کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس شهر فرانکفورت

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس شهر فرانکفورت

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت، یکی از کلیساهای دوست داشتنی و کوچک در فرانکفورت آلمان است که قدمت آن به اواسط قرن 15 میلادی باز می‌گردد.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت یکی از کلیساهای دوست داشتنی و کوچک در فرانکفورت آلمان است که قدمت آن به اواسط قرن 15 میلادی باز می‌گردد. هر چند که مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است، اما به خوبی معماری گوتیک خود را حفظ کرده است. این کلیسا می‌تواند یکی از اماکن جذاب در طول سفر به این شهر باشد که در اطراف آن جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد.

در ادامه این مقاله، به معرفی کامل کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت می‌پردازیم.

آشنایی با کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت

کلیسای قدیمی سنت نیکلاس به آلمانی (Alte Nikolaikirche) در شهر فرانکفورت ایالت هسن و در کشور آلمان  واقع شده است. کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت یک کلیسای لوترای قرون وسطایی است که در نزدیکی تالار شهر رومر در شهر قدیمی فرانکفورت به نام آلتستاد (Altstadt) واقع شده است. اولین نمازخانه در سایت کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت در اواسط قرن 12 میلادی ساخته شده است. افراد حاضر در کلیسا که بخشی از کلیسای پروتستان امروز در Hesse و Nassau را تشکیل می‌دهد، شامل جماعت‌های پروتئین لوتری، اصلاح شده و متحد پروتستان است.

در ادامه معرفی کلیسای ارتدوکس باید گفت این بنا که در اواسط قرن دوازدهم میلادی به عنوان یک نمازخانه دربار تاسیس شده است، مربوط به قرن پانزدهم میلادی است و از سال 1949 یکی از هشت کلیسای موقوفه در فرانکفورت به عنوان کلیسایی توسط جماعت پل انجیلی بود.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

تاریخچه ای از کلیسای ارتدوکس

همانطور که گفتیم، کلیسای قدیمی سنت نیکلاس (Alte Nikolaikirche) یک کلیسای تاریخی است که در شهر قدیمی فرانکفورت آم ماین واقع شده است. این کلیسا در قرن سیزدهم ساخته شده است. از آن به عنوان نمازخانه و محل برگزاری شورای شهر استفاده شده است. با وجود ویرانی‌های بزرگ در شهر فرانکفورت به دلیل بمباران آن توسط هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم، اما کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت تنها خسارات جزئی داشته است. البته قابل ذکر است که پروژه Dom-Römer قصد دارد قسمت‌هایی از شهر قدیمی را بین میدان رومربرگ و کلیسای جامع فرانکفورت بازگرداند. تصویر زیر که نشان دهنده ی‌کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت می‌باشد، مربوط به حکاکی مس مطابق با سالومون کلاینر در سال 1728 می‌باشد.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

تاریخچه ای از کلیسای ارتدوکس | قسمت دوم

در جریان نخستین بمباران بزرگ این شهر در اکتبر 1943 و یورش‌ها در مارس سال 1944، که کل شهر قدیمی را ویران کرد، سقف کلیسا با بمب‌های سوزان آتش زده شده بود. حمله‌ای با بمب‌های انفجاری در حاشیه جنوبی، باعث شد تا به طاق‌ها و فضای داخلی آسیب کمی وارد شود. بازسازی ساختمان، که از تابستان سال 1947 آغاز شده بود، در اواخر دسامبر 1948 به طور نسبتا سریع به پایان رسید.

به دلیل تخریب و بازسازی‌ها، جمعیت مسکونی شهر فرانکفورت در آن زمان به شدت کاهش یافته بود. بنابراین کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت سوخته دیگر به عنوان یک کلیسا مورد نیاز نبود. از زمان بازسازی آن در سال 1948، به عنوان یک اثر ملی در درجه اول برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای ایالتی یا شهری خدمت کرده است. Paulsgemeinde در سال 1949 به Alte Nikolaikirche به عنوان کلیسا منصوب شد. در مراسم تحویل و افتتاح مراسم در سال 1949، رئیس کلیسا مارتین نیمولر موعظه کرد. آخرین بازسازی کلیسا در فاصله سال‌های 1989 تا 1992 انجام شد که طی آن تاریخ ساختمان قرون وسطایی برای اولین بار به عنوان بخشی از کاوش‌ها ثبت شد.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

