طاق پیروزی پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

طاق پیروزی پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

آشنایی با طاق پیروزی پاریس

از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تاریخی پاریس می‌توان به برج ایفل، میدان کنکورد، کلیسای نوتردام و کلیسای دروازه بهشت، موزه اورسی، موزه لوور، کاخ الیزه، مسجد بزرگ پاریس و طاق پیروزی اشاره کرد؛ که در این مقاله می‌خواهیم با طاق پیروزی پاریس آشنا شویم.

پاریس

مرکز کشور فرانسه در قاره اروپا شهری است زیبا و توریستی به نام پاریس که هرساله گردشگران زیادی را از طریق تور اروپا و تور فرانسه از جا جای جهان پذیرا می‌باشد. پاریس با داشتن جمعیتی حدود 12 میلیون نفر از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای فرانسه به‌حساب می‌آید. در سال‌های اخیر شهر پاریس در صنعت گردشگری و تفریحی، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر و مد روند رو به رشدی را طی می‌کند.

پاریس علاوه بر رو به پیشرفت بودن در تاریخ و فرهنگ نیز قدمتی طول و دراز دارد. نشانه‌هایی از زندگی در آن به 4200 سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده شده و بناها و آثار تاریخی فراوان نیز گواه تاریخ ریشه‌دار پاریس است.

پاریس دارای آب‌وهوای اقیانوسی با بهار و تابستان و پاییز متناسب و زمستانی بسیار سرد است.

پاریس را به‌عنوان عروس شهرهای دنیا می‌شناسند چراکه دارای طبیعت و باغ و جنگل و پارک‌های زیبا و فوق‌العاده و مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی گردشگری زیادی است که در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با یکی از مشهورترین مکان دیدنی پاریس یعنی طاق پیروزی پاریس صحبت کنیم و با این بنای تاریخی بیشتر آشنا شویم. تور اروپا و تور فرانسه می تواند فرصت مناسبی برای این آشنایی و دیدن این بنا باشد.

پاریس
پاریس

مکان طاق پیروزی پاریس

در خیابان معروف شانزه لیزه و میدان شارل دوگل در تاریخ  ۲۹ ژوئیه ۱۸۳۶ بنایی به ارتفاع حدود پنجاه متر و عرض چهل‌وپنج متر و عمق بیست‌ودو متر از نوع طاق نصرت و با سبک معماری نئوکلاسیسم افتتاح گردیده و طاق پیروزی پاریس نام نهاده شده است و به افتخار سربازان مدافع وطن که جان خود را در جنگ‌های مختلف به‌خصوص دوره حکومت ناپلئون از دست دادند ساخته است.

خیابان زیبای شانزه لیزه در منطقه هشت پاریس و از خیابان‌های اصلی می‌باشد. از مناطق اعیان‌نشین به‌حساب می‌آید و طول آن 1910 متر از میدان کنکورد تا میدان شارل دوگل که طاق پیروزی در آن قرار دارد. میدان شارل دوگل با نام قدیم میدان ستاره یا اتول واقع‌شده که نقطه اتصال 12 خیابان می‌باشد و از میدان‌های مهم پاریس به شمار می‌آید.

مکان طاق پیروزی پاریس
مکان طاق پیروزی پاریس

دلیل ساخت طاق پیروزی

طاق پیروزی پاریس یا طاق نصرت نوعی بناست که می‌تواند چوبی فلزی یا سنگی باشد و در قدیم برای استقبال از سربازان پیروز از جنگ و به‌افتخار پادشاهانشان ساخته می‌شده گاهی به این عمل خوازه بستن هم گفته می‌شد.

طاق پیروزی پاریس نیز یادبودی است که به دستور ناپلئون بناپارت و به‌افتخار جنگجویان و سربازان پرآوازه‌اش که در جنگ‌های آن زمان در راه پیروزی وطن یعنی فرانسه جان خود را از دست دادند در سال 1806 ساخت آن کلید خورد و سی سال بعد در سال 1836  در دوران حکومت شاه لویی فیلیپ پایان یافت. معمار این بنا فردی به نام ژان-فرانسوا-ترز شالگرین با الهام از طاق نصرت تیتوس مربوط به دوره روم باستان آن را ساخته است.

پس از مرگ ناپلئون مراسم ترحیم او در این بنا برگزار شد. همچنین مراسم بزرگداشت چندی دیگر از افراد مشهور و مورد احترام فرانسه نیز در زیر بنا بجا آورده می‌شود و همین‌طور برای مراسم‌های مختلف مردم در طاق پیروزی پاریس گرد هم می‌آیند و ارتش فرانسه برای پیروزی‌هایش چون بیرون راندن نازی‌ها از کشورشان روبروی این بنا رژه می‌روند. تور اروپا و تور پاریس برای سفر به این کشور و دیدن این مراسم زیبا فرصت بسیار خوبی است.

دلیل ساخت طاق پیروزی
دلیل ساخت طاق پیروزی

معماری طاق پیروزی

طاق پیروزی پاریس علاوه بر اینکه در یک موقعیت مکانی خوب قرار دارد دارای معماری باشکوهی است. سبک معماری این بنا نئوکلاسیسیم می‌باشدو تحت تأثیر هنرهای رومیان باستان و یونانیان پس از آن به وجود آمده و تقارن و سادگی در آن بسیار موردتوجه است و ضد مکاتب باروک و روکوکو که بی‌تقارنی اهمیت داشت، می‌باشد  و این زیبایی و درعین‌حال سادگی این سبک در بنای طاق پیروزی پاریس به چشم می‌خورد. در زیر آن آرامگاه یکی از سربازان جنگ جهانی اول و گمنام و همچنین آتشی همیشه روشن به‌عنوان یادبودی از سربازان و جنگجویان گمنام دیگر قرار دارد.

البته این آتش هرروز بر اساس آیینی خاص تجدیدقوا می‌شود. نام فرمانده‌های مختلف جنگ‌های فرانسه بر دیوارهای داخلی این بنا حک شده است و همین‌طور نقش و نگارها و نمادهایی از استقامت و پیروزی فرانسه تصاویری از مردان و زنانی که با دست‌های خالی در حال جنگیدن هستند، نیز به چشم می‌خورد. مجسمه‌های نمادین مختلفی نیز در آن ساخته‌شده و برای بالا رفتن از این طاق پیروزی پاریس چشم‌نواز باید حدود 284 پله را طی کنید. البته گفتنی است که تور فرانسه می تواند گزینه خوبی برای سفر به این کشور باشد.

معماری طاق پیروزی
معماری طاق پیروزی

ارزش بنای طاق پیروزی

علاوه بر ارزش تاریخی، طراحی فوق‌العاده و عظمت طاق پیروزی پاریس، آن را به‌عنوان یک نماد ارزشی منحصربه‌فرد برای مردم فرانسه و جهانیان می­دانند و همین ارزش معنوی والای این بنا از دلایل اصلی بازدید گردشگران مختلف از این بناست.

ارزش بنای طاق پیروزی
ارزش بنای طاق پیروزی

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!