معرفی و آشنایی باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

معرفی و آشنایی باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف، یک پارک محلی می‌باشد که در دهه ۱۹۷۰ به دست یک معمار ژاپنی و پسرش طراحی و در  شهر دوسلدورف ساخته شده است. این باغ با داشتن …

باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف یک پارک محلی می‌باشد که در دهه ۱۹۷۰ به دست یک معمار ژاپنی و پسرش طراحی و در  شهر دوسلدورف ساخته شده است. این باغ با داشتن وسعتی به اندازه ۹۰ هکتار دارای سه بخش کاملاً مجزا می‌باشد که باغ عمومی، کنار آب بند و داخل باغ، سه بخش این منطقه را تشکیل داده‌اند. بازدید‌کنندگان در هر ساعتی از روز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند مهمان باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف باشند.

باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف | یوروپ تورز

آشنایی با باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

شهر دوسلدورف از جمله شهر‌های زیبا و دوست داشتنی کشور آلمان می‌باشد که در کناره‌های رودخانه راین قرار گرفته است؛ به همین دلیل آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد و از فضای سرسبز و با طراوتی برخوردار است. در این منطقه یک پارک وسیع قرار دارد که در بین شهروندان شهر دوسلدورف محبوبیت خاصی داشته و به عنوان بهترین محل برای گشت و‌گذار در دوسلدورف شناخته شده است.

عموماً مردم این شهر آن را با نام  پارک ژاپنی نردپارک دوسلدورف می‌خوانند، با عبور از میان مسیر‌هایی که در بین علفزار‌های سرسبز و باغ‌های انبوه این باغ وجود دارد به طور حتم تا مدت‌های طولانی خاطره‌ای به یاد ماندنی را در ذهن خواهید داشت. هنگام ورود به باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف به غیر از سرسبزی باغ، مجسمه‌ای در این منطقه توجه بازدید‌کنندگان را به سمت خود جلب می‌کند. این مجسمه هورس تامر است که در میان سبزی باغ ژاپنی خودنمایی می‌کند. البته به غیر از این مجسمه، ژاپنی‌ها سعی کرده چندین مجسمه دیگر به عنوان یادبود در قسمت‌های باغ قرار دهند.

ساخت باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در شهر دوسلدورف باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف است که در دوره‌ای از تاریخ این شهر توسط شهروندان ژاپنی که مدتی در شهر دوسلدورف ساکن بودند ساخته شده است که به همین علت سالهاست در بین مردمان این شهر با نام باغ ژاپنی شهرت یافته است. این باغ تنها از چمنزار‌های وسیع پوشیده نشده است بلکه موزه اکوازو لابک را در دل خود جای داده که به بازدید‌کنندگان باغ، آثار هنری بی‌نظیری را نشان می‌دهد.

طراحان ژاپنی برای ساخت این پارک بیشتر از درختان کاج و همچنین افرا ژاپنی استفاده کرده‌اند و سعی کرده با برش‌های خارق العاده به آن‌ها اشکالی متفاوت بدهند. وجود چندین فانوس سنگی در پیاده رو‌های این باغ زیبای طبیعی بودن مناظر را چندین برابر کرده است. هر چند که این باغ به زیبایی باغ‌های کشور ژاپن نیست اما می‌تواند با تمام زیبایی‌هایش قسمت کوچکی از پارک‌های خارق العاده ژاپنی به حساب آید.

باغ ژاپنی در شهر دوسلدورف

دوسلدورف شهر زیبایی‌ها و هنر می‌باشد که وجود باغ ژاپنی نردپارک زیبایی‌های این شهر را دوچندان کرده است. گردشگران بیشماری هر ساله به شهر دوسلدورف سفر می‌کنند که ممکن است  تماشای باغ ژاپنی، اولین گزینه انتخابی آن‌ها باشد؛ زیرا به دلیل شرایط آب و هوایی که شهر دوسلدورف را در بر گرفته است در هر موقعیتی از سال این باغ طراوت و سرسبزی خود را حفظ کرده و می‌تواند مکان مناسبی برای تفریح و گشت و‌گذار در چمنزار‌های سرسبز باشد.

زیباترین پارک در شهر دوسلدورف

دوسلدورف یک شهر دانشگاهی می‌باشد که دارای خیابان‌های وسیعی است. این منطقه از مد و هنر با داشتن حلقه‌ای از باغ‌ها و همچنین پارک‌ها مانند باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف در مرکز شهر به همراه هتل‌ها و رستوران‌های با کیفیت و البته مراکز خرید لوکس توانسته به مقصدی فوق‌العاده برای مسافران تبدیل شود. این باغ در میان دیگر باغ‌ها و پارک‌های شهر دوسلدورف آنچنان وسعتی دارد که به واسطه گذرگاه‌های پهن و بی‌شمارش از دیگر باغ‌های اطراف خود مانند باغ سرسبز لیلی قطع شده است.

