بهترین دیدنی های فرانسه چیست؟

بهترین دیدنی های فرانسه چیست؟

دیدنی های فرانسه، ما امروز می‌خواهیم شما را با زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی های فرانسه آشنا کنیم و به شما توصیه می‌کنیم در سفر به این کشور بازدید از این اماکن …

اگر شما هم قصد دارید یک سفر توریستی به فرانسه را داشته باشید، حتما به دنبال آشنایی با مهمترین و بهترین دیدنی های فرانسه و جاذبه‌های توریستی این کشور هستید. البته جای نگرانی وجود ندارد.

بهترین دیدنی های فرانسه چیست؟ | یوروپ تورز

آشنایی با بهترین دیدنی‌ های فرانسه

ما امروز می‌خواهیم شما را با زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی های فرانسه آشنا کنیم و به شما توصیه می‌کنیم در سفر به این کشور بازدید از این اماکن گردشگری را در لیست برنامه سفر خود قرار دهید.

دیدنی‌ های فرانسه برج ایفل

در حال حاضر معروف‌ترین جاذبه گردشگری فرانسه و البته جهان، برج ایفل در شهر پاریس است. همه روزه گردشگران بسیاری برای بازدید از برج ایفل و دیگر دیدنی های فرانسه به این کشور سفر می‌کنند. فرانسه در حال حاضر در بین برترین کشورها از نظر جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگر قرار دارد. برج ایفل یک برج آهنی است که ارتفاعی در حدود 300 متر دارد. در حال حاضر برج ایفل به عنوان اصلی‌ترین نماد شهر پاریس شناخته می‌شود.

گفته می‌شود، وزن این سازه آهنی بیش از 7300 تن بوده و ایده ساخت آن در سال 1886 میلادی شکل گرفت. این برج هم اکنون در میدان‌شان دو مارس پاریس واقع شده است و منظره جذابی را به این منطقه و شهر پاریس بخشیده است.

اصلی‌ترین هدف ساخت این بنای زیبا، نشان دادن معماری قدرتمند فرانسه بود که به مناسبت جشن 100 سالگی پیروزی انقلاب فرانسه ساخته شد. در حال حاضر از این بنا استفاده‌های دیگری نیز می‌شود و اصلی‌ترین اهداف استفاده از آن جنبه‌های گردشگری و توریستی می‌باشد. برج ایفل از جمله دیدنی های فرانسه است که شهرت جهانی نیز داشته و تقریبا کمتر کسی در جهان است که آن را نشناسد.

دیدنی‌ های فرانسه برج ایفل | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه موزه لوور پاریس

یکی دیگر از دیدنی های فرانسه که توجه همگان را به خود جلب نموده است، موزه لوور پاریس می‌باشد. این موزه از مشهورترین و از مهمترین دیدنی های فرانسه و جاذبه‌های گردشگری پاریس به شمار می‌رود.

در این موزه بیش از 35.000 اثر هنری، تاریخی و فرهنگی وجود دارد که هر یک از آنها از کمیاب‌ترین آثار دنیا به شمار می‌روند. این موزه از سال 1793 میلادی تا به اکنون به صورت عمومی برای علاقه مندان و گردشگران به نمایش گذاشته شده است. البته ساختمان این مجموعه در گذشته جزء یکی از کاخ‌های سلطنتی بود و بازدید از آن برای عموم افراد امکان‌پذیر نبود.

آثاری که در موزه لوور نگهداری می‌شوند، به طور کامل به کشور فرانسه تعلق ندارد و آثار بین‌المللی فراوانی از کشورهای مختلف دنیا در این مجموعه گردآوری شده است. مهمترین آثار این مجموعه هنری شامل تابلو مونالیزا، تابلو بانوی صخره‌ها، لوح حمورابی، بخش‌هایی از تخت جمشید و همچنین بز بالدار طلایی اثر دوره هخامنشی می‌باشند.

به شما عزیزان نیز توصیه می‌شود، در سفر به فرانسه، ساعاتی را برای بازدید از این مجموعه که جز بهترین دیدنی های فرانسه محسوب می‌شود، اختصاص دهید.

