بازدید از باغ و موزه مونمارتر پاریس

بازدید از باغ و موزه مونمارتر پاریس

مونمارتر محله ای قدیمی در شهر پاریس است که در آن بسیاری از جاذبه های دیدنی پاریس قرار دارند. یکی از این جاذبه ها موزه مونمارتر پاریس می باشد که در آن آثار هنرمندان و نقاشان زیادی نگهداری می شود.

معرفی منطقه مونمارتر و موزه این منطقه

اگر شما نیز قصد سفر به پاریس را دارید، یکی از محله های بسیار دیدنی پاریس که بهتر است حتما از آن دیدن نمایید، محله مونمارتر می باشد. با گشت و گذار در این محله و کوچه ها و خیابان های آن می توانید تجربه ای فوق العاده داشته باشید. مونمارتر محله ای قدیمی می باشد که در قرن نوزدهم و بیستم به عنوان محل تردد هنرمندان مختلف بوده است‌. حتی بسیاری از هنرمندان نیز در این منطقه زندگی می کرده اند.

ونگوگ، مورو، رنوار، پیکاسو، مونه و دگاس از جمله هنرمندانی بوده اند که در منطقه مونمارتر بوده اند. محله مونمارتر پاریس دارای جاذبه های دیدنی فوق العاده و خیابان های بسیار دیدنی و رمانتیک می باشد. طبق کاوش های انجام شده در منطقه مونمارتر کشفیات زیادی حاصل شده است.

اشیایی زیادی در این منطقه یافت شده که مربوط به قرن دوم میلادی می باشند.‌ برخی دیگر از این اشیا مربوط به قرن های سوم و چهارم میلادی هستند. در قرن نوزدهم و بیستم در منطقه مونمارتر افراد هنرمند، فیلسوف و نویسندگان زیادی زندگی می کرده اند و آثار بسیاری از آنها در موزه های این منطقه قرار دارند. شما در بازدید خود از این محله و آثار هنرمندانی که در این محله به فروش می رسند، شگفت زده خواهید شد.

یکی از دیدنی های بسیار زیبای پاریس موزه مونمارتر است که گردشگران مختلفی از نقاط گوناگون دنیا برای بازدید از این موزه عازم پاریس می شوند. این موزه در محله ای قرار دارد که در اطراف آن مکان های دیدنی بسیار زیادی قرار دارند. پس شما در بازدید از موزه مونمارتر پاریس می توانید از دیگر جاذبه های دیدنی محله مونمارتر نیز دیدن کنید‌. در این مقاله شما را بیشتر با موزه مونمارتر و دیگر مکان های دیدنی اطراف آن آشنا می کنیم. 

موزه مونمارتر پاریس

موزه مونمارتر پاریس

در ابتدا موزه مونمارتر خانه فردی هنرمند و معروف به نام موریس اوتریلو ،(Maurice Utrillo) بوده است. امروزه در این موزه نقاشی های دیواری مختلفی وجود دارد که موزه مونمارتر را به پدیده دوران تبدیل کرده است. تاسیس این موزه در سال 1960 صورت گرفته و در قرن نوزدهم در آن نقاشی و مجسمه سازی انجام شده است. در محله زیبای مونمارتر که یکی از مناطق تاریخی پاریس است،  در Bel Air House،  ساختمان هایی بسیار قدیمی وجود دارد. این موزه دارای 96 متر مربع بوده و در آن آسانسور وجود ندارد. مجموعه های موزه مونمارتر پاریس متعلق به انجمن Le Vieux Montmartre است که در سال 1886 ایجاد شده و شامل نقاشی ها، عکس ها، پوسترها و نسخه های خطی است که تاریخچه این محله و کاباره های قرن نوزدهم و بیستم را به تصویر می کشد.

موزه مونمارتر پاریس

ساختمان موزه مونمارتر پاریس

در این ساختمان یک ورودی قرار دارد که دارای کابینت و اتاق نشیمن می باشد. سقف این ساختمان  5.5 متر ارتفاع دارد و در سطح آن آشپزخانه باز که به سوی جنوب است قرار گرفته است و دارای یک اتاق دوش می باشد. طبقه اول موزه دارای 2 اتاق خواب بزرگ است و در آن یک حمام باز و مشرف به اتاق نشیمن وجود دارد. در این قسمت روشنایی، آرامش و پرتوهای جذاب وجود دارد. در این موزه می توان پوستر، نقاشی و ورق موسیقی را مشاهده کرد. این آثار هنری نشان دهنده اثر هنری هستند که در کاباره های محلی این منطقه وجود دارد‌ در موزه 3 باغ جدید وجود دارد که توسط آثار رنوار به صورت مستقیم ساخته شده است.

