آب و هوای بلژیک در طول سال چگونه است؟

آب و هوای بلژیک در طول سال چگونه است؟

آب و هوای بلژیک

آب و هوای‌بلژیک به‌صورت معتدل بوده که این نوع آب‌وهوا اغلب شباهت بسیاری به آب‌وهوای جنوب کشور انگلیس دارد. تأثیرات دریای شمال و همچنین اقیانوس اطلس در آب و هوای بلژیک بسیار پررنگ است. به خاطر داشته باشید قبل از شروع تور اروپا و تور بلژیک خود باید در مورد آب و هوای آن کشور بدانید. در ادامه با ما باشید تا شما را با چگونگی راهنمای سفر به بلژیک در فصول مختلف سال بیشتر آشنا کنیم.

آب و هوای بلژیک در طول سال چگونه است؟ | یوروپ تورز

آب‌ و هوای بلژیک گزینه‌ ای مناسب برای سفر به این کشور

گردشگران و توریست‌ها یکی از دلایل رفتن به این کشور را آب و هوای بلژیک معرفی می‌کنند. بلژیک دارای آب‌وهوای معتدل دریایی است که در اغلب فصول سال میزان قابل‌توجهی از باران در اغلب شهرهای آن باریده می‌شود. این کشور در کنار بارش‌های فراوانی که در اغلب فصول سال در شهرهای مختلف خود دارد دارای تابستانی گرم است که البته این گرما زمان زیادی طول نمی‌کشد و با یک وزش باد در فصل زمستان از سمت قطب شمال درجه هوا به‌اندازه پنج درجه زیر صفر کاهش می‌یابد. همان‌طور که بلژیک دارای آب‌وهوای شدید نیست از روزهای سرد زمستان نیز همچنان برخوردار نیست و اغلب سرمای شدید در این کشور کوتاه و زودگذر است.

نکته مهم در رابطه با آب و هوای بلژیک میزان بارش آن است که به توریست و گردشگران همواره یادآور می‌شویم که در زمان سفر به کشور بلژیک حتماً لباس و بارانی و همچنین چتر همراه خود داشته باشند و در فصول گرم سال لباس‌های سبک به همراه عینک آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب نیز با خود به این کشور بیاورند. برای راهنمایی بیشتر در رابطه با لوازم سفر در تور بلژیک می‌توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی سفری دیگر تماس بگیرید.

شرایط آب‌ و هوای بلژیک در نقاط مختلف آن

کشور بلژیک به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل دارای آسمانی صاف و تمیز است. تپه‌های موجود در قسمت مناطق شرقی بلژیک به دلیل بارش و رطوبت بالا و همچنین هوای سرد اغلب در بهار و تابستان سرسبز بوده و دارای طبیعت رؤیایی و چشم‌نوازی هستند. اغلب تپه‌ها در شرایط آب و هوای بلژیک به‌خصوص در فصل زمستان پوشیده از برف است و در فصل تابستان و بهار با گل‌ها و درختان سرسبز زیبا پوشیده شده‌اند. بنابراین این‌گونه می‌توان بیان کرد که آب و هوای بلژیک در شرایط فصلی متفاوت در نقاط مختلف این کشور دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

به دلیل اینکه کشور بلژیک دارای مساحت کوچکی است بنابراین می‌توان بیان کرد که تغییرات آب و هوای بلژیک به‌صورت منطقه به منطقه است. با توجه به‌قرار گرفتن در حاشیه اقیانوس اطلس و همچنین دریای شمال کشور بلژیک اغلب دارای تابستان‌های سرد و همچنین زمستان‌های معتدل است. البته باید یادآور شویم که تأثیرات دریایی و اقیانوس اطلس اغلب در داخل این کشور محدود است. بادهایی که از سمت شرق به این کشور می‌وزند، با خود آب‌وهوای نسبتاً گرم و خشک را در فصل تابستان به همراه می‌آورند ولی در فصل زمستان همچنان درجه حرارت به زیر صفر می‌رسد. بنابراین می‌توان بیان کرد که آب‌وهوای بلژیک دارای شرایطی متفاوت است.