جالب‌ترین بخش این پارک Aquazoo یا همان آکواریوم حیوانات آبی است که در کنار کلیسای دوسلدورف توانسته‌اند فرصت مکان‌های جدیدی را به بازدید‌کنندگان باغ ژاپنی بدهند. در حقیقت باغ ژاپنی بخش کوچکی از نوردپارک را تشکیل داده که حوضچه‌های پر آب و درختان مخروطی شکلش که شبیه به بونسا هستند در نوردپارک توجه هر رهگذری را به سمت خود جلب می‌کند.

نزدیکترین هتل به باغ ژاپنی در دوسلدورف

چنانچه قصد استراحت و دسترسی به امکانات رفاهی در باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف را دارید بهتر است بدانید این منطقه از هیچ اقامتگاه و امکانات رفاهی برای اقامت‌های چند روزه برخوردار نیست. بنابراین برای داشتن اقامتی مناسب در این منطقه بهتر است در یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به باغ ژاپنی دوسلدورف مانند هتل Tulip inn، هتل Residence، هتل innside Dusseldorf Derendorf  و بسیاری هتل‌های مجلل دیگر اقامت کنید و به مدت دلخواه از امکانات رفاهی و تفریحی هتل استفاده مناسبی داشته باشید.  

زیباترین دیدنی در شهر دوسلدورف

شهر دوسلدورف دیدنی بسیار زیادی دارد که اغلب آن‌ها دست ساز هستند و به طور مصنوعی پدید آمده‌اند. یکی از دیدنی‌های شگفت‌انگیز باغ ژاپنی نردپارک است که در مرکز شهر دوسلدورف قرار دارد، با عبور از میان گذرگاه‌های زیادی که در باغ‌های انبوه و همچنین علفزار‌های وسیع باغ ژاپنی وجود دارد به طور حتم حضور در این جاذبه گردشگری  تجربه‌ای بی‌نظیر به حساب خواهد آمد.

زیباترین دیدنی در شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

این باغ سرسبز در بین تمام گشت و گذار‌ها در شهر دوسلدورف می‌تواند در اولویت باشد زیرا باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف وسعتی به اندازه ۹۰ هکتار را در بر گرفته که تماشای بیشتر قسمت‌های این منطقه به وقت زیادی نیاز دارد در واقع این باغ هدیه‌ای از فرهنگ ژاپنی‌ها است که چشم انداز‌های فوق‌العاده‌ای را برای هر گردشگری به نمایش می‌گذارد. کودکان در این باغ می‌توانند از حضور در استخر‌ها و زمین‌های بادی لذت کافی را داشته باشند.

بهترین زمان بازدید از باغ ژاپنی دوسلدورف

با توجه به این موضوع که باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف در یکی از شهر‌های اروپایی قرار گرفته است، بنابراین این منطقه زمستان‌های معتدلی دارد و به ندرت درختان کهن باغ ژاپنی بارش برف را بر روی شاخه و برگ‌های خود دیده‌اند.

گیاهان و درختان این منطقه از شهر دوسلدورف اگر چه در تابستان‌ها گرمی را حس می‌کنند اما گرما آنچنان سوزان نیست که طراوت باغ را از بین ببرد پس تقریباً می‌توان گفت میانگین دمایی که در این باغ حاکم است حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است که به طور کلی در بیشتر ایام سال بارش باران گیاهان باغ ژاپنی را نوازش داده و به سرزندگی می‌رساند.

بنابراین بهترین زمان بازدید از باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در فاصله زمانی ماه جولای تا ماه آگوست می‌باشد. توجه داشته باشید که در ماه مارس باغ نردپارک کمترین سرسبزی را دارد که تقریباً هیچ شکوفه‌ای در باغ دیده نمی‌شود.

نزدیک ترین رستوران ها به باغ ژاپنی نردپارک

اگر بعد از پیاده روی در مسیر‌های طولانی باغ ژاپنی نردپارک  دوسلدورف احساس گرسنگی داشتید مطمئن باشید هیچ کسی در باغ ژاپنی از شما پذیرایی نخواهد کرد بلکه شما می‌توانید در رستوران‌هایی از جمله رستوران lm Schiffchen، رستوران Brauerei Schumacher، رستوران آگاتا و چندین رستوران که در اطراف باغ ژاپنی نردپارک هستند اقامت چند ساعته‌ای داشته باشید و از خوردن غذا‌های ایتالیایی و همچنین غذا‌های فرانسوی و آلمانی لذت کافی را ببرید. این رستوران‌ها هر نوع غذای بین‌المللی را همراه با انواع فست فود‌ها را به می‌همانان خود ارائه می‌دهند.

فضای داخلی باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

یکی از فوق‌العاده‌ترین و جذاب‌ترین مناظر سرسبز در شهر دوسلدورف باغ ژاپنی نردپارک می‌باشد که قطعه کوچکی از حضور ژاپنی‌ها در این شهر را نشان می‌دهد. اگر چه بیشتر فضای باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف را درختان انبوه و گل‌های تزیینی پوشانده است اما در قسمت‌های مختلفی از این باغ آبشار‌ها، مجسمه‌ها و همچنین چشمه‌های خروشانی جای گرفته‌اند.

