ریجکت شدن ویزای شینگن | رفع ریجکت ویزای شینگن

ریجکت شدن ویزای شینگن | رفع ریجکت ویزای شینگن

ریجکت شدن ویزای شینگن، در سفرهای خارجی گاهی مشکلاتی در همان قدم‌های اول برای فرد ایجاد می‌شود. یکی از این مشکلات ریجکت شدن توسط سفارتخانه‌ها است.

توضیح کامل ریجکت شدن ویزای شینگن و رفع آن

در سفرهای خارجی گاهی مشکلاتی در همان قدم‌های اول برای فرد ایجاد می‌شود. یکی از این مشکلات ریجکت شدن توسط سفارتخانه‌ها است. ریجکت شدن ویزا یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی افرادی است که در آستانه سفر به کشورهای عضو این اتحادیه هستند.

به همین دلیل قصد داریم تا شما را با دلایل ریجکت ویزای شینگن به طور کامل آشنا نماییم تا با رعایت این نکات بتوانید به راحتی ویزای خود را دریافت کنید و به سفر بپردازید.

ریجکت شدن ویزای شینگن | یوروپ تورز

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن یکی از بهترین و معتبرترین ویزاهای دنیا می‌باشد که این امکان را به شما می‌دهد تا با در دست داشتن این ویزا بتوانید به 26 کشور عضو این اتحادیه سفر کنید. اسامی این کشورها شامل، سوئیس، آلمان، هلند، نروژ، ایتالیا، یونان، اتریش، سوئد، اسلواکی، فرانسه و 10 کشور دیگر می‌باشد.

اگر شما قصد دریافت ویزای شینگن را دارید باید ابتدا به طور کلی با مراحل صحیح دریافت ویزا آشنا شوید و در صورت بروز هرگونه خطا ممکن است ویزای شما ریجکت شود که در ادامه درباره دلایل ریجکت و چگونگی رفع ریجکتی توضیحاتی را برای شما ارائه خواهیم کرد.

داشتن سوء سابقه در گذشته علتی برای ریجکت ویزای شینگن

تقریبا تمامی کشورها در تلاش هستند تا مانع از ورود افرادی شوند که ممکن است با ورود آنها به کشورشان، دردسری ایجاد شود و یا امنیت مردم را تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور زمانی که شما درخواست دریافت ویزا می‌دهید یکی از مهمترین فاکتورها برای کنسولگری، وجود و یا عدم وجود هر نوع سوء سابقه می‌باشد.

برای همین تمامی سابقه کیفری و یا حقوقی شما بررسی خواهد شد و در صورت وجود کوچکترین و یا ساده‌ترین پرونده کیفری ممکن است ویزای شما ریجکت شود و با سفر شما مخالفت گردد. رفع ریجکتی در این مورد بسیار سخت خواهد بود. البته قوانین هر کشور متفاوت از دیگری می‌باشد با این وجود سوء سابقه برای تمامی کشورها حائز اهمیت می‌باشد.

به منظور عدم ریجکت ویزای شینگن، هدف سفر خود را مشخص کنید

آفیسر پرونده سوالاتی درباره اهداف سفر شما، مدت زمانی که قصد دارید در کشور مقصد بمانید و بازگشت شما در مدت زمانی که ویزای شینگن اعتبار دارد از شما می‌پرسد. در صورتی که پاسخ‌های عنوان شده نتواند آفیسر را قانع کند و یا برای پاسخ‌های خود دلایل و مدارک کافی نداشته باشید به احتمال بسیار زیادی با درخواست ویزای شما مخالفت خواهد شد.