تفاوت‌ های منطقه‌ ای آب‌ و هوای بلژیک

مکان‌ و شهرهای مختلف بلژیک با توجه به تفاوت‌های منطقه‌ای که با یکدیگر دارند دارای آب‌وهوای متفاوت می‌باشند. آب و هوای بلژیک تحت تأثیر اقیانوس اطلس و همچنین دریای شمال دارای هوای معتدل است که اغلب در فصول سرد زمستان دارای دمایی زیر صفر و در فصل تابستان اغلب دمای آن به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. میانگین دمایی 10 درجه سانتی‌گراد در آن حکم فرماست. ولی در مکان‌ها و مناطق مختلف کشور بلژیک شما شاهد تفاوت‌هایی در آب‌وهوای این‌گونه از مناطق نسبت به یکدیگر هستید. به‌عنوان‌مثال آب و هوای بلژیک در قسمت‌های که ارتفاع آن‌ها از سطح درونی بیشتر است دارای آ ب و هوایی بالاتری است.

آب و هوای بلژیک در سطح داخلی اغلب از تأثیرات دریایی به دور بوده و دارای آب‌وهوای به نسبت بالاتر است که اغلب آب‌وهوای و دما در این‌گونه از مناطق با تغییرات دمای فصلی می‌تواند مشخص شود. در مناطقی از کشورهای بلژیک شما شاهد بیشترین بارش بوده و در مناطقی ازجمله فلاندر شما شاهد هوایی گرم در اغلب روزهای سال خواهید بود. همچنین شما در اغلب سواحل این کشور کمترین بارش را مشاهده خواهید کرد. نکته مهم در این‌گونه از مناطق ارتفاع و فاصله از سطح درونی است که می‌توانند در نوع آب‌وهوای بلژیک در نقاط مختلف تأثیرگذار باشد.

آب‌ و هوای بلژیک در فصل بهار

فصل بهار در بلژیک اغلب با بارش‌های نسبتاً متعادل همراه است. در ماه مارس در بلژیک شما با بارندگی‌های به نسبت مبهم و مکرر مواجه می‌شوید که باگذشت زمان در فصل بهار آب و هوای بلژیک معمولاً به سمت گرم شدن می‌رود. در فصل بهار آب و هوای بلژیک اغلب به ۱۲ درجه سانتی‌گراد که همان ۱۵ درجه فارنهایت است نزدیک می‌شود و زمانی که ماه آوریل شروع می‌شود شما با آب‌وهوای به نسبت گرم مواجه می‌شوید.

اغلب گردشگران تمایل زیادی دارند که در ماه‌های جولای و مه به کشورهای بلژیک سفر کنند. ولی به دلیل توده‌های هوا که از سمت اقیانوس اطلس به این کشور منتقل می‌شود، در این ماه‌ها آب و هوای بلژیکآب و هوای بلژیک دارای آب‌وهوای سرد و بارانی است. بنابراین توصیه نمی‌شود که در این روزها به این کشور مسافرت شود.

در فصل بهار آب‌وهوای کشور بلژیک به‌خصوص شهر بروکسل در ماه مارس دارای ۱۰ روز بارانی است. همچنین میزان بارش در این شهر اغلب به ۵۰ میلی‌متر می‌رسد حداکثر دما در این روزها به 10 درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین میزان به 2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین در ماه آوریل نیز میزان بارش و همچنین روز بارانی باکمی تفاوت از ماه مارس در شهر بروکسل روی می‌دهد.

آب‌ و هوای بلژیک در فصل بهار | یوروپ تورز

آب‌ و هوای بلژیک در تابستان

در فصل تابستان بلژیک دارای آب‌وهوای مناسب برای گردشگران و توریست است. گردشگران می‌توانند در فصل تابستان که ماه‌های ژوئن و آگوست در آن واقع‌شده به این کشور و شهر بروکسل سفر کنند و در سواحل این کشور به شنا و تفریح بپردازند. همچنین با توجه به میانگین دمایی که بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است در کشور بلژیک شما می‌توانید با دوستان و آشنایان خود به پیاده‌روی در مناطق کوهستانی و یا کنار سواحل بپردازید؛ اما می‌توان به این نکته اشاره کرد که آب‌وهوای اقیانوس اطلس نمی‌تواند پیش‌بینی شود و امکان هرگونه بارش حتی در فصل تابستان وجود دارد.