قدم زدن کنار رود سن را از دست ندهید

شاید برای شما جذاب باشد که درست در مرکز یکی از بزرگترین پایتخت‌های دنیا، رودخانه‌ای زیبا و طویل جریان داشته باشد. وجود این رودخانه در کلان شهر توسعه یافته‌ای مانند پاریس، بر جذابیت آن افزوده است. موقعیت قرارگیری رود سن بسیار عالی است و در نزدیکی این رودخانه مهمترین دیدنی های فرانسه قرار گرفته‌اند. از جمله دیدنی های فرانسه که در حوالی رود سن قرار دارند، می‌توانیم به برج ایفل، کاخ ورسای، خیابان شانزلیزه و موزه لوور اشاره کنیم.

گذشته از اینها تفریحات جالب و هیجان انگیزی نیز برای گردشگران در این منطقه ایجاد شده است. شما می‌توانید با تاکسی دریایی که برای گردشگران در نظر گرفته شده است، دقایقی را در رودخانه سن سپری کنید و از دیدن زیبایی‌های اطراف لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید ساعاتی را در کنار رود سن قدم بزنید و عکاسی کنید و تصاویر خاطره انگیزی را به ثبت برسانید. حتی بسیاری از افراد به انجام ورزش‌های صبحگاهی در کنار رود سن می‌پردازند. معمولا صبح‌ها حوالی این رودخانه خلوت است و زمان مناسبی برای بازدید از آن می‌باشد.

قدم زدن کنار رود سن را از دست ندهید | یوروپ تورز

جذاب‌ ترین دیدنی‌ های فرانسه در پارک لوکزامبورگ پاریس

پارک لوکزامبورگ (Luxembourg Gardens) در بخش غربی پاریس واقع شده است و یکی از سرسبزترین و زیباترین مراکز گردشگری و دیدنی در شهر پاریس می‌باشد. البته این باغ در اصل متعلق به کاخ لوکزامبورگ است که در حال حاضر محل سنای فرانسه می‌باشد.

البته بازدید از محوطه باغ و پارک برای عموم آزاد است. جالب است بدانید که این باغ در قرن 17 میلادی توسط بانو ماری دو مدیسی که همسر هنری چهارم بود ساخته شد. لوکزامبورگ پارک یکی از دیدنی های فرانسه است که به قلب آرام نیز مشهور می‌باشد. در این پارک شما مجسمه‌های زیبایی را مشاهده خواهید کرد که توسط ماهرترین مجسمه سازان پاریس ساخته شده‌اند.

گل کاری‌های این پارک جلوه زیبایی به پارک داده و آن را به یکی از زیباترین دیدنی های فرانسه تبدیل کرده است. شما به عنوان یک گردشگر می‌توانید در این باغ پهناور قدم بزنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. در این پارک یک استخر بزرگ هشت ضلعی ساخته شده است که به زیبایی پارک می‌افزاید. وجود فواره‌های زیبا و دیدنی نیز از دیگر المان‌هایی هستند که بیش از پیش فضا را برای یک گردش روزانه مهیا می‌کنند.

جذاب‌ ترین دیدنی‌ های فرانسه در پارک لوکزامبورگ پاریس | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام پاریس از جمله معروف‌ترین دیدنی های فرانسه است که پس از برج ایفل و موزه لوور، در ردیف پربازدیدترین دیدنی های فرانسه قرار دارد. کلیسای نتردام یکی از مهمترین دیدنی های فرانسه و از جمله با ارزش‌ترین جاذبه‌های تاریخی این کشور می‌باشد. معماری این بنای تاریخی بی‌نظیر است و از سبک معماری گوتیک پیروی می‌کند.

