قیمت ویزای شینگن | معرفی – انوع – تصاویر

قیمت ویزای شینگن | معرفی – انوع – تصاویر

قیمت ویزای شینگن، سفر به قاره اروپا همواره برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار بوده است و آمار بالای گردشگران تور اروپا سالانه متعلق به این منطقه است.

راهنمای کامل قیمت ویزای شینگن

سفر به قاره اروپا همواره برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار بوده است و آمار بالای گردشگران تور اروپا سالانه متعلق به این منطقه است. اگر قصد سفر به کشور‌های اروپایی را دارید دریافت ویزای شنگن و پرداخت قیمت ویزای شینگن راهی به صرفه برای سفر به اکثر کشور‌های این قاره تنها با یک ویزا است؛ و دیگر نیازی به دریافت یک ویزا برای هر کشور وجود ندارد البته منوط به این که آن کشور عضو پیمان شنگن باشد.

بنابراین سفر در اروپا با استفاده از این ویزا بسیار ساده‌تر از سایر کشور‌ها امکان‌پذیر است.در ادامه این متن به تمام نکات تکمیلی درباره ویزای شنگن می‌پردازیم تا در فرایند اخذ ویزا مانند چراغ راهی برای شما باشد.

قیمت ویزای شینگن | معرفی - انوع - تصاویر | یوروپ تورز

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شنگن اجازه ورود به 26 کشور اروپایی عضو پیمان شنگن است. بله! 26 کشور؛ یعنی شما با دریافت ویزای شنگن از یکی از کشورهای عضو در کشور محل اقامت‌تان اجازه ورود به تمام کشور‌های عضو این پیمان را پیدا می‌کنید. کشور‌های عضو این پیمان عبارت‌اند از: فرانسه، آلمان، یونان، لهستان، ایتالیا و سایر کشور‌ها.

اعضای این کشور‌ها می‌توانند بدون دریافت ویزا به سایر کشور‌های عضو سفر کنند و برخی کشورها مثل کشورهای آمریکایی هم با این که عضو پیمان شنگن نیستند می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به این کشورها سفر کنند؛ دارندگان ویزای شنگن هم همین ویژگی را دارند و نیاز به اخذ ویزای جداگانه برای ورود به هر کشور وجود ندارد. باید توجه داشته باشید که قیمت ویزای شینگن در طول زمان با توجه به شرایط متغییر است.

نکات کلی درباره ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن باید مراحل سخت و پیچیده‌ای را در سفارت طی کنید و قیمت ویزای شینگن را پرداخت کنید و با روند کار آشنا باشید که این امر در صورت آشنا نبودن با برخی مسائل باعث پرداخت هزینه ی‌بسیار و اتلاف وقت می‌شود پس بهتر است قبل از اقدام با مشاوران حقوقی در این خصوص مشورت کنید. 

نکته حائز اهمیت دیگر درباره دریافت ویزای شینگن آن است که تمام وجه پرداختی برای مراحل، مدارک، خدمات عمومی و غیره غیر قابل استرداد است و به شما پس داده نخواهد شد حتی اگر درخواست ویزای شما رد شود باز هم هزینه پرداختی برای ویزا عودت داده نخواهد شد.

ویزای شینگن و وجه پرداختی برای آن

قیمت ویزای شینگن با توجه به نوع ویزا، سن متقاضی، شرایط درخواست‌کننده و… متفاوت است. شما باید وجه پرداختی برای ویزای شنگن را در سفارت خانه یا کنسولگری مربوطه پرداخت کنید. این هزینه شامل :هزینه ویزا و خدمات ارائه شده از طرف سفارت خانه ی‌کشور مقصد است؛ پرداخت هزینه به هر 2 شکل کارت اعتباری و نقدی امکان‌پذیر است اما برخی سفارت خانه‌ها صرفا هزینه را به صورت نقدی دریافت می‌کنند مانند سفارت کشور آلمان؛ پس قبل از حضور در سفارت درباره نحوه دریافت هزینه اطمینان حاصل کنید.

