بهترین دیدنی های دوسلدورف چیست؟

بهترین دیدنی های دوسلدورف چیست؟

دیدنی های دوسلدورف، شهر دوسلدورف را اینگونه باید تعریف کرد، شهری در غرب کشور آلمان که در یک قرن اخیر از مجموعه چند روستا به شهر تبدیل شده و …

دیدنی‌های دوسلدورف: شهر دوسلدورف را اینگونه باید تعریف کرد، شهری در غرب کشور آلمان که در یک قرن اخیر از مجموعه چند روستا به شهر تبدیل شده و در ساحل رودخانه راین واقع شده که به علت دارا بودن نمایشگاه‌های مد و لباس و تجارتخانه‌های بزرگ به نمادی بین‌المللی برای کشور آلمان تبدیل شده است. دوسلدورف در جنوب برلین واقع است که دومین شهر مهم منطقه و هفتمین شهر بزرگ آلمان است.

مهمترین دیدنی‌های دوسلدورف برگزاری جشنواره راین است که هر ساله در ماه ژانویه گردشگران زیادی را به آنجا می‌کشاند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی و اقامتی و سایر خدمات شهر دوسلدورف شما را در برنامه‌ریزی بهتر و لذت بیشتر از سفر یاری کنیم.

دیدنی های دوسلدورف | یوروپ تورز

آشنایی مختصری با شهر دوسلدورف و دیدنی‌ های آن

شهر دوسلدورف واقع در غرب کشور آلمان و نزدیکی کلن قرار دارد. دوسلدورف مرکز ایالت نورد راین وستفالن می‌باشد. مساحت این شهر 217 کیلومتر مربع است. بین قرون 7 و 8 میلادی، شهر دوسلدورف محل کشاورزی و ماهیگیری بود که در 1288 میلادی توسط کنت آدولف پنجم به شهر تبدیل شد. این شهر در سال 1805 و 1815 مرکز حکومت ناپلئون بود که بعد از شکست آن تحت فرماندهی بروس‌ها درآمد. زبان رسمی این شهر، آلمانی و واحد پول آن یورو می‌باشد. اختلاف ساعت دوسلدورف با ایران 2:30- می‌باشد.

این شهر خود دارای فرودگاه بین‌المللی نیز می‌باشد.

به ندرت پیش می‌آید که گردشگران بخواهند تنها و مستقیم دوسلدورف را برای سفر خود انتخاب کنند، در نتیجه امکان ورود به دوسلدورف از آلمان و شهر برلین برای گردشگران مهیا شده است.با هر سه وسیله قطار، هواپیما و اتوبوس می‌توان از برلین پس از طی چهار پنج ساعت به دوسلدورف رسید. بهترین این وسایل برای سفر، قطار است زیرا هم صرفه اقتصادی دارد و هم با وجود قطارهای زیادی که به سمت این شهر می‌روند برنامه ریزی برای حرکت و رفتن راحت‌تر خواهد بود.

شهر دوسلدورف زمستان‌هایی معتدل همراه با بارش کم برف را به خود می‌بیند. همچنین می توان گفت تابستان‌های این شهر گرم هستند. میانگین دمای ثبت شده در این منطقه 10 درجه سانتیگراد است. بنابراین اطلاعات آب و هوایی از شهر دوسلدورف بهترین زمان برای سفر به این شهر بین ماه‌های جولای تا آگوست پیشنهاد شده است.

از نظر اقامتی به راحتی می‌توانید متناسب با بودجه خود هتل رزرو کنید و یا همچنین از هاستل و اجاره اتاق بهره ببرید که باید بدانید از لحاظ امنیتی برای شما مخاطره آمیز خواهد بود ولی در عین حال ضعیف‌ترین هتل شهر از استانداردهای بالا و قوی برخوردار هستند.