این کلیسا در زمان سلطنت لوئی هفتم ساخته شده و اتمام آن چیزی حدود 200 سال به طول انجامید. دستور ساخت این بنای تاریخی توسط شخص لوئی هفتم صادر شد. هدف اصلی او نمایش چنین بنایی به عنوان نمادی برای قدرت سیاسی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی سرزمینش بود. این کلیسا رویدادهای بزرگی را به خود دیده است که از آن جمله می‌توان به مراسم تاج گذاری پادشاهان مختلف اشاره کرد.

متاسفانه این بنای با ارزش تاریخی در سال 2019 دچار حریق شد و بخش‌هایی از آن آسیب دید. اما شما همچنان می‌توانید از این کلیسای زیبا که از جمله نمادها و دیدنی های فرانسه به شمار می‌رود، بازدید نمایید.

دیدنی‌ های فرانسه طاق پیروزی

یکی از مهمترین نمادها و یادواره‌های تاریخی شهر پاریس، طاق پیروزی یا دروازه پیروزی است که در میدان شارل دوگل و تقریبا در انتهای غربی خیابان شانزلیزه واقع شده است. این برج با عظمت سالهاست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و همه روزه گردشگران بسیاری ضمن بازدید از دیگر دیدنی های فرانسه، مدت زمانی را به بازدید از این بنای عظیم اختصاص می‌دهند.

تاریخچه ساخت این بنای یادبود به سال 1806 میلادی باز می‌گردد؛ وقتی که ناپلئون پس از پیروزی در نبرد استرلیتز دستور داد تا بنای یادبودی برای پیروزی در این نبرد در این مکان بسازند. جالب است که بدانید ارتفاع برج پیروزی حدود 50 متر و عرض آن تقریبا 45 متر می‌باشد. ایده طراحی این بنای زیبا توسط ژان فرانسوا ترز شالگرین طرح‌ریزی شده است. این بنا درست در تقاطع 12 خیابان واقع شده و از تصویر هوایی بالا، می‌توانید این بنا و خیابان‌های اطراف را به شکل یک ستاره مشاهده نمایید.

دیدنی‌ های فرانسه طاق پیروزی | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه یکی دیگر از دیدنی های فرانسه است که قدمتی طولانی داشته و از جمله خیابان‌های قدیمی پاریس به شمار می‌رود. قدمت این خیابان به سال 1640 میلادی باز می‌گردد و از این لحاظ یکی از خیابان‌های قدیمی شهر محسوب می‌شود.

خیابان شانزلیزه بسیار عریض و وسیع بوده و طولی در حدود 2 کیلومتر دارد. یکی از ویژگی‌های شاخص این خیابان زیبا، درختان انبوهی هستند که در طول خیابان کاشته شده و زیبایی و طراوت خاصی به شهر بزرگی مانند پاریس بخشیده‌اند. امروزه مراکز خرید انبوه، رستوران‌ها، مراکز سرگرمی و تفریحی در این خیابان احداث شده‌اند و هر روز بیشتر گسترش پیدا می‌کنند. خیابان شانزلیزه بهشت خرید برای گردشگران است. اغلب گردشگران برای خرید اجناس برند و بهترین و با کیفیت‌ترین لوازم مورد نیاز خود و حتی برای خرید سوغاتی به این خیابان مراجعه کرده و سری به پاساژها و مغازه‌های آن می‌زنند.

دیدنی‌ های فرانسه خیابان شانزلیزه | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه کلیسای سکره کر

یکی از کلیساهای پربازدید و تاریخی در شهر پاریس، کلیسای سکره کر می‌باشد. البته این کلیسای زیبا در منطقه‌ای خارج از شهر پاریس واقع شده است. شما برای بازدید از این مرکز می‌بایست، به منطقه مون مارتر مراجعه کنید. البته منطقه مون مارتر خود دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که مهمترین آن کلیسای سکره کر می‌باشد. تاریخ ساخت سکره کر به سال‌های 1875 تا 1914 میلادی باز می‌گردد.

