چگونه ویزای توریستی آلمان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی آلمان را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی آلمان، مدت مشخصی دارد و افراد فقط می توانند در آن مدت تعیین شده به کشور آلمان وارد شده و اقامت داشته باشند؛ لذا از آن پس باید حتما به کشور خود…

از میان دلایل مختلف سفر و مهاجرت به کشور آلمان، انگیزه برای سفر گردشگری به این کشور در صدر دیگر موارد مهاجرتی قرار دارد. بدین جهت کشور آلمان هر ساله در مناسبت‌های گوناگون، میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. اخذ ویزای توریستی آلمان از جمله الزامات ورود و سفر به این کشور است. برای اخذ ویزای توریستی آلمان، مراجعه به سفارت آلمان، ارائه مدارک لازم و نداشتن سوء سابقه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ویزای توریستی آلمان | یوروپ تورز

اعتبار ویزای توریستی آلمان

یکی از قوانین مهمی که برای اخذ ویزای توریستی آلمان مود توجه گردشگران قرار می‌گیرد، مدت اعتبار این نوع ویزا است. اعتبار ویزای توریستی آلمان مدت مشخصی دارد و افراد فقط می‌توانند در آن مدت تعیین شده به کشور آلمان وارد شده و اقامت داشته باشند؛ لذا از آن پس باید حتما به کشور خود بازگردند.

اعتبار ویزای توریستی آلمان به مدت سه ماه است. این اعتبار را سفارت آلمان، بنا به درخواست شما ثبت می‌کند و با برچسبی که در برگه‌های گذرنامهٔ فرد گردشگر می‌زند تعداد دفعاتی را که می‌توانند به عنوان توریست به کشور آلمان بمانند، مشخص می‌نمایند. از این رو، شما به هنگام درخواست ویزای توریستی آلمان باید به سفارت متعهد شوید که پس از این مدت مشخص شده به کشور و زادگاه خود برمی گردید.

اهداف اخذ ویزای توریستی آلمان چیست؟

از آنجایی که کشور آلمان در میان توریست ها و گردشگران جهانی از جمله کشورهای پرطرفدار اروپایی است؛ لذا مهم ترین هدف سفر و اخذ ویزای توریستی آلمان را می توان دیدن جاذبه های گردشگری این کشور و آشنایی با فرهنگ، تمدن و تاریخ این مرز و بوم دانست. جالب است بدانید سفر به کشور آلمان می تواند با انگیزه تحقیق و پژوهش در زمینه های گوناگون باشد. سفر برای درمان نیز از دیگر اهداف اخذ ویزای توریستی آلمان است که می تواند به نوبه خود مورد توجه واقع شود.

از طرفی دیگر اگر اعضای خانوادهٔ شما و دوستانتان در آلمان زندگی می کنند و می خواهید به دیدار آن ها بروید باز هم اخذ ویزای توریستی آلمان گزینه ای الزامی برای شما است. اما اگر هدف شما از سفرتان کار و تحصیل در آلمان باشد هیچ گاه نمی توانید از طریق اخذ ویزای توریستی آلمان برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید و بهتر است با ارائه مدارک مورد تأیید برای اخذ ویزای مربوطه اقدام نمایید.

ویزای شینگن آلمان برای گردشگران

از آنجایی که کشور آلمان عضو اتحادیه اروپا می‌باشد، لذا می‌توانید با اخذ ویزای شینگن برای سفرهای توریستی از 26 کشور دیگر در محدوده شینگن نیز دیدن نمایید. اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با اخذ ویزای شینگن آلمان شما اجازه فعالیت‌های کاری و یا اشتغال به تحصیل را در این کشور ندارید و در این صورت باید جهت اخذ ویزای کار و یا تحصیلی آلمان اقدام کنید.

ویزای توریستی آلمان و برترین شهرهای کشور آلمان

پس از برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر و اخذ ویزای توریستی آلمان، قطعاً به دنبال بهترین شهرهای این کشور هستید تا از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. سه شهر مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ برترین شهرهای توریستی آلمان هستند که بیشترین جاذبه‌های گردشگری را دارند.

شهر مونیخ علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر مانند دریاچه‌ها، کوه‌های سرسبز و باغ و جنگل‌های دیدنی دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی وصف نشدنی مانند کلیسای بانوی ما می‌باشد.شهر مونیخ را بیشتر با نماد همین کلیسا می‌شناسند.