در واقع شما باید اهداف و برنامه‌ریزی مشخص و واضحی برای سفر خود داشته باشید به گونه‌ای که بتوانید آفیسر پرونده خود را قانع کنید. برای مثال، برخی افراد هدف خود را برای سفر گردشگری و توریستی اعلام می‌کنند در صورتی که درخواست ویزای طولانی مدت می‌دهند. همین عامل می‌تواند برای رد و ریجکت ویزای شینگن شما کافی باشد چرا که هدف و درخواست شما مغایر با یکدیگر می‌باشد. عدم تطابق مدارک کاری ارائه شده با میزان درآمد و وضعیت مالی نیز می‌تواند از دیگر عوامل ریجکت ویزا باشد.

از پاسپورت خود به خوبی مراقبت کنید

اگه قصد دارید تا مانع از ریجکت ویزای شینگن خود شوید پس مراقب پاسپورت خود باشید! چرا که در صورت ارائه پاسپورتی پاره و یا آسیب دیده می‌تواند عاملی برای ریجکت درخواست ویزای شما باشد! اما علاوه بر حفظ ظاهر پاسپورت باید به موارد دیگری نیز توجه نمود.

گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و تعداد صفحات خالی و باقیمانده آن حداقل 2 صفحه باشد تا در صورت نیاز بتوانید ویزای خود را تمدید نمایید. گاهی ممکن است با وجود معتبر بودن پاسپورت شما، باز هم با قبول ویزا مخالفت شود چرا که بیش از 10 سال است که از آن استفاده نشده است. پس فراموش نکنید که پاسپورت شما می‌تواند نقش مهم و تعیین کننده‌ای در قبول و یا رد ویزای شما داشته باشد پس به آن بی‌توجه نباشید!

به منظور عدم ریجکت ویزای شینگن، هدف سفر خود را مشخص کنید | یوروپ تورز

مبهم بودن مقصد عاملی برای ریجکت ویزای شینگن

در زمانی که مدارک خود را به سفارت می‌برید باید برای روزهایی که در منطقه شینگن هستید برنامه‌ریزی داشته باشید و مقاصد سفر خود را نیز مشخص کنید و آنها را مطرح نمایید. شما باید در تمام طول مدت خود محل اقامتی از پیش تعیین شده داشته باشید و آن را نیز به سفارت معرفی نمایید. چنانچه دارای دعوتنامه از شخصی هستید و یا قصد سفر با تورهای مسافرتی را دارید تمامی مدارک از جمله دعوتنامه و یا فیش پرداختی هزینه تور را باید به همراه مدارک خود به کنسولگری ارائه دهید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد، ارائه رزرو بلیط به مقصد مورد نظر می‌باشد. برای دریافت ویزا نیاز به ارائه برخی از نامه‌ها و اسناد می‌باشد. برای مثال افرادی که قصد دریافت ویزای تجاری دارند باید یک نامه از شرکت خود با مهر و امضای معتبر به همراه داشته باشند و آن را به سفارت ارائه دهند. نامه مذکور باید کاملا رسمی باشد و هر آنچه از مشخصات شرکت، آدرس دقیق و شماره تماس شرکت نیاز است در سربرگ این نامه ذکر شود. نکته قابل توجه دیگر این است که هرگونه نامه رسمی بدون داشتن مهر و امضا از فردی که آن را ارائه داده، فاقد اعتبار می‌باشد.

فراموش نکنید بازه زمانی دریافت این نامه از شرکت مذکور تا زمان ارائه آن به سفارت باید کوتاه باشد و نامه‌ای که بیش از 3 تا 6 ماه از دریافت آن گذشته باشد برای سفارت اعتبار نخواهد داشت و باعث ریجکت ویزای شینگن شما خواهد شد.

عدم اثبات بازگشت دلیلی برای ریجکت ویزای شینگن

از دیگر دلایلی که ممکن است باعث ریجکت ویزای شینگن شما شود. قانع نشدن افسر سفارت برای هدف شما از بازگشت به کشور می‌باشد. یکی از موارد حائز اهمیت برای سفارت‌ها مربوط به بازگشت فرد متقاضی می‌باشد. شما باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد که خانواده خود، شغل و سرمایه شما در کشور مبدا می‌باشد و به خاطر آنها به کشور باز خواهید گشت. در صورت عدم اثبات این موضوع، شما با ریجکت ویزای شینگن خود روبرو خواهید شد.