آشنایی مختصری با شهر دوسلدورف و دیدنی‌ های آن | یوروپ تورز

خیابان کنیزالی از دیدنی‌ های دوسلدورف

این خیابان که محلی‌ها آن را کو می‌نامند، شیک‌ترین خیابان برای خرید در شهر دوسلدورف است. این خیابان در بر دارنده بوتیک‌های خاص و مرکز خرید‌های لوکس در کنار گالری های هنری و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد می‌باشد که همتای آن را می‌توان خیابان مونتاین پاریس دانست که همواره با آن مقایسه شده است. این ویژگی‌ها منجر به آمدن سیل وسیعی از مردمان برای خرید و تفریح و وقت گذرانی به این خیابان شده است.

قطاری از درختان و خط آبی که در این خیابان قرار دارد نیز همچنین این محل را به فضایی برای پیاده روی خاطره انگیز تبدیل کرده است. نقطه شروع این خیابان گرف-آدولف-پلتز در جنوب دوسلدورف و پایان آن هوف گارتن در شمال و نقطه فواره تریتون می‌باشد.

خیابان کنیزالی از دیدنی‌ های دوسلدورف | یوروپ تورز

اشلاس بنرت

اشلاس بنرت کاخ باروکی مجلل که طی سال‌های 1756 تا 1773 ساخته شده است. این کاخ در ده کیلومتری خارج از شهر قرار دارد که با وسایل نقلیه عمومی به آنجا خواهید رسید. داخل این کاخ مجلل و پر زرق و برق قابل بازدید است و پس از آن می‌توانید از فضای خارجی آن، پارک‌ها و باغ‌های بزرگ آن دیدن کنید. کاخ اشلاس بنرت را برای کارل تئودور ساخته‌اند.

این کاخ شامل سه موزه ی‌بی‌نظیر به منظور تمرکز بر جنبه های مختلف زندگی در قرن هجدهم می‌باشد. موزه کوپس دی لوگس در ساختمان اصلی کاخ واقع شده است و در ساختمان‌های دیگر این پارک موزه‌های جالب دیگر در زمینه هنر و طبیعت برای بازدید وجود دارند. این کاخ جزء میراث جهانی یونسکو است. ساعت بازدید این کاخ از ساعت ده صبح تا هشت شب می‌باشد.

اشلاس بنرت | یوروپ تورز

مجموعه هنری راین شمالی-وست فالیا از دیدنی‌ های دوسلدورف

مجموعه هنری راین شمالی وست فالیا شامل سه قسمت است که در سه ناحیه دوسلدورف واقع شده است. K20 K21  ؛و قسمت سوم شملا هاوز می باشد. K20 که در گراب پلاتز قرار دارد و یک ساختمان فوق مدرن است که نمای خارجی آن گرانیت سیاه و سفید جلا داده شده است که خود آن را می‌توان به تنهایی یک اثر هنری دانست و این عمارت عظیم در بر گیرنده آثار متعددی از هنر مدرن از جمله مجموعه نقاشی‌های پلی کلی می‌باشد.

K21 که در ساختمان استاندهاوز از قرن نوزده واقع شده است شامل انواعی از تاسیسات تخصصی نقاشی و طراحی مدرن و مجسمه و فیلم می‌باشد. معروف ترین آثار موجود مجموعه آثار هنری توماس سارانسو است که در میان فلک نام دارد. بخش سوم که در ساختمان شملا هاوز است برگزار‌کننده نمایشگاه‌های موقت متعدد می‌باشد.

شهر دوسلدورف دارای گالری‌های هنری و موزه‌های خاص متعددی به منظور جذب گردشگر بوده است که جالب است بدانید برخی از این موزه‌ها تا نزدیکای صبح پذیرای شما گردشگران خواهند بود.

مجموعه هنری راین شمالی-وست فالیا از دیدنی‌ های دوسلدورف  | یوروپ تورز

کایزس ورت

کایزس ورت از جمله قدیمی‌ترین و البته مدرن‌ترین محله‌های شهر دوسلدورف است. این منطقه در سال 1929 جزئی از این شهر شده است. در این مکان می‌توان انبوهی از ساختمان های قدیمی و چشم‌انداز بی‌نظیر انعکاس آن در راین را مشاهده کرد.

