موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ از دیدنی های فرانکفورت

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ از دیدنی های فرانکفورت

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ، دومین موزه تاریخی است که در فرانکفورت آلمان قرار دارد و گردشگران زیادی را هر ساله به سوی خود می‌کشاند.

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ دومین موزه تاریخی است که در فرانکفورت آلمان قرار دارد و گردشگران زیادی را هر ساله به سوی خود می‌کشاند. موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ تاریخ طبیعی زمین و همچنین حیات دایناسور‌ها را به خوبی و با دقت بالا به نمایش می‌گذارد و گردشگران زیادی برای بازدید به این موزه می‌روند.

این موزه تاریخ طبیعی زمین را به شیوه‌ای بسیار خاص به تصویر کشیده است. تاریخ موزه به حدود 200 سال قبل باز می‌گردد و تاریخ نحوه تکامل و انقراض گونه‌های مختلف را به نمایش می‌کشد.

تاریخچه موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ در سال 1817 در فرانکفورت آلمان تاسیس شد. در ابتدا یک انجمن تحقیقاتی تصمیم به تحقیق درمورد تاریخ طبیعی زمین گرفتند و رفته رفته تحقیقات خود را گسترش دادند. از زمان احداث این موزه تا کنون 200 سال می‌گذرد. در طی این 200 سال این انجمن با راهکار‌ها و چالش‌های بسیاری رو به رو بوده و هست. یکی از سوالات بسیار جالبی که انجمن تحقیقاتی روی آن کار می‌کنند این است که در آینده زمین و زندگی روی آن چگونه خواهد بود؟ طی 40 سال آینده چه حوادث طبیعی روی زمین رخ می‌دهد؟ 

یوهان کریستین سننبرگ یکی از پزشکان حاذق در سال 1763 تصمیم گرفت کل ثروت خود را به 95000 انجمن بدهد تا بیماران به صورت رایگان درمان شوند، کتابخانه‌هایی احداث شود و باغ گیاه شناسی مختلف تاسیس شود.

وی در سال 1772 دیده از جهان فرو بست اما همچنان راه وی ادامه داشت. وی در مدت حیات خود انجمنی تحقیقاتی برای تحقیق روی بیولوژی زمین به وجود آورده بود. پس از او افراد بسیار مشهوری چون یوهان ولفگانگ گوته سعی نمود راهش را زنده دارد و موزه تاریخ طبیعی را به ثبت برساند. سر انجام در چندین سال اخیر این موزه به یکی از پر بازدید‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی آلمان تبدیل شد و توانست گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

تاریخچه موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ - یوروپ تورز

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

یکی از جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت آلمان موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ است. در این موزه فسیل‌های جانورانی که در گذشته روی زمین می‌زیسته‌اند نگهداری می‌شود. این موزه دومین موزه تاریخ طبیعی در آلمان است. موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ فسیل جانورانی چون دایناسور‌ها را در خود قرار داده است. جالب‌ترین بخش موزه تاریخ طبیعی برای کودکان فسیل‌های دایناسور‌ها است. حدود 40 میلیون شی از 200 سال پیش در این موزه نگهداری می‌شود.

قسمت های مختلف این موزه شامل نمایشگاه ها و گالری های زیر می باشد:

  • نمایشگاه دایناسور ها
  • نمایشگاه آناتومی در شیشه ها
  • نمایشگاه تکامل انسان ها
  • نمایشگاه حشرات و نحوه زندگی 
  • نمایشگاه پستانداران و نحوه تکامل
  • نمایشگاه گیاهان و بیوکمپ
  • نمایشگاه مهره داران
  • نمایشگاه پرندگان
  • نمایشگاه نهنگ ها و فیل ها
  • نمایشگاه مواد معدنی
  • نمایشگاه گیاهان
  • نمایشگاه درمس
  • نمایشگاه دوو (نوعی پرنده)
  • نمایشگاه زمین در حال حرکت 
موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ - یوروپ تورز

نقش موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ در پیشبرد علوم

شاید شما هم به عنوان یک گردشگر دوست داشته باشید بدانید در میان این همه پیشبرد علم و تکنولوژی آینده حیات طبیعی زمین چگونه می‌شود و چه طور پیش خواهد رفت؟ نقش موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ اغلب به صورت تحقیقاتی ارائه می‌شود. تحقیقاتی که آلمان تا کنون انجام داده است در مجموعه نمایشگاه‌ها و گالری‌های این موزه قابل دسترس و بازدید است.

نقش موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ در پیشبرد علوم - یوروپ تورز

رویداد های موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

در موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ رویداد‌های زیادی برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود. این رویداد‌های در بازه زمانی خاصی برای گروه‌های مختلف گردشگری از جمله کودکان، بزرگسالان و غیره اجرا می‌شود. برای شرکت در این رویداد‌ها می‌توانید به وبسایت موزه مراجعه کنید. از جمله رویداد‌های اخیر موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ می‌توان به رویداد زندگی درختان و در آینده چگونه زندگی خواهیم کرد می‌باشد. 