معماری این اثر تاریخی و مذهبی بی‌نظیر بوده و به همین جهت گردشگران بسیاری حاضرند برای بازدید از این کلیسای زیبا به منطقه‌ای خارج از شهر پاریس بروند. سبک معماری کلیسای سکره کر به سبک رومانسک و بیزانس می‌باشد و از این جهت در زمره زیباترین بناهای تاریخی قرار گرفته است. موقعیت قرارگیری این کلیسا نیز بسیار ویژه است و در بالای تپه مون مارتر واقع شده و جلوه زیبایی به منطقه داده است.

دیدنی‌ های فرانسه کلیسای سکره کر | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه در مون مارتر

مون مارتر از دیگر دیدنی های فرانسه است که در حومه شهر پاریس قرار دارد. این منطقه از آن جهت مشهور است که چندین جاذبه گردشگری و دیدنی را به تنهایی در خود جای داده است. البته در حال حاضر مهمترین جاذبه گردشگری این منطقه کلیسای سکره کر است که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم. این کلیسا تقریبا از همه بخش‌های مون مارتر قابل رویت می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توانیم به محل دو توقف، پارک تیلور، موزه مون مارتر و قبرستان مون مارتر اشاره کنیم. به شما نیز توصیه می‌کنیم در سفر به پاریس علاوه بر بازدید از دیدنی های فرانسه از این جاذبه‌های توریستی این منطقه نیز دیدن کنید.

دیدنی‌ های فرانسه دیزنی لند پاریس

تا بدین جا شما را با جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و توریستی فرانسه آشنا کردیم. اما لذت یک تفریح حسابی در فرانسه، موضوعی است که به آن نپرداختیم. دیزنی لند پاریس، یکی از آن مکان‌های مفرح تفریحی است که سرگرمی‌های بسیاری را در خود جای داده است و علاقه مندان می‌توانند از تفریحات و سرگرمی‌های مختلف آن استفاده نمایند. شاید تصور کنید که این پارک تفریحی تنها مناسب کودکان و نوجوانان طراحی شده است. اما اینگونه نیست.

شما می‌توانید در کار کودکان خود از تفریحات هیجان انگیز این مرکز استفاده نمایید. پارک دیزنی لند شامل دو مجموعه جدا به نام‌های Disneyland Park  و Walt Disney Studios Park می‌باشد. از جمله مشهورترین تفریحات و مکان‌های جذاب این پارک می‌توان به قلعه زیبای خفته، قلعه سیندرلا، ترن هوایی در جستجوی نمو و دنیای موش سرآشپز اشاره کرد. البته مکان‌های تفریحی و تنوع تفریحات در این پارک بسیار زیاد هستند. شما همچنین می‌توانید از امکاناتی نظیر رستوران و مرکز خرید نیز استفاده نمایید.

دیدنی‌ های فرانسه دیزنی لند پاریس | یوروپ تورز

باغ تویلری از بهترین دیدنی‌ های فرانسه

باغ تویلری از دیگر دیدنی های فرانسه است که در مرکز شهر و در نزدیکی دیگر دیدنی های فرانسه از جمله برج ایفل، موزه لوور و همچنین رود سن قرار دارد. اگر قصد بازدید از این اماکن را دارید، می‌توانید بازدید از باغ تویلری را نیز به لیست خود اضافه کنید. باغ تویلری در ابتدا و در قرن شانزده میلادی برای دسترسی پادشاهان احداث شد اما بعدها در اواخر قرن 18 میلادی برای بازدید عموم بازگشایی شد.

شما برای ورود به این باغ نیاز نیست، بلیط تهیه کنید یا هزینه پرداخت نمایید و بازدید از آن برای عموم رایگان می‌باشد. پس به شما هم پیشنهاد می‌کنیم این فرصت استثنایی را از دست ندهید و بدون پرداخت هزینه، از یکی از دیدنی های فرانسه بازدید نمایید. دسترسی به این باغ بسیار راحت بوده و شما به آسانی و در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانید خود را به این منطقه گردشگری برسانید.