باغ وحش آبی و همینطور زمین‌های بازی از دیگر مکان‌های دیدنی این باغ  بی‌نظیر به حساب می‌آید. مناطق مختلف در این پارک توسط چمنزار‌های بزرگ و یک اندازه و همچنین درختان متنوعی جدا‌سازی شده‌اند، البته تخته‌های بزرگ گل با اشکال هندسی کار تقسیم‌بندی باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف را نیز انجام داده است. در این منطقه از شهر دوسلدورف اگر چه به طور کلی سرسبزی و طراوت دیده می‌شود اما پارک در برخی از قسمت‌ها با مضمون‌هایی مانند باغ نیلوفر آبی ساخته شده است، این قسمت از باغ ژاپنی دارای حوضچه‌ای می‌باشد که به وسیله ستون‌هایی محکم احاطه شده و می‌تواند سایه استقبال خوبی برای بازدید‌کنندگان در فصل تابستان باشد.

ویژگی های باغ ژاپنی در شهر دوسلدورف

باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف کشور آلمان مجهز به ۴۰۰۰ متر مربع حوضچه است که در این وسعت چشمه‌ها و هر نوع ویژگی‌های آبی دیگر وجود دارد. اگر از سمت Kaiserswerth Strasse به این باغ ژاپنی وارد شوید، فضای داخلی نوردپارک تحت تأثیر حوض‌ها و چشمه‌هایی در امتداد مسیری به طول ۱۷۰ متر قرار دارد. خوب است بدانید مساحتی به وسعت ۳۸۰۰ متر مربع از باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف را تخته‌هایی از زیباترین گل‌های جهان در بر گرفته که در طول سال دو بار هرس و مجدداً کاشته می‌شوند، از این رو در موقعیت‌های مختلفی از سال نوردپارک جذابیت‌های منحصر بفردی دارد.

موقعیت مکانی‌ایده الی که باغ ژاپنی نردپارک به دست آورده و از همه مهتر نزدیک بودن این پارک با Rhine و همچنین پیوند آن با عید پاک محبوبیت آن را در بین مردم بیشتر کرده است که به همین دلیل شهروندان شهر دوسلدورف بنا به اصطلاح عید پاک و محور یادبود در بیشتر روز‌های سال لحظاتی را در گذرگاه‌های این پارک به قدم زدن اختصاص می‌دهند. خوب است بدانید باغ ژاپنی با‌ایستگاه یو فاصله بسیار کمی دارد از طرفی‌ایستگاه‌های Hop on و Hop off نزدیک‌ترین‌ایستگاه اتوبوس به این باغ هستند.

زیبایی های باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

از آنجایی که باغ ژاپنی درست در قلب نوردپارک قرار گرفته بنابراین تمام زیبایی‌ها و آرامش را از خود کرده است. زیبایی فرش‌هایی از  گل‌های رنگارنگ و فواره‌های باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف وصف ناشدنی هستند به طوری که تماشاگر زیبایی‌های این باغ تنها شهروندان شهر دوسلدورف نیستند بلکه گردشگران پس از گشت و‌گذار در خیابان‌های شلوغ دوسلدورف می‌توانند از هوای تمیز باغ نوردپارک استشمام کرده و به تماشای برکه‌ها و چشمه‌ها و همچنین دیدن حیوانات خانگی در  باغ وحش این باغ بنشیند.

در این باغ هر درخت و هر سنگی معنایی عمیق دارد، منبت کاری‌های سنگی، فانوس‌های سنگی و دیگر اجزای باغ تماماً در آرامش بوده و تنها انرژی مثبت را به بازدید‌کنندگان القاء می‌دهند. حس نشستن روی نیمکت‌های این باغ و یا پیاده روی در مسیر‌های پر از گل و گیاه حس را در انسان زنده می‌کند که کمتر جایی در جهان نمی‌تواند چنین آرامشی را برای هر شخصی به وجود آورد. چقدر زیباست زمانی که تماشای غروب خورشید از روی پل غربی مسیر ورودی باغ ژاپنی صورت بگیرد.

زیبایی های باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف

این پارک در چه سالی و توسط چه کسی ساخته شد؟

باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف یک پارک محلی می‌باشد که در دهه ۱۹۷۰ به دست یک معمار ژاپنی و پسرش طراحی و در  شهر دوسلدورف ساخته شده است.

معروف ترین سازه ی این پارک چیست؟

مجسمه هورس تامر است که در میان سبزی باغ ژاپنی خودنمایی می‌کند. البته به غیر از این مجسمه، ژاپنی‌ها سعی کرده چندین مجسمه دیگر به عنوان یادبود در قسمت‌های باغ قرار دهند.

برخی از ویژگی های این پارک ژاپنی چیست؟

باغ ژاپنی نردپارک دوسلدورف کشور آلمان مجهز به ۴۰۰۰ متر مربع حوضچه است که در این وسعت چشمه‌ها و هر نوع ویژگی‌های آبی دیگر وجود دارد. اگر از سمت Kaiserswerth Strasse به این باغ ژاپنی وارد شوید، فضای داخلی نوردپارک تحت تأثیر حوض‌ها و چشمه‌هایی در امتداد مسیری به طول ۱۷۰ متر قرار دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!