راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید – رزرو – معرفی

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید – رزرو – معرفی

درباره فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی باید بدانید که یکی از بهترین وسیله­ های نقلیه برای سفر در فرانسه، قطار است که مستلزم تهیه بلیط قطار فرانسه است. قطار ایمنی و راحتی را برایتان به ارمغان می آورد. در هنگامی که از قطار استفاده می کنید دیگر مشکل گم شدن در پیچ و خم جاده را ندارید.

برای تهیه بلیط قطار فرانسه راه های مختلفی وجود دارد، قطار در قاره ی اروپا بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است و تنوع بسیاری دارد. از فواید قطار می توان به کاهش آلودگی محیط زیست، ایمنی، لذت بردن از مناطق دیدنی و جنگل های اروپا، راحتی در سفر و اقتصادی بودن اشاره کرد.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

شرکت حمل و نقل ملی فرانسه یا SNCF

در شرکت ریلی قطار فرانسه، امکان رزرو بلیط قطار فرانسه به تمام نقاط اروپا وجود دارد. شرکت ریلی فرانسه، بلیط قطار به شهرهای داخلی فرانسه و سریع السیر ارایه می دهد. همچنین در این شرکت، امکان رزرو بلیط قطار فرانسه به مسیرهای طولانی تر نیز هست. برای کسانی که به دنبال سفر در فرانسه با قیمت مناسب هستند، SNCF بلیط های مناسبی را ارایه می دهد.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

انواع بلیط قطار فرانسه

  1. بلیط های الکترونیکی که می توان در منزل آن ها را چاپ کرد.
  2. بلیط هایی که با کیوسک های مخصوص چاپ می شوند.
  3. بلیط های الکترونیک که روی اوراق بهادار چاپ می شوند.​
راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

نحوه ی رزرو بلیط قطار فرانسه

بلیط قطار فرانسه را می توان از روش اینترنتی و توسط سایت ها، با مراجعه به گیشه های بلیط فروشی و با خرید از دستگاه هایی مشابه عابر بانک، در داخل ایستگاه مرکزی خریداری کرد. برای استفاده از دستگاه خرید بلیط، باید به اندازه ی قیمت بلیط، پول در داخل دستگاه بیاندازید و بلیط قطار فرانسه را تهیه کنید. در این دستگاه حتی می توانید بلیط های ارزان قیمت نیز پیدا کنید.

رزرو بلیط قطار فرانسه

به منظور رزرو بلیط قطار فرانسه می توانید با شماره ی شرکت تماس حاصل فرمایید و همچنین می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی به راحتی بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید، البته در هنگام رزرو بلیط قطار فرانسه به قیمت و زمان سفر نیز توجه کنید.

www.loco2.com

www.trainline.eu

www.raileurope.com (ساکنین آمریکا)

www.raileurope.ca (ساکنین کانادا)

www.raileurope.com.au (ساکنین استرالیا)

www.raileurope-world.com (ساکنین آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی)

البته توجه داشته باشید که قیمت بلیط قطار فرانسه در این سایت ها متفاوت است، پس بهتر است قبل از خرید، قیمت ها را مقایسه کنید.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

سایت Ouigo و iDTGV

سایت Ouigo (www.ouigo.vom) بلیط قطار فرانسه با قیمت پایین تر ارایه می دهد. بلیط ها فقط از طریق آنلاین خریداری می شوند. خریداری بلیط قطار از سه هفته قبل از حرکت قطار تا 4 ساعت قبل از حرکت امکان پذیر خواهد بود؛ بلیط ها 4 روز قبل از حرکت به شما ایمیل می شوند و باید پرینت شوند. در صورتی که امکان پرینت بلیط برای شما وجود نداشته باشد، می­توانید عکس بلیط را در گوشی هوشمند خود بریزید و در برنامه ی Ouigo (برای گوشی های آیفون و اندروید) عکس بلیط را باز کنید.

