کاخ اشلاس بنرت دوسلدورف آلمان

کاخ اشلاس بنرت که با نام کاخ برنت نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دوسلدورف در کشور آلمان و قلب اروپا است. این عمارت زیبای قرن هجدهمی که یادگاری از دوران باروک است سالانه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. اگر برای قدم زدن در قصر اشلاس برنت آماده هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

کاخ اشلاس بنرت دوسلدورف آلمان | یوروپ تورز

نگاهی به کاخ اشلاس بنرت

کاخ اشلاس بنرت یکی از دیدنی‌های دوسلدورف در قلب کشور آلمان است که در سبک باروک ساخته شده است و پیشینه آن به قرن هجدهم میلادی می‌رسد. این عمارت امروزه به موزه تبدیل شده است و محوطه سرسبز آن نیز با نام پارک اشلاس بنرت شناخته می‌شود. این بنا امروزه برای آلمان کاربری‌های مختلفی دارد. معمولا میزبان کنسرت موسیقی است و از باغ آن نیز به عنوان موزه هنر باغ آرایی استفاده می‌شود. همچنین این مجموعه مجلل و باشکوه از سال 2002 به عنوان موزه طبیعی دوسلدورف نیز شناخته می‌شود.

پیشینه کاخ اشلاس بنرت

پروژه بنای کاخ اشلاس بنرت از سال 1755 در شهر دوسلدورف آلمان شروع شد و ساخت آن تا 1773 به طول انجامید. درهای این عمارت باشکوه و مجلل که به عنوان یکی از زیباترین عمارت های دوسلدورف شناخته می‌شود، با قدمتی که به قرن 18 می‌رسد به روی عموم باز است. در نتیجه در سفر دوسلدورف می‌توانید از زیبایی‌های آن بی‌نهایت لذت ببرید.

این بنا توسط بهترین معماران آلمانی و مشهورترین هنرمندان زمان خودش برای شخصی به نام کارل تئودور در سبک باروک ساخته شد و کاملا مبتنی بر المان‌ها و عناصر زندگی قرن هجدهمی است. اتاق‌ها و راهروهای کاخ اشلاس بنرت بی‌نهایت زیبا، مجلل و مملو از ظرافت‌های تزئینات است که در دل باغی سرسبز توانسته به قطب گردشگری شهر دوسلدورف تبدیل شود.

عمارت و موزه ها

کاخ اشلاس بنرت عمارتی برای زندگی بوده و کاربری مسکونی داشته است. این قصر از دو طاق متقارن ساخته شده که با مجسمه‌های شاهکار تزیین شده‌اند. با توجه به اینکه کاخ برای خانواده‌ای متمول بنا شده، تمامی تزئینات به کار رفته در عمارت می‌خواهد این ثروت و شوکت را نشان دهد.

کاخ اشلاس بنرت علاوه بر ظرایف طراحی داخلی و نمای بیرونی در دل باغی سرسبز و بزرگ بنا شده که توسط استخری دایره‌ای شکل احاطه شده است. همچنین در قسمت جنوبی عمارت استخر دیگری ساخته شده که برای استفاده خدمه بوده و از استخر اصلی جدا است.

در حال حاضر ملک اصلی کاخ اشلاس بنرت کاربری موزه داشته و درهای آن به روی عموم باز است. علاوه بر موزه فستیوال‌ها، کنسرت‌های موسیقی و کارناوال‌های متعددی در این عمارت برگزار می‌شود و همین مهم عمارت را به قلب تپنده شهر دوسلدورف تبدیل کرده است.

محوطه و پارک کاخ اشلاس بنرت

دور تا دور محوطه کاخ اشلاس بنرت را باغی سرسبز با پیاده روهای سنگفرش شده در بر گرفته است که امروزه به عنوان پارک این مجموعه شناخته می‌شود. این پارک که به عنوان موزه باغ آرایی شماره 1 اروپا شناخته می‌شود، میزبان شما در تور دوسلدورف خواهد بود.