ریشه عناصر برجسته و معماری این منطقه را می‌توان در قرن سیزدهم یافت. کلیسای سنت سورت برتوس از جمله بناهایی است که شما را به دل تاریخ می‌برد و دیدن از آن محل عین حضور در همان دوران خواهد بود و از آن قدیمی‌تر می‌توان به دژ امپراطوری فردریک اول با نام بارباروسا اشاره کرد که متاسفانه تا به امروز قسمت عظیمی از آن به نابودی رفته اما بقای آن به عنوان یک آثار باستانی همچنان با ارزش است.

کایزس ورت | یوروپ تورز

کونست پلست

موزه هنر معروف به موزه کونست پلست از دیگر دیدنی‌های دوسلدورف است. این موزه محل نگهداری آثار هنری جا مانده از قرن سوم قبل از میلاد تا دوران معاصر است. از شاخصه‌های این موزه می‌توان وجود مجسمه، نقاشی و بالغ بر 70 هزار اثر هنری در زمینه گرافیک و عکس اشاره کرد. دیگر شاخصه این موزه وجود مجموعه آبگینه به همراه آثار نفیس باروک اشاره کرد. همچنین این موزه جایگاه مجموعه‌ای از هنر مدرن از جمله آثار دالی، وارهول و کاراواجیو مکتب نقاشی و اکسپرسیونیسم شهر دوسلدورف می‌باشد.

بطور کل آثار موجود در این موزه را می‌توان به بیش از 7000 تقسیم کرد که شامل آثار گوناگونی از دوره‌های گوتیک، رنسانس، باروک، قرن نوزدهم، قرن بیستم، عصر گوته و … می‌باشند. همچنین ظروف دست ساز و سرویس‌های شیشه‌ای از اروپا، ژاپن، ایران و … در این موزه به چشم خواهند خورد.

کونست پلست | یوروپ تورز

محله قدیمی دوسلدورف یکی از دیدنی‌ های دوسلدورف

محله قدیمی شهر دوسلدورف که به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته و بخش اعظم آن حفظ شده از دیگر جاذبه‌های این شهر است که حتما باید در لیست بازدید‌های شما قرار گیرد. در مرکز این محله با نام برگ پلتز تالار با شکوه شهر را خواهید دید. مجسمه‌ای بزرگ از جان ویلیام دوم که سوار بر اسب ساخته شده است نیز در مرکز این محله قرار دارد. همچنین برج قلعه نیز در این منطقه قدیمی از شهر قرار گرفته است.

از دیگر جاذبه های منطقه قدیمی دوسلدورف موزه هتینس می‌باشد در نزدیکی محله قدیمی دوسلدورف تون هاله گنبدی قرار دارد که از دوران قدیم در سال 1926 تا به امروز به عنوان مرکز ارکستر شهر بودهف قرار دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف برای گردشگران نیست.

محله قدیمی دوسلدورف یکی از دیدنی‌ های دوسلدورف  | یوروپ تورز

ساختمان‌ های گری

از دیگر اماکنی که در شهر دوسلدورف جلب توجه می‌کند و باید در لیست بازدید شما گردشگران قرار گیرد بخش دوباره توسعه یافته بندر قدیمی شهر است. شاخصه این بخش دیدنی ساختمان‌های اداری رسانه بندرگاه هستند که توسط فرانک‌گری ساخته شده‌اند. سه ساختار مجزا که با طرز معماری و ساخت و فرم ناهمگونش به مقابله با جاذبه زمین ایستاده است و این بناها در سال 1998 ساخته شده‌اند.

بازدید از داخل ساختمان های گری برای گردشگران امکانپذیر نیست. در همین حوالی معماری چشمگیر دیگر در قالب برج راین با کاربری مخابراتی و ارتفاع 240 متر قرار دارد و در سال 1981 ساخته شده که با یک سکو منظره‌ای زیبا از شهر را به مخاطب عرضه می‌دارد. این برج دارای یک رستوران گردان در ارتفاع 170 متری است و دیگر شاخصه این برج وجود بزرگترین ساعت دیجیتالی بر روی بدنه آن است.