  • حداقل هزینه برای خرید بلیط قطار فرانسه 10 یورو برای بزرگسالان و برای کودکان زیر 12 سال 5 یورو می باشد.
  • به هر مسافر یک کابین حمل چمدان و یک صندلی راحتی کودک و یک کیسه داده می شود.
  • اگر احتیاج به پریز برق داشته باشید می توانید یک صندلی با پریز برق تنها با 2 یورو اضافی، رزرو کنید.

روش های خرید بلیط قطار فرانسه

1. خرید آنلاین بلیط قطار فرانسه

اگر برای شما امکان پذیر است، این روش بهترین حالت خرید بلیط قطار فرانسه است. در این حالت هیچ نگرانی درباره زبان بیگانه، یادگیری کار با دستگاه خرید بلیط، پیدا کردن مکان های فروش بلیط وجود ندارد. شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه، وب سایت های فراوانی را برای خریداری بلیط قطار فرانسه ارائه می دهد. شما می توانید به راحتی اطلاعات سفر خود را وارد کنید و پس از آن بلیط های قطار را جستجو کنید و ارزان ترین بلیط را انتخاب کنید. پس از خریداری بلیط می توانید آن را چاپ کنید و یا در گوشی خود ذخیره کنید، در صورتی که هیچ یک از این راه ها مقدور نبود، کد رزرو بلیط را یادداشت کنید و با دستگاه چاپ بلیط در ایستگاه قطار آن را چاپ کنید.

2. ماشین­ های خرید بلیط قطار فرانسه

در ایستگاه های قطار، شما دستگاه های مختلف خرید بلیط را مشاهده می کنید. که یک دستگاه برای خرید بلیط های داخل شهری و منطقه ای و دستگاه دیگر برای خرید بلیط بین شهری و بین المللی است. صفحه را لمس کنید، زبان مورد نظر را انتخاب نمایید و مقصد خود را مشخص کنید. این دستگاه پول نقد و کارت اعتباری قبول می کند.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

3. خرید بلیط قطار فرانسه از باجه

در ایستگاه های بزرگ، مکان هایی برای فروش بلیط توسط کارمندان وجود دارد که می توانید با کارت اعتباری یا پول نقد بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. برای خرید بلیط قطار فرانسه به این طریق، به دنبال عبارت Billetterie (دفتر بلیط) بگردید. البته تهیه بلیط قطار فرانسه با این روش مشکلاتی نیز دارد، کارمند فقط به زبان فرانسوی صحبت می کند و اگر شما زبان فرانسوی بلد نباشید برایتان دردسر ساز می شود، و مشکل بعدی این است که باید در صف بایستید و این امر زمان گیر است.

تایید بلیط قطار فرانسه

بسیاری از بلیط قطار فرانسه، بلیط های آزاد هستند یعنی شما باید این بلیط ها را برای هر مسیر، زمان و روزی تایید اعتبار کنید. اگر شما این نوع بلیط را خریداری کردید، باید آن را معتبر کنید، باید مهر روز و ساعت قطار بر روی آن زده شود. توجه داشته باشید که شما نمی توانید بلیط آزاد را در داخل قطار معتبر کنید و این کار باید قبل از حرکت انجام شود. اگر بلیط شما کاغذی باشد، تایید اعتبار آن از طریق دستگاه زردی که در ورودی سکو قرار دارد انجام می شود. این دستگاه زمان، تاریخ و چند عدد دیگر را بر روی بلیط شما چاپ می کند.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

اگر به علت نبود وقت و یا بی اعتنایی بلیط خود را معتبر نکردید، به انتهای قطار بروید و مامور بلیط قطار را پیدا کنید و از او بخواهید که آن را تایید کند. در غیر اینصورت اگر این کار را انجام ندهید، عواقب قانونی و مالی آن بر گردن شما خواهد بود.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

بلیط الکترونی

اگر بلیط قطار در گوشی هوشمند شما است، شما باید کد QR یا بارکد بلیط خود را در دستگاه اسکن کنید.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

هزینه های شرکت حمل و نقل فرانسه و تخفیف ها

قیمت بلیط کامل ممکن است گران باشد، البته همیشه تخفیف هایی برای خرید بلیط گذاشته می شود و کارکنان قطار فرانسه نیز به مسافران برای پیدا کردن بلیط قطار مناسب راهنمایی می کنند.