بخش جذابی که این روز‌ها مطرح است شیوه زندگی در سال 2040 یعنی طی 20 سال آینده است. که با این پاسخ رو به رو است: ممکن است در 20 سال آینده از ریز جلبک‌ها برای مواد مغذی استفاده شود و حشرات و سیستم کشاورزی اهمیت دوچندان بیابد. جزئیات این رویداد را می‌توانید به صورت کامل در سایت بررسی نمایید.

چنانچه بخواهید تور فرانکفورت آلمان را انتخاب کنید می‌توانید از موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ از جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت دیدن نمایید. تور فرانکفورت برای نوروز 99 یکی از تور‌های فوق العاده جذاب با بار علمی فرهنگی فراوان خواهد بود.

رویداد های موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ - یوروپ تورز

بازدید از موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

برای بازدید از این موزه می‌توانید همه روزه به جز شنبه و یک شنبه از ساعت 9 تا 5 بعد از ظهر اقدام نمایید. امکان بازدید از موزه به صورت گروهی خانوادگی و انفرادی وجود دارد. برای بازدید از موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ بهتر است بلیط تهیه شود. هزینه بلیط برای کودکان زیر 5 سال و همکاران موزه از دبی رایگان است.سنین مختلف برگزار می‌شود.

تیم فعال در موزه سعی می‌کنند نکات برجسته موزه تاریخ طبیعی را به شما نشان بدهند به همین دلیل این تور برای بزرگسالان، کودکان و خانواده برگزار می‌شود. مدت زمان این تور‌ها یک الی 2 ساعت است و شامل راهنمایی راجع به بخش‌های دایناسور‌ها و موجودات دریایی، تکامل انسانی و تنوع زیستی می‌باشد.

تور‌های راهنما برای مدارس و دانش‌آموزان نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارند از جمله آشنایی با گونه‌های منقرض شده، در حال انقراض و همچنین سیر تکامل مهره داران است.

بازدید از موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ - یوروپ تورز

امکانات موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

موزه تاریخ طبیعی برای بازدید گردشگران خدماتی ارائه می‌دهد که به گردشگران کمک کند از بازدید لذت ببرند. امکانات موزه شامل خدمات پارکینگ، رستوران، فروشگاه، خدمات معلولین، اینترنت، برگزاری تور‌های راهنمایی، کتابخانه می‌شود. در حین بازدید از موزه از امکانات زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • وای فای داخل موزه رایگان
  • صندلی چرخدار برای معلولین برای بازدید از قسمت های “تکامل انسانی، ادمونتوسوروس و پتروسارس و مواد معدنی و دایناسور‌ها و ماهی‌های دریایی”
  • امکانات مناسب جهت افراد نابینا و کم بینا: فقط در بخش تکامل انسانی امکان بریل وجود دارد که با لمس کردن قابل فهمیدن است.
  • ورود سگ‌ها به داخل موزه امکان‌پذیر نیست و چنانچه سگ همراه داشته باشید از ورود شما جلوگیری می‌شود.
  • عضویت در خبرنامه: چنانچه گردشگران علاقه‌مند دوست داشته باشند که در خبرنامه موزه عضو شوند می‌توانند با ؛ثبت آدرس ایمیل خود در سایت موزه به عضویت درآمده و اخبار و اطلاعات مربوطه را پیگیری نمایند.

امکان برگزاری تولد در داخل موزه وجود دارد. مهم‌ترین چالش برای بزرگسالان برگزاری تولدشان در بهترین مکان است. می‌توانید با برگزاری تولد کودکتان در موزه به وی کمک کنید تا بیشتر با حیات کره ی‌زمین آشنا شود. در برنامه‌های جشن تولد موزه می‌تواند برنامه‌های مهیجی برای بزرگتر‌ها رقم می‌زند. برای کودکان برنامه‌هایی چون ساخت فسیل با گچ‌ها و خمیر‌های بازی و همچنین پاسخ به پرسش‌هایی نظیر چگونه دایناسور‌ها روی زمین زندگی کردند و زمین چگونه به وجود آمد؟ می‌باشد.

امکانات موزه تاریخ طبیعی - یوروپ تورز

اپلیکیشن بازدید از موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

موزه برای گردشگران امکانات ویژه‌ای چون اپلیکیشن موبایل موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ را در نظر گرفته است. گردشگران برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به این اپ مراجعه کرده و با پرداخت هزینه کم از راهنمای صوتی به زبان آلمانی و انگلیسی راجع به موزه بهره‌مند شوند. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند بتوانید اطلاعات بیشتری راجع به موزه بدست آورید و همچنین با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانید حرکت دایناسور‌های شبیه‌سازی شده را مشاهده کنید. بازدید از نمایشگاه‌های واقعیت مجازی که مربوط به جانوران دریایی و فسیل دایناسور‌ها می‌باشد و هزینه کمی برای دانش‌آموزان و دانشجویان دارد.

