برج راین دوسلدورف | تاریخچه – ویژگی ها – امکانات

برج راین دوسلدورف | تاریخچه – ویژگی ها – امکانات

برج راین دوسلدورف، با داشتن ارتفاعی به اندازه ۲۴۰ متر بلندترین برج در شهر دوسلدورف است که علاوه بر چشم انداز‌های بی‌نظیر مانند ساعت سنگی به عنوان یک دکل …

برج راین دوسلدورف، با داشتن ارتفاعی به اندازه ۲۴۰ متر بلندترین برج در شهر دوسلدورف است که علاوه بر چشم انداز‌های بی‌نظیر مانند ساعت سنگی به عنوان یک دکل مخابراتی شهر هم به شمار می‌رود. این سازه بتنی در سال ۱۹۷۹ _ ۱۹۸۲ ساخته شد و یک سالن غذاخوری گردان به نام رستوران قمو در ارتفاع ۱۷۰ متری این برج بلند قرار گرفته است، این برج با داشتن سالن بار، پارکینگ و ویژگی‌های دیگری مانند پنجره‌های تماشا در بلندترین نقطه برج راین توانسته به عنوان مشهورترین برج در شهر دوسلدورف شناخته شود.

برج راین دوسلدورف | یوروپ تورز

تاریخچه برج راین دوسلدورف

برج راین برجسته‌ترین دیدنی در شهر دوسلدورف آلمان است که در سال ۱۹۷۹ _ ۱۹۸۲ توسط معمار دیلمان بنا شده است. البته طبق تاریخ ساخت این برج برخی‌ها معتقد هستند که این برج  سال  ۱۹۸۱  افتتاح شده و در سال ۱۹۸۲ تنها تجهیزات داخلی برج تکمیل شده است. برج راین در حاشیه مراکز نواحی جنوبی شهر دوسلدورف در ورودی بندرگاه  مدیا در مجاورت ساختمان پارلمان ایالت نوردراین _ وستفالن، شهر هنر و معماری دوسلدورف قرار گرفته است.

برج راین دوسلدورف نزدیک به  ۲۴۰ متر ارتفاع دارد که در بالاترین نقطه برج راین، رستوران WDR QOMO با ۱۴۴ صندلی جای گرفته است. جالب است بدانید این رستوران در هر ۷۲ دقیقه یک بار در محور خود می‌چرخد، مهمانان این رستوران می‌توانند از بالای برج راین تمام چشم انداز‌های شهر را تماشا کنند. شهر دوسلدورف یک شهر تاریخی است که برج راین و زیبایی سواحل رودخانه آن را دیدنی‌تر کرده است.

رستوران قمو در برج راین دوسلدورف

رستوران قمو یک سالن غذاخوری آسمانی است که در بلندترین نقطه برج راین قرار گرفته است، به معنای واقعی کلمه این رستوران معنی بهشتی بر  روی زمین دارد و یا اینکه زمین تکه‌ای از بهشت را در دل خود جای داده است. رستوران برج راین شهر دوسلدورف خانه‌ای را به سبک آشپزخانه‌های ژاپنی فیوژن فراهم آورده که هر شخصی می‌تواند در لوکس‌ترین نقطه از شهر دوسلدورف لذیذترین غذا‌های مدرن ژاپنی را در کنار بهترین میان وعده‌ها و دیگر غذا‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و دیگر غذا‌های بین‌المللی در آن میل کند. توجه داشته باشید برای سرو انواع نوشیدنی، چای و قهوه  لازم است به قسمت دیگری از برج راین مراجعه شود.

غذاهای ژاپنی رستوران قمو آنچنان کیفیتی دارد که در سراسر اروپا طبخ غذا‌های ژاپنی به این سبک نخواهد بود، از طرفی ارتفاع داشتن این رستوران به اندازه ۱۷۰ متر بالاتر از سطح دریا و چرخش‌های چند ساعته این رستوران با میزان ۳۶۰ درجه، تجربه‌ای بسیار خاص بوده که هیجان سرو غذا در این رستوران را بیشتر کرده است. بهتر است بدانید این رستوران بیشتر به صورت شب کار است یعنی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت یک بامداد تا شش صبح پذیرایی
دارد و در روز‌های شنبه و جمعه و تعطیلات از ساعت شش بعد از ظهر تا دو بامداد باز است.

