دانستنی های سفر به بلژیک | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به بلژیک | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به بلژیک، پیش از سفر به بلژیک بدست آوردن اطلاعاتی در مورد این کشور ضروری است، کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور به شما کمک می‌کند تا از سفر به بلژیک لذت …

سفر به بلژیک می‌تواند بسیار هیجان انگیز، جذاب و به یاد ماندنی باشد. اگر شما هم تصمیم سفر به بلژیک را دارید و می‌خواهید اطلاعاتی در مورد این کشور و اطلاعات ضروری درباره سفر به بلژیک بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید، بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است، هر چند بلژیک یک کشور کوچک محسوب می‌شود ولی همیشه سفر به بلژیک در با استفاده از تور بلژیک و تور اروپا در راس برنامه‌های علاقمندان به مسافرت و گردشگری قرار دارد.

دانستنی های سفر به بلژیک | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

درباره بلژیک

پیش از سفر به بلژیک بدست آوردن اطلاعاتی در مورد این کشور ضروری است، کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور به شما کمک می‌کند تا از سفر به بلژیک لذت ببرید. بلژیک که نام رسمی آن پادشاهی بلژیک است کشوری در قسمت غربی اروپا می‌باشد و به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود. پایتخت آن شهر شناخته شده بروکسل است. در قسمت شمالی این کشور هلند واقع شده است، آلمان همسایه شرقی آن است، از جنوب با فرانسه و از جنوب شرقی نیز با لوکزامبورگ همسایه است، از سمت شمال غربی نیز در مجاورت دریای شمال قرار گرفته است.

زبان‌ های رسمی بلژیک

زبان‌های هلندی و فرانسوی از زبان‌های رایج در این کشور هستند و در بخش‌های اداری از هر دو زبان استفاده می‌کنند. در حدود شصت درصد مردم این کشور به زبان هلندی و در حدود چهل درصد نیز به زبان فرانسوی تکلم می‌کنند که اکثریت آن‌ها در جنوب بلژیک ساکن هستند که در نزدیکی فرانسه قرار دارند.

زبان‌ های رسمی بلژیک | یوروپ تورز

درباره سفر به بلژیک

سفر به بلژیک با تور بلژیک و یا تور اروپا می‌تواند یک تجربه بسیار خوبی برای شما باشد. هر چند بلژیک از نظر وسعت کشوری کوچک به حساب می‌آید ولی همیشه نقش مهمی را در تاریخ و خصوصا در اروپا ایفا کرده است، در سفر به بلژیک می‌توانید آثار وقایع مهم تاریخی از جمله جنگ‌های جهانی را مشاهده کنید موزه‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی در این مورد وجود دارند.

اهمیت دیگر بلژیک به این دلیل است که این کشور به عنوان مقر اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود، اما اکثریت کسانی که قصد سفر به بلژیک را دارند به طور معمول به دنبال بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دیدنی این کشور هستند. جالب است بدانید که برخی از مردم سفر به بلژیک را به دلیل شکلات و سیب زمینی سرخ کرده این کشور انتخاب می‌کنند. در حال حاضر بلژیک از نظر تولید شکلات به عنوان رقیب سوئیس مطرح است و سیب زمینی‌های سرخ کرده آن نیز مزه فوق العاده‌ای دارند.

آب و هوای بلژیک

یکی از اطلاعات مهمی که پیش از سفر به بلژیک باید آن را بدست آورید آگاهی از آب و هوای بلژیک است، کسب اطلاعات کافی در مورد آب و هوای بلژیک به شما کمک می‌کند که سفر راحتی داشته باشید.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که بلژیک از آب و هوای نسبتا معتدلی برخوردار است و شاهد افزایش بیش از حد دمای هوا در تابستان و کاهش بیش از حد دما در فصل زمستان نیستیم، سردترین ماه سال در این کشور دسامبر و ژانویه است که دما به کم‌تر از شش درجه سانتیگراد نمی‌رسد، بیشترین گرمای بلژیک نیز در فصل گرما 23 درجه سانتیگراد، اما پیش از سفر به بلژیک توجه داشته باشید که ممکن است که در هر لحظه باران ببارد البته باران شدید نیست و می‌توانید از قدم زدن در زیر آن لذت ببرید.