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این شهر میدان مارین پلاتز است که اکثرا اجراهای خیابانی در آنجا صورت می‌گیرد. شهر فرانکفورت آلمان یکی از شهرهای اقتصادی و فرهنگی آلمان است که نسبت به سایر شهرها بزرگ‌تر نیز می‌باشد. این شهر دارای یک برج بسیار بلند است که بیشترین جذابیت این شهر را در خود نهادینه کرده است، و اما شهر هامبورگ دارای بکرترین دریاچه‌ها می‌باشد پس اگر علاقهٔ زیادی به قایقرانی داشته باشید می‌توانید برای گردشگری به این شهر بیایید.

ویزای توریستی آلمان و برترین شهرهای کشور آلمان | یوروپ تورز

ویزای توریستی آلمان و بهترین زمان سفر

اگر مایل هستید که به عنوان یک گردشگر به کشور آلمان سفر کنید، پس بهتر است قبل از اخذ ویزای توریستی آلمان، زمان مناسبی را برای سفر خود مشخص نمایید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. کشور آلمان یک کشور چهار فصل محسوب می‌شود که هر کدام از این فصول زیبایی خاص خود را دارند به همین منظور هیچ گونه محدودیت زمانی برای سفر شما به این کشور وجود ندارد و هر موقع از سال که بخواهید می‌توانید به این کشور سفر کنید.

اگر شخصی هستید که از آفتاب و هوای گرم لذت می‌برید و مشتاق دیدن طبیعت زیبای آلمان هستید، فصل بهار یا تابستان می‌تواند بهترین زمان سفر به آلمان باشد اما اگر بخواهید هزینه کمتری بابت سفر خود بپردازید و در زمانی به این کشور سفر کنید که تعداد متقاضیان و مسافران به حداقل رسیده است، می‌توانید فصل زمستان را برای سفر گردشگری به آلمان انتخاب کنید.

زیرا در این فصل موج کمتری از توریست‌ها و هتل‌های لوکس و تورهای مسافرتی با قیمت مناسب‌تری به دست می‌آیند از طرفی دیگر برای اخذ ویزای توریستی آلمان و گرفتن وقت سفارت نیز مدت زمان کمتری را صرف خواهید کرد.

ویزای توریستی آلمان و مدارک مورد نیاز

زمانی که برای اخذ ویزای توریستی آلمان اقدام می‌کنید باید مراحلی را بگذرانید تا ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. یکی از آن مراحل تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی می‌باشد. ارائه مدارک لازم به سفارت آلمان برای تکمیل پرونده از دیگر الزامات در این زمینه است.

از جمله مدارکی که باید برای اخذ ویزای توریستی کشور آلمان به سفارت تحویل دهید شامل کپی و اصل شناسنامه، کپی و اصل گذرنامه که اعتبار آن حدود 6 ماه باشد، سه قطعه عکس رنگی در اندازهٔ مورد نظر، اسناد شغلی و تحصیلی، مدارک تمکین مالی و گواهی از بانک و همچنین  ارائهٔ گزارش مالی حسابتان  است.

از طرفی دیگر ارائه دعوتنامه‌ای از سوی خانواده یا دوستان خود که در کشور آلمان مقیم هستند از دیگر مدارک ارائه شده برای اخذ ویزای توریستی آلمان است. توجه داشته باشید که از مدارکتان باید کپی هم بگیرید و به سفارت آلمان تحویل دهید و همچنین باید تمام مدارک به انگلیسی ترجمه شوند سپس به سفارت آلمان تحویل دهید. لازم است که این نکته را به خوبی به ذهنتان بسپارید که در طول سفر خود، برخی از مدارک اخذ ویزای توریستی آلمان را همراه داشته باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

ویزای توریستی آلمان و وقت سفارت آلمان برای اخذ ویزای توریستی

گرفتن وقت مصاحبه در سفارت آلمان می‌تواند تا حدودی زمان بر و طولانی باشد چرا که درخواست ایرانیان برای اخذ انواع ویزای آلمان از جمله ویزای شینگن آلمان و ویزای توریستی آلمان در ایام نوروز و تابستان بسیار زیاد است و ممکن است مدت‌ها در انتظار خالی شدن زمانی برای گرفتن وقت سفارت باشید. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان وقت سفارت آلمان را گرفت، روش آنلاین است.