ساختمان‌ های گری | یوروپ تورز

باغ ژاپنی نرد پارک

یکی از محبوب‌ترین اماکن گردشگری و تفریحی شهر دوسلدورف نرد پارک است. این پارک جایی بزرگ و فوق العاده برای گذراندن وقت و تفریح می‌باشد. این پارک با گذرگاه‌های پهن و وسیع متعدد از مناطق سبز و دیگر باغات متعلق به آن جدا می‌شود. دو شاخصه مهم این پارک باغ ژاپنی ارائه شده توسط انجمن ژاپن در دوسلدورف و دیگری مجسمه هورس تامر است که می‌توان گفت باغ ژاپنی چشم اندازی بی‌نظیر به باغ و دیدگان مخاطبین عرضه کرده است. همچنین در محل نرد پارک می‌توان به وجود جاذبه‌ای دیگر به نام موزه آکوازو لوبک اشاره کرد.

باغ ژاپنی نرد پارک | یوروپ تورز

هوف گارتن از دیدنی های دوسلدورف

در امتداد مرکز شهر دوسلدورف به سمت شمال پارک بزرگی به نام هوف گارتن واقع شده است. این پارک قدیمی که در سال 1770 ساخته شده است، از محله قدیمی شهر دوسلدورف و کونیکسلی تا سواحل رودخانه راین ادامه دارد. طراحی مناظر طبیعی این پارک بر اساس نمونه‌های انگلیسی می‌باشد و شامل بخش‌هایی وسیع از چمن زار‌ها، درختان انبوه، دریاچه و نهرهای بی‌شمار می‌باشد. در مکان فعلی پارک ابتدا باغی به سبک رنسانس ایتالیا برای پرنس دایانا ساخته شده بود و طی سال‌های اخیر قرن بیستم برای بار چندم مورد بازسازی قرار گرفت.

در بین بناهای موجود در پارک باید به هوفگارتنر هاوس باروکی اشاره کرد که خانه ی‌سابق معمار این باغ نیز بوده و امروزه محل موزه ی‌تئاتر شهر می‌باشد. مهم‌ترین بنای داخل این پارک یادبودی بزرگ از گرانیت سیاه و سفید به یاد معترضین خشونت حکومت هیتلر که اعدام شدند، می‌باشد.

بازدید از کلبه شکاری سابق که در سال 1763 به سبک هنری قرن هجدهم میلادی ساخته شده است را ضمن بازدید از این باغ به گردشگران توصیه می‌کنیم. همچنین در این پارک مجسمه‌های معاصر که یادآور تاریخ می‌باشند نیز به چشم می‌خورند. این باغ و تفریحگاه در طی جنگ جهانی دوم آسیب‌های بسیاری دید اما پس از پایان جنگ بطور جدی مورد بازسازی قرار گرفت و به شکل امروزی خود درآمده است.

هوف گارتن از دیدنی های دوسلدورف | یوروپ تورز

تفرجگاه ساحلی شهر دوسلدورف

تفرجگاه ساحلی راین تفریح گاهی است که به شما فرصت لذت بردن از ساحل بی‌نظیر راین در شهر دوسلدورف را می‌دهد. این محل به منظور کاهش جلوه شلوغی خیابانی در شهر در سال 1997 ساخته شده است که در یک پیاده راه طولانی حال و هوایی مدیترانه‌ای به شهر داده است. یک دست این مسیر را کافه‌ها و مغازه‌ها و دستی دیگر را راین احاطه کرده است.

طی کردن این مسیر با گذر از پل اوبرکسل شما را از محله قدیمی شهر دوسلدورف به ساختمان‌های پارلمان ایالت وصل خواهد کرد و فاصله‌ای یک و نیم کیلومتری را درختان این تفرجگاه در مسیر احاطه کرده‌اند. همچنین در این مسیر امکان دوچرخه سواری برای لذت بردن از مناظر نیز فراهم شده است.

تفرجگاه ساحلی شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

کلیسای لمبرتوس

این کلیسا در حوالی رود راین قرار دارد و از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر دوسلدورف است که بازدید از آن رایگان نیز می‌باشد. نام این کلیسا در زبان محلی دو مرمر دم می‌باشد. این کلیسا متعلق به مسیحیان کاتولیک می‌باشد. قدمت و معماری این کلیسا دلیل شهرت آن می‌باشد. این کلیسا در ابتدا متعلق به احیای رومانسکایی بوده و در سال‌های 1888 تا 1891 بازسازی و به این کلیسا تبدیل شده است.