باغ تویلری از بهترین دیدنی‌ های فرانسه | یوروپ تورز

بهترین دیدنی‌ های فرانسه در جزیره کرس فرانسه

جزیره کرس بدون شک یکی از زیباترین و رویایی‌ترین جزایر کشور فرانسه است که البته چندان برای گردشگران شناخته شده نیست. اغلب گردشگران سعی می‌کنند در سفر اول خود به فرانسه از مهمترین دیدنی های فرانسه در شهر پاریس بازدید نمایند. اما این گردشگران حرفه‌ای هستند که سفر به جزیره کرس را انتخاب می‌کنند. جزیره کرس یا کورسیکا در حال حاضر چهارمین جزیره بزرگ در مدیترانه است که علاقه مندان بسیاری نیز دارد.

البته شاید ذکر این نکته جالب باشد که اگر چه این جزیره متعلق به کشور فرانسه است؛ اما قرارگیری آن در نزدیکی چند جزیره ایتالیایی باعث شده است که نحوه زندگی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه شباهت زیادی به مردم ایتالیا داشته باشد. در سفر به این جزیره دلنشین، بازدید از شهر بونیفاسیو و جزایر لاوتزی را فراموش نکنید.

بهترین دیدنی‌ های فرانسه در جزیره کرس فرانسه | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه مونت سنت میشل

مونت سنت میشل یکی از جزایر زیبا و رویایی و حتی افسانه‌ای در فرانسه است که به سبب صخره‌های سنگی بسیار مشهور شده است. البته مونت سنت میشل بیشتر برای اهالی فرانسه شناخته شده است و اگر برای اولین بار است که می‌خواهید فرانسه سفر کنید، شاید نتوانید این جزیره را در لیست اماکنی قرار دهید که قصد بازدید از آنها را دارید.

عمده شهرت منت سنت میشل، به کلیسایی است که در مرکز آن ساخته شده و شباهت خاصی به قلعه‌های رویایی در کارتون‌ها را دارد. فاصله این جزیره کوچک تا خشکی حدود 18 کیلومتر بوده و از این لحاظ به سبب امنیت دفاعی در جنگ‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. اگر عاشق مناطق رویایی و خارق العاده هستید، جزیره مونت سنت میشل همان جایی است که باید بروید.

دیدنی‌ های فرانسه مونت سنت میشل | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه پل میلائو

میلائو یکی از شهرهای کوچک در بخش جنوبی کشور فرانسه است که به سبب ظرفیت‌های گردشگری و امکانات ورزشی شهرت خاصی دارد. اما عمده شهرت این شهر به این دو چیز نیست. علت اصلی شهرت شهر کوچک میلائو، پلی به همین نام است که بین اتصال دو رودخانه واقع شده و در حال حاضر طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل کابلی جهان می‌باشد.

از این لحاظ این پروژه، به یکی از پروژه‌های عظیم و این منطقه به یکی از مهمترین مناطق فرانسه بدل شدند. علت اصلی ساخت پل میلائو (Viaduc de Millau)، کاهش ترافیک در فصول شلوغ سال و اتصال بخش شمال و جنوب می‌باشد. البته در طراحی و ساخت آن به زیبایی ظاهری آن توجه بسیاری شده است و در حال حاضر یکی از زیباترین پل‌های فرانسه نیز می‌باشد.

دیدنی‌ های فرانسه پل میلائو | یوروپ تورز

دیدنی‌ های فرانسه قلعه چنانسی

تاریخچه ساخت قلعه چنانسی به قرن 11 میلادی باز می‌گردد. این قلعه زیبا یکی از جذاب‌ترین دیدنی های فرانسه است که بر روی رودخانه شار و در روستایی به نام چنان سیکس ساخته شده است. البته این قلعه زیبا که دومین قلعه فرانسه نیز به شمار می‌رود، دچار حوادث مختلفی شده است که از آن جمله می‌توان به حریق و آتش سوزی در قرن 16 میلادی اشاره کرد.

نکته خاصی که در خصوص این قلعه وجود دارد و آن را به یکی از زیباترین بناهای تاریخی فرانسه تبدیل کرده است، ساخته شدن آن روی رودخانه است که از نظر بسیاری از گردشگران جالب توجه می‌باشد. این قلعه دارای کلیسا، گالری هنری و بخش‌های بزرگ برای برگزاری مراسم‌های ویژه بود.