  • قطار درجه 1، که 20 تا 30%  قیمت اضافی دارد.
  • در طول ساعات پیک، اکثر بلیط های قطار فرانسه از جمله TGV، گران تر است.
  • هرچقدر شما بلیط بیشتری رزرو کنید، قیمت آن کمتر خواهد شد.
  • کودکان با سن کمتر از 4 سال بلیط رایگان دریافت می کنند.
  • هزینه ی بلیط قطار فرانسه برای کودکان 4 تا 11 سال، نصف قیمت است.​

بلیط های قطار فرانسه با تخفیف

بلیط های شرکت ریلی فرانسه با میزان تخفیف بالا به نام “پرم”، به صورت آنلاین، و در باجه های خریداری بلیط و یا از دستگاه های خرید بلیط، خریداری می شوند، این نوع بلیط ها غیرقابل تغییر و غیر قابل عودت هستند. پرم 100% از روز پنجشنبه تا دوشنبه شب برای سفر در آخرین لحظه قابل خریداری است؛ بلیط بازگشت پرم در روز شنبه، فقط برای سفر بازگشت در شنبه معتبر است؛ و پرم سه ماهه تا حداکثر 90 روز پیش از حرکت، قابل رزرو است.

راهنمای بلیط قطار فرانسه | خرید - رزرو - معرفی - فرانسه

در سیستم اینترنتی قطار کشور فرانسه، تخفیف هایی وجود دارند که احتیاجی به کارت تخفیف و خرید پیشنهادی ندارند، در زیر آن ها را بیان می کنیم:

  • نرخ های آخر هفته Loisir: برای سفر بازگشت مناسب است. با خرید این بلیط قطار فرانسه، ممکن است شنبه به مقصد برسید و یا شنبه و یکشنبه در راه باشید.
  • بلیط های تخفیف Découverte: برای افراد 12 تا 25 ساله، سالمندان و بزرگسالی که با کودکان زیر 12 سال سفر می کنند مناسب است.
  • بلیط های Mini-Groupe: در برخی مناطق، به منظور صرفه جویی در قیمت، بلیط های گروهی خریداری می شود. در این نوع بلیط قطار فرانسه، 3 تا 6 نفر باهم سفر می کنند و شب یکشنبه به مقصد می رسند.

کارت های تخفیف

این کارت ها امکان تخفیف به میزان 25% تخفیف (برای بلیط های لحظه آخر) و 40% تا 60% تخفیف برای خرید بلیط قطار فرانسه را می دهند، کارت های تخفیف به مدت یک سال اعتبار دارند.

  • کارت زرد: (50 یورو) برای مسافران از سنین 12 تا 27 سال است.
  • کارت کودک: (75 یورو) برای یک تا 4 بزرگسال که به همراه یک کودک 4 تا 11 ساله سفر می کنند، مناسب است.
  • کارت آخر هفته: (75 یورو) برای افراد از سنین 26 تا 59 سال مناسب است. این کارت فقط در آخر هفته، به مسافران تخفیف ارائه می دهد.
  • کارت افراد مسن: (60 یورو) برای افراد با سن بالای 60 سال است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط فرانسه، وقت سفارت فرانسه، ویزای فرانسه، تور فرانسه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

Mohammad 11 تیر 1398 پاسخ

سلام
جهت رزرو بلیط قطار فرانسه چگونه باید اقدام کنم

علیرضا 14 اردیبهشت 1397 پاسخ

با سلام میخواستم ببینم چطور میتونم برای اروپا بلیط قطار از ایران رزرو کنم ممنون