آشنایی کامل با بازار آلبرت کویپ آمستردام

آشنایی کامل با بازار آلبرت کویپ آمستردام

شهر آمستردام، پایتخت کشور هلند و یکی از زیباترین شهرهای این کشور به شمار می رود که به دلیل برخورداری از جاذبه های توریستی فراوارن، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی این شهر، بازار آلبرت کویپ آمستردام بوده که از سال 1905 برای استفاده مردم محلی و گردشگران راه اندازی شده است.

در این بازار غرفه های بسیار زیادی وجود دارد که مردم محلی و گردشگران با مراجعه به آنها می توانند هر نوع محصولی را می خواهند از انواع خوراکی ها و لوازم سنتی گرفته تا انواع لباس را به راحتی تهیه کنند. شما عزیزان به صورت رایگان می توانید از غرفه های این بازار محبوب دیدن کنید که این موضوع به جذابیت هرچه بیشتر آن افزوده است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های دیگر این بازار بیشتر آشنا کنیم.

بازار آلبرت کویپ آمستردام

شهر آمستردام در کشور اروپایی هلند قرار دارد که پایتخت این کشور می باشد. این شهر به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و دیدنی فراوان سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد. با ورود به شهر آمستردام متوجه می شوید که این شهر از نظر مراکز خرید و فروشگاه کاملاً غنی بوده و به راحتی می توانید هر نوع محصول و از هر نوع برندی را که می خواهید، خریداری کنید. در اینجا قصد داریم شما را یکی از معروف ترین و بهترین مرکز خرید در شهر آمستردام به نام بازار آلبرت کویپ آشنا کنیم.

اگر از افرادی که حتی یکبار به شهر آمستردام سفر کرده باشند، سوال کنید متوجه می شوید که همه آنها این مرکز خرید را به خوبی می شناسند و در طول سفر خود از آن بازدید کرده اند، چرا که در اکثر تورهای اروپایی که به مقصد شهر آمستردام برگزار می شود، بازدید از این مرکز خرید به دلیل شهرت و جذابیتی که دارد، در برنامه تمامی آنها وجود دارد.

بازار آلبرت کویپ آمستردام، بهترین مکانی است که با مراجعه به آن می توانید با سبک زندگی و فرهنگ مردم آمستردام بیشتر آشنا شوید. این بازار در حال حاضر به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری کشور هلند و بزرگترین بازار روز در کل قاره اروپا شناخته شده است.

این بازار نزدیک به دویست و شصت غرفه دارد که در تمام روزهای هفته فعالیت می کند.

در این بازار به راحتی می توانید هر محصولی را که به کشورهای مختلف تعلق دارد، پیدا کنید و از خوردن غذاهای هلندی که در رستوران های کوچک محلی اطراف غرفه ها عرضه می شوند، نهایت لذت را ببرید.

شهرت این بازار علاوه بر محصولات متنوع و بین المللی که ارائه می کند، رستوران ها و کافه های قومی است که در پشت غرفه ها وجود دارد و مردم می توانند با مراجعه به آنها بهترین غذاهای محلی هلند را سرو کنند.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

موقعیت جغرافیایی بازار آلبرت کویپ آمستردام

بازار آلبرت کویپ یک بازار خیابانی در آمستردام هلند بوده که در خیابان آلبرت کویپر استات بین فردیناند بولستر ات و ون وستات، در منطقه دی پیجپ از منطقه عود-زوید این شهر واقع شده است.

دلیل نامگذاری خیابان و بازار آلبرت کویپ آمستردام به احترام یک نقاش هلندی بوده که در قرن هفدهم در این کشور می زیست.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

نقشه بازار آلبرت کویپ آمستردام

تاریخچه بازار آلبرت کویپ شهر آمستردام

بازار آلبرت کویپ آمستردام برای اولین بار فعالیت خود را از سال 1905 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون به عنوان یک مکان محبوب برای افراد محلی، گردشگران، دانشجویان، کارآفرینان و… به شمار می رود.

