اطلاعاتی مهم درباره باغ هوف گارتن دوسلدورف

اطلاعاتی مهم درباره باغ هوف گارتن دوسلدورف

باغ هوف گارتن دوسلدورف، یک تفرجگاه عمومی در مرکز شهر دوسلدورف کشور آلمان است که با مساحت ۶۸ هکتار بخش عظیمی از این شهر را احاطه کرده است.

باغ هوف گارتن دوسلدورف، یک تفرجگاه عمومی در مرکز شهر دوسلدورف کشور آلمان است که با مساحت ۶۸ هکتار بخش عظیمی از این شهر را احاطه کرده است. این باغ با داشتن تاریخچه‌ای سلطنتی امروزه به یک پارک عمومی برای استفاده همگان خصوصا کارکنان مشاغل مختلف در خیابان‌های اطراف این باغ تبدیل شده است.

باغ هوف چنان زیبایی دارد که در زمان‌هایی از تاریخ شهر دوسلدورف مکان مناسبی برای برگزاری عروسی شاهزادگان بوده است اما امروزه این پارک سرسبز با درختانی کهن به عنوان یک محل مناسبی برای استراحت و تفریح انتخاب شده است.

باغ هوف گارتن دوسلدورف | یوروپ تورز

تاریخچه باغ هوف گارتن در شهر دوسلدورف

تاریخچه باغ هوف گارتن دوسلدورف به زمان امپراتوری ویلهلم ریچ تعلق دارد. این باغ جزء آثار به جا مانده از پرنسسی بوده که در قرن شانزدهم زندگی می‌کرده است.

باغ هوف گارتن دوسلدورف در ابتدا خارج از دیوارهای دوسلدورف وجود داشت و تنها تحت اشغال پرنسس‌ها و شاهزادگان امپراتوری بود اما در قرن هجدهم به عنوان یک تفرجگاه عمومی که امروزه با نام باغ حیاط قدیمی شهرت دارد مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در قرن نوزدهم معمار خوش ذوق و هنرمندی با نام Maximilian Friedrich Weyhe بخش‌های دیگری با نام حیاط اصلی به این حیاط قدیمی اضافه کرد و وسعت باغ هوف گارتن دوسلدورف را گسترش داد.

تا اینکه در قرن بیستم خصوصا پس از نابودی حوادث جنگ جهانی دوم تغییرات اساسی برای آخرین بار در شکل ظاهری این باغ اجرا شد و به منظور استفاده‌های شهری باغ هوف گارتن دوسلدورف مورد بازسازی قرار گرفت.

باغ دربار سلطنتی در شهر دوسلدورف

زمان‌هایی که شهر دوسلدورف مانند یک قلعه توسط دیوارهایی حفاظت شده بود در خارج از این دیوارها درست در شرق شهر دوسلدورف محوطه‌ای از یک باغ غنی شکل گرفت که در وسط آن باغ دربار سلطنتی ساخته شد. در آن زمان‌ها عروسی یکی از شاهزادگان دربار با نام ارثی یوهان ویلهلم در این باغ برگزار شده است. اما پس از طی حوادثی تا سال‌ها این باغ متروکه شد تا اینکه شخصی به نام ریخسگراف یوهان لودویگ دستورات جدیدی را برای بهبود و بازسازی اوضاع شهر دوسلدورف صادر کرد و تصمیم گرفت تا هوفارتن به عنوان یک تفرجگاه عمومی مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

باغ هوف گارتن دوسلدورف

قدیمی ترین و همچنین اولین باغ همگانی در کشور آلمان باغ هوف گارتن دوسلدورف می‌باشد که در سال ۱۷۶۹ میلادی ساخته شده است که البته بهتر است بگوییم بازسازی نهایی شده است. این باغ سرسبز مرکز شهر دوسلدورف را به سمت شمال محدود کرده و تقریبا به تمام دیدنی‌های این شهر مانند رودخانه راین و کانیگسالی منتهی می‌شود. باغ هوف گارتن دوسلدورف وسعتی به اندازه ۶۸ هکتار را در بر گرفته و به سبک انگلیسی طراحی و ساخته شده است. این پارک درخت های بزرگی را در دل خود جای داده است و به واسطه چمنزارهای گسترده و همچنین چشمه‌ها و حوض‌های همیشه خروشان زیبایی منحصر به فردی پیدا کرده است.