این باغ ها مطابق نقاشی های رنوار بازسازی شده اند. آنها منظره خوبی از تاکستان ارائه می دهند، که از قرون وسطی وجود داشته و در سال 1933 دوباره کاشته شده اند.

موزه مونمارتر پاریس

بازدیدکنندگان موزه مونمارتر پاریس

با وجود زیبایی سرشاری که این موزه دارا می باشد، در زمان های گذشته هنرمند دیگری به نام رنوار که دارای شهرت بالایی بوده نیز در آن اقامت داشته است. هنرمندان برجسته‌ ای چون «رنوار » و «والادون» نیز در این موزه در گذشته دارای استودیو بوده اند. دالی یکی از هنرمندان سورئالیست اسپانیایی است که در این موزه دارای مجموعه‌ ای دائمی از آثار می باشد و در بازدید از موزه افراد بازدید کننده می توانند آثاری چون مجسمه ها و حکاکی هایش را مشاهده کنند.

این موزه محلی برای ملاقات افرادی است که دوستداران پیر آگوست رنوار و امیل برنارد می باشد. افراد اداره کننده این خانه اعتقاد دارند که این مکان به این دلیل دارای شهرت غنی می باشد. افراد علاقه مند به تاریخ مونثارته و ساکنان  می توانند از اطلاعات این موزه به عنوان یک منبع خوب استفاده نمایند. کلیسای قلب مقدس و میدان تئاتر در نزدیکی این موزه قرار دارند.

موزه مونمارتر پاریس

نقشه موزه مونمارتر در پاریس

باغ موزه مونمارتر پاریس

یک باغ انگور در کنار ساختمان این خانه واقع شده است و به قرن هجدهم تعلق دارد. افراد بازدید کننده از موزه مونمارتر پاریس می توانند به پیاده روی در این باغ بپردازند. باغ رنوار که در اطراف این موزه است، محلی است که بازدید کنندگان زیادی به آن مراجعه می کنند. چند نمونه از نقاشی های معروف رنوار مانند La Balancoire و Jardin de la rue Cortot در این باغ کشیده شده اند.

موزه مونمارتر پاریس

کافه موزه مونمارتر پاریس

در داخل این باغ کافه رنوار قرار دارد که دارای ظاهری دلنواز و عالی بوده و افراد بازدید کننده از موزه می توانند در این کافه نیز اوقات خوشی را سپری کنند. نوشیدن یک قهوه خوش طعم به همراه خوشمزه ترین کیک ها و شیرینی های محلی فرانسوی می تواند یک خاطره خوش را از این بازدید برای شما ایجاد کند.

موزه مونمارتر پاریس

میدان دو توقت | Place du Tertre

از جمله میدان های مشهوری که در اطراف موزه مونمارتر پاریس وجود دارد، میدان دو توقت است. این میدان برای هنرمندان از جمله مکان های بسیار مشهور می باشد. این میدان در قرن هجدهم ساخته شده و از ان زمان دارای شهرت بسیار زیاد بوده است. فاصله میدان دو توقت از باسیلیکای ساکره کور تنها چند کوچه می باشد. بدون شک این میدان را در بیشتر سفرنامه های پاریس یا فیلم های آن تماشا کرده اید. در این میدان می توان آثار هنرمندان پاریس و نقاشی های آنها را دید.

اکثر نقاشانی که در این میدان تابلوها و کارهای هنری خود را عرضه می کنند، در برخی موارد به طنز به نقاشی کاریکاتور رهگذران می پردازند‌. بسیاری از گردشگرانی که به این میدان می آیند از نقاشان درخواست می کنند تا به ازای پرداخت مبلغ از چهره آنها نقاشی بکشند.

این نقاشی ها را می توان به عنوان سوغاتی خوبی از گشت و گذار در پاریس تهیه کرد. از طریق بازدید از این میدان برای شما امکان سفر به گذشته فراهم می شود. در زمان اقامت هنرمندان مشهور در مونمارتر آنها برای نخستین بار به فروش آثار هنرمندانه خود در این میدان پرداختند. پیش از اینکه هنرمندان به شهرت دست پیدا کنند، در این محل به عنوان یک حرفه مشغول به فعالیت شدند.