دلیل راه اندازی این بازار به دلیل آشفتگی هایی بود که مردم شهر آمستردام در آغاز قرن بیستم میلادی با آن مواجه شدند، به همین دلیل دولت آمستردام در سال  1905 اقدام به راه اندازی این بازار محلی و خیابانی نمود که در ابتدا فقط عصرهای شنبه فعالیت می کرد. اما بعد از گذشت چند سال یعنی در سال 1912 این بازار به بازار روز تبدیل شد که شش روز در هفته باز می شود.

دسترسی به خیابانی که بازار آلبرت کویپ آمستردام در آن قرار دارد در ابتدا کاملاً امکان پذیر بود اما در حال حضار در ساعات کاری بازار، به طور کامل بسته می شود تا مردم به راحتی بتوانند به خرید و گشت و گذار در تمام غرفه های آن بپردازند.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

محصولات بازار آلبرت کویپ در آمستردام

همانطور که گفتیم در این بازار طیف گوناگونی از محصولات از محصولات سنتی سبزیجات، میوه و ماهی گرفته تا لباس و حتی دوربین وجود دارد. تنوع محصولات در این بازار باعث شده است که ساکنین شهرهای سورینامزی، آنتیلیایی، ترکی و مراکشی توجه ویژه ای به آن داشته باشند. به همین دلیل زمانی که به بازار آلبرت کویپ مراجعه می کنید، کاملاً متوجه می شوید که این بازار به یک محله چند فرهنگی تبدیل شده است.

هیچ مکانی مانند بازار خیابان آلبرت کویپ وجود ندارد که بتوان در آن حس معمولی آمستردام را کشف کرد و ساعات آرامش بخشی را در کنار دوستان و خانواده سپری نمود.

هرچه قدر که از تنوع محصولاتی که در این بازار به فروش میرسد، بگوییم، کم گفته ایم. در این جا می توانید انواع روتختی های بهاری ویتنامی و استروپ وافل های تازه ساخته شده را به راحتی و به وفور مشاهده کنید.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

هتل های نزدیک به بازار آلبرت کویپ آمستردام

از آنجایی که بیشتر مسافران و گردشگران تور هلند، علاقه مند هستند که در طول مدتی که به این شهر سفر می کنند در نزدیکی های بازار آلبرت کویپ آمستردام اقامت داشته باشند تا بتوانند محصولات و لوازم مورد نیاز خود را به راحتی در این بازار خریداری کنند، از این رو در اینجا می خواهیم شما را چند مورد از نزدیکترین هتل ها به بازارچه آلبرت کویپ آمستردام آشنا کنیم.

·        هتل Asterisk 3 star superior: این هتل، نزدیک ترین هتلی است که در یک منطقه آرام و در قلب شهر آمستردام واقع شده است. اقامت در این هتل باعث می شود که علاوه براینکه دسترسی راحتی به بازار آلبرت کویپ آمستردام داشته باشید، در یک هتل کاملاً آرام و ساکت و به دور از هر گونه سروصدا استراحت کنید. این هتل، یک هتل خانوادگی بوده که همین ویژگی آن را به یک هتل منحصر به فرد و محبوب تبدیل کرده است. در این هتل می توانید به راحتی و در طول ساعات اقامت خود از وای فای رایگان بهره مند شوید.

·        هتل Kap City Centre : این هتل 2 ستاره، یکی دیگر از هتل هایی است که در خیابان های اطراف محل برگزاری بازار آلبرت کویپ آمستردام واقع شده است. این هتل سیزده اتاق خوابه دارای امکاناتی مانند؛ وای فای رایگان، صندوق امانات، سیستم گرمایشی و اتاق چمدان می باشد.