امکانات و جاذبه های کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت

این کلیسا به خاطر با داشتن یک موقعیت مرکزی مناسب، به کلیسای بازدید کنندگان معروف است. زیرا این کلیسا تمام روز برای بازدید کنندگانی که از سراسر جهان به این مکان می‌آیند باز است. از جاذبه‌هایی که می‌توانید در بازدید از کلیسا داشته باشید، می‌توان به موسیقی که در کلیسا پخش می‌شود اشاره نمود. همچنین کارکنان کلیسا می‌توانند به زبان انگلیسی نیز پذیرای شما به عنوان مسافران خارجی باشند. بازدید کنندگان از فرانکفورت آلمان می‌توانند از موسیقی محلی آلمان که توسط نوازندگان سنتور پخش شده لذت ببرند.

معماری یکی دیگر از  دیدنی‌های کلیسای ارتدوکس است. از نظر معماری، اکثریت کلیسایی که امروزه دیده می‌شود از چند مرحله ساخت و ساز در نیمه دوم قرن سیزدهم ناشی می‌شود، که سرانجام به شکلی که امروزه اندکی پس از اواسط قرن پانزدهم دیده می‌شود، درآمده‌اند. کلیسا از نظر معماری نیز ساختاری متفاوت و منحصر به فرد دارد که سبک معماری آن گوتیک می‌باشد و معماری چه در قسمت بیرونی و چه در قسمت داخلی زیبا است. نمونه‌ای از معماری داخلی کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

زمان بندی کاری کلیسای سنت نیکولاس

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، این کلیسا در تمام روز هفته برای بازدید کنندگان باز بوده و شما می‌توانید از آن بازدید کنید. متاسفانه تایم مشخصی برای فعالیت کلیسا درج نشده است و بنابراین شما بهتر است در میانه روز زمانی که غالب اماکن دیدنی در فرانکفورت باز می‌باشند، از کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت دیدن نمایید.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

آدرس و شماره تلفن کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت

از جمله اطلاعاتی که ممکن است برای بازدید از کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت به آن نیاز داشته باشید، می‌توان به گفت:

  • شماره تماس (توجه کنید که پیش شماره ی‌کشور آلمان +49 می‌باشد):
    • +49 69 292449 
    • +49 69 284235
  • آدرس کامل کلیسا: Römerberg 11، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • کلیسا تقریبا در کنار رودخانه ی‌main و در نزدیکی پل Eiserner Steg قرار دارد.
کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

چگونه به کلیسای سنت نیکولاس برویم؟

برای اینکه بخواهید به کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت بروید، اگر مبدا را فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت در نظر داشته باشیم، می‌توان به مسیرهای زیر اشاره نمود:

  • قطار شهری: استفاده از قطار شهری ممکن است 30 دقیقه طول بکشد. در این مسیر شما باید ابتدا به ایستگاه Frankfurt (Main) Flughafen Regionalbahnhof که در نزدیکی فرودگاه قرار دارد رفته، سپس در 6 امین ایستگاه به نام Frankfurt (Main) Hauptwache پیاده شوید. حال پس از رسیدن به این ایستگاه، وارد خیابان An der Hauptwache شده و آن را مستقیم به سمت جلو ببرید. حال وارد خیابان Zeil شده و جلو رفته و به خیابان سمت راست به نام Liebfrauenstrabe شوید.خیابان را مستقیم جلو بروید و وارد خیابان Neue Kama شده و دوباره مسیر را پیش روید تا در خیابان Romerbeg برسید. کمی جلوتر می‌توانید ؛کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت را مشاهده کنید.
  • تاکسی: شما می‌توانید به صورت مستقیم از تاکسی‌های روبرو فرودگاه استفاده کنید و با گفتن نام کلیسا یا نشان دادن آدرس کلیسا، به آنجا بروید که در این صورت هزینه تاکسی ممکن است بالاتر باشد و هزینه قطار شهری به نسبت بسیار پایین‌تر است.

همچنین شما می‌توانید از خطوط قطار شهری

  • Dom / Römer (Cathedral / city hall)Frankfurt U-Bahn
  • HauptwacheFrankfurt U-Bahn

استفاده نمود.

کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

جاذبه های دیدنی در اطراف کلیسا

از جمله جاذبه‌های فرانکفورت که در نزدیکی کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت قرار دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Iron Bridge: یکی از پل‌های شهری است که بسیار مورد توجه ساکنین این شهر و گردشگران می‌باشد و شما می‌توانید به صورت 24 ساعته از آن دیدن کنید.
    • آدرس: Mainkai 39، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • کلیسای فرانکفورت: یکی دیگر از سازه‌های بلند که به سبک گوتیک با چشم‌انداز شهری ساخته شده است.
    • آدرس: Domplatz 1، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • Romerberg: یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که دقیقا در کنار کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت قرار گرفته و در واقع یک آثار تاریخی و مجموعه‌ای از خانه‌های چوبی بازسازی شده است.
  • Denkmal der deutschen Revolution: یک بنای تاریخی از انقلاب آلمان است که آن هم در نزدیکی کلیسا سنت نیکلاس قرار گرفته است.
  • موزه تاریخ فرانکفورت: از موزه‌های محبوب در شهر فرانکفورت که کمی پایین‌تر از کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت قرار گرفته و شامل مجموعه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگی می‌باشد. شما می‌توانید به مدت 4 ساعت وقت بگذارید و از این موزه لذت ببرید.
  • Archäologisches Museum Frankfurt
  • خانه-موزه گوته
کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

اماکن اقامتی و رستوران‌ها در نزدیکی کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس فرانکفورت

اماکن اقامتی و رستوران‌های بسیاری در اطراف این کلیسا وجود دارد که شما می‌توانید در بازدید از کلیسای ارتدوکس در آنجا اسکان داشته باشید. از جمله به ترتیب هتل‌ها و رستوران‌های اطراف می‌توان نام برد:

  • Paulaner am Dom Wirtshaus
    • آدرس: Domplatz 6، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • Neue Krama
    • آدرس: Neue Kräme 23، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • Motel One Frankfurt-Romer
    • آدرس: Berliner Str. 55، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • کافه ی‌Mainkai
    • آدرس: Mainkai 15، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • رستوران و شیرینی پزی فرانسوی IIMORI Patisserie
    • آدرس: Braubachstraße 24، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • رستوران Margarete
    • آدرس: Braubachstraße 18، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • رستوران Haus Wertheym
    • آدرس: Fahrtor 1، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
  • رستوران Schwarzer Stern
    • آدرس: Römerberg 6، 60311 Frankfurt am Main، آلمان
کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

نظرات بازدید کنندگان از کلیسا

از جمله نظراتی که بازدید کنندگان از این موزه داشتند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در حالی که ساختار کلیسا مدرن است، این کلیسا در پشت آن تاریخ غنی‌ای دارد، همانطور که در رومر پلاتز قدیمی واقع شده است، و همچنین جایی است که مارتین لوتر در راه رفتن به کرمس متوقف شد. ما بیشتر برای یک استراحت سریع از فشار و شلوغی در خارج از خانه متوقف شدیم.
  • کلیسای نیکلاس در منطقه مرکزی فرانکفورت واقع شده است. این کلیسا در محاصره ساختمان‌هایی به سبک آلمانی غنی از تاریخ است که سنت و فرهنگ قدیمی را به نمایش می‌گذارد. شما نمی‌توانید از میراث غنی به همراه غذاهای محلی رستوران در میدان و صدای ناقوس کلیسا که در گوش شما شنیده می‌شود لذت نبرید.مطمئنا ارزش دیدن در حین حضور در شهر را دارد.
  • کلیسای بسیار آرام و کوچک در میدان رومر. وقتی به آنجا رفتیم یک پخش موسیقی کلاسیک کریسمس که واقعا جو خوبی ایجاد کرده بود، پخش می‌شد. من مذهبی نیستم اما از نور شمع الهام گرفته‌ام زیرا بسیار معنوی بود.

سوالات متداول کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس

این کلیسا در کجا قرار دارد؟

کلیسای قدیمی سنت نیکلاس به آلمانی (Alte Nikolaikirche) در شهر فرانکفورت ایالت هسن و در کشور آلمان  واقع شده است.

این کلیسا در چه قرنی تاسیس شد؟

در ادامه معرفی کلیسای ارتدوکس باید گفت این بنا که در اواسط قرن دوازدهم میلادی به عنوان یک نمازخانه دربار تاسیس شده است، مربوط به قرن پانزدهم میلادی است و از سال 1949 یکی از هشت کلیسای موقوفه در فرانکفورت به عنوان کلیسایی توسط جماعت پل انجیلی بود.

آدرس دقیق این کلیسا چیست؟

آدرس کامل کلیسا: Römerberg 11، 60311 Frankfurt am Main، آلمان

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!