آشنایی با باغ گیاه شناسی آمستردام

آشنایی با باغ گیاه شناسی آمستردام

یکی از جاذبه های دیدنی شهر آمستردام در کشور هلند که به عنوان یک تامین کننده اصلی داروهای گیاهی برای پزشکان شناخته می شود؛ باغ گیاه شناسی آمستردام نام دارد. این باغ قدیمی شهرت جهانی داشته و سالانه پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از کشورهای مختلف دنیا  است.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا و دیدنی را دارید حتما به این باغ گیاه شناسی آمستردام نیز در کنار دیگر جاذبه های این شهر زیبا سری زده و از تماشای گیاهان بینظیر و خاص آن لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم تا شما با این باغ گیاه شناسی، روز و ساعت بازدید از آن بیشتر آشنا شوید؛ از همین رو برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این متن با ما همراه باشید.

باغ گیاه شناسی آمستردام

باغ گیاه شناسی (Hortus Botanicus ) در شهر آمستردام :

شهر آمستردام به عنوان یکی از شهرهای معروف و پایتخت کشور هلند در جهان شناخته می شود و هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر نقاط دنیا برای مشاهده و بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری این کشور زیبا راهی هلند شده و به شهرهای توریستی ان از جمله آمستردام سفر می کنند. آمستردام با جمعیت یک میلیون نفری خود در غرب کشور هلند واقع شده و با جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی بیشماری همواره به عنوان یکی از پر متقاضی ترین شهرهای توریستی و محبوب کشور هلند به شمار می اید. جاذبه ها و تفریحات این شهر زیبا برای بازدیدکنندگان بسیار لذت بخش و خاطره انگیز بوده و از جمله آن ها می توان به باغ گیاه شناسی یا هورتوس بوتانیکاس اشاره کرد.

این باغ که ” هورتوس بوتانیکاس ” نیز نامیده می شود از جمله جاذبه های قدیمی آمستردام و جهان بوده و حدود 6 هزار گونه گیاهی و درخت را در آن پرورش می دهند.

باغ گیاه شناسی آمستردام

پیشینه باغ گیاه شناسی آمستردام :

ایده ساخت و پیدایش باغ گیاه شناسی آمستردام به گذشته های دور باز می گردد؛ در واقع این باغ زیبا و دیدنی مرکزی برای تامین داروهای مورد نیاز پزشکان بوده و احداث آن توسط جمعی از استادان و پزشکان فدرال شهر صورت گرفته و این باغ متعلق به سال 1638 میلادی است. بهتر است بدانید گرچه هدف از ساخت این باغ منبع تامین گیاهان دارویی بوده اما با گذشت زمان تغییر کاربری داده و به یکی از جاذبه های محبوب و دیدنی آمستردام تبدیل شده است.

این باغ امروزه محلی برای نگهداری و نمایش درختان و گیاهان نادر، گل های عجیب و متنوع برای گردشگرانی از تمام نقاط جهان است که در  این مکان زیبا و دیدنی در شهر آمستردام، پایتخت کشور هلند رشد و پرورش یافته اند.

باغ گیاه شناسی آمستردام

باغ گیاه شناسی آمستردام در سال 1987 در معرض ورشکستگی قرار گرفت که عمده دلیل آن بخاطر قطع همکاری و عدم پرداخت هزینه های دانشگاه آمستردام به مجموعه مدیریت این باغ صورت گرفت. از همین رو برای جلوگیری از نابودی و تعطیلی این باغ عده ای از افراد خیرخواه و دوستدار طبیعت شهر  آمستردام مانع ورشکستگی و تعطیلی آن شدند و با کمک های مالی بی دریغ خود روح و حیاتی تازه به این باغ زیبا بخشیدند.