موزه مونمارتر پاریس

موزه ملی گوستاو مورو در مونمارتر

از آنجا که مونمارتر از جمله مکان های هنری در پاریس به شمار می آید، بنابراین در این محله علاوه بر موزه مونمارتر پاریس، موزه های هنری متعددی وجود دارد. یکی دیگر از موزه هایی که در مونمارتر قرار دارد و می توانید در سفر خود به پاریس از آن دیدن کنید، موزه ملی گوستاو مورو می باشد. در این موزه می توان از عناصر زندگی گوستاو مورو و نقاشی های وی که یکی از نقاشان مشهور قرن نوزدهم است دیدن کرد.

نقاشی های کشیده شده توسط این هنرمند در سبک سمبولیسم می باشد. در ۴ دهه آخر قرن نوزدهم مورو در لین موزه زندگی می کرد. نقاشی های این هنرمند که در حال حاضر در موزه ملی گوستاو مورو وجود دارند و گردشگران می توانند از آنها دیدن کنند، حدود ۱۳۰۰ نقاشی و ۵۰۰۰ طراحی هستند‌.

موزه مونمارتر پاریس

قبرستان مونمارتر

یکی از مکان های دیدنی که در اطراف موزه مونمارتر پاریس قرار دارد، قبرستان مونمارتر است که از جمله قبرستان های مشهور پاریس محسوب می شود. در این قبرستان افراد مشهور، نویسندگان و هنرمندان زیادی دفن شده اند. از جمله این افراد می توان به الکساندر دومای نویسنده، افنباخ موسیقیدان و  دگاسِ نقاش اشاره کرد.

در قبرستان مونمارتر که به آن پرلاشز می گویند، سنگ های زیبا و مجسمه های زیادی نگهداری می شود که گردشگران می توانند در بازدید از این قبرستان و در هنگام قدم زدن از آنها دیدن کنند. این قبرستان با سکوت سرشاری که دارد، محل مناسبی برای افرادی است که در سفر خود و بازدید از مونمارتر به دنبال پیدا کردن مکانی آرام می باشند.

این قبرستان در ناحیه غربی محله مونمارتر قرار دارد و ساخت آن در زمان انقلاب فرانسه صورت گرفته است. این قبرستان بزرگترین قبرستان این منطقه محسوب می شود و چون در آن نویسندگان، آهنگسازان، شخصیت های ادبی و نقاشان زیادی دفن شده اند از آن به عنوان قبرستان هنرمندان نیز یاد می شود.

بهترین زمان برای بازدید از موزه مونمارتر

موزه مونمارتر پاریس

در ماه جولای شهر پاریس پر از گردشگر است و شمار زیادی از این گردشگران به بازدید از موزه مونمارتر پاریس می پردازند. همچنین به دلیل تعطیلات مردم بومی این منطقه نیز در این ماه بیشتر از قبل از این موزه دیدن می کنند. اما در ماه جولای آلودگی منطقه مونمارتر زیاد است. فصل بهار یکی از بهترین فصل هایی است که می توان برای بازدید از این موزه دیدنی انتخاب کرد. چون در این فصل هوای شهر پاریس بسیار دلپذیر می شود.

همچنین از دیگر فصل های مناسب برای سفر به پاریس و موزه مونمارتر پاریس فصل پاییز می باشد. چون در این فصل هوا خنک تر می شود و به دلیل کاهش جمعیت در این فصل امکان بازدید از جاذبه های مونمارتر بهتر فراهم می شود و در مقایسه با تابستان راحت تر می توان به دیدن موزه های این شهر رفت.

موزه مونمارتر پاریس

ساعت کار موزه مونمارتر در پاریس

موزه مونمارتر پاریس در تمامی ایام سال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. برای بازدید از موزه مونمارتر پاریس باید هزینه ای را بابت ورودی پرداخت کنید اما این مبلغ در مناسبت های گوناگون و با توجه به شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. بهترین آثار دالی در این موزه نگهداری می شوند و افراد علاقه مند به آثار او می توانند با سفر به پاریس از این آثار دیدن نمایند. آدرس موزه مونمارتر پاریس در: ۱۲ Rue Cortot, 75018 ParisParis است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!