و فقط رویکرد مذهبی ندارد، بلکه به عنوان یک مکان گردشگری برای تمام مردم جهان و همچنین برای انواع دین های مختلف، مناسب است، زیرا بیشتر از بعد مذهبی این مکان، سرگرمی های موجود در آن به چشم می خورد. 

کلیسای جدید آمستردام

چگونگی بازسازی کلیسای جدید آمستردام

همان طور که گفته شد، از مهم ترین ویژگی های کلیسای آمستردام قدمت تاریخی بسیار آن است. به دلیل آن که این کلیسا از زمان های بسیار قدیم ساخته شده است، اتفاقات بسیاری هم برای آن رخ داده است. از جمله این اتفاقات، رخ دادن آتش سوزی های بسیاری است که در طی سال ها درون کلیسای جدید آمستردام اتفاق افتاده است. نخستین آتش سوزی که در این کلیسا اتفاق افتاد، در سال هزار و ششصد و چهل و پنج بود. در این سال، به تعداد سه مرتبه در این کلیسا آتش سوزی رخ داد.

این آتش سوزی ها باعث شد که به مقدار بسیاری ساختمان این مکان، تخریب شود. به دلیل رخ دادن این آتش سوزی ها و تخریب شدن بسیار این مکان، مردم شهر آمستردام کشور هلند با یکدیگر کاملا متحد و یکپارچه شدند تا بتوانند بار دیگر، این کلیسا را از نو بسازند کاملا آن را بازسازی نمایند. پس از انجام دادن این بازسازی، برای بار دیگر در سال های هزار و نهصد و پنجاه و نه و همچنین در سال هزار و نهصد و هشتاد، بازسازی دیگر در این مکان انجام گرفت.

بعد از آن که این آتش سوزی ها اتفاق افتاد و بازسازی ها انجام گرفت، مالک اصلی این کلیسا که همان کلیسای پروتستان می باشد، اعلام نمود که توانایی مدیریت کردن این مکان را ندارد و نمی تواند از عهده این کار بر بیاید، به همین علت در حدود همان سال ها، یک بنیاد ملی برای تصمیم گیری درباره این کلیسا تشکیل شد. پس از انجام این کار، تصمیم گرفته شد که این کلیسا، به یک مکانی برای تشکیل شدن رویداد های ملی و اجتماعی، و همچنین برگزاری نمایشگاه ها مبدل گردید. در کل این کلیسا، به یک مکان توریستی و گردشگری تبدیل شد. 

کلیسای جدید آمستردام

ویژگی های کلیسای جدید آمستردام و ظاهر

از ویژگی های کلیسای جدید آمستردام نمای زیبای آن است. در سال هزار و ششصد و چهل و پنج، درون این کلیسا، یک سکو از جنس چوب ساخته شد و بر روی آن، کنده کاری های بسیار زیبایی نقش بسته شد. این سکو، در همان زمان بازسازی کلیسا درست شد. تزئینات این سکو، با استفاده از چوب های باروکی انجام شده است و به وسیله آن، چند نماد مختلف، کشیده شده می باشد. از جمله این نماد ها می توان به نماد عدالت، نیکوکاری، امید و ایمان اشاره کرد. همچنین در این مکان، به تعدادی بیشتر از ده هزار نفر جسد وجود دارد و همگی آن ها درون همین مکان، دفن شده و آرمیده اند. در این مکان قبر افراد مشهوری مانند هوفت، میخیل دو رایتر و نیکولاس تولپ نیز واقع شده است.

این افراد جزو مشهور ترین انسان های اهل هلند می باشند. همچنین پنجره های این کلیسا، بسیار زیبا و رنگی هستند و به طور حتم شما را به میزان زیادی شگفت زده می کنند. یکی از پنجره های این کلیسا، مرتبط با سال هزار و ششصد و پنجاه می باشد و نشان دهنده دادن نشان دولت به وسیله ویلیام چهارم است. پنجره دیگر این مکان، به یادبود تاجگذاری ملکه ای با نام ویلهلمینا باط می گردد.