از طرفی دیگر سعی شود پس از رزرو زمان مقرر، در همان روز و ساعت و به همراه تمامی مدارک لازم، در سفارت حضور داشته باشید تا وقت مصاحبه شما باطل نشود. برای اخذ ویزای توریستی آلمان و برنامه‌ریزی مناسب سفر بهتر است هر چه سریع‌تر به دنبال گرفتن وقت سفارت نیز باشید تا با اطمینان خاطر برای سفری خوب و آرام برنامه‌هایی منظم بچینید.

ویزای توریستی آلمان و نکته ای مهم در گرفتن وقت

یکی از موارد مهمی که برای گرفتن وقت سفارت باید مورد توجه قرار بگیرد، امتناع از گرفتن چندین وقت برای یک نفر است. در این صورت فرد خاطی تا مدتی از گرفتن وقت محروم شده و نمی‌تواند از سفارت آلمان وقت مصاحبه برای اخذ ویزا را بگیرد. مورد مهم دیگر در این خصوص امتناع از ارسال هر گونه مدرکی پیش از روز مصاحبه است. در واقع شما تمامی مدارک لازم را در همان روز مصاحبه به سفارت تحویل می‌دهید.

موضوع مهم دیگر که می‌توان به آن اشار نمود، گرفتن وقت سفارت با توجه به شرایط زمانی مناسب است. از آنجایی که امکان باطل کردن وقت رزرو شده در سفارت نیست از این رو توصیه می‌کنیم حتما در زمانی که می‌توانید سر وقت در سفارت حضور داشته باشید وقت بگیرید.

چه مواردی اخذ ویزای توریستی آلمان را رد می کند؟

زمانی که برای اخذ ویزای توریستی این کشور درخواست می‌دهید، سفارت از شما مدارکی را درخواست می‌کند. چنانچه هر نقص و عیبی در مدارک شما باشد دریافت ویزای شما رد می‌شود. به عنوان مثال اگر هر کدام از مدارک خواسته شده را به سفارت ارائه ندهید کمبود همان مدارک باعث رد شدن ویزای شما می‌شود یا اگر صفحات گذرنامهٔ شما از یکدیگر جدا باشند و یا اعتبار آن کمتر از 6 ماه باشد نیز می‌تواند دلیلی برای رد شدن ویزای توریستی‌تان باشد.

از طرفی دیگر داشتن هر گونه سوء پیشینه می‌تواند دلیلی برای رد شدن درخواست شما برای اخذ ویزای آلمان باشد. ارائه مدارک جعلی و تقلبی نیز از دیگر موارد رد درخواست است. البته فراموش نشود در صورت نقص مدارک می‌توانید در روزهای کاری از ساعت 10-11:30 صبح کاستی مدارک خود را به قسمت روادید سفرات تحویل دهید.

هزینه ویزای توریستی آلمان

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هزینهٔ رسیدگی به ویزای توریستی آلمان حتماً باید به یورو پرداخت شود و اگر زمانی درخواست ویزای شما رد شود این هزینهٔ پرداختی قابل بازگشت نیست. هزینه ویزای توریستی آلمان برای افراد زیر شش سال رایگان است و برای افراد شش تا بیست و چهار سال حدوداً 53 یورو و برای بقیهٔ افراد 67حدوداً  یورو می‌باشد.

هزینه ویزای توریستی آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان چیست؟

اخذ ویزای توریستی آلمان از جمله الزامات ورود و سفر به این کشور است. برای اخذ ویزای توریستی آلمان، مراجعه به سفارت آلمان، ارائه مدارک لازم و نداشتن سوء سابقه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اعتبار ویزای توریستی آلمان چقدر است؟

اعتبار ویزای توریستی آلمان مدت مشخصی دارد و افراد فقط می توانند در آن مدت تعیین شده به کشور آلمان وارد شده و اقامت داشته باشند؛ لذا از آن پس باید حتما به کشور خود بازگردند.

بهترنی زمان برای اخذ ویزای توریستی آلمان، چه زمانی است؟

اگر مایل هستید که به عنوان یک گردشگر به کشور آلمان سفر کنید، پس بهتر است قبل از اخذ ویزای توریستی آلمان، زمان مناسبی را برای سفر خود مشخص نمایید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!