ویژگی‌ های برج راین دوسلدورف

برج راین از جمله بزرگترین سازه‌های بتنی شهر دوسلدورف آلمان است که به عنوان یک برج ارتباطی مورد استفاده قرار دارد. این برج با داشتن ۷۸۹ فوت اندازه و همچنین ۷/۵۰۰ تن متر مکعب بتن به عنوان یک دکل مخابراتی عمل کرده و حامل آنتن برای فرستنده‌های گوشی همراه، رادیویی، FM و گیرنده‌های تلویزیونی و هر نوع دستگاه دیگری که با استفاده از امواج کار می‌کنند می‌باشد،

قبل از ۱ دسامبر ۲۰۰۴ هنگامی که آنتنهای هوایی ۲۲/۵ متری نصب شود ارتفاع این سازه در حدود ۱۷۵ متر بود به همین علت است که ارتفاع ۲۴۰ متری که برج راین را در بر گرفته تنها ۱۷۵ متر از آن قابل حضور شخص می‌باشد و باقیمانده ارتفاع تنها استفاده نصب گیرنده‌ها و آنتنها را فراهم آورده است.

البته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب بازدید از بلندترین قسمت برج راین دوسلدورف برای بازدید عموم آزاد است. این برج با قرار دادن پنجره‌های محافظت شده و امن در بالاترین قسمت، شرایطی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است تا هر شخصی اعم از کودک و سالمندان و بزرگسالان بتوانند به راحتی تمام شهر دوسلدورف را کنند. شاید بتوان گفت مهمترین قسمت برج راین در شهر دوسلدورف همین دیدگاه‌ها باشند.

ساختمان برج راین در آلمان

چند نکته برای بازدید برج راین وجود دارد یکی از آن‌ها ساختار برج راین و  منحصر به فرد بودن است به طوری که  از کیلومتر‌ها دورتر می‌توان تاج این برج را تماشا کرد پس با شناخت شکل ظاهری برج راین هنگام ورود به شهر دوسلدورف بدون دانستن هیچ آدرسی از  موقعیت مکانی برج راین به راحتی قابل دسترسی می‌باشد. ساختمان برج راین دوسلدورف به گونه‌ای طراحی شده که برج با ۶۲ سنگفرش مدور مشخص شده است که همگی یک عملکرد دارند.

آن‌ها یک ساعت اعشاری را در سه فاصله به ارتفاع‌های مختلف را تشکیل می‌دهند، این ساعت بزرگترین ساعت سنگی در جهان می‌باشد. هر تخته سنگ دارای ۱۲ LED به رنگ‌های سبز، قرمز و آبی است که با کنترل تیرگی LED‌ها انواع مختلفی از رنگ‌ها ایجاد می‌شود، این ساعت که تقریباً به شکل مجسمه‌ای نمادین است توسط Horst H Baumann طراحی شده است که در برج راین دوسلدورف با نام سطح زمان نور شناخته می‌شود.

بهتر است بدانید این برج به دلیل ارتفاع بلندی که دارد این احتمال وجود داشته تا هواپیما در هنگام گذر از آسمان شهر دوسلدورف با برج راین برخورد کند پس برنج دارای چراغ‌های هشدار دهنده هواپیمایی می‌باشد.