آدرس باغ گیاه شناسی در شهر آمستردام :

گردشگران داخلی و خارجی تور آمستردام هلند برای بازدید از جذابیت های این باغ کهن گیاه شناسی منحصر به فرد می توانند به آدرس نوشته شده در زیر مراجعه کنند :

آدرس محل و موقعیت باغ گیاه شناسی : کشور هلند – شهر آمستردام – Plantage Middenlaan – 1018 DD Amsterdam – The Netherlands

باغ گیاه شناسی آمستردام

نقشه باغ گیاه شناسی شهر آمستردام

شما در مجاورت این باغ گیاه شناسی به یکی از زیباترین باغ وحش های کشور هلند در شهر آمستردام نیز می توانید مراجعه کنید و با مشاهده جانوران متنوع موجود در آن، اوقاتی خوش و خاطره انگیز را برای خود در کنار دوستان یا خانواده رقم بزنید. 

ساعت بازدید از باغ گیاه شناسی :

این باغ گیاه شناسی آمستردام  به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری کشور هلند، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد ظهر آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران بوده و افراد می توانند بعد از تهیه بلیط به مدت 2 تا 3 ساعت از جاذبه های این باغ زیبا دیدن نمایند. همچنین بهتر است که به هنگام بازدید از این مکان زیبا، دوربین عکاسی به همراه داشته باشید؛ چرا که بخشی از گیاهان موجود در این باغ از گیاهان نادر و کمیاب جهان بوده و گونه ای از آن ها نیز معرض خطر انقراض قرار گرفته اند و این یک فرصت ویژه برای شماست تا با چنین گیاهان عجیب و منحصر به فردی آشنا شوید. 

شیوه رزرو بلیط برای بازدید از باغ گیاه شناسی :

افراد قبل از سفر به شهر آمستردام و بدون مراجعه حضوری به مکان باغ گیاه شناسی آمستردام، بلیط خود را برای بازدید از جذابیت ها و زیبایی این باغ به دو صورت زیر تهیه کنند:

باغ گیاه شناسی آمستردام

آدرس سایت باغ گیاه شناسی آمستردام : 

www.dehortus.nl

شماره تماس باغ گیاه شناسی آمستردام :

31206259021

افرادی که متقاضی تور هلند و شهر آمستردام هستند می توانند بدون هیچ گونه دغدغه فکری به منظور خرید و انجام هماهنگی های  لازم برای بازدید از مکان های گردشگری این شهر با خدمات ارائه شده توسط تور مربوط و راهنمایی های فرد راهنمای تور از این باغ دیدن کرده و با گیاهان دارویی و غیر دارویی بسیاری که متعلق به نقاط مختلف از سراسر جهان است، آشنا شوندو اطلاعاتی مفید در خصوص هر یک از این گیاهان، درختان و گل ها در این باغ کسب کنند.

ویژگی های باغ گیاه شناسی آمستردام :

این باغ یکی از کهن ترین باغ های پرورش دهنده گیاهان دارویی در شهر آمستردام کشور هلند می باشد و جلوه ای خاص از پرورش 6 هزار گونه گیاهی بومی، گرمسیری و حتی برخی از گیاهان در حال انقراض را به همراه درختان متنوع می توان از نزدیک در این باغ مشاهده کرد. همچنین در سال 1912 کاخ یادبودی از نخل خرما که برخوردار از  سرخس های بی نظیری است به عنوان یکی از بهترین بخش ها در این باغ احداث شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعدادی از گیاهان ایرانی همانند درخت ایرانی  دمیر اغاسی که در هلندی ها آن را   Perzische Parrotia نامیده اند، نیز در این باغ گیاه شناسی آمستردام وجود داشته که شما را به وجد خواهد آورد.

باغ گیاه شناسی آمستردام

بازدید از باغ گیاه شناسی آمستردام شاید فرصتی ویژه برای افراد علاقمند به گیاهان و درختان باشد تا قبل از انقراض گونه های خاص از گیاهان در سال های آتی، آن را با چشم خود از نزدیک نظاره گر باشند.

