تحصیل در مجارستان | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در مجارستان | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

امروزه بسیاری از مشتاقان علم و دانش خواستار دریافت مدارک معتبر از دانشگاه ‌های مهم می باشند و سعی می کنند تا با ثبت نام و دریافت اقامت تحصیلی در کشورهای خارجی به این مهم دست یابند. لذا تحصیل در مجارستان با توجه به دانشگاه های سطح بالا و معتبری که در این کشور موجود می باشد، همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دریافت اقامت تحصیلی مجارستان و تحصیل در این کشور دارای شرایط خاصی می باشد که افراد باید با توجه به این شرایط و بررسی آنها نسبت به اقامت تحصیلی در این کشور و تحصیل در مجارستان اقدام نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا شرایط متناسب با تحصیل در مجارستان را مورد بررسی قرار دهیم و افرادی را که قصد سفر به این کشور و تحصیل در دانشگاه های معتبر آن را دارند، راهنمایی نماییم. چنانچه شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه مند می باشید، متن ما را تا پایان همراهی نمایید.

کشور مجارستان جای برای تحصیل

 امروزه کشورهای مختلفی برای تحصیل و کسب دانش مورد توجه علاقه مندان می باشد. اما چه کشورهایی برای تحصیل و کسب علم و دانش مناسب می باشند؟ این کشورها باید دارای چه شرایطی باشند تا دانشجویان بتوانند خود را با آن وفق بدهند؟ در این مورد می توان گفت کشورهای مختلفی وجود دارند که دانشگاه های معتبری در آن ها موجود است و افراد می ‌توانند با مراجعه به آنها نسبت به تحصیل علم و دانش اقدام نمایند. بهترین کار مراجعه به افراد متخصص آژانس مسافرتی یوروپ تورز می باشد که به راحتی کار های شما را رو به روال انداخته و نتیجه می گیرند.

تحصیل در مجارستان

لذا شرایط برای تحصیل در مجارستان شرایط خوبی است. افرادی که قصد دارند نسبت به تحصیل در یک کشور اقدام نمایند، باید شرایط زندگی، شرایط درآمد و نکاتی را که در این موضوع وجود دارند بررسی نمایند و با آنها آشنایی پیدا کنند. لذا می توان گفت کشور مجارستان کشوری برای تحصیل است و بسیاری از افراد از نقاط مختلف دنیا به این کشور برای کسب علم و دانش مراجعه می‌کنند. توصیه ما این است که با توجه به پتانسیل های مثبت تحصیل در کشور مجارستان و پایتخت آن بوداپست، افراد در زمان انتخاب کشورهای خارجی به این کشور توجه فوق‌ العاده‌ای داشته باشند.

شرایط تحصیل در مجارستان

 افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، باید با شرایط این کشور آشنایی داشته و سپس اگر با این شرایط کنار آمدند، نسبت به مهاجرت به این کشور و تحصیل در آن اقدام نمایند. اگر بخواهیم یک بررسی کلی از شرایط تحصیل در مجارستان داشته باشیم، می‌توان گفت این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی دارای بهترین شرایط تحصیلی می باشد و افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، می توانند از این شرایط مناسب بهره ببرند.

تحصیل در مجارستان

از شرایط خوبی که در کشور مجارستان برای تحصیل وجود دارد، می توان به هزینه های خورد و خوراک، هزینه های تحصیل، کرایه خانه و راحتی در این کشور اشاره کرد. در کل می‌ توان گفت که شرایط تحصیل برای افراد بسیار آسان می باشد و همین موضوع باعث می‌ شود بسیاری از دانشجویان نسبت به تحصیل در این کشور جذب شوند و از شرایط بسیار خوب آن بهره برده و مدرک سطح بالایی از دانشگاه ‌های معتبر آن کسب نمایند.

مقاطع تحصیلی برای تحصیل در مجارستان

 افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، می توانند با توجه به نیاز خود در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور به کسب علم و دانش بپردازند. لذا این کشور در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به افراد بورسیه تحصیلی می دهد. گفتنی است بعضی از افراد با سنین پایین می توانند به صورت دانش آموزی در مدارس سطح بالای این کشور آموزش خود را شروع کرده و سپس به دانشگاه های معتبر این کشور راه پیدا کنند. اما دستیابی به این مقاطع مختلف و تحصیل در آنها می ‌تواند از شرایط مختلفی برخوردار باشد که افراد در حین تحصیل باید این شرایط را برآورده نمایند تا بتواند بورسیه این مقاطع تحصیلی و دانشگاه های مختلف را در کشور مجارستان دریافت کنند.

تحصیل در مجارستان

تاثیر بورسیه شدن برای تحصیل در مجارستان

 حتما دعوت نامه هایی که از کشورهای مختلف برای افراد ارسال می شود را دیده اید. لذا این دعوتنامه ها برای فردی که ارسال می شوند، باعث می گردد تا بهتر بتوانند ویزای سفر به این کشور و اقامت آن را دریافت نمایند. اما بورسیه ها به مانند همین دعوت نامه ها می باشند که افراد می‌ توانند با دریافت آن و و ارائه به سفارت مجارستان، به راحتی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نمایند. گفتنی است بورسیه نامه ها برای افرادی ارسال می شود که از موقعیت خوبی در زمینه علمی برخوردار می ‌باشند.