بازدید از این کلیسا به گردشگران توصیه می‌شود.

کلیسای لمبرتوس | یوروپ تورز

کلیسای جان نسکرچ

این کلیسا که به کلیسای سنت جان نیز معروف است، با ارتفاع 88 متری لقب بزرگترین کلیسای مسیحیان را به خود اختصاص داده است. این کلیسا طی جنگ جهانی دوم، همانند بسیاری دیگر از بناهای این شهر آسیب جدی دیده که پس از بازسازی دوباره به بهره برداری رسیده است. نکته جالب توجه این کلیسا ورودی آن می‌باشد که پس از گذر از کافه‌ای که جلوی آن قرار گرفته است وارد ساختمان اصلی کلیسا خواهید شد. دیدن این کلیسا نیز برای گردشگران جالب توجه خواهد بود.

کلیسای جان نسکرچ | یوروپ تورز

کالریوم از دیدنی‌ های دوسلدورف

در شهر دوسلدورف قدم زدن در خیابان و دیدن ساختمان‌های آن خود به تنهایی می‌تواند ساعت‌ها توجه شما را به خود جلب کند. سبک معماری در این شهر به گونه‌ای جذاب و حاوی تمامی اثرات معماری قرن‌ها می‌باشد که آن را زبان زد کرده. دوسلدورف میزبان تمام سلیقه‌ها طی تمامی اعصار بوده و مناسب افراد هنر دوست و البته اهل تجارت می باشد.

در گوشه‌ای از این شهر بنایی با 62 متر با ظاهر رنگین کمانی که بر روی 2200 قطعه شیشه ساخته شده است به چشم می‌خورد و دیدن از آن به جهت لذت بردن از زیبایی رنگ‌ها بسیار توصیه می‌شود که برای آرامش روح شما نیز بسیار مفید خواهد بود. در کنار این ساختمان می‌توانید عکس‌هایی با منظره فوق العاده از سفر خود به شهر دوسلدورف به یادگار ثبت کنید.

جنگل ساعت از دیدنی‌ های دوسلدورف

جنگل ساعت نامی است که به پارکی با ساعت‌های آنتیک فراوان در دوسلدورف تعلق گرفته است. رفتن به این پارک جنگلی یاداور آلیس در سرزمین عجایبش خواهد بود. رفتن به این پارک و گذراندن وقت در آن می‌تواند تجربه‌ای دلچسب و متفاوت از یک روز سفر شما باشد.

جنگل ساعت از دیدنی‌ های دوسلدورف | یوروپ تورز

دوچرخه سواری در شهر دوسلدورف

از جمله کارهای روتین که در شهر دوسلدورف زیاد به چشم شما می‌خورد دوچرخه سواری در شهر و یا حاشیه آن در مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری با چشم اندازهای خیره‌کننده و خاص آن می‌باشد. توصیه می‌شود برای لذت بیشتر و هم صرفه اقتصادی دست کم یک روز از اقامت خود در این شهر را وقف اجاره دوچرخه و گشت و گذار به این صورت در شهر کنید و لذت این کار را به خود هدیه دهید. برای اجاره دوچرخه به غرفه‌های موجود در هتل خود مراجعه کنید، قطعا دست خالی برنخواهید گشت.

دوچرخه سواری در شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

پارک اسکیت ایلر شهر دوسلدورف

پارک اسکیت ایلر یک پارک خیابانی است که بطور عمده به منظور اسکیت سواری با مساحت 1600 متر مربع ساخته شده است. در این پارک همچنین استخرهای شنا، محوطه بازی کودکان و مجسمه‌هایی از هنرمندان در کنار گودال‌های بزرگ چالش برانگیز برای اسکیت سواران ساخته شده است. در طراحی این پارک و ایجاد گودال‌های آن از همفکری و راهنمایی‌های رون گلیفبرگ اسکیت بورد سوار دانمارکی استفاده شده است تا پیاده کردن این طرح و ایده اصولی باشد. این پارک میزبان مسابقات قهرمانی اسکیت بورد 2018 آلمان بوده است.

