دریافت ویزای شینگن | معرفی – انواع – تصاویر

دریافت ویزای شینگن | معرفی – انواع – تصاویر

دریافت ویزای شینگن، کشور مورد نظر می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد شرایط دریافت ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع …

راهنمای کامل دریافت ویزای شینگن

کشور مورد نظر می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد شرایط دریافت ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزا و انواع ویزا را که دارای تنوع و دسته بندی زیادی است را در اختیارتان قرار دهیم. و شما را با کشورهایی که عضو شینگن هستند آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

دریافت ویزای شینگن | معرفی - انواع - تصاویر | یوروپ تورز

شینگن

در سال 1985 میلادی پس از پیمانی که بین 26 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 کشور از اعضای انجمن تجارت آزاد اروپا بسته شد رویای اروپای بدون مرز محقق شد و در پی این پیمان که در شهر شینگن در لوکزامبورگ بسته شد اعضای کشورهای عضو شینگن از آن به بعد می‌توانستند به کشورهای عضو این پیمان سفر کنند و دیگر نیازی به دریافت ویزای جداگانه برای سفر به کشورهای عضو شینگن نداشتند.

معنای کلی این پیمان این بود که شما با وارد شدن به یکی از این 26 کشور عضو پیمان شینگن و دریافت ویزای شینگن از این کشور به راحتی می‌توانید به 25 کشور دیگر سفر کرده و نیازی به دریافت ویزای جداگانه برای ورود به آن‌ها را ندارید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که ویزای دریافتی شما باید از یکی از این 26 کشور باشد. مسافرین و گردشگران از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو تور اروپا می‌نمایند.

کشور های عضو محدوده شینگن

کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند شامل کشورهای اروپایی مانند یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، کشور پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین و مالت می‌باشد.

در ضمن شما می‌توانید به کشورهایی مانند سن مارینو و واتیکان با ویزای شینگن خود سفر کنید. با در دست داشتن ویزای شینگن شما می‌توانید به کشورهای اروپایی که مرزهای نزدیک به یکدیگر دارند به راحتی سفر کنید. از دیگر کشورهای مهم عضو معاهده شینگن می‌توان به آلمان و فرانسه نیز اشاره کرد.

تمدید ویزای شینگن

اگر شما به یکی از کشورهای عضو شینگن سفر کرده و بخواهید اقامت خود را در این کشور عضو شینگن تمدید کنید اگر دلایل شما منطقی و قابل درک و انجام باشد با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی مربوطه در یکی از کشورهای عضو شینگن می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید و مدت زمان بیشتری در کشور مورد نظر بمانید.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن دارای انواع متفاوتی است که هر کدام بنا به شرایط و مواردی که می‌خواهیم سفر کنیم دریافت می‌شوند. این ویزاها عبارتند از ویزای نوع A، ویزای نوع B، ویزای نوع C، ویزای نوع D، ویزای یکبار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود. در ادامه شرایط دریافت هر کدام از این ویزاها را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

ویزای نوع A

ویزای شینگن نوع A ویزای ترانزیت فرودگاه است. یعنی با دریافت این ویزا شما فقط اجازه خواهید داشت تا به فرودگاه‌های عضو شینگن وارد شده و در این فرودگاه پرواز خود را عوض کرده و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید. این ویزا فقط برای استفاده در فرودگاه اعتبار دارد و هیچ گونه اعتبار دیگری نخواهد داشت.

ویزای نوع B

این نوع ویزای شینگن نیز نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که این امکان را به شما می‌دهد حداکثر برای مدت زمان 5 روز مجاز به ماندن در کشور شینگن بوده و بعد از 5 روز باید کشور عضو شینگن را ترک کنید.

ویزای نوع C

این نوع ویزا هم نوعی ویزای شینگن است که در صورت موفق شدن به دریافت ویزای شینگن این امکان را به شما می‌دهد که برای مدت زمان کوتاهی در کشوری که ویزای شینگن آن را دریافت کرده‌اید اقامت داشته باشید و دارای انواع مختلفی مانند ویزای یک بار ورود و دو بار ورود و همچنین ویزای شینگن چند بار ورود می‌باشد.

ویزای نوع D

دریافت ویزای شینگن نوع D معمولاً برای تجاری صادر می‌شود که قصد دارند برای مدت زمان طولانی به کشورهای عضو شینگن سفر کنند و این سفر آن‌ها ادامه داشته باشد.

ویزای یکبار ورود

با دریافت ویزای شینگن یک بار ورود شما فقط برای یک بار می‌توانید به کشوری که ویزای آن را دریافت کرده‌اید سفر داشته باشید. و بعد از ترک کردن کشور مورد نظر دیگر ویزای شما اعتباری نخواهد داشت و شما امکان استفاده دوباره از ویزای خود را نخواهید داشت.

ویزای دوبار ورود

این نوع ویزای شینگن نیز همان گونه که از نامش پیداست برای دوبار ورود به کشورهای عضو شینگن اعتبار داشته و باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که فرصت دوبار ورود به کشورهای عضو شینگن در ویزای شما درج خواهد شد.

ویزای چند بار ورود

دریافت ویزای شینگن چند بار ورود به فرد دریافت‌کننده این امکان را می‌دهد بدون محدودیت و به دفعات به این کشورها سفر کند فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که محدودیت این نوع ویزای شینگن در این است که در هر 6 ماه از سال شما فقط می‌توانید 90 روز در این کشورها اقامت داشته باشید.

انواع ویزای شینگن | یوروپ تورز

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن به همراه داشتن گذرنامه‌ای که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد الزامی است. و اگر در پاسپورت‌های قبلی خود شینگن داشته‌اید اصل و یا کپی آن را به همراه داشته باشید.

  1. عکس جدید با زمینه سیاه و سفید به صورت تمام رخ در اندازه 5/4*5/3
  2. گردش 3 ماهه و یا 6 ماهه حساب بانکی به همراه نامه‌ای که تمکن مالی شما را اثبات کند.
  3. برای کارمندان داشتن سابقه بیمه و فیش حقوقی و همچنین نامه اشتغال به کار برای دریافت ویزای شینگن الزامی است.
  4. برای افرادی که مشغول به تحصیل هستند ارائه نامه اشتغال به تحصیل برای دریافت ویزای شینگن لازم است.
  5. صاحبان مشاغل آزاد برای دریافت ویزای شینگن باید جواز کسب خود و یا کارت مباشرت خود را ارائه دهند.
  6. ارائه ترجمه سند مالکیت به سفارت از دیگر مدارک مورد نیاز دریافت ویزای شینگن می‌باشد.
  7. داشتن دعوت نامه از طرف یکی از اعضای خانواده و یا فامیل نزدیک و یا رزرو هتل نیز ضروری است.
  8. رزرو بلیط هواپیما برای دریافت ویزای شینگن الزامی می‌باشد.
  9. ارائه بیمه مسافرتی به مبلغ حداقل 30000 یورو
  10. تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن و تحویل آن در زمان مصاحبه به سفارت آن کشور.
  11. داشتن رضایت نامه محضری برای یکی از والدین که می‌خواهد با فرزند خود به کشور عضو شینگن سفر کند از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن می‌باشد.

شرایط دریافت ویزای شینگن

سفارت خانه هر کشوری شرایطی را برای صدور ویزا دارد. و شرایط دریافت ویزای شینگن به این معنی است که آیا شما شرایط لازم برای درخواست و دریافت ویزای شینگن را دارید یا خیر. مهم‌ترین مسائلی که در دریافت ویزای شینگن مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • مدارک لازم فرد متقاضی
  • سابقه سفر فرد درخواست‌کننده ویزای شینگن
  • شرایط سنی متقاضی

معمولاً برای افرادی که مجرد هستند و زیر 30 سال سن دارند و تا به حال به کشورهای اروپایی سفر نکرده‌اند ویزا با کمی سخت‌گیری صادر می‌شود.

خوب است که به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت داشتن دعوت نامه از همان کشوری که قصد سفر به آن را دارید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید و اگر هم دعوت نامه ندارید سعی کنید از طریق کشورهایی که توریستی هستند و پذیرش توریست در آن‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد برای دریافت ویزای شینگن خود اقدام کنید تا احتمال دریافت ویزای شما بالاتر باشد.

مراحل دریافت ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن به مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه داشت دریافت وقت سفارت می‌باشد. شما باید قبل از پر کردن فرم‌های مربوطه و تکمیل مدارک خود وقت سفارت کشور مورد نظر را برای دریافت ویزای شینگن بگیرید. مراحل دریافت ویزای شینگن به صورت زیر می‌باشد.

بررسی مدارک متقاضی توسط کارشناسان بخش صدور ویزا برای تأیید واجد شرایط بودن فرد متقاضی

  • تکمیل و پر کردن فرم‌های لازم
  • درخواست وقت سفارت
  • بررسی دوباره مدارک بعد از ترجمه آن‌ها
  • انجام انگشت نگاری
  • ارسال تمامی مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن به سفارت

به طورکلی دریافت ویزای شینگن چیزی حدود سه هفته زمان لازم دارد. و سوالاتی که در زمان مصاحبه برای دریافت ویزای شینگن از شما پرسیده می‌شود در خصوص هدف شما از سفر، متأهل و یا مجرد بودن شما، داشتن فرزند، داشتن دوست و یا فامیل در کشورهای شینگن و اینکه پرداخت هزینه سفر شما به عهده چه کسی است، می‌باشد. و هزینه‌ای که برای دریافت ویزای شینگن شما باید بپردازید با توجه به کشوری که قصد سفر به آن  را دارید متغیر می‌باشد  ولی هزینه دریافت ویزا برای بیشتر کشورها چیزی حدود 60 یورو برای افراد بزرگسال می‌باشد.

مراحل دریافت ویزای شینگن | یوروپ تورز

سوالات متداول دریافت ویزای شینگن

اولین مرحله برای درخواست ویزای شینگن چیست؟

برای دریافت ویزای شینگن به مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه داشت دریافت وقت سفارت می‌باشد. شما باید قبل از پر کردن فرم‌های مربوطه و تکمیل مدارک خود وقت سفارت کشور مورد نظر را برای دریافت ویزای شینگن بگیرید.

آیا امکان تمدید ویزای شینگن هست؟

اگر شما به یکی از کشورهای عضو شینگن سفر کرده و بخواهید اقامت خود را در این کشور عضو شینگن تمدید کنید اگر دلایل شما منطقی و قابل درک و انجام باشد با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی مربوطه در یکی از کشورهای عضو شینگن می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید و مدت زمان بیشتری در کشور مورد نظر بمانید.

انواع ویزای شینگن چیست؟

این ویزاها عبارتند از ویزای نوع A، ویزای نوع B، ویزای نوع C، ویزای نوع D، ویزای یکبار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!