با بهترین دیدنی های آلمان آشنا شوید

با بهترین دیدنی های آلمان آشنا شوید

بهترین دیدنی های آلمان، تنها در طبیعت و آثار فرهنگی و تاریخی خلاصه نمیشود. در آلمان هر شهر و هر منطقه درارای دیدنی هایی است که هر گردشگری را مجذوب خودش میکند.

بهترین دیدنی های آلمان، جمهوری فدرال آلمان دارای 9 همسایه در اطراف خود دارد، دانمارک از شمال، هلند و بلژیک از شمال غرب، فرانسه و لوکزامبورگ از جهت غرب، اتریش و سوئیس از سمت جنوب، و جمهوری چک و لهستان از سمت شرق همسایگان کشور آلمان می‌باشند. کشور آلمان در سال 1949 به عنوان دموکراسی پارلمانی تاسیس شد.

در قانون اساسی آن، هر شهروند آزادی مذهب، وجدان و اعتقادات مذهبی یا ایده ئولوژیک دارد و همچنین برابری در برابر قانون اجرا می‌شود. حدود 82 میلیون نفر در آلمان زندگی می‌کنند، که از این جمعیت حدود هفت میلیون نفر آن را مردم دیگر کشورهای جهان تشکیل می‌دهند.  زبان رسمی این کشور آلمانی می‌باشد و گویش‌های مناطق مختلف آلمان متنوع است، علاوه بر این، بسیاری از زبان‌های دیگر را می‌توان در آلمان شنید که استفاده می‌شود.

برلین شهر پایتخت کشور آلمان و محل حکومت است. به عنوان یک جمهوری فدرال آلمان، به 16 ایالت فدرال تقسیم می‌شود. هر ایالت مسئولیت ایجاد سیاست‌ها و قوانین خود را در زمینه‌های خاصی نظیر آموزش و پرورش و فرهنگ دارد.

با این وجود، دولت فدرال مسئول امور خارجی، دفاعی، داخلی و مالی و غیره می‌باشد. 16ایالت فدرال عبارتند از: بادن-وورتمبرگ، بایرن، برلین، براندنبورگ، برمن، هامبورگ، هسن، مکلنبورگ، نیدرزاکسن، نوردراین وستفالن، راینلاند-فالتز، زارلند، زاکسن، ساکسونی-آنهالت، اشلسویگ-هولشتاین، تورینگن.

گرچه کشور آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است و دارای شهرهای بزرگ زیادی می‌باشد و از خانه‌هایی با زیبایی باورنکردنی برخوردار است، اما بسیاری از مسافران و گردشگران تور آلمان موفق به بازدید از یک یا دو شهر در سفرشان می‌شوند. در این بخش ما لیستی از 10 شهر برتر آلمان را عنوان می‌کنیم که شما حتما آنها را در برنامه سفرتان اضافه کنید.

بهترین دیدنی های آلمان |‌ یوروپ تورز

برلین

برلین نه تنها مهم‌ترین سرمایه و بزرگترین شهر آلمان است، بلکه مرکز فرهنگی ملت است. به جرات می‌توان گفت که یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپا، برلین است.  برلین یک شهر پر جنب و جوش و شلوغی است و مرکز مد، فرهنگ و هنر در آلمان می‌باشد پس تعجب‌آور نیست که برلین محبوب‌ترین مقصد گردشگری در این کشور باشد. و بسیاری از بازدید کنندگان تور آلمان علاقه‌مند به آشنایی با تاریخ سیاسی آشفته ی‌آلمان هستند. دروازه براندنبورگ، گالری عکس شرقی، بنای تاریخی رایشتاگ، موزه پرگامون، کلیسای جامع برلین، یادبود یهودیان و قصر شارلوتنبرگ از مهمترین و پربازدید‌ترین دیدنی‌های شهر برلین است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران تور آلمان به بازدید آنها می‌آیند.

برلین |‌ یوروپ تورز

دروازه براندنبورگ

یکی از بهترین نمونه‌های کلاسیکالیسم آلمان می‌باشد، دروازه براندنبورگ یکی از نشانه‌های برجسته‌ترین برلین است که در دهه 1700، ساخته شده است دروازه براندنبورگ به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های سال نو می‌باشد و بیش از یک میلیون نفر جمع می‌شوند تا سال نو را در کنار این دروازه جشن بگیرند.

دروازه براندنبورگ |‌ یوروپ تورز

گالری عکس شرقی

گالری عکس شرقی بزرگترین نمایشگاه هوایی در جهان است و دارای مجموعه‌ای از آثار هنری قابل توجه در محدوده دیوار اسبق برلین می‌باشد.