به‌طور یقین می‌توان اذهان کرد که فصل تابستان در کشور بلژیک دارای آب‌وهوای مناسب برای انجام امور گردشگری و تفریحی محسوب می‌شود. آب‌وهوای بلژیک به‌خصوص شهر بروکسل در ماه ژوئن ۱۰ روز بارانی است و بیشترین دما در این ماه حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد است. همچنین میزان بارش در این شهر ۵۵ میلی‌متر گزارش شده است.

آب‌ و هوای بلژیک در تابستان | یوروپ تورز

آب‌ و هوای بلژیک در فصل پاییز و زمستان

پاییز در کشور بلژیک با ماه سپتامبر شروع می‌شود که به‌عنوان خورشیدی‌ترین ماه سال است؛ اما بارش‌های اصلی در این فصل آغاز می‌شود. همچنین در اغلب مناطق مختلف کشور بلژیک در این فصل بارش صورت می‌گیرد. با شروع ماه اکتبر هوا رو به سردی می‌رود و باران بیشتری قسمت‌های مختلف کشور بلژیک را فرامی‌گیرد؛ بنابراین با توجه به این نوع آب‌وهوا گردشگران ترجیح می‌دهند که سواحل این کشور را در فصل پاییز و زمستان ترک نمایند.

آب‌ و هوای بلژیک در فصل پاییز و زمستان | یوروپ تورز

با آمدن ماه نوامبر بیشترین بارش‌ها صورت گرفته و همچنین برف شروع به باریدن می‌کند اما این سرما و بارش برف طولانی نبوده و بعد از مدتی کاهش می‌یابد. با توجه به رطوبت زیادی که ایجاد می‌شود در این فصل آب‌وهوای کشور بلژیک بسیار سرد و مرطوب است. دما در فصل پاییز در پایین‌ترین مقدار 0 درجه و در بیشترین مقدار ۱۲ درجه سانتی‌گراد است. شهر بروکسل دارای میزان بارش ۷۰ میلی‌متری و همچنین ۱۱ روز بارانی در ماه سپتامبر است. زمستان در کشور بلژیک دارای آب‌وهوایی معتدل است.

آب‌وهوای بلژیک معتدل دریایی است که در اغلب فصول سال همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد از بارش‌های فراوانی برخوردار است؛ بنابراین اگر قصد سفر به این کشور زیبا رادارید، حتما با ما در آژانس مسافرتی سفری دیگر تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمای سفر به بلژیک هم سری بزنید.

آب‌ و هوای بلژیک در فصل پاییز و زمستان | یوروپ تورز

سوالات متداول آب و هوای بلژیک در طول سال چگونه است؟

آب و هوای‌بلژیک در اغلب فصول سال چگونه است؟

بلژیک دارای آب‌وهوای معتدل دریایی است که در اغلب فصول سال میزان قابل‌توجهی از باران در اغلب شهرهای آن باریده می‌شود.

چرا کشور بلژیک اغلب دارای تابستان های سرد و زمستان های معتدل است؟

با توجه به‌قرار گرفتن در حاشیه اقیانوس اطلس و همچنین دریای شمال کشور بلژیک اغلب دارای تابستان‌های سرد و همچنین زمستان‌های معتدل است.

چرا گردشگران ترجیح میدهند که سواحل این کشور را در فصل پاییز ترک نمایند؟

در اغلب مناطق مختلف کشور بلژیک در این فصل بارش صورت می‌گیرد. با شروع ماه اکتبر هوا رو به سردی می‌رود و باران بیشتری قسمت‌های مختلف کشور بلژیک را فرامی‌گیرد؛ بنابراین با توجه به این نوع آب‌وهوا گردشگران ترجیح می‌دهند که سواحل این کشور را در فصل پاییز و زمستان ترک نمایند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!