در نتیجه اگر برای بازدید از این موزه‌های فوق العاده برنامه‌ریزی کرده‌اید، می توانید ساعتی را هم به استراحت و گردش در باغ اختصاص دهید و روزی فوق العاده را تجربه کنید. مجموعه اشلاس بنرت در دوسلدورف علاقمندان به تاریخ و طبیعت را راضی نگه می‌دارد و علاوه بر عمارت‌های تاریخی، باغی وسیع و بی‌نهایت زیبا دارد که می تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد.

مسیر های عمارت اشلاس بنرت در دوسلدورف

اگر با تور به دوسلدورف سفر کنید، بدون شک بازدید از این مجموعه، موزه‌ها و پارک زیبای آن در برنامه تور قرار خواهد داشت. ولی اگر برای سفر تنها به همراه خانواده و یا دوستان برنامه‌ریزی کرده‌اید، می‌توانید کاخ اشلاس بنرت را در در Schloßallee شماره D-40597 شهر دوسلدورف پیدا کنید. همچنین با سرچ کردن نام عمارت به انگلیسی یا آلمانی شما به وب سایت مجموعه دسترسی دارید و می‌توانید بلیط ورودی را به صورت آنلاین تهیه کنید.

همچنین، اگر می‌خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به عمارت اشلاس بنرت برسید می‌توانید از خط 701 تراموا و یا خط U74 مترو استفاده کرده و در ایستگاه اشلاس بنرت پیاده شوید. علاوه بر این ساده‌ترین مسیر هم استفاده از تاکسی‌های هر نقطه دوسلدورف به مقصد عمارت اشلاس بنرت است که البته هزینه بیشتری از مترو و تراموا خواهد داشت.

این مجموعه پارکینگ عمومی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت تا هر ساعتی که دوست دارید از فضای کاخ، موزه‌ها و باغ لذت ببرید. البته بهتر است از قبل حتما حواستان به حداکثر ساعات استفاده باشد تا جریمه نشوید و بازدید خوبی را تجربه کنید.

جاذبه‌ های اطراف کاخ اشلاس بنرت

وب سایت کاخ اشلاس بنرت طی اعلامیه‌ای از تمامی گردشگران درخواست کرده که اگر برای بازدید این مجموعه آمدند، می‌توانند از جاذبه‌ها، رستوران‌ها و کاخ‌های اطراف کاخ نیز بهره ببرند. به همین ترتیب اولین پیشنهاد ما به شما رستوران Altes Fischerhaus است. این رستوران فوق العاده منویی با غذاهای تیپیکال آلمانی دارد و کاملا با شیوه سنت‌های آلمانی اداره می شود.

جاذبه‌ های اطراف کاخ اشلاس بنرت | یوروپ تورز

همچنین نزدیکترین هتل به مجموعه اشلاس بنرت هتل Rheinterrasse است که در سال 1967 تاسیس شده و بهترین چشم‌انداز را به کاخ اشلاس بنرت دارد. شما از اتاق‌های این هتل می‌توانید دید پانارومای کاملی به باغ، استخرها و کل عمارت داشته باشید. برای اطلاع از دیگر کافه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های اطراف مجموعه می‌توانید اطلاعات خود را به صورت مستقیم از وب سایت شهر دوسلدورف و کاخ اشلاس بنرت کسب کنید. همچنین تریپ ادوایزر شما را به بهترین نحو برای گردش در اشلاس بنرت راهنمایی می‌کند.

مدت زمان بازدید از کاخ اشلاس بنرت

اگر می‌خواهید درباره مدت زمان بازدید کاخ اشلاس بنرت بدانید اول از همه باید بگوییم که با توجه به مجموعه بزرگی که در انتظار شماست باید یک روز کامل زمان بگذارید. البته زمان بازدید می‌تواند بین سلیقه‌های مختلف متفاوت باشد، با این حال شما در اشلاس برنت 3 موزه و یک باغ بی‌نهایت بزرگ را خواهید داشت.