پارک اسکیت ایلر شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

حیات وحش دریایی و موزه آکواریومی لوبک

بازدید از این مکان دیدنی را هرگز از دست ندهید. این مجموعه ترکیبی از باغ وحش، آکواریوم و موزه تاریخ طبیعی می‌باشد. اتاق‌هایی به منظور نمایش تنوع زیستی از ابتدای حیات دریایی تا گسترش آن‌ها در دریا و دیگر زیست گاه‌ها در این مجموعه دیده می‌شود. علاوه بر وجود اسکلت یک نهنگ در این موزه حیات وحش، کنار آن در یک آکواریوم، یک کوسه بزرگ در بین صخره‌های مرجانی زندگی می‌کند. همچنین وجود گونه‌های ماهی، تمساح ها، حشرات، دو زیستان و خزندگان زیبایی و ارزش صرف وقت دو چندانی را برای این موزه ایجاد کرده‌اند. در کنار تمام این موارد نکته ارزشمند این مجموعه نگهداری از گونه های در حال انقراض و حفظ تنوع زیستی می‌باشد.

حیات وحش دریایی و موزه آکواریومی لوبک | یوروپ تورز

دوسل

یک جریان آب کوچک از رودخانه راین این نام را به خود اختصاص داده و در دوسلدورف به دلتا رودخانه منتهی می‌شود و یک گذر زیبا در شهر ایجاد کرده است. نکته خاص و جالب توجه این جریان یافته شدن اول فسیل انسان نواندرتال در این محل می‌باشد.

دوسل | یوروپ تورز

موزه ماشین‌ های کلاسیک شهر دوسلدورف

موزه ماشین‌های کلاسیک شهر دوسلدورف محلی برای نگهداری ماشین‌های کلاسیک و مزایده ماشین های گران قیمت نیز می‌باشد، همچنین این موزه محلی برای گذراندن وقت در باغ و کافه خود را به شما ارائه می‌کند. افتتاح این موزه در سال 2006 صورت گرفته است که اولین گزینه گردش برای افراد علاقمند به ماشین است که به دوسلدورف سفر می‌کنند.

معماری این موزه بسیار جالب و دیدنی و هیجان انگیز است که با سقف شیشه‌ای و چیدمان خاص ماشین‌ها بسیار شما را به وجد خواهد آورد. ماشین‌های این موزه فقط برای دیدن به نمایش گذاشته نشدند بلکه خرید و فروش هم در آن صورت می‌گیرد که البته باید بگوییم در قبال پول زیادی که خواهید پرداخت!

موزه ماشین‌ های کلاسیک شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

باغ گیاه شناسی شهر دوسلدورف

باغ گیاه شناسی دوسلدورف در سال 1974 تاسیس شده است. در حال حاضر بیش از 6000 گونه گیاهی در این باغ نگهداری و پرورش داده می‌شوند. بخش‌های مختلف این باغ عبارتند از، باغ آلپ، اروپای مرکزی، کوه‌های قفقاز، آسیای شمالی، ژاپن، چین و… و همچنین باغ‌های بوم شناسی گونه‌هایی نظیر جنگل‌های خاربن، جنگل‌های کاج، میوه و گل‌های وحشی. همچنین یک بخش سیستماتیک نیز به منظور پرورش گیاهان دارویی، گل‌های تابستانی و … نیز در این باغ به چشم می‌خورد.

باغ گیاه شناسی شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های دوسلدورف

معروف ترین کلیساهای دوسلدورف چه کلیساهایی هستند؟

معروف ترین کلیساهای شهر دوسلدورف عباتند از: کلیسای لمبرتوس و کلیسای جان نسکرچ.

یکی از محله های دیدنی شهر دوسلدورف چه محله ای است؟

یکی از دیدنی های شهر دوسلدورف، محله قدیمی دوسلدورف است.

موزه های معروف شهر دوسلدورف کدام ها هستند؟

موزه های معروف شهر دوسلدورف عباتند از: موزه هنر معروف به موزه کونست پلست و موزه ماشین‌های کلاسیک.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!