 به طور کلی پرداخت قیمت ویزای شینگن به صورت  نقد به واسطه سرعت و دقت بیشتر توصیه می‌شود؛ نکته حائز اهمیت در پرداخت نقدی ویزای شنگن این است که چون اسکناس موجود در سفارت خانه‌ها کم است بهتر است برای تسریع هرچه بیشتر فرایند کار، مبلغ را دقیق و مطابق هزینه  اعلامی از طرف سفارت آماده کنید.

توجه داشته باشید که سفارت خانه‌ها سکه را قبول نکرده و صرفا اسکناس‌های 5، 10،25 و …. را از شما قبول می‌کنند. هزینه ویزای شنگن باید به یورو یا واحد پولی معادل یورو پرداخت شود. ویزای شنگن و وجه پرداختی برای آن تمام هزینه‌های دولتی است و در تمام کشور‌های عضو شینگن مبلغ ثابتی است.

ویزای شینگن کوتاه مدت

با توجه به این که اهداف افراد از سفر به کشور‌های مختلف متفاوت است؛ انواع مختلفی از ویزا در نظر گرفته شده که هر کس با توجه به هدف و بودجه مورد نظر خود بتواند اقدام به دریافت ویزا کند. در ویزای شنگن کوتاه مدت فرد قصد سفر به کشورهای عضو را به مدت کمتر از 90 روز دارد. برای دریافت این ویزا باید مبلغ 60 یورو به صورت نقد پرداخت کنید.

ویزای شینگن بلند مدت

این ویزا مناسب برای  تاجران و سرمایه گذاران در محدوده ی‌شنگن است؛ چون این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا به دفعات در محدوده شنگن سفر کنند. قیمت ویزای شینگن بلند مدت 99 یورو است که باید در کشور محل اقامت‌تان پرداخت شود.

ویزای شینگن بلند مدت | یوروپ تورز

ویزای شینگن نوع  A

این نوع ویزا که به ویزای ترانزیت هم شناخته می‌شود؛ برای افرادی است که تنها قصد جا به جایی پرواز را در کشور عضو شنگن دارند؛ یعنی کشور مبدا و مقصد آنها هیچ یک از کشور‌های عضو شنگن نیست و صرفا برای عبور در محدوده شنگن هستند. در این نوع ویزا فرد اجازه خروج از فرودگاه را به هیچ عنوان ندارد. قیمت ویزای شینکن با توجه به کاربرد کم آن کمی بالا است اما علت این قیمت خدماتی است که شما می‌توانید در زمان حضور در فرودگاه از آن استفاده کنید. هزینه مورد نیاز برای دریافت این ویزا 60 دلار است.

ویزای شینگن 35 یورویی

همانطور که از نام این ویزا مشخص است باید مبلغ 35 یورو را برای دریافت این نوع از ویزای شنگن پرداخت کنید اما همه نمی‌توانند از این ویزا استفاده کنند و این ویزا مربوط به گروه‌های زیر است:

  • کودکان 6 تا 12 ساله یا کودکان زیر 6 سال
  • مهاجران کشور‌های کنزو، روسیه، اوکراین و گرجستان
  • محققان کشور‌های جهان سوم که برای تحقیقات علمی سفر می‌کنند
  • دانش‌آموزان، دانشجویان، کارشناسی ارشد و معلمان که با هدف تحصیل یا آموزش و پرورش سفر می‌کنند.
  • شرکت کنندگان در سمینارها، کنفرانس‌ها، رویداد‌های ورزشی، فرهنگی یا آموزشی برگزار شده توسط سازمان‌های غیردولتی.( اگر شرکت کنندگان نماینده سازمان‌های غیر دولتی در سن 25 یا کمتر باشند مشمول این مورد می‌شوند.

دارندگان پاسپورت رسمی و دیپلماتیک

اعضای خانواده کشور‌های فنلاند، سوئیس، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو منطقه اقتصادی اروپا

توجه داشته باشید که وجه پرداختی در ازای قیمت ویزای شینگن توسط این افراد تنها هزینه خدمات است و آنها عملا هزینه‌ای برای دریافت ویزا پرداخت نمی‌کنند.