·        هتل Nicolaas Witsen : اگر می خواهید بعد از 5 دقیقه پیاده روی از محل اقامت خود به بازار آلبرت کویپ آمستردام بروید، رزرو هتل 3 ستاره  Nicolaas Witsen بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

جاذبه های دیدنی نزدیک به بازار آلبرت کویپ شهر آمستردام

خوشبختانه در اطراف بازار آلبرت کویپ آمستردام جاذبه های دیدنی و گردشگری فراوانی وجود دارد که می توانید در صورت داشتن وقت کافی و بعد از گشت و گذار در این بازار، به یکی از این جاذبه های دیدنی مراجعه کرده و از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. در ادامه قصد داریم که به معرفی چند نمونه از نزدیک ترین جاذبه های توریستی و گردشگری به بازار آلبرت کویپ بپردازیم.

·        موزه ون لوون: این موزه، یکی از موزه های شهر آمستردام بوده که در کنار Keizersgracht قرار گرفته است. این موزه در زمان های گذشته محل زندگی خانواده لوون بوده که به همین از قرن نوزدهم با این نام شهرت پیدا کرد. قدمت این بنا که در حال حاضر به عنوان یکی از موزه های قدیمی شهر مورد استفاده قرار می گیرد، به سال 1672 برمی گردد.

·        پل عشق: مردم اروپا به پل عشق اعتقاد زیادی دارند و باور دارند که این پل باعث ماندگاری و دوام عشق بین 2 زوج می شود. در شهر آمستردام هم نیز این پل وجود دارد که توسط 2 خواهر طراحی شده است. از آنجایی که این 2 خواهر در دو طرف رود آمستر زندگی می کردند برای دسترسی راحت تر به یکدیگر اقدام به طراحی و ساخت این پل نمودند.

·        گالری آمستردام: این گالری که به آن گالری نگهبانان شهر نیز گفته می شود، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و توریستی نزدیک به بازارچه آلبرت کویپ می باشد. در این گالری مجموعه ای کاملی از نقاشی های دوران طلایی هلند وجود دارد که تماشای آنها حتماً برایتان جذاب خواهد بود. یکی از ویژگی های برجسته گالری آمستردام این است که به طور رایگان می توانید از آن دیدن کنید.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

ساعات کار بازارچه آلبرت کویپ آمستردام

همانطور که گفتیم این بازار در تمام روزهای هفته به جز یکشنبه ها باز بوده و برای خرید محصولات و لوازم مورد نیاز خود می توانید در یکی از این روزها در ساعات بین 9 صبح تا 5 بعدازظهر به محل برگزاری بازار آلبرت کویپ آمستردام مراجعه کنید. توصیه می کنیم که به هیچ عنوان بعد از اتمام ساعات کاری بازار به این مکان نروید، چرا که بازار بسته شده و از آن تایم به بعد برای رفت و آمدهای عادی اتومبیل های شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

بهترین روش دسترسی به بازار آلبرت کویپ آمستردام

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بهترین راه برای رسیدن به بازار آلبرت کویپ می باشد. با مراجعه به ایستگاه مرکزی آمستردام، و استفاده از خطوط تراموا 4،16، 24 یا 25 می توانید به راحتی خود را به این بازار برسانید.

علاوه بر سیستم حمل و نقل عمومی، دسترسی به بازار با اتومبیل شخصی نیز امکان پذیر می باشد.

بازار آلبرت کوییپ آمستردام

بهترین روش بازدید از بازار آلبرت کوییپ آمستردام

بهترین و بی دردسر ترین روشی که ما به شما برای بازدید از بازار آلبرت کویپ آمستردام پیشنهاد می کنیم، شرکت در یکی از تورهای تفریحی و گردشگری آمستردام می باشند که هرساله برگزار می شود. شرکت در این تورها باعث می شود که کمک راهنمایان تور خود به راحتی و بدون دردسر از این بازار و سایر جاذبه های تفریحی و توریستی واقع در این شهر دیدن کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!