اگر علاقه‌ای به تاریخ ندارید، می‌توانید از باغ استفاده کرده، قدم بزنید و خودتان را به صرف غذا و یا قهوه‌ای مهمان کنید. در صورتی هم که شیفته تاریخ هستید، می‌توانید یک روز کامل را به 3 موزه فوق العاده اشلاس برنت اختصاص دهید. در هر صورت و با هر سلیقه‌ای، این مجموعه به قدری کامل است که می‌تواند طیف وسیعی از مردم را راضی نگه دارد.

تهیه بلیط‌ های کاخ اشلاس بنرت

شما هم می‌توانید حضوری و در قسمت ورودی بلیط بخرید و هم می‌توانید بلیط را به صورت آنلاین از سایت کاخ تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید از روزهای تعطیل مجموعه و ساعات بازدید نیز مطلع شوید. همچنین با توجه به اینکه در بسیاری از روزهای نیمه اول سال و تعطیلات کریسمس در این مجموعه کنسرت برگزار می‌شود، بهتر است آخرین اخبار را از وب سایت مجموعه دریافت کنید.

بازدید از مجموعه رنج سنی خاصی ندارید و شما می‌توانید با بچه‌های کوچک هم به کاخ اشلاس بنرت بروید. این مجموعه برای رنج سنی 4 سال به بالا تور، ورکشاپ، کلاس و برنامه های مخصوص را تدارک دیده است. در نتیجه در مدت زمان بازدید اگر می‌خواهید کودکان خسته نشوند، می‌توانید آنها را در کلاس‌ها یا ورکشاپ‌ها گذاشته و سری به موزه ها بزنید.

برای استفاده بهتر از تمام موزه‌ها و باغ پیشنهاد ما به شما این است که یک روز صبح تا عصر را به بازدید کاخ اشلاس بنرت اختصاص داده و از آن لذت ببرید. البته در صورتی که فضاهای شلوغ و پر جمعیت را دوست ندارید، بهتر است اواسط هفته به اشلاس بنرت سر بزنید و از بازدید در آخر هفته جدا خودداری کنید.

بازدید های گروهی قصر اشلاس بنرت

کاخ و پارک اشلاس بنرت برای بازدیدهای گروهی و تورهایی که با تعداد بالا برگزار می‌شود هم پیشنهادهای ویژه متعددی دارد. به همین ترتیب شما می‌توانید بر اساس سن و تعداد گردشگران از پکیج‌های گروهی عمارت استفاده کنید. تور لیدر اختصاصی داشته باشید و به تما قسمت‌های اشلاس بنرت سر بزنید، عکاسی کنید و لذت ببرید.

ورکشاپ ها، تورهای فردی و گروهی، برنامه‌های اختصاصی با تور لیدر برای بازدید تمام قسمت های مجموعه از جمله پکیج‌های ویژه مجموعه برای تورهای گروهی است. در این تورها تمام ویژگی‌های تاریخی، هنری و معماری مجموعه همراه با مشخصات جغرافیایی شهر و عمارت برای گردشگران توضیح داده می‌شود و به این ترتیب هیچ قسمتی از کاخ جا نمی ماند.

همچنین شما می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را از لیدر پرسیده و یا در هر قسمت کاخ که دوست دارید، عکس بگیرید. فراموش نکنید که برای رزرو پکیج‌ها و تورهای گروهی حتما باید از قبل با عمارت تماس گرفته و برنامه مد نظر را برای روز مشخص رزرو کنید. در صورتی که تعداد شما زیاد و یا رنج‌های سنی متفاوت باشد هم نگران نباشید. شما می‌توانید چندین پکیج متنوع را برای همه اعضا تهیه کنید تا طیف مختلفی از سلایق را در بر بگیرد.

برنامه‌ های قصر اشلاس بنرت

مجموعه اشلاس برنت علاوه بر پکیج‌های تور گروهی و تور فردی، برنامه‌هایی را نیز برای گردشگران و شهروندان در طی سال تدارک می‌بیند. در صورتی که در دسلدورف زندگی کرده و یا برای مدتی طولانی می‌خواهید در این شهر بمانید، می‌توانید برای برنامه های گفتگو، تاریخی، هنری، کلاس‌ها و ورکشاپ‌ها ثبت نام کنید. مجموعه علاوه بر برنامه های مرتبط با موزه، ورکشاپ در فضای باز نیز برگزار می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید برای ثبت نام این برنامه جذاب که در رنج سنی 4 تا 18 سال برگزار می‌شود، با مجموعه تماس بگیرید.