آشنایی با بخش های مختلف باغ گیاه شناسی :

تور هلند یکی از بهترین شیوه های بازدید از جاذبه های خاص و منحصر به فرد شهر محبوب آمستردام است. گردشگران در این تور می توانند از یکی از کهن ترین باغ گیاهی شناسی جهان در این شهر دیدن کرده و به واسطه حضور در بخش های مختلف تشکیل دهنده این باغ روزی خوش و خاطره انگیز را برای خود به ارمغان آورند. به طور کلی همانطور که اشاره شده یکی از بخش های محبوب و پرطرفدار باغ گیاه شناسی آمستردام متعلق به ” نخل خرما” است. همچنین وجود دو سالن برای برگزاری کنفرانس ها و دیگری برای مراسم های در نظرگفته شده از دیگر بخش های تشکیل دهنده این باغ دیدنی در تور آمستردام هلند به شمار می آید.

باغ گیاه شناسی آمستردام

این جاذبه توریستی شهر آمستردام در گذشته توسط دولت فدرال شهر و بعد از جریان ورشکستگی آن، امروزه توسط شورای شهر آمستردام مدیریت و پشتیبانی می شود.

نکاتی درباره باغ گیاه شناسی آمستردام

یکی از نکات قابل توجه در خصوص باغ گیاه شناسی آمستردام، وجود باغ وحشی در فاصله 5 دقیقه ای از این باغ است. گردشگران علاوه بر بازدید از گیاهان نادر، درحال انقراض، گل های زیبا و درختان خاص این باغ می توانند به راحتی برای بازدید از موجودات گوناگون باغ وحش نزدیک آن نیز مراجعه کنند. موزه تاریخی موجود در این باغ با ساختمان های متعدد خود برای جانور شناسی، حشره خانه، پایلیون پروانه و افلاک نما می باشد. همچنین اطلاعاتی را در خصوص سیستم صخره های مرجانی می توانید به واسطه آکواریوم موجود در این باغ  گیاه شناسی آمستردام کسب کنید. 

باغ گیاه شناسی آمستردام

از دیگر بخش های جذاب باغ وحش مجاور باغ گیاه شناسی می توان به  خانه حیوانات ، موزه زیستگاه، Insectarium، Pavilion پروانه، و Planetarium اشاره کرد.همچنین یکی از آثار Normaal Amsterdams Peil، NAP برای نمایش متوسط ​​سطح آب دریای شمال در نزدیکی این دو جاذبه طبیعی وجود دارد. از همین رو می توان گفت که مجموعه جاذبه های گردشگری شهر آمستردام تنها به این دو مکان محدود نشده و این شهر با جاذبه های فراوان گردشگری همچون پارکها، موزه ها و طبیعت بینظیر خود همواره یکی از شهرهای محبوب هلند به شمار می آید.

از دیگر نکات مورد توجه به هنگام بازدید از این باغ توجه به برخی از گیاهان سمی موجود در این باغ است، بهتر است به دستورالعمل های موجود در این مکان و راهنمایی های فرد مسئول دقت و توجه کافی را به خرج دهید.

بهترین زمان بازدید از باغ گیاه شناسی

جاذبه های دیدنی آمستردام از جمله باغ گیاهی شناسی آن بسیار در بین گردشگران معروف می باشد. گرچه این هریک از ماه ها و فصل های سال به گونه ای خاص تابلویی بی نظیر از جاذبه های طبیعی و دست ساخته بشر را در کنار یکدیگر به نمایش همگان می گذارد اما بهترین زمان بازدید از باغ گیاه شناسی آمستردام را به جرات میتوان به ماه آوریل نسبت داد که این باغ در این همچون بهشتی بر روی زمین با زیبایی هایی بی نظیر خود را در معرض نمایش همگان گذاشته است.

شما در کنار بازدید از باغ گیاه شناسی آمستردام می توانید در این ماه از گل های لاله روییده شده در این شهر که به عنوان سمبلی از کشور هلند را به جهانیان عرضه شده ، دیدن کنید. 

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!