جلال و عظمت این قلعه به حدی بود که دیگر پادشاهان از سرزمین‌های دیگر برای بازدید از آن به فرانسه سفر می‌کردند. با توصیفی که از این قلعه دیدنی کردیم، جای هیچ شک و تردیدی برای بازدید از آن وجود ندارد. پس پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به فرانسه حتما از این جاذبه زیبای گردشگری دیدن کنید.

دیدنی‌ های فرانسه قلعه چنانسی | یوروپ تورز

هیجان انگیز ترین دیدنی‌ های فرانسه در کوه‌ های آلپ

کوه‌های آلپ، رشته کوه‌های طویلی که ما را به داستان جذاب هایدی می‌برد. احتمالا شما هم نمی‌دانستید که بخش‌هایی از این رشته کوه مشهور در کشور فرانسه قرار داشته و بسیاری از افراد در فصول سرد سال به قصد تفریح به این منطقه سفر می‌کنند.

در بخش‌هایی از آلپ امکاناتی در نظر گرفته شده که شما می‌توانید به اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی بپردازید. این منطقه کوهستانی زیبا علاوه بر فرانسه در امتداد کشورهای ایتالیا و سوئیس نیز کشیده شده است. اگر می‌خواهید در فصل زمستان به فرانسه سفر کنید و لذت ورزش‌های زمستانی و تفریحات جذاب را در کوه‌های آلپ بچشید، همین حالا باید اقدام کنید و خودتان را برای یک سفر دلچسب به فرانسه آماده کنید.

دیدنی‌ های فرانسه تالاب کامارگ فرانسه

تالاب کامارگ در فرانسه از دیگر دیدنی های فرانسه بوده که به عنوان یکی از مناطق طبیعی وسیع در این کشور شناخته می‌شود. اهمیت ویژه این منطقه به دلیل وجود گونه‌های مختلف پرندگان و جانوران می‌باشد. به طوری که حدود 500 گونه پرنده در این منطقه زندگی می‌کنند. کامارگ تالابی بین دریای مدیترانه و دلتای رود رون است. دیگر دلیل شهرت این منطقه به سبب وجود گونه‌های اسب سفید می‌باشد که در این منطقه زندگی می‌کنند. اگر شما هم عاشق طبیعت و پرندگان هستید، بازدید از این تالاب وسیع که در منطقه غرب اروپا واقع شده است، می‌تواند برایتان دلپذیر و جذاب باشد.

دیدنی‌ های فرانسه تالاب کامارگ فرانسه | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های فرانسه

دیدنی های فرانسه چه نام دارند؟

برج ایفل، تالاب کامارگ فرانسه، موزه لوور پاریس، رود سن، لوکزامبورگ پارک پاریس، کلیسای نتردام پاریس، طاق پیروزی، خیابان شانزلیزه، کلیسای سکره کر، مون مارتر، دیزنی لند پاریس، باغ تویلری، جزیره کرس فرانسه، مونت سنت میشل، پل میلائو، قلعه چنانسی، تالاب کامارگ فرانسه و …

نام یکی از کلیساهای پر بازدید فرانسه چیست؟

یکی از کلیساهای پربازدید و تاریخی در شهر پاریس، کلیسای سکره کر می‌باشد. البته این کلیسای زیبا در منطقه‌ای خارج از شهر پاریس واقع شده است.

یکی از محبوب ترین قلعه های فرانسه چه نام دارد؟

تاریخچه ساخت قلعه چنانسی به قرن 11 میلادی باز می‌گردد. این قلعه زیبا یکی از جذاب‌ترین دیدنی های فرانسه است که بر روی رودخانه شار و در روستایی به نام چنان سیکس ساخته شده است. البته این قلعه زیبا که دومین قلعه فرانسه نیز به شمار می‌رود، دچار حوادث مختلفی شده است که از آن جمله می‌توان به حریق و آتش سوزی در قرن 16 میلادی اشاره کرد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!