آب و هوای بلژیک | یوروپ تورز

بهترین زمان سفر به بلژیک

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بلژیک ماه آوریل می‌باشد، با این وجود در ماه‌های جولای و آگوست شاهد حضور بیشترین گردشگران تور بلژیک و تور اروپا در این کشور هستیم در این دو ماه نیز آب و هوای این کشور در شرایط ایده آلی قرار دارد و تنها عیب این مقطع زمانی این است که سفر به بلژیک هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و سفری کم هزینه به بلژیک داشته باشید می‌توانید در سایر ماه‌ها نیز به این کشور سفر کنید، در ماه‌هایی که مسافر زیادی در بلژیک وجود ندارد، هزینه‌های مربوط به هتل، رستوران و کافه‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

جاذبه‌ های گردشگری بلژیک

در سفر به بلژیک می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار این کشور لذت ببرید. هر چند این کشور، وسعت کوچکی دارد ولی در اکثر شهرها و مناطق آن می‌توان جاذبه‌های دیدنی و گردشگری یافت. همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد بلژیک در طول تاریخ محل وقوع بسیاری از حوادث و جنگ‌ها بوده است به همین دلیل این کشور از جاذبه‌های تاریخی بسیارغنی برخوردار است.

آثار به جای مانده از قرون وسطی، جنگ جهانی اول و دوم در این شهر در معرض دید گردشگران قرار دارد. در کنار این می‌توانید از سایر جاذبه‌های دیدنی بلژیک از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نیز لذت ببرید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که بازدید از آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم، می‌توانیم به جاذبه‌های ذیل اشاره کنیم:

  • برج ناقوس کلیسا، بروژ
  • کلیسای جامع سنت باوو (Saint Bavo)، خنت
  • جبههٔ فلاندر (Flanders)
  • قلعهٔ گراون استین (Gravensteen)، خنت
  • کلیسای خون مقدس، بروژ
  • درهٔ موز (Meuse Valley)
  • میدان گرند پلاس (Grand Place)، آنتورپ
  • شهر قدیم مون (Mons)
  • کلیسای سنت پیتر، لوون (Leuven)
  • شهر قدیم مشلان (Mechelen)
  •  واترلو
  • درهٔ سِموا (Semois)
  • قلعهٔ بویون (Bouillon)

اطلاعات ضروری سفر به بلژیک

آگاهی از برخی اطلاعات ضروری به منظور سفر‌به بلژیک می‌تواند سفر شما را تسهیل کند برخی از این اطلاعات مهم شامل این موارد هستند:

  • کد تلفن کشور بلژیک +32 است.
  • این کشور در منطقهٔ زمانی UTC/GMT +2 واقع شده و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
  • زبان‌های رسمی بلژیک، هلندی، فرانسوی و آلمانی است.
  • واحد پول این کشور یورو است.
  • جهت راننداگی سمت راست است.
  • فرودگاه‌های بین‌المللی بلژیک فرودگاه آنتورپ، فرودگاه بروکسل (Brussels Airport) و فرودگاه بروکسل جنوب شرلروآ هستند.

هزینه‌ های سفر به بلژیک

اقامت: یکی از هزینه‌های شما در سفر به کشور بلژیک اقامت است. هزینه اقامت درهتل‌ها معمولا گران است برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید، هتل آپارتمان، منازل شخصی و هاستل اجاره کنید.

هزینه خوراک: دیگر هزینه سفر بلژیک مربوط به غذا است، هزینهٔ غذا نیز گران است برای صرفه جویی در هزینه می‌توانید در کافه‌های محلی که قیمت مناسب‌تری دارند، غذا میل کنید.

هزینه‌های حمل و نقل: در سفر به بلژیک حتما در داخل این کشور به وسایل نقلیه نیاز پیدا خواهید کرد. وسایل نقلیه این کشور شامل تاکسی، اتوبوس، مترو و تراموا هستند. هزینه جابجایی با تاکسی بسیار بالاست به همین دلیل بهتر است که از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو که به راحتی در دسترس هستند، استفاده کنید.

هزینه‌ های سفر به بلژیک | یوروپ تورز

سوالات متداول دانستنی های سفر به بلژیک

کشور بلژیک در کجای قاره اروپا واقع شده است؟

بلژیک که نام رسمی آن پادشاهی بلژیک است،کشوری در قسمت غربی اروپا می‌باشد.

زبان های رسمی کشور بلژیک چیست؟

زبان‌های رسمی بلژیک، هلندی، فرانسوی و آلمانی است.

چند مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری بلژیک چیست؟

برج ناقوس کلیسا (بروژ)، کلیسای جامع سنت باوو (Saint Bavo) خنت، جبههٔ فلاندر (Flanders)، قلعهٔ گراون استین (Gravensteen) خنت، کلیسای خون مقدس (بروژ)، درهٔ موز (Meuse Valley)، میدان گرند پلاس (Grand Place).

منطقه زمانی این کشور چگونه است؟

این کشور در منطقهٔ زمانی UTC/GMT +2 واقع شده و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!