از مهم ترین ویژگی های کلیسای جدید آمستردام نقاشی های زیبایی می باشد که بر دیواره های آن، کشیده شده است و به زمانی برمی گردد که کلیسای پروتستان، مسئولیت مدیریت آن را به عهده داشت. همچنین از دیگر ویژگی های کلیسای جدید آمستردام وجود ستون هایی است که فرشتگانی بر روی آن ها قرار گرفته اند. زیبایی های موجود در این کلیسا، از مهم ترین ویژگی های کلیسای جدید آمستردام است.

کلیسای جدید آمستردام

بازدید کننده های کلیسای آمستردام

بازدید کردن از ویژگی های کلیسای جدید آمستردام برای تمام مردم جهان آزاد است. به دلیل ویژگی های کلیسای جدید آمستردام و خاص بودن آن ها، این کلیسا دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم می باشد و گردشگران و توریستان زیادی، هر ساله برای بازدید از این مکان، به آنجا می روند. این گردشگران، هم افرادی داخلی و متعلق به کشور هلند هستند، و هم اشخاصی هستند که اهل کشور های دیگر می باشند. در هر سال، تعدادی بیشتر از بیست و پنج هزار نفر، به بازدید از این کلیسا می پردازند.

در این کلیسا هر ساله، مراسم های اجتماعی و ملی زیادی انجام می شود. برای ورود به این کلیسا، شما باید بلیتی خریداری نمایید. هزینه این بلیت، بسته به مکانی که قصد دارید از آن دیدن نمایید، متفاوت می باشد. همچنین برای توریست هایی که به این کلیسا می آیند، تور هایی در نظر گرفته شده است که هر کدام از آن ها، هزینه بالایی را دارا می باشند. لازم به ذکر است که این هزینه، از هزینه ای که باید برای ورود به کلیسا صرف کنید جدا می باشد؛ یعنی شما هم باید برای ورود به این کلیسا مقداری پول پرداخت نمایید و هم باید هزینه این تور را به طور جداگانه بپردازید.

البته این که شما بخواهید از این تور استفاده کنید یا نه کاملا بستگی به خواسته شما دارد، اما خوب است بدانید استفاده از این تور برای شما خالی از لطف نخواهد بود. 

کلیسای جدید آمستردام

ویژگی تور های کلیسای آمستردام

همان طور که گفته شد، از ویژگی های کلیسای جدید آمستردام آن است که در آن تور هایی برای گردشگران وجود دارد. از خصوصیات این تور ها می توان به راهنمایان آن اشاره کرد. راهنمایان این تور به چند زبان دنیا تسلط دارند. از جمله زبان هایی که این راهنمایان به آن ها مسلط هستند، زبان های فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی، آلمانی، مراکشی، ایتالیایی، ترکی، هلندی، عربی و روسی می باشند.

لازم به ذکر است که شما می توانید از تور های بدون راهنما هم استفاده کنید. ساعت هایی که گردشگران می توانند به بازدید از این کلیسا بپردازند، از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر است. بلیط فروشی این کلیسا، تا ساعت چهار و سی دقیقه باز می باشد. 

کلیسای جدید آمستردام

ویژگی های کلیسای جدید آمستردام و اتفاقات آن

به دلیل قدمت تاریخی این مکان، اتفاقات بسیاری در آن رخ داده است. از جمله این اتفاقات می توان به ازدواج ویلیام الکساندرا اشاره کرد که افراد زیادی برای دیدن این مراسم، به این مکان آمدند. همچنین مراسم تاج گذاری این پادشاه هم در همین مکان انجام شد. 

کلیسای جدید آمستردام

امکانات رفاهی کلیسای آمستردام

در این مکان، علاوه بر امکانات تفریحی، امکانات رفاهی هم وجود دارد. از ویژگی های کلیسای جدید آمستردام می توان به داشتن رستوران و کافه در درون شان اشاره کرد. افراد می توانند با استفاده از این مکان ها، به صرف صبحانه، ناهار و میان وعده در آن بپردازند و لذت گردش خود را چند برابر کنند. 

کلیسای جدید آمستردام

ویژگی های کلیسای جدید آمستردام و نکات آن

در این متن، مهم ترین ویژگی های کلیسای آمستردام بیان شده است. مهم ترین ویژگی های کلیسای آمستردام تاریخ این کلیسا و زیبایی های آن است و همین موضوعات، باعث شده که هر ساله میزان زیادی از جمعیت را به خود جذب کند. با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!