به عنوان مثال، یکی از کلاس‌های مجموعه، کلاس سبز است که در موزه علوم طبیعی برگزار شده و کودکان و دانش‌آموزان با ثبت نام این کلاس می‌توانند با تمامی متدهای مرتبط با علوم طبیعی و محیط زیست بیشتر آشنا شوند. برای اطلاع از زمان دقیق برنامه های مجموعه و شرایط ثبت نام، سایت اشلاس بنرت را مطالعه کرده و یا با مجموعه تماس بگیرید. وب سایت مجموعه تمام اطلاعات و بروشورهای دوره‌های مختلف را به تناوب منتشر کرده و به روز رسانی می‌کند. در نتیجه برای جلوگیری از تداخل در برنامه ها هر کلاسی را که مد نظرتان است، ابتدا از طریق وب سایت مجموعه چک کنید.

پایان سفر اشلاس بنرت و دوسلدورف

در پایان این سفر باید گفت که بدون شک با توجه به تمام آنچه گفته شد باید مجموعه اشلاس بنرت را یکی از قطب‌های گردشگری شهر دوسلدورف و البته آلمان دانست. این مجموعه با وجود 3 موزه بزرگ که در عمارت باشکوهی بنا شده یکی از جاذبه‌های بینظیر شهر دوسلدورف است. علاوه بر موزه‌ها، خود بنای عمارت اسلاس بنرت با تزئینات، ظرایف، طراحی داخلی، نمای بیرونی حیرت انگیز و مجسمه‌های باشکوه یکی از عمارت‌های تاریخی آلمان است که از آن با عنوان شاهکار یاد می‌شود. از سوی دیگر باغ این مجموعه با وجود استخرها و انواع پوشش‌های گیاهی به عنوان یکی از زیباترین فضاهای سبز آلمان و البته بهترین فضای باغ آرایی اروپا شناخته می‌شود.

در نتیجه بهتر است در سفر آلمان و دوسلدورف روزی کامل را به این مجموعه حیرت انگیز اختصاص بدهید. از تماشای عمارت‌های باشکوه لذت ببرید و با چشم‌انداز باز عکس‌های زیبایی بگیرید. فضای مجموعه و اطرافش مملو از رستوران، کافه و البته هتل است. پس نگران استراحت و موارد مشابه نباشید و خودتان را به روزی اختصاصی برای گردش در دل سنت‌های آلمان دعوت کنید. اگر هم همراه کودکان سفر می‌کنید، می‌توانید بچه‌ها را ساعتی در کلاس‌ها و ورکشاپ‌های تفریحی ثبت نام کنید تا آنها هم از این بازدید لذت برده و خسته نشوند. عمارت تاریخی و باشکوه اشلاس بنرت منتظر شماست، لذت ببرید! 

پایان سفر اشلاس بنرت و دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول کاخ اشلاس بنرت

تاریخچه مختصر این کاخ چیست؟

کاخ اشلاس بنرت یکی از دیدنی‌های دوسلدورف در قلب کشور آلمان است که در سبک باروک ساخته شده است و پیشینه آن به قرن هجدهم میلادی می‌رسد.

محوطه ی بیرونی کاخ اشلاس بنرت چگونه است؟

دور تا دور محوطه کاخ اشلاس بنرت را باغی سرسبز با پیاده روهای سنگفرش شده در بر گرفته است که امروزه به عنوان پارک این مجموعه شناخته می‌شود.

بازدید از این کاخ چقدر زمان میبرد؟

اگر می‌خواهید درباره مدت زمان بازدید کاخ اشلاس بنرت بدانید، باید بگوییم که با توجه به مجموعه بزرگی که در انتظار شماست باید یک روز کامل زمان بگذارید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!