هزینه‌ های پرداختی برای ویزای شینگن و عامل سن

درست است که هزینه ی‌دریافت ویزای شنگن با توجه به انواع آن تفاوت پیدا می‌کند اما عامل سن هم عامل تاثیر گذار دیگری در میزان وجه پرداختی برای اخذ ویزا است. گروه‌های سنی متفاوت برای دریافت هر یک از انواع ویزا باید مبلغ متفاوتی را پرداخت کنند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نوع ویزاپایین‌تر از 6 سالبین 6 تا 12 سالبالای 12 سال
ویزای شنگن نوع Aرایگان35 یورو60 یورو
ویزای  شنگن نوع Cرایگان35 یورو60 یورو

شرکت وی اف اس گلوبال (vfs)

گاهی اوقات انجام کار‌های سفارت، پرداخت هزینه قیمت ویزای شینگن، پیگیری وقت و … زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و گاها افراد نمی‌خواهند خود را درگیر این پروسه‌ی‌ پیچیده کنند و مایل هستند تا این کار را به شخص دیگری  واگذار کنند؛ به همین منظور اخیرا سفارت خانه‌ها پروسه اخذ ویزا و دریافت مدارک و سایر بخش‌های فرایند اخذ ویزا را به شرکت خصوصی وی اف اس گلوبال (VFS) واگذار کرده‌اند. این شرکت با دریافت هزینه‌ای مازاد کارهای مربوط به دریافت ویزا را انجام می‌دهد. هزینه خدمات ارائه شده توسط این شرکت مبلغ 28 یورو است که به مبلغ مورد نیاز برای دریافت ویزا اضافه می‌شود.

اگرچه این شرکت‌ها بسیار مطمئن هستند اما سپردن کار به آنها به معنی دریافت صد در صدی ویزای شنگن نیست؛ همانطور که اگر خودتان هم اقدام کنید امکان رد درخواست شما وجود دارد. پیشنهاد همه مشاوران در این حوزه برای کاهش قیمت ویزای شینگن این است که شخص متقاضی فرایند اخذ ویزا را شخصا انجام دهد تا هزینه کمتری برای آنها داشته باشد اما اگر برنامه زمانی فشرده‌ای دارید و مایل هستید تا شخص دیگری کارهای مربوط به دریافت ویزا را انجام دهد می‌توانید به این شرکت‌ها اطمینان کنید و کارها را به آانها بسپارید.

کاهش هزینه دریافت ویزا

انجام دادن هر یک از کار‌های سفر از جمله دریافت ویزا، خرید بلیط، رزرو هتل و موارد دیگری از این قبیل به تنهایی موجب افزایش هزینه‌های سفر می‌شود. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها استفاده از تور‌های مسافربری ارزانن قیمت است. با استفاده از این تورها می‌توانید علاوه بر سرعت بخشیدن به کارها و دور بودن از تمام فرایند اداری خسته‌کننده اخذ ویزا، هزینه‌ها را هم تا درصد قابل توجهی کاهش دهید. استفاده از تورها به ویژه زمانی که به قصد گردشگری سفر می‌کنید و مدت زمان کوتاهی را در هر کشور سپری می‌کنید بسیار توصیه می‌شود. سفر خوب و خوشی را برای شما آرزومندیم.

هزینه‌ های پرداختی برای ویزای شینگن و عامل سن | یوروپ تورز

سوالات متداول قیمت ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شنگن اجازه ورود به 26 کشور اروپایی عضو پیمان شنگن است. بله! 26 کشور؛ یعنی شما با دریافت ویزای شنگن از یکی از کشورهای عضو در کشور محل اقامت‌تان اجازه ورود به تمام کشور‌های عضو این پیمان را پیدا می‌کنید.

قیمت ویزای شینگن چقدر میباشد؟

قیمت ویزای شینگن با توجه به نوع ویزا، سن متقاضی، شرایط درخواست‌کننده و… متفاوت است. شما باید وجه پرداختی برای ویزای شنگن را در سفارت خانه یا کنسولگری مربوطه پرداخت کنید.

هزینه ویزای شینگن برای افراد مختلف، چقدر میباشد؟

پایین‌تر از 6 سال: رایگان، بین 6 تا 12 سال: 35 یورو و بالای 12 سال: 60 یورو.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!