اپلیکیشن بازدید از موزه تاریخ طبیعی - یوروپ تورز

فروشگاه موزه تاریخ طبیعی فرانکفورت

در موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ یک فروشگاه بسیار مجهز وجود دارد که افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند یکی از کالاهای موجود در فرووشگاه را خریداری کنند و به یادگار نگه دارند. ساعات کار فروشگاه همه روزه از ساعت 9:30 تا 17 عصر می‌باشد. محصولات این فروشگاه برای کودکان بسیار جالب است و تمامی آنها بر گرفته از تاریخ طبیعی زمین است.

شیوه دسترسی به موزه تاریخ طبیعی آلمان

برای دسترسی به موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ می‌توانید از خدمات حمل و نقل عمومی چون مترو و اتوبوس استفاده کنید. با استفاده از اتوبوس حدود 5 دقیقه تا این موزه پیاده روی نیاز است. همچنین با استفاده از

نقشه موزه تاریخ طبیعی آلمان

استراحت در کافی شاپ موزه

تقریبا میزان 2 الی 3 ساعت زمان برای بازدید کامل از موزه تاریخ طبیعی نیاز است. چنانچه بخواهید در این موزه کمی استراحت کنید می‌توانید به کافی شاپ رستوران این موزه بروید. بیسترو نام دارد که برای صرف وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام و نوشیدنی و دسر‌های غذایی آماده ارائه خدمات می‌باشد. در فصل تابستان در تراس این رستوران می‌توانید غذاهای لذیذ را سرو کنید و از منظره‌ها و رویداد‌های موزه لذت ببرید. ساعت کار این رستوران از 10 صبح الی 17 عصر می‌باشد. فضای رستوران کاملا شیک و رسمی است و برای شرکت‌ها و مدیران کسب و کار و گردشگران جایی مناسب می‌باشد.

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ مناسب چه افرادی است؟

این موزه اطلاعات بسیار دقیق از تاریخچه زمین و همچنین تاریخچه تکامل انسانی بیان می‌کند. موزه تاریخ طبیعی فرانکفورت مخصوص افرادی است که به تاریخ و سیر زندگی زمین علاقه فراوانی دارند و مایل هستند نتیجه 200 سال تحقیق و بررسی را در مدت 3 ساعت به صورت کامل مشاهده کنند. بازدید از موزه دارای محدودیت سنی نیست و از کودکان 5 سال تا بزرگسالان 70 سال می‌توانند از موزه بازدید نمایند.

حتی امکان بازدید برای معلولین نیز فراهم است. موزه فروشگاهی هم دارد که افراد می‌توانند از فروشگاه تجهیزات مورد علاقه خود را خریداری نمایند.  ؛به صورت اجمالی در آخر هر هفته تور‌های جامع برای خانواده‌ها اجرا می‌شود. این تور‌ها رایگان هستند و هزینه ندارند مطالب جالب در خصوص موزه بیان می‌شود.

اما تور‌های اختصاصی که توسط افراد متخصص برگزار می‌شود شامل مباحث بسیار مهم در خصوص حیات زمین است که باعث می‌شود خودتان خلاق باشید و علم را کشف کنید. به همین جهت برای استفاده از این نوع تور‌ها باید ثبت نام نمایید. شایان ذکر است تا یک هفته قبل از برگزاری تور می‌توانید رزرو نمایید. 


سوالات متداول موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

این موزه در چه سالی تاسیس شد؟

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ در سال 1817 در فرانکفورت آلمان تاسیس شد.

در این موزه تاریخی چه چیز های نگهداری میشود؟

در این موزه فسیل‌های جانورانی که در گذشته روی زمین می‌زیسته‌اند نگهداری می‌شود. این موزه دومین موزه تاریخ طبیعی در آلمان است. موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ فسیل جانورانی چون دایناسور‌ها را در خود قرار داده است. جالب‌ترین بخش موزه تاریخ طبیعی برای کودکان فسیل‌های دایناسور‌ها است. حدود 40 میلیون شی از 200 سال پیش در این موزه نگهداری می‌شود.

کسانی که نمیتوانند به ای موزه مراجعه کنند راهی برای تماشای این موزه هست؟

گردشگران برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به این اپ مراجعه کرده و با پرداخت هزینه کم از راهنمای صوتی به زبان آلمانی و انگلیسی راجع به موزه بهره‌مند شوند. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند بتوانید اطلاعات بیشتری راجع به موزه بدست آورید و همچنین با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانید حرکت دایناسور‌های شبیه‌سازی شده را مشاهده کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!