افراد می توانند با استفاده از این بورسیه نامه ‌ها به تحصیل در مجارستان بپردازند و از شرایط خوب تحصیلی این کشور بهره‌مند شوند.

تحصیل در مجارستان

پس اگر قصد تحصیل در مجارستان را دارید، حتماً به دنبال بورسیه نامه ‌ها که حکم همان دعوت نامه ها را دارند رفته و سعی کنید آن را برای خود تهیه نمایید. لازم به ذکر است این بورسیه نامه ها برای هر کسی صادر نمی‌شود و همانطور که گفته شد افراد باید از شرایط علمی خوبی برخوردار باشندـ لذا اگر قصد دریافت این بورسیه نامه ‌ها را دارید، سعی کنید در ارتقای سطح علمی و دانش خود بکوشید و با ارائه مدارک به دانشگاه مورد نظر خود از آن ها طلب بورسیه نمایید.

قوانین تحصیل در مجارستان

 تحصیل در کشور مجارستان دارای قوانین و مقررات خاص خود می باشد. لذا افرادی که قصد دارند نسبت به تحصیل در این کشور اقدام نمایند، باید توجه کنند که از قوانین آن پیروی کنند. لذا هرگونه بی قانونی و زیر پا گذاشتن قانون در کشور مجارستان باعث می ‌شود افراد دچار مجازات ‌هایی شوند. از دیگر قانون هایی که در کشور مجارستان موجود می باشد، این است که افراد در یک زمان محدود می توانند نسبت به کار کردن همزمان با تحصیل اقدام نمایند.

لذا  افراد در سال می توانند مدت ۹۰ روز در سال فعالیت درآمد زا انجام دهند و این موضوع باعث می‌ شود تا افراد در کنار تحصیل شان به درآمدزایی بپردازند و بتوانند مقداری از هزینه های تحصیل خود را بدهند. گفتنی است افراد پس از آن که تحصیلشان در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور تمام شد، باید نسبت به خروج از کشور مجارستان اقدام نموده و به خاک کشور خود بازگردند. البته در بعضی از موارد افراد می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند که این موضوع در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تحصیل در مجارستان

چگونگی دریافت ویزا برای تحصیل در مجارستان

 افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیل در مجارستان را دارند، باید با استفاده از یک سری نکات که در این مورد وجود دارد، نسبت به دریافت ویزای مجارستان اقدام نمایند. لذا افراد در ابتدا باید وقت سفارت مجارستان را دریافت کرده و در زمانی که برای آنها به عنوان زمان مصاحبه تعیین شده است، به سفارت مجارستان مراجعه کرده و نسبت به دلیل خود برای سفر به مجارستات و تحصیل در این کشور مستنداتی را ارائه دهند.

لذا افراد در این مرحله می توانند بورسیه نامه هایی که از طرف دانشگاه های مختلف مجارستان دریافت کرده‌اند را به سفارت تحویل دهند و پس از آن که این مرحله طی شد، مسئولین سفارت برای ارائه ویزای تحصیل در مجارستان به افراد، تصمیم گیری می نماید. چنانچه نظر آن ها مثبت بود، افراد باید سایر قدم ‌های بعدی دریافت ویزای مجارستان را برای تحصیل بردارند. لذا مدت زمان این ویزا با توجه به مقطع تحصیلی که افراد قصد تحصیل در آن را دارند، می‌تواند متفاوت باشد.

تحصیل در مجارستان

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

 افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیل در مجارستان را دارند، باید یک سری از مدارک را برای دریافت این ویزا به سفارت مجارستان تحویل دهند. از نمونه مدارکی که افراد باید برای دریافت این ویزا به سفارت مجارستان تحویل دهند، می توان به مدارک عمومی مانند شناسنامه، پاسپورت و مدارک شناسایی به صورت اصل و رونوشت، یک قطعه عکس تمام رخ زمینه سفید رنگی به همراه مدارک بانکی و … اشاره کرد.

تحصیل در مجارستان

از دیگر مدارکی که افراد باید به سفارت مجارستان برای تحصیل در این کشور ارائه دهند، می ‌توان به مدارک تحصیلی مانند مدارک مدرسه خود و یا آخرین مدرک تحصیلی که افراد در آن بوده اند اشاره کرد. گفتنی است این مدارک می‌ تواند با به همراه شدن یک بورسیه از طرف دانشگاه های مجارستان، راه دریافت ویزا برای افراد را باز نماید. لذا توصیه ی ما این است که قبل از آنکه نسبت به دریافت وقت سفارت مجارستان اقدام نمایید، حتما این مدارک را آماده کرده و به صورت دسته بندی شده با خود به همراه ببرید.

شرایط زندگی در مجارستان برای دانشجویان

 افرادی که قصد دارند برای تحصیل در مجارستان اقدام نمایند، باید با شرایط زندگی در این کشور خود را وفق دهند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای دانشجویان به خصوص ایرانیانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، مهم باشد، شرایط مالی این کشور است. در مورد شرایط مالی کشور مجارستان برای زندگی افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می‌توان گفت که هزینه ها در مجارستان بسیار پایین می‌ باشد و افراد به راحتی می ‌توانند از عهده مخارج آن برآیند.

به طور مثال بیشترین قیمتی که افراد در پایتخت این کشور یعنی بوداپست برای کرایه یک خانه باید بدهند، ۵۰۰ یورو می باشد و کمترین آن چیزی در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ یورو است.

تحصیل در مجارستان