گالری عکس شرقی |‌ یوروپ تورز

بنای تاریخی رایشتاگ

کاخ پارلمان آلمان در واقع همان بنای رایشتاگ می‌باشد. گنبد این کاخ قبل از هر چیزی در شهر همچون نگینی خودنمایی می‌کند.

بنای تاریخی رایشتاگ |‌ یوروپ تورز

موزه پرگامون

جدیدترین و مشهورترین موزه در جزیره موزه آلمان، پرگامون می‌باشد. این موزه که در پر آشوب‌ترین دوره ی‌آلمان افتتاح شد و دست سازه‌های هنرمندان آلمانی در آنجا نگه داری می‌شود.

موزه پرگامون |‌ یوروپ تورز

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین یکی از بهترین دیدنی های آلمان و معروف‌ترین و بزرگترین کلیسا در شهر پایتخت می‌باشد و بدون بازدید از این ساختار پرشکوه، آلمان را ترک نکنید. کلیسای برلین یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های شهر است که با گنبد سبز و زیبایش توجه گردشگران تور آلمان را به خود جذب می‌کند.

کلیسای جامع برلین |‌ یوروپ تورز

قصر شارلوتنبرگ

این کاخ باروک هم یکی از بهترین دیدنی های آلمان است که در قرن هجدهم به عنوان محل اقامت تابستانی برای حاکمان پروس ساخته شده است و در غرب برلین در منطقه ی‌شارلوتنبرگ واقع شده است.

قصر شارلوتنبرگ |‌ یوروپ تورز

مونیخ

مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان و با توجه به اینکه دروازه‌ای رو به آلپ است سرمای زیادی این شهر حاکم می‌باشد. گفته شده است که یکی از زیبا‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای آلمان است. این شهر مشهورترین مرکز برگزاری جشن اکتبر است که هر سال بیش از 6 میلیون بازدید‌کننده جذب می‌کند. ورزشگاه آلیانز آرنا، موزه پیناکوتک، موزه آلمان، کاخ رزیدنس، موزه بی‌ام و، کاخ نیمفنبورگ، فراونکیرخه مونیخ، مارین پلاتز و کارخانه هافبراهاوس از پربازدیدترین دیدنی‌های شهر مونیخ می‌باشد.

مونیخ |‌ یوروپ تورز

ورزشگاه آلیانز آرنا

ورزشگاهی بزرگ و زیبا با معماری کاملا مدرن و حرفه‌ای در شهر مونیخ خودنمایی می‌کند. این ورزشگاه 75000 نفری با شروع فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ جایگزین استادیوم المپیک شد و همچنین ورزشگاه آلیانز آرنا میزبان جام جهانی در سال ۲۰۰۶ شده بود.

ورزشگاه آلیانز آرنا |‌ یوروپ تورز

کاخ رزیدنس

کاخ رزیدنس مونیخ برای قرن‌ها پیش در سال ۱۹۲۰ به عنوان اقامتگاه حاکمان باواریا افتتاح شد که امروزه موزه‌ای ملی در شهر مونیخ فعال می‌باشد.

کاخ رزیدنس |‌ یوروپ تورز

موزه بی‌ ام و

برند BMW برای معرفی اتوموبیل‌ها و موتورهای قدرتمند خود این موزه را تاسیس کرده است. این موزه نمایشگاهی برای نمایش آخرین مدل‌‌های بی‌ام و می‌باشد. موزه بی‌ام و در نزدیکی پارک المپیک واقع گردیده است.

موزه بی‌ ام و |‌ یوروپ تورز

فراونکیرخه مونیخ

از دیگر مکان‌های مشهور و معروف شهر مونیخ، فراونکیرخه می‌باشد که از همه ی‌سازه‌های اطراف خود بلندتر است. قدمت این بنا به قرن ۱۵ برمیگردد و در مدت زمان 20 ساله احداث شد، اما بسیاری از امکانات از پیش تعیین شده بدلیل کمبود بودجه ساخته نشد.

فراونکیرخه مونیخ |‌ یوروپ تورز

فرانکفورت

فرانکفورت دومین شهر بین‌المللی آلمان و به دلیل فرودگاه بین‌المللی عظیمی که دارد، بزرگ‌ترین مرکز اروپایی معرفی شده است. این شهر نیز مرکز اقتصادی آلمان محسوب می‌شود. آسمان خراش‌های بلند و با عظمتی که در فرانکفورت منعکس شده است یک ویژگی نادری می‌باشد که شما در هیچ جای دیگر کشور آلمان پیدا نمی‌کنید.

میدان رومربرگ، برج اصلی یا سکوی فرانکفورت، خانه گوته، موزه زوفر، موزه لیبیگ هاوس، مزه معماری آلمانی، آلته اوپر و بورسه و موزه ی‌تاریخ طبیعی سنکن برگ از پربازدیدترین دیدنی‌های شهر فرانکفورت در تور آلمان می‌باشد.