دیدگاه برج راین در شهر دوسلدورف

از قسمت تابلوی مشاهده که در ارتفاع ۱۶۴ متری برج راین دوسلدورف قرار گرفته است بازدیدکنندگان می‌توانند از نمای هوایی شگفت‌انگیز شهر زیبای دوسلدورف دیدن کنند، از بالای برج راین دوسلدورف این امکان وجود دارد تا تمام قسمت‌های دوسلدورف مانند شهر قدیمی در کنار رودخانه راین، تفرجگاه ساحلی راین، ساختمان پارلمان ایالتی وستفالن، ساختمان برخی از شرکت‌های مهم در شهر دوسلدورف و همچنین پل‌های این کلان شهر را در یک روز روشن مشاهده کرد. حتی می‌توان تمام مسیر رسیدن به کلیسای جامع کلن و رشته کوه Bergisches را با چشمان خود لمس کرد.

دیدگاه برج راین در شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

بار و سالن در برج راین

در ارتفاع ۱۶۸ متری برج راین دوسلدورف یک بار وجود دارد که بلندترین بار در شهر دوسلدورف می‌باشد. این سالن مجموعه‌ای از کوکتل‌ها البته فقط عصر‌ها، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها و دلچسب‌ترین میان وعده‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توانید هنگام حضور در سالن بار از تماشای بیرون از برج لذت کافی را ببرید. این سالن بار هر روز در طول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برای ورود عموم آزاد می‌باشد.

خوب است بدانید این سالن بار در کنار رستوران قمو امکاناتی را فراهم آورده‌اند که برج راین می‌تواند از مهمانان برای جشن گرفتن مناسبت‌ها و روادید‌های خاص، تولد‌ها، سالگرد‌ها، مجالس رسمی، ضیافت و همچنین پذیرایی خوردن چای در یک بعد از ظهر رویایی استقبال کند. این رستوران و سالن بار همینطور برای وعده‌های غذایی عاشقانه، هتل و بسته‌های شام، شب‌های خانوادگی و حتی یک دوره کوکتل معاملات جذاب ارائه می‌دهد.

تخفیفات برای امکانات برج راین

بهتر است بدانید کودکان به طور رایگان وارد برج می‌شوند، در حالی که سالمندان هم از تخفیفاتی بهره می‌برند. همچنین بازدیدکنندگانی با در اختیار داشتن کارت تخفیف می‌توانند در هزینه ورود به برج راین دوسلدورف شامل تخفیفات چند درصدی باشند.

اما افراد بالای شش سال لازم است تا برای وارد شدن به برج راین شهر دوسلدورف بهای ورودی را به طور کامل بپردازد و چنانچه کارت تخفیفی را در دسترس نداشته باشند باید بالاترین مبلغ ورودی را در به مسئولین برج راین ارائه دهند. توجه داشته باشید به غیر از آسانسور در ما بین طبقات و پارکینگ‌های زیادی در طبقات زیرین برج راین هیچ گونه امکانات دیگری برای سالمندان و معلولین لحاظ نشده است پس ارائه دادن تخفیفات می‌تواند برای سالمندان بسیار خوشایند باشد 

آدرس برج راین دوسلدورف

برج راین در کنار رودخانه راین در قسمت ورودی بندر مدیا در گونونگ راینتورم، استرومستراژ ۲۰ در شهر دوسلدورف کشور آلمان واقع شده است. این برج چند صد متری از‌ایستگاه تراموا فاصله دارد دقیقاً جایی که تراموا با شماره ۷۰۴ _ ۷۰۹ و ۷۱۹ می‌رسد. در برج راین دوسلدورف پارکینگ‌هایی در با پرداخت هزینه در نظر گرفته شده است.

زیبا ترین برج در دوسلدورف

برج راین دوسلدورف با داشتن بی‌نظیرترین ساختار و بلندترین ارتفاع و همچنین داشتن بزرگترین ساعت دیجیتال با ظاهری رنگارنگ در جهان که بر روی بدنه برج نصب شده است به عنوان زیباترین و مشهورترین برج کشور آلمان شهرت دارد. این برج در بالاترین نقطه از دیگر ساختمان‌های شهر دوسلدورف قرار گرفته و تمام سازه‌های این شهر را در زیر دست خود قرار داده است.