زیباترین پارک در شهر دوسلدورف

شهر دوسلدورف از جمله شهرهای زیبای کشور آلمان است که شاید تمام زیبایی‌های خود را مدیون همسایگی با رودخانه راین باشد. این زیبایی بیشتر از هر مکان دیگری در پارک هوف گارتن دوسلدورف که از محله قدیمی این شهر تا کونیگسلی کشیده شده مشخص شده است، در قسمتی از چمنزارهای این باغ پهناور ساختمان‌هایی بنا شده است که در میان این ساختمان‌ها هوف گارتن رهاوس باروکی، ماکسیمیلیان ویحه و همچنین خانه سابق معمار باغ به چشم می‌آید.

جالب است بدانید ساختمان ماکسیمیلیان ویحه امروزه به عنوان موزه تئاتر شهر مورد استفاده قرار دارد، در قسمت دیگری از باغ هوف گارتن دوسلدورف یک کلبه شکاری قرار گرفته که در سال ۱۷۶۳ میلادی به سبک هنرهای قرن هجدهم ساخته شده است، چه بسا در زمان‌هایی این مکان توسط ناپلئون اشغال شده و مورد استفاده وی قرار گرفته باشد. حدود چند سالی است که باغ هوفگارتن منزلگاه امنی برای نگهداری تعدادی از مجسمه ها و یادبودهای مدرن تاریخی برشمرده شده است.

باغ هوف گارتن در شهر دوسلدورف

به منطقه‌ای از شهر دوسلدورف که دارای درختانی انبوه و علفزارهای وسیعی بوده که به واسطه گذر نهرهای پر آب در میان این چمنزارها حال و هوایی فوق العاده‌ای به وجود آمده است باغ هوف گارتن دوسلدورف می‌گویند. ماکسیمیلیان ویحه به عنوان معمار باغ ساختمان‌هایی را در این باغ بنا کرده که هر کدام مانند Schloss jagerhof که یک کلبه شکاری است می‌توانند جهت کاری خاص مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین طبیعت گردی در پارک‌ها و باغ‌های یک شهر اروپایی مانند دوسلدورف می‌تواند هیجان بسیاری داشته باشد.

ساخت باغ هوف گارتن دوسلدورف

یکی از مهمترین تفریحات مردم شهر دوسلدورف و همچنین مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند رفتن به پارک و باغ‌های سبز و خرم این شهر می‌باشد. در واقع شاید بتوان گفت شروع طبیعت گردی شهروندان دوسلدورف از قلب همین شهر با رفتن به باغ هوف گارتن دوسلدورف آغاز شود؛ زیرا پارک هوف گارتن مانند یک قلب سبز همیشه تپنده درست در مرکز شهر دوسلدورف قرار گرفته است.

ساخت باغ هوف گارتن دوسلدورف | یوروپ تورز

در واقع ایده ساختن این پارک از آن زمان به وجود آمد که محلی باشد برای شهروندان شهر دوسلدورف که در میان خرید کردن‌های روزمره خود در کنار نهرها و چمنزارهای باغ هوف گارتن نفسی تازه کنند و به دور از  شلوغی‌های خیابان از حضور خود در طبیعت لذت ببرند؛ زیرا این پارک در نزدیکی خیابان‌های مشهور خرید در شهر دوسلدورف قرار دارد که مطمئنا می‌تواند مکان دنجی در دل هیاهو و ازدحام یک شهر باشد.

البته تاریخ شهر دوسلدورف گویای حقیقت‌های بسیاری از سرگذشت ساخت و بازسازی‌های متعددی از  باغ هوف گارتن در این شهر می‌باشد که بارها مورد حوادث و تخریب‌ها قرار گرفته و چندین مرتبه با بازسازی‌های مختلف به وسعت این باغ افزوده شده است تا اینکه در نهایت طی آخرین ترمیم و بازسازی به شکل امروزی در آمده است و در تمام فصول خصوصا در تابستان‌های دوسلدورف، باغ هوف گارتن به واسطه فواره‌های خروشان و نهرهای پر آبی که دارد قادر است تا نسیم خنکی و یک هوای تازه را برای بازدید کنندگان داشته باشد.

موقعیت جغرافیایی باغ هوف گارتن دوسلدورف

باغ هوف گارتن به سبب موقعیت جغرافیایی که دربر دارد، توانسته بیشتر از هر پارک و یا باغ دیگری در اختیار مردم شهر دوسلدورف قرار گیرد؛ چرا که این باغ کم نظیر تقریبا در قسمت مرکزی شهر دوسلدورف قرار گرفته و از جاکوب استراسه با قسمتی از کاخ جگرگهوف و همچنین مجاور مالتاشتین تا بخش‌هایی از هاینریش هاین آللی امتداد پیدا کرده است و همینطور از انتهای شمالی در خاکریز رودخانه راین گسترش می‌یابد، هر بازدید کننده‌ای با تماشای باغ هوف گارتن به درستی خواهد فهمید که باغ از سبک باروک خارج شده و خود را در بهترین موقعیت جغرافیایی مانند یک باغ طبیعی نشان می‌دهد.

در واقع موقعیت باغ هوف گارتن دوسلدورف در این شهر به گونه‌ای است که تنها یک سوم آن را مراتع سرسبز به خود اختصاص داده است و هر کسی می‌تواند از وجود این قسمت در پارک هوف گارتن لذت کافی را ببرد مانند زمانی که طراح و معمار مشهور آلمانی ماکسیمیلیان ویحه که در هافگورتنهاوس زندگی می‌کرد از لوکس بودن چنین عظمت و جلوه‌ای سبز و مرتفع در آستان خود بسیار لذت برده است.

آدرس باغ هوف گارتن دوسلدورف

باغ هوف گارتن به عنوان یک پارک مرکزی در شهر دوسلدورف در بخش pemperlfort قرار گرفته است که به اندازه ۱۳ هکتار از کل مساحت باغ را چمنزارهای و باغ‌های انبوه فرا گرفته و باقیمانده وسعت باغ هوف گارتن را بناهای تاریخی و همچنین مجسمه‌های مدرن و بی نظیر این باغ phine را زنده نگه داشته است تا نشانه‌هایی از سبک باروک را در دل خود حفظ کرده باشد. قدیمی‌ترین بخش این پارک مشهور یک حیاط عمومی است که وجود این قسمت باعث شده تا این پارک به قدیمی‌ترین و همچنین اولین دوسلدورف هوفارتن در کشور آلمان باشد.

سیستم روشنایی در باغ هوف گارتن

حیاط باغ هوف گارتن به وسیله ۲۱۹ فانوس مجهز به سیستم روشنایی گاز روشن شده است. البته امروزه به دلیل گذر مترو از زیر این باغ برخی از قسمت‌های هوف گارتن به کمک چراغ های LED و دیگر تجهیزات برقی روشن شده است. خوب است بدانید به دلیل عدم لوله کشی گاز در برخی از قسمت‌های باغ هوف گارتن دوسلدورف بنابراین فانوس های گازی در روشن کردن فضای این پارک نقش ویژه‌ای دارند به طوری که امروزه در سراسر این باغ توسط فرآیند ریخته‌گری حدود ۲۴۰۰ فانوس به صورت یکپارچه مورد استفاده قرار گرفته است. زیباترین آباژورها که در هیچ قسمت دیگری از اروپا وجود ندارد در باغ هوف گارتن دوسلدورف جای گرفته‌اند.

ارزش تفریحی باغ هوف گارتن

هوفارتن را باید ریه سبز دوسلدورف دانست. اگر چه باغ هوف گارتن در خیابان‌های شلوغ دوسلدورف احاطه شده اما درختان و همچنین بوته‌های موجود در این پارک زیبا و دیدنی تمام سر و صدا را مهار کرده و یک فضای آرام بخش و ساکتی را فراهم آورده است. در این منطقه یک زمین بزرگ مخصوص بازی کردن بزرگسالان و دو زمین کوچک برای بازی کودکان وجود دارد، دو منطقه ویژه برای سگ‌ها و همینطور دو حوض بی‌نظیر برای بازی اردک‌ها و تعدادی قو در محوطه باغ هوف گارتن دوسلدورف وجود دارد.

این پارک به دلیل موقعیت مرکزی که به دست آورده است اغلب بازدید کنندگان آن کارکنان شرکت های اطراف باغ هوف گارتن هستند که به منظور استراحت کردن ساعاتی را در این مکان اقامت می‌کنند. هوفارتن در روزهای یکشنبه مجهز به واکر است که به دلیل وفور درختان و آب و هوای معتدل برای افراد سالمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهترین زمان برای رفتن به باغ هوف گارتن

مرتع ها، گل‌ها و چمنزارهای باغ هوف گارتن در شهر دوسلدورف به واسطه آب و هوای معتدل و مرطوب شهر دوسلدورف همیشه سرسبز و با طراوت هستند و به ندرت پیش می‌آید که سردی هوای دوسلدورف این طراوت را از بین ببرد. اگر چه در تمام روزهای سال آب و هوای باغ هوف گارتن مناسب است اما غالبا قدم زدن در پیاده روهای این پارک در بهار و تابستان لذت دیگری دارد.

البته گاهی اوقات سفیدی بارش برف جلوه بی‌نظیری را به فضای این پارک معروف در شهر دوسلدورف می‌دهد که تماشای آن می‌تواند خاطره‌ای عمیق را در ذهن ها باقی بگذارد.رفتن به پارک هوف گارتن در فصل پاییز منظره‌ای وصف ناشدنی را در جلوی چشمان شما قرار خواهد داد به طوری که هر قسمت از این باغ با هزار رنگ خود را به نمایش می‌گذارد.

زمان بازدید از باغ هوفارتن در دوسلدورف

پارک هوفارتن یک مکان عمومی است که مسئولین ایالت نوردراین وستفالین هیچ بهایی را برای ورودی این پارک در نظر نگرفته‌اند از طرفی با فراهم آوردن پارکینگ‌های مناسبی در اطراف این منطقه شرایط امنی را مهیا ساخته تا در هر ساعتی از شبانه روز در تمام روزهای سال خصوصا روزهای تعطیل هر بازدید کننده‌ای امکان گشت و گذار در باغ هوف گارتن را پیدا کنند. با محوطه‌سازی فضای داخلی پارک هوفارتن هر فردی می‌تواند در فضای داخلی پارک به دوچرخه سواری مشغول باشد.

زمان بازدید از باغ هوفارتن در دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول باغ هوف گارتن دوسلدورف

ویژگی های باغ هوف گارتن چیست؟

باغ هوف گارتن دوسلدورف یک تفرجگاه عمومی در مرکز شهر دوسلدورف کشور آلمان است که با مساحت ۶۸ هکتار بخش عظیمی از این شهر را احاطه کرده است. این باغ با داشتن تاریخچه‌ای سلطنتی امروزه به یک پارک عمومی برای استفاده همگان خصوصا کارکنان مشاغل مختلف در خیابان‌های اطراف این باغ تبدیل شده است.

تاریخچه این باغ به چه دورانی میرسد؟

تاریخچه باغ هوف گارتن دوسلدورف به زمان امپراتوری ویلهلم ریچ تعلق دارد. این باغ جزء آثار به جا مانده از پرنسسی بوده که در قرن شانزدهم زندگی می‌کرده است.

بهترین زمان بازدید از این باغ چه زمانی است؟

اگر چه در تمام روزهای سال آب و هوای باغ هوف گارتن مناسب است اما غالبا قدم زدن در پیاده روهای این پارک در بهار و تابستان لذت دیگری دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!