فرانکفورت |‌ یوروپ تورز

میدان رومربرگ

رومربرگ، قدیمی و پیرترین میدان در مرکز شهر فرانکفورت است، در اطراف این میدان بناهای قدیمی زیادی وجود دارد که از قرن 14 و 15 باقی مانده‌اند.

میدان رومربرگ |‌ یوروپ تورز

برج اصلی فرانکفورت

برجی به ارتفاع 200 متر که در مرکز فرانکفورت واقع شده است، این برج به سکوی شهر معروف است زیرا از بالای این برج، شهر یک نمای دیدنی و خارق العاده‌ای دارد و تجربه ی‌شیرینی از هیجان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برج اصلی فرانکفورت |‌ یوروپ تورز

کلن

شهر کلن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان است که توسط رومی‌ها تاسیس شده است و معماری زیبای آن دوره‌های گوناگون تاریخی آلمان را نشان می‌دهد. قدم زدن در برج‌های قدیمی رومی، بازدید از کلیساهای گوتیک و کلیسای جامع کلن را از دست ندهید، زیرا که ساخت و تکمیل آن 600 سال طول کشیده است. البته بازدید از موزه شکلات به تنهایی آنقدر هیجان انگیز است که اگر زمان کوتاهی داشتید حتما از آنجا دیدن کنید.

کلن |‌ یوروپ تورز

کلیسای جامع کلن

مشهور‌ترین کلیسا و یکی از بهترین دیدنی های آلمان در شهر کلن قرار دارد که به کلیسای جامع کلن معروف است. این کلیسا نماد اصلی این شهر می‌باشد. این کلیسا مربوط به قرن چهارم است اما در سال 1248 مورد بازسازی قرار گرفت و چهره ی‌جدیدی به خود گرفت.

کلیسای جامع کلن |‌ یوروپ تورز

‏ ‏هامبورگ

‏‏دومین شهر بزرگ در آلمان، هامبورگ می‌باشد. این شهر در شمال آلمان واقع شده است و تنها چند ساعت از برلین فاصله دارد. این یک شهر بندری است و دارای یکی از بزرگترین بندرهای اروپا می‌باشد. سیتی هال، سرزمین مینیاتوری، کلیسای سنت میشل، دریاچه‌های هامبورگ و موزه هنر و صنایع دستی دیدنی‌های معروف شهر هامبورگ می‌باشد که در سفر به این شهر از آنها دیدن فرمایید.

‏ ‏هامبورگ |‌ یوروپ تورز

دریاچه‌ های مصنوعی هامبورگ

شهر هامبورگ دارای دو دریاچه ی‌ مصنوعی می‌باشد که یکی از بهترین دیدنی های آلمان و به رود‌های الستر و البه وصل می‌شوند. در اطراف این دریاچه‌ها کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی ساخته شده است و توجه گردشگران تور آلمان را به خود جذب کرده‌اند.

دریاچه‌ های مصنوعی هامبورگ |‌ یوروپ تورز

موزه هنر و صنایع دستی

به جرات می‌توان گفت که این موزه یکی از جامع‌ترین موزه‌های آلمان و بهترین دیدنی های آلمان است که هنرهای آسیایی، اروپایی و آلمانی را به نمایش گذاشته است. این موزه به تقلید از موزه‌های آلبرت و ویکتوریا تاسیس گردیده است.

موزه هنر و صنایع دستی |‌ یوروپ تورز

درسدن

منطقه زیبا و چشمگیری که بر روی رودخانه البه قرار دارد و یکی از بهترین دیدنی های آلمان بشمار میرود. شهر درسدن تقریبا به طور کامل توسط بمب گذاری‌های جنگ جهانی دوم نابود شده بود، اما در زمان اندک به طور قابل توجهی بازسازی شد و دوباره به شکوه و عظمت گذشته خود رسید. کلیسای فرائن، کاخ زوئینگر و زمپربائو، میدان تئاتر و اپرای زمپر، کلیسای جامع درسدن، گئورگنتور و صف شاهزادگان، ایوان برول، قلعه مسکونی درسدن و موزه‌ها و باغ بزرگ از بارزتریت اماکن دیدنی در شهر درسدن می‌باشند.

درسدن |‌ یوروپ تورز

کلیسای فرائن

کلیسایی زیبا و دیدنی که از دور دست‌ها خیره‌کننده خواهد بود. کلیسای فرائن یکی از کلیساهای باروکی اروپا محسوب می‌شود. این کلیسا زیبایی چشمگیر و محشری دارد و سالانه حدودا 180 کنسرت در آنجا برگزار می‌شود. این کلیسا هم یکی از بهترین دیدنی های آلمان است.

کلیسای فرائن |‌ یوروپ تورز

کاخ زوئینگر و زمپربائو

این کاخ یکی از زیباترین نمونه‌های معماری باروک در کشور آلمان می‌باشد. گذشته از معماری شگفت انگیزش، در آنجا ابزار آلات علمی فیزیک و ریاضی وجود دارد.

کاخ زوئینگر و زمپربائو |‌ یوروپ تورز

ایوان برول

ایوان برول یا همان بالکن اروپا یکی از پربازدیدترین اماکن در شهر درسدن می‌باشد که بر روی عموم باز است و همه می‌توانند به آنجا رفته و زیبایی درسدن را از بالکن اروپا ببینند.

نورنبرگ

نورمبرگ با توجه به آسیب‌های جدی که در جنگ جهانی دوم دیده است، ساختمان‌ها و بناهای قدیمی قرون وسطایی امروزه مورد بازسازی قرار گرفت و مجددا سرپا شدند و معماری زرق و برق‌دار این بناها دوباره به شهر نورمبرگ شکوه و زیبایی بخشیدند. علاوه بر ساختمان‌های قرون وسطایی شیرینی زنجفیلی این شهر طعم اغراق آمیزی دارند که پیشنهاد می‌شود لذت خوردن این شیرینی‌ها را حتما تجربه کنید. موزه ملی، قلعه نورمبرگ، کلیسای سنت لورنس، هاپ مارکت و کلیسای سنت زیبایدوس دیدنی‌های شهر زیبای نورمبرگ است که شما را برای بازدید دعوت می‌کنند.

نورنبرگ |‌ یوروپ تورز

موزه ملی

در این موزه بزرگ‌ترین مجموعه ی‌هنری آلمان نگهداری می‌شود و یکی از بهترین دیدنی های آلمان است. حدود 1.2 میلون اسناد و مدارک تاریخی وجود دارد که بر روی پوست حیوانات حک شده‌اند و بیش از 17000 مهر در این موزه نگه داری و به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی |‌ یوروپ تورز

کلیسای سنت زیبایدوس

اگر در تور آلمان شرکت کردید و به شهر نورمبرگ سفر کردید حتما از این کلیسای زیبا دیدن کنید. مقبره سنت زیبایدوس از سال ۱۵۰۸، شاهکاری برنزی است که توسط پیتر ویشر ساخته شده است در معرض نمایش قرار دارد.

کلیسای سنت زیبایدوس |‌ یوروپ تورز

دوسلدورف

شهر دوسلدورف پایتخت مد و هنر در کشور آلمان است و یکی از بهترین دیدنی های آلمان بشمار میرود. این شهر زیبا و مدرن در کنار رودخانه راین واقع شده است و از اطراف توسط درختان و باغ‌های سرسبز احاطه شده است. خیابان کنیزالی، ساختمان‌های‌گری، هوف گارتن، تفریح گاه ساحلی

دوسلدورف |‌ یوروپ تورز

خیابان کنیزالی

یکی از خیابان‌های شیکی که تعداد زیادی مرکز خرید را در خود جای داده است. این خیابان به اندازه‌ای زیبا و لوکس است که اکثرا با خیابان مونتاین پاریس مقایسه می‌کنند.

خیابان کنیزالی |‌ یوروپ تورز

ساختمان‌ های گری

ساختمان‌های زیادی در سطح شهر دوسلدورف وجود دارد که بزرگترین معماران تاریخ آنها را طراحی کرده‌اند. مانند ساختمان‌هایی که به شکل ژله لرزان و کج هستند.

ساختمان‌ های گری |‌ یوروپ تورز

سوالات متداول بهترین دیدنی های آلمان

قانون اساسی آلمان شامل چیست؟

در قانون اساسی آن، هر شهروند آزادی مذهب، وجدان و اعتقادات مذهبی یا ایده ئولوژیک دارد و همچنین برابری در برابر قانون اجرا می‌شود.

پایتخت کشور آلمان چه شهری است؟

برلین شهر پایتخت کشور آلمان و محل حکومت است. به عنوان یک جمهوری فدرال آلمان، به 16 ایالت فدرال تقسیم می‌شود. هر ایالت مسئولیت ایجاد سیاست‌ها و قوانین خود را در زمینه‌های خاصی نظیر آموزش و پرورش و فرهنگ دارد.

در هر تور آلمان هر گردشگر موفق به دیدن چند شهر این کشور میشود؟

گرچه کشور آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است و دارای شهرهای بزرگ زیادی می‌باشد و از خانه‌هایی با زیبایی باورنکردنی برخوردار است، اما بسیاری از مسافران و گردشگران تور آلمان موفق به بازدید از یک یا دو شهر در سفرشان می‌شوند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!