این برج از جمله جاذبه‌های اصلی شهر دوسلدورف می‌باشد که هر روزه تعداد بیشماری بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. آنچه که آسمان دوسلدورف را برای بازدیدکنندگان جذاب می‌سازد تنوع خیره‌کننده‌ای از جاذبه‌های دیگر مناظری از ساختمان‌های مدرن و سازه‌های کلاسیک در اطراف برج راین دوسلدورف می‌باشد. این مناظر آثار به جای مانده‌ای از قرون گذشته معماری شهر دوسلدورف است که بیشتر آن‌ها در سواحل رودخانه راین وجود دارند.

بلند ترین برج در دوسلدورف

برج راین دوسلدورف ساختمان بلندی است که با معماری مدرن و فوق‌العاده‌اش تمام معماری‌های مدرن و یا پست مدرن دیگر سازه‌ها را زیر مجموعه خود قرار داده است. افراد مشتاق این امکان را در اختیار دارند تا با طی کردن طبقات زیاد خود را به بلندترین نقطه برج راین دوسلدورف برسانند و با حضور در  رستوران و سالن بار آسمانی برج راین خاطره‌ای وصف ناشدنی را در ذهن داشته باشند.

گردش رستوران این برج شاید بی‌نظیرترین حالتی باشد که ممکن است هر کسی آن را لمس کند؛ زیرا حرکت کردن در تمام جهان شهر دوسلدورف در زمانی که مشغول صرف غذا هستید برای هر بازدیدکننده‌ای قابل باور نمی‌باشد. اگر چه شهر دوسلدورف شهر هنر و معماری است اما ساختمان برج راین دوسلدورف یک شاهکار دیگری است که در بین جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف خود نمایی می‌کند.

بهترین زمان بازدید از برج راین دوسلدورف

با توجه به قرار گرفتن برج راین در کنار رودخانه راین می‌توان گفت اینکه چه زمانی بر فراز برج راین دوسلدورف قرار گرفته و از  تماشای شهر دوسلدورف لذت کافی را ببرید بسیار اهمیت دارد؛ زیرا شهر دوسلدورف به واسطه رودخانه‌های متعددی که در دل خود جای داده در بیشتر روز‌های سال هوا ابری و بارانی می‌باشد که بدون شک با پیش آمدن چنین حالتی بازدیدکنندگان برج راین دوسلدورف نمی‌توانند به خوبی از بلندای این برج شهر دوسلدورف را تماشا کنند.

پس بهتر است زمانی را برای بازدید از برج راین انتخاب کنید که هوا صاف و آفتابی باشد. البته شهر دوسلدورف حتی در روز‌های تابستان هم روز‌های بارانی را تجربه خواهد کرد و تنها برخی از روز‌های آن آفتابی می‌باشد که این زمان در فصل بهار و تابستان می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از برج راین در شهر دوسلدورف باشد.

بهترین زمان بازدید از برج راین دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول برج راین دوسلدورف

این برج توسط چه کسی ساخته شد؟

برج راین برجسته‌ترین دیدنی در شهر دوسلدورف آلمان است که در سال ۱۹۷۹ _ ۱۹۸۲ توسط معمار دیلمان بنا شده است.

یکی از نکات جالب این برج چیست؟

برج راین دوسلدورف نزدیک به ۲۴۰ متر ارتفاع دارد که در بالاترین نقطه برج راین، رستوران WDR QOMO با ۱۴۴ صندلی جای گرفته است. جالب است بدانید این رستوران در هر ۷۲ دقیقه یک بار در محور خود می‌چرخد، مهمانان این رستوران می‌توانند از بالای برج راین تمام چشم انداز‌های شهر را تماشا کنند.

برج راین در کجا واقع شده است؟

برج راین در کنار رودخانه راین در قسمت ورودی بندر مدیا در گونونگ راینتورم، استرومستراژ ۲۰ در شهر دوسلدورف کشور آلمان واقع شده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!