در نتیجه ارائه اسناد ملکی و تجاری و یا مدارکی که نشان از کسب و کار و شغل یا تحصیل شما در این کشور می‌باشد را باید به سفارت تحویل دهید. از دیگر موارد غیر قابل اجتناب برای افراد، سن آنها است، چرا که برخی از کنسولگری‌ها به راحتی با ویزای افراد زیر 30 سالی که هنوز مجرد هستند، موافقت نخواهند کرد. زیرا افسر سفارت ممکن است از بازگشت افراد با سن کم که معمولا وابستگی کمتری به کشور مبدا دارند، اطمینان حاصل نکند.

عدم ساپورت مالی دلیل بر ریجکت ویزای شینگن

برای تمامی کشورها مهم است که افرادی که به هر دلیلی وارد کشور آنها می‌شوند قابلیت پرداخت هزینه‌های خود را داشته و در کشور حکم مصرف‌کننده را نخواهند داشت. به همین دلیل فرد متقاضی باید یک پرینت از گردش حساب حداقل 6 ماه گذشته خود را ارائه دهد و چک و یا مبلغی را به عنوان ضمانت تا زمان بازگشت خود به کشور مبدا، نزد سفارت به امانت بگذارد. مبلغ مورد نظر هر سفارت نیز متناسب با قوانین آن کشور متفاوت می‌باشد. عدم ارائه مدارک مالی معتبر می‌تواند دلیلی برای ریجکت ویزای شینگن باشد.

گاهی برخی افراد حساب بانکی آنها در جریان نیست و در یک ماه اخیر با واریز مبلغ بالایی حساب خود را به گردش در می‌آورند. این افراد اگر قصد داشته باشند تا از طریق دعوتنامه اقوام درجه یک به کشور مقصد سفر کنند ممکن است با ریجکت ویزای شینگن خود روبرو شوند چرا که افسر کنسولگری ممکن است با وجود افراد نزدیک فرد متقاضی به عنوان حامی مالی، احتمال عدم بازگشت وی به کشور را بدهد و با ویزای فرد مخالفت شود.

عدم ارائه بیمه نامه معتبر دلیلی برای ریجکت ویزای شینگن

اگر دوست ندارید تا ویزای شینگن شما ریجکت شود پس در انتخاب بیمه نامه خود دقت لازم را داشته باشید. شما باید برای سفر خود بیمه‌ای را انتخاب کنید که بتواند در تمام مدت سفر، شما را پوشش دهد. از طرفی بیمه مورد نظر باید سیاست‌هایی همخوان با سیاست‌های کشورهای منطقه شینگن داشته باشد. مورد بعدی که باید در زمان انتخاب بیمه نامه به آن توجه کرد، پوشش دهی کشور مقصد می‌باشد. به طور کلی در صورت عدم اعتبار بیمه نامه، ریجکت ویزای شینگن شما در پیش خواهد بود.

ارائه مدارک جعلی دلیل ریجکت ویزای شینگن

زمانی که از شما مدارکی خواسته می‌شود در صورتی که حتی بخش بسیار کوچکی از آنها جعلی باشد، فورا باعث ریجکت ویزای شینگن شما خواهد شد. اما این آخر کار نیست چرا که سفارتخانه‌ها با همچنین تخلفاتی به شدت برخورد خواهد کرد و این مورد را به تمامی سفارتخانه‌های مربوط به کشورهای اروپایی اطلاع می‌دهند و آنها نیز با درخواست بعدی شما مخالفت می‌کنند و یا با نهایت ریزبینی و سختگیری بیشتر، بار دیگر پرونده شما را بررسی خواهند کرد.

در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم تا به اعتماد افراد کنسولگری هرگز خیانت نکنید. زمانی که از شما مدارکی مربوط به تولد و یا ازدواج می‌خواهند، باید از گواهی‌های معتبر استفاده کنید. برای مثال اگر قصد ارائه مدارک مربوط به ازدواج خود را دارید باید حتما توسط دفاتر رسمی ثبت شده باشد و همچنین دارای مهر و امضای معتبر باشد تا سندیت پیدا نماید.

برای ارائه مدارک از شما خواسته می‌شود تا آنها را به زبان انگلیسی ترجمه کنید که برای این کار باید از دارالترجمه‌های معتبر برای این کار کمک بگیرید در غیر این صورت با ریجکت ویزای شینگن روبرو خواهید شد.

خالی بودن پاسپورت دلیل دیگری برای ریجکت ویزای شینگن

گاهی اوقات سفرهای گذشته شما می‌تواند دلیلی برای قبول ویزای شما باشد. برخی سفارتخانه‌ها ممکن است با دیدن خالی بودن پاسپورت شما، درخواست ویزای شینگن را رد نمایند. در نتیجه اگر به کشورهای دیگری حتی ترکیه و یا دبی سفر کرده‌اید، می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی درخواست کنید تا مدارکی که نشان دهنده سفرهای گذشته شما باشد را به کنسولگری ارائه دهند. عدم سفرهای گذشته دلیل قطعی برای ریجکت ویزای شینگن نمی‌باشد اما این مورد بستگی به قوانین و یا میزان توجه سفارت به پرونده شما دارد.

اقوام درجه یک دلیلی برای ریجکت ویزای شینگن

شاید با دیدن این تیتر تعجب کنید! اما متاسفانه گاهی کنسولگری‌ها شرایط را اندکی سخت می‌کنند و در صورتی که فرد تمامی خانواده و یا اقوام درجه یک او در کشور مقصد اقامت داشته باشند ممکن است آفیسر کنسولگری با ویزای فرد متقاضی مخالفت کند که همینطور که اشاره کردیم، سن پایین و مجرد بودن می‌تواند مهر تاییدی بر این تصمیم باشد. اما خوشبختانه اگر چنانچه پرونده و مدارک شما کامل و بی‌نقص باشد این مورد اغلب قابل چشم‌پوشی است و از ریجکت ویزای شما جلوگیری خواهد شد.

وجود مدارک متناقض دلیلی محکم برای ریجکت ویزای شینگن

همیشه افرادی هستند که وسوسه می‌شوند تا در دام افراد فرصت طلب بیفتند. افرادی که وعده می‌دهند تا به منظور صرفه جویی در هزینه‌های فرد متقاضی، مدارکی متناقض با واقعیت را ارائه دهند. برای مثال مدارکی تقلبی از رزرو هتل به سفارت ارائه می‌دهند در صورتی که قصد دارند تا در مسافرخانه‌ای کوچک، مستقر شوند. کنسولگری سفارت به راحتی به این تضاد پی خواهد برد و مهر ریجکت را بر روی پسورد شما خواهد زد که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

وجود مدارک متناقض دلیلی محکم برای ریجکت ویزای شینگن میباشد | یوروپ تورز

بعد از ریجکت ویزای شینگن چند بار دیگر فرصت خواهیم داشت؟

اولین نگرانی افرادی که با ویزای آنها مخالفت شده است، پاسخ این سوال می‌باشد که چند بار دیگر فرصت دارند تا برای ویزا اقدام نمایند؟ متاسفانه مهر ریجکت به گونه‌ای می‌باشد که جبران آن بسیار سخت است و فرقی ندارد که شما به دنبال ویزای شینگن هستید و یا اجازه ورود با روش‌های دیگر به دیگر کشورها، زیرا جبران در هر دو صورت سخت می‌باشد.

زمانی که با ویزای شما مخالفت می‌شود، نامه‌ای از طرف سفارت دریافت خواهید کرد که دلیل رد ویزا در آن ذکر شده است و شما باید به طور دقیق و کامل آن را مطالعه کنید و به رفع نواقص پرونده و یا سایر علت‌های موجود بپردازید و بعد از اطمینان از حل شدن مشکل، بار دیگر و البته در زمان مناسب مجددا اقدام نمایید.

مراقب باشید که کار به ریجکت دوم نرسد! چرا که در این صورت آخرین فرصت شما برای درخواست ویزای شینگن خواهد بود و کار برای شما از قبل نیز بسیار سخت‌تر خواهد شد. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به منظور اخذ ویزا و یا رفع ریجکت ویزای شینگن از افراد متخصص، معتبر و خبره در این زمینه کمک بگیرید که قطعا یک وکیل خوب می‌تواند بهترین همکاری را با شما و سفارت داشته باشد. موسسات و افراد سودجو همیشه در کمین هستند تا به بهانه کمک به شما، از حساب‌های بانکی شما سوء استفاده کنند. پس با یک انتخاب مناسب از اعتبار و حساب‌های مالی خود محافظت کنید.

چه زمانی برای رفع ریجکت ویزای شینگن خود اقدام نماییم؟

قانونگذاری ویژه‌ای به منظور اقدام برای رفع ریجکت ویزای شینگن وجود ندارد و شما در صورت اصلاح مواردی که باعث ریجکت ویزا شده است و تکمیل پرونده می‌توانید در فاصله زمانی بسیار کوتاهی مجددا اقدام کنید و در صورتی که پرونده بدون نقص باشد با ویزای شما موافقت خواهد شد. اما اغلب پیشنهاد می‌شود تا حدود 6 تا 8 ماه پس از ریجکت ویزای شینگن صبر کنید و سپس برای دریافت مجدد ویزا به سفارت مراجعه نمایید.

سیستم سفارتخانه‌ها به گونه‌ای می‌باشد که در صورت ریجکت شدن ویزای شما، به تمامی کنسولگری‌های دیگر کشورهای عضو شینگن نیز اطلاع رسانی می‌شود، در نتیجه بدون رفع نواقص نمی‌توانید از طریق هیچ یک از دیگر سفارتخانه‌ها برای دریافت ویزا اقدام کنید. فراموش نکنید که حتما قبل از اقدام مجدد از مدارک خود مطمئن شوید تا بار دیگر با شما مخالفت نشود.

برای رفع ریجکت ویزای شینگن چه مراحلی را باید سپری کرد؟

طبق قانونگذاری‌های شینگن، همه افراد متقاضی که تصمیم به سفر دارند اما با ویزای آنها مخالفت شده است می‌توانند برای دفاع از حق خود به این رای و نظر اعتراض کنند و خواستار تلاشی مجدد باشند. اما قطعا این خواسته نیز مراحل ویژه خود را دارد که باید به آنها توجه نمود. اولین قدم بعد از دریافت نامه ریجکت از سفارت، بررسی بسیار دقیق دلایل کنسولگری برای ریجکت ویزای شینگن می‌باشد.

سپس به عنوان دومین قدم که مهمترین نیز شناخته می‌شود، نوشتن نامه‌ای به کنسولگری می‌باشد. اگر شما پس از بررسی پرونده خود از صحت و تکمیل بودن تمامی مدارک ارائه شده به سفارت اطمینان دارید می‌توانید با ذکر دقیق دلایل خود و تاکید بر مدارک موجود، نامه‌ای رسمی بنویسید و خواستار بررسی مجدد پرونده خود و رفع ریجکت ویزای خود باشید. در صورتی که درخواست شما منطقی و درست باشد، پس از بررسی مجدد پرونده با ویزای شینگن شما موافقت خواهد شد و دیگر نیازی به انجام سایر مراحل و یا اصلاحیه‌ها نمی‌باشد.

نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، نوشتن نامه‌ای رسمی به سفارت یکی از مهمترین اقدامات برای رفع ریجکت ویزای شینگن می‌باشد. اما در نوشتن این نامه باید به برخی نکات توجه نمود که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. این نامه کاملا رسمی باید باشد و باید فاقد هرگونه غلط املایی و یا نگارشی باشد، پس در نوشتن آن دقت لازم را داشته باشید.
  2. تمامی اطلاعات فردی به طور کامل و بدون کاستی باید در نامه درج شود. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی و شماره پستی و همچنین شماره درج شده در پاسپورت می‌باشد. که به درستی باید ثبت گردد.
  3. پس از ثبت اطلاعات فردی نوبت به درج اطلاعات مربوط به تاریخ ریجکت ویزای شینگن می‌رسد.
  4. حال باید تمامی دلایلی که به خاطر آنها با ویزای شما مخالفت شده است را به طور کامل و دقیق در نامه مذکور مطرح نمایید.
  5. تا این مرحله نامه شما اطلاعاتی درباره خود و پرونده را بازگو کرده‌اید و حالا نوبت به آن رسیده است تا درباره علت مخالفت خود یا ریجکت ویزا توضیح دهید و تمامی مدارکی را که اثبات‌کننده ادعای شما می‌باشد را نیز در این نامه بازگو کنید. باید از عوامل کنسولگری بخواهید تا بار دیگر پرونده شما را بررسی کنند و مدارک موجود را با گفته‌های شما تطبیق دهند.

چرا باید کار های مربوط به اخذ ویزا را به افراد متخصص بسپاریم؟

کارهای مربوط به اخذ ویزا یک کار به ظاهر ساده اما پیچیده می‌باشد. زمانی که شما به سفارت مراجعه می‌کنید همیشه افرادی هستند که به شما راه و روش‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که ظاهرا بسیار ساده هستند و می‌توانید مسیر پیچیده قبل را دور بزنید!

اما بهتر است به شما بگوییم که این فکر بسیار اشتباه می‌باشد و شما را دچار مشکل‌های بزرگی خواهد کرد زیرا هیچ کار غیر قانونی از چشم کنسولگری‌ها دور نمی‌ماند و به راحتی با ویزای شما مخالفت خواهد شد. علاوه بر آن با ریجکت شدن ویزای شما علاوه بر هدر رفتن زمان، به نوعی باعث بی‌اعتبار شدن پاسپورت شما نیز می‌شود. پس بهترین راه، کمک گرفتن از موسسه‌های معتبر و وکیل‌های خبره در این راه می‌باشد. که می‌توانند حافظ سرمایه و اعتبار شما عزیزان باشند.

چرا باید کار های مربوط به اخذ ویزا را به افراد متخصص بسپاریم؟ | یوروپ تورز

سوالات متداول ریجکت شدن ویزای شینگن

آیا میتوان بعد از ریجکت شدن ویزای شینگن، دوباره اقدام به درخواست ویزا کرد؟

زمانی که با ویزای شما مخالفت می‌شود، نامه‌ای از طرف سفارت دریافت خواهید کرد که دلیل رد ویزا در آن ذکر شده است و شما باید به طور دقیق و کامل آن را مطالعه کنید و به رفع نواقص پرونده و یا سایر علت‌های موجود بپردازید و بعد از اطمینان از حل شدن مشکل، بار دیگر و البته در زمان مناسب مجددا اقدام نمایید.

چه زمانی میتوان برای رفع ریجکتی اقدام کرد؟

قانونگذاری ویژه‌ای به منظور اقدام برای رفع ریجکت ویزای شینگن وجود ندارد و شما در صورت اصلاح مواردی که باعث ریجکت ویزا شده است و تکمیل پرونده می‌توانید در فاصله زمانی بسیار کوتاهی مجددا اقدام کنید و در صورتی که پرونده بدون نقص باشد با ویزای شما موافقت خواهد شد.

اولین قدم برای اقدام رفع ریجکتی ویزای شینگن چیست؟

اولین قدم بعد از دریافت نامه ریجکت از سفارت، بررسی بسیار دقیق دلایل کنسولگری برای ریجکت ویزای شینگن می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!