برج اصلی فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

برج اصلی فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

برج اصلی فرانکفورت، یکی از دیدنی‌های شهر فرانکفورت در قلب آلمان است. این برج که نام دیگر آن برج ماین فرانکفورت است به عنوان یکی از …

برج اصلی فرانکفورت یکی از دیدنی‌های شهر فرانکفورت در قلب آلمان است. این برج که نام دیگر آن برج ماین فرانکفورت است به عنوان یکی از نمادهای شهر شناخته می‌شود که ارتفاع آن 200 متر است. اگر می‌خواهید درباره این برج بیشتر بدانید، در این نوشته با ما همراه باشید.

برج اصلی فرانکفورت | یوروپ تورز

نگاهی به برج اصلی فرانکفورت

برج اصلی را میتوان یکی از بهترین جاذبه‌های فرانکفورت دانست که به نماد شهر معروف شده و تقریبا از همه نقاط فرانکفورت دید دارد. اگر به آلمان و شهر فرانکفورت سفر کردید، گردش خود را از برج اصلی شروع کنید و از ظاهر زیبا، لوکس و مدرن آن لذت ببرید.

برج فرانکفورت 200 متر ارتفاع و 56 طبقه دارد و در جوار رودخانه ماین آلمان بنا شده است. به دلیل این همجواری به نام برج ماین نیز معروف است. در صورتی که برای بازدید برج اصلی فرانکفورت مراجعه کنید، آسانسوری شما را تا ارتفاع 190 متری برده و از آنجا می‌توانید دید کامل و بسیار زیبایی به تمام شهر داشته باشید. البته در صورت بارش برف و باران، وزش باد و یا هرگونه وضعیت جوی نامناسب برج تعطیل است. برج اصلی فرانکفورت در شب منظره‌ای بی‌نهایت زیبا و دیدنی دارد، که با نورپردازی‌های فوق العاده چشم‌انداز و جلوه‌ای مدرن و دیدنی به شهر می‌دهد.

ساخت و بنای برج اصلی فرانکفورت

برج ماین شهر فرانکفورت متشکل از دو ساختمان بلند و متصل به هم است. ساختمان اول مکعبی شکل است و 170 متر ارتفاع دارد. ساختمان دوم نیز استوانه‌ای شکل است و در حدود 199 متر ارتفاع آن است. هر دو ساختمان برج اصلی فرانکفورت نزدیک به 62.000 متر مربع فضای اداری دارد که در ساخت آن در حدود 2550 پنجره به کار رفته است.

جالب است بدانید که این دو ساختمان متصل بهم 1090 پله وجود داشته و نزدیک به 2000 نفر در آن مشغول به کار بوده و امور برج را می‌گردانند. این عظمت در ساخت برج اصلی فرانکفورت موجب شده که وزن تخمین زده شده ساختمان از برج ایفل پاریس با وجود آن اسکلت فلزی بیشتر باشد.

همانطور که پیشتر هم گفتیم اگر برای دیدن برج مراجعه کنید، با آسانسوری مخصوص می‌توانید به طبقه آخر بروید. در این طبقه شما دیدی پارانوما و کامل به شهر داشته و می‌توانید تمام فرانکفورت را زیر پای خود داشته باشید. از این چشم‌انداز فوق العاده و بی‌تکرار عکاسی کرده و از آن لذت ببرید.

تاریخچه بنای برج اصلی فرانکفورت

برج ماین کاربری تجاری، اداری دارد و در جوار رودخانه ماین آلمان بنا شده است. از سال 1994 ساخت این برج شروع شد و به مدت 3 سال ادامه داشت، تا اینکه در 1997 افتتاح شد. هزینه ساخت این بنای مدرن و عظیم مبلغی در حدود 600.000.000 مارک آلمان شده و مالک آن کامرز بانک شهر فرانکفورت است. سقف برج اصلی 258 متر است و کل بنا 56 طبقه مجزا دارد و مساحت هر طبقه در حدود 109 متر مربع می‌باشد.

خوب است بدانید که این بنای عظیم و مدرن که تنها طی 3 سال بنا شد، طراحی‌اش بر عهده معمار مشهور نورمن فاستر بود و کامرز بانک نیز علاوه بر مالکیت، توسعه آن را هم بر عهده داشت. همچنین گروه اروپ مهندس سازه این بنای عظیم بود.

در حال حاضر این برج با کاربری ویژه اقتصادی خود، نه تنها نمادی مدرن از شهر است، بلکه جلوه‌ای از قدرت اقتصادی و صنعتی از فرانکفورت را نیز به دیگران نشان می‌دهد. برج اصلی با انواع جاذبه‌های توریستی که فراهم کرده توانسته وارد قطب گردشگری آلمان بشود و تعداد زیادی همه روزه برای چشم‌انداز پارانومای شهر به دیدن برج بروند.

نگاهی به معماری برج کامرزبانک فرانکفورت

برج اصلی فرانکفورت که با نام برج کامرزبانک هم شناخته می‌شود که در سبک مدرن بنا شده و فوق العاده لوکس و باشکوه است. این برج زیبا در آلمان به خاطر ساختمان بلندتر که دایره‌ای شکل است، شناخته می‌شود. نمای ساختمان بلندتر شیشه‌ای بوده و توانسته یکی از قطب‌های گردشگری شهر باشد. بسیاری از گردشگران برای عکاسی از داخل و خارج برج اصلی به دیدن آن می‌روند تا بتوانند با نمای شیشه‌ای عکس بگیرند.

همچنین برج ماین میزبان بسیاری از گروه‌های هنری است که عکس تمامی آنها در طبقه اول نصب شده است. به عنوان مثال گروه هِلابا که در هنرهای معاصر فعال است، در این برج فعالیت دارد. همچنین شما می‌توانید تصویری که بر روی موزاییک نقاشی شده را در این برج ببینید. این تصویر از هنرمند معاصر استفن هابر است که به نام گام های فرانکفورت شناخته می‌شود که در حال حاضر در برج اصلی خودنمایی می‌کند.

موقعیت جغرافیایی برج اصلی فرانکفورت

برج اصلی فرانکفورت در قلب بافت تجاری، اقتصادی شهر واقع شده و مسیر رسیدن به آن بسیار راحت است. در صورتی که با تور به آلمان سفر کنید، بدون شک بازدید برج در برنامه شما قرار خواهد داشت. در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از  قطار شهری خود را به مرکز شهر رسانده و از این برج زیبا دیدن کنید. به خاطر داشته باشید که سالن ورودی و لابی برج رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

موقعیت جغرافیایی برج اصلی | یوروپ تورز

ولی اگر می‌خواهید برای چشم‌انداز شهر به طبقه آخر بروید، باید هزینه آن را پرداخت کرده و سپس سوار آسانسور شوید. به خاطر داشته باشید که برج همه روزه باز است و شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی آن مراجعه کرده و یا تلفن بزنید. در عین حال همانطور که پیشتر هم گفتیم باید به وضعیت آب و هوایی نیز دقت کنید، زیرا در صورت نامساعد بودن وضعیت جوی برج تعطیل بوده و شما نمی‌توانید از قسمت دیده بانی برای تماشای فرانکفورت و عکاسی استفاده کنید.

رستوران معروف برج اصلی فرانکفورت

برج اصلی فرانکفورت یک رستوران مشهور هم دارد که در طبقه 53 واقع شده است. در صورتی که با تور به آلمان سفر کنید، این رستوران بنا به میل گردشگران ممکن است در لیست بازدیدها باشد. برای همین بهتر است که در این نوشته با رستوران آشنا شده و در صورت سوالات بیشتر هم با آنها تماس بگیرید، تا بتوانید برای صرف غذا در این رستوران مدرن و لوکس برنامه‌ریزی کنید.

رستوران برج اصلی فرانکفورت در ارتفاع 187 متری بنا شده و پیش از مراجعه باید حتما میز رزرو کنید. البته برای استراحت، قدم زدن و یا حتی صرف نوشیدنی در این ارتفاع نیازی به رزرو نیست و می‌توانید هر موقع که خواستید به برج اصلی بروید. بدون شک صرف غذا در این ارتفاع برج اصلی فرانکفورت یکی از تکرار نشدنی‌ترین خاطرات زندگی هر گردشگری خواهد بود که به آلمان سفر کند.

به خاطر داشته باشید که رستوران برج اصلی تمام روزهای هفته از ساعت 5:30 عصر تا 1 نیمه شب باز است و در آخر هفته یعنی جمعه و شنبه نیز تا 2 نیمه شب میزبان مهمانانی خواهد بود که می‌خواهند در چشم‌انداز کامل شهر، غذایی خوش طعم و به یادماندنی را میل کنند. البته فراموش نکنید که رستوران در روز یکشنبه به طور کامل تعطیل است. برای اطلاع از دیگر تعطیلات، بر اساس تعطیلی‌های تقویم، نحوه رزرو میز و اطلاع هزینه‌ها وب سایت رستوران را چک کنید.

ویژگی‌ های مهم برج فرانکفورت

برج اصلی فرانکفورت که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین برج در اروپا هم شناخته می‌شود تا سال 2005 بلندترین برج قاره سبز بود، تا اینکه در همین سال برج کاخ تریومف در مسکوی روسیه بنا شد و برج اصلی به رتبه دوم سقط کرد. با توجه به بنای مدرن برج اصلی و تکنولوژی‌های فوق العاده‌ای که در این بنا به کار رفته است، می‌خواهیم به برخی از ویژگی‌های خاص آن نیز اشاره کنیم.

به عنوان نکته اول از برج اصلی فرانکفورت خوب است بدانید که تمام سیستم‌‌های کنترل محیط داخلی برج اصلی به سیستم کامپیوتری هوشمند متصل است و این سیستم هوشمند بسیاری از امور برج را کنترل می‌کند. به عنوان مثال این سیستم بر جریان آب سرد ساختمان از طریق لوله‌‌های سقف نظارت داشته و البته سیستم خنک‌‌کننده را هم کنترل می‌‌کند. بر همین اساس سیستم همچنین گرمایش برج به وسیله باز و بسته کردن رادیاتورهای نزدیک پنجره‌ کنترل می‌شود.

سیستم تهویه هوای طبقات برج فرانکفورت

علاوه بر تکنولوژی گرمایش و سرمایش برج اصلی فرانکفورت از دیگر ویژگی‌های آن باید به تکنولوژی سیستم تهویه مطبوع هم اشاره کرد. این سیستم هوشمند علاوه بر تغییر جریان هوای ناشی از گرمایش و سرمایش برج، بر روی سیستم تهویه طبیعی هم کنترل دارد.

به این ترتیب زمانی که هوا مطبوع است، سیستم خنک‌کننده و یا گرمایش به صورت خودکار متوقف شده تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند. در همین زمان چراغ‌هایی سبز در هر اتاق روشن می‌شود که مطبوع بودن هوا را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که با روشن شدن چراغ‌ها و خاموش بودن سیستم، قفل پنجره‌ها به صورت خودکار باز شده و کارمندان و کارکنان در صورت نیاز می توانند پنجره‌های برج را حتی در بالاترین طبقه‌ها نیز باز کنند.

سیستم حضور و غیاب برج فرانکفورت

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص و تکنولوژیک برج اصلی، سیستم حضور و غیاب است. به این ترتیب تمامی اطلاعات مربوط به کارکنان برج در اتاق‌های قسمت اداری با به روز‌ترین سیستم هوشمند دنیا انجام می‌شود. البته جالب است بدانید که اطلاعاتی از این تکنولوژی خاط و کارآمد خیلی منتشر نمی‌شود.

در قسمت آخر هم باید به دکل برج اشاره کرده که خارج از ارتفاع برج و 56 طبقه آن است. این دکل مخابراتی 300 متر ارتفاع داشته و فضایی در حدود 121.000 متر مربع را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس می‌توان تکنولوژی‌های مختلف به کار رفته در برج اصلی فرانکفورت را از خاص‌ترین و جدیدترین سیستم‌های به کار رفته در کل اروپا دانست که در کمتر شهری دیده می‌شود.

پایان سفر برج اصلی شهر فرانکفورت در پایان باید گفت اگر با تور و یا حتی به تنهایی به آلمان سفر کردید و گردش در فرانکفورت را در برنامه داشتید، بهتر است برج ماین یا کامرزبانک یا همان برج اصلی را از دست ندهید. با توجه به صنعتی بودن کشور آلمان، برج اصلی فرانکفورت را می‌توان یکی از مدرن‌ترین برج‌های اروپا دانست که با پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوشمند و تکنولوژی اداره می‌شوند. در نتیجه بهتر است در سفر آلمان و در میان انواع دیدنی‌های فرانکفورت، حتما خود را به این برج زیبا و چشم‌انداز خاص شهر در قسمت دیده بانی دعوت کرده و بی‌نهایت لذت ببرید! 

سیستم حضور و غیاب برج | یوروپ تورز

سوالات متداول برج اصلی فرانکفورت

برج اصلی فرانکفورت چیست؟

برج اصلی را میتوان یکی از بهترین جاذبه‌های فرانکفورت دانست که به نماد شهر معروف شده و تقریبا از همه نقاط فرانکفورت دید دارد.

شکل ساخت ساختمان اصلی فرانکفورت چگونه است؟

برج ماین شهر فرانکفورت متشکل از دو ساختمان بلند و متصل به هم است. ساختمان اول مکعبی شکل است و 170 متر ارتفاع دارد. ساختمان دوم نیز استوانه‌ای شکل است و در حدود 199 متر ارتفاع آن است.

چند نمونه از ویژگی های برج اصلی فرانکفورت چیست؟

به عنوان نکته اول از برج اصلی فرانکفورت خوب است بدانید که تمام سیستم‌‌های کنترل محیط داخلی برج اصلی به سیستم کامپیوتری هوشمند متصل است و این سیستم هوشمند بسیاری از امور برج را کنترل می‌کند. به عنوان مثال این سیستم بر جریان آب سرد ساختمان از طریق لوله‌‌های سقف نظارت داشته و البته سیستم خنک‌‌کننده را هم کنترل می‌‌کند. بر همین اساس سیستم همچنین گرمایش برج به وسیله باز و بسته کردن رادیاتورهای نزدیک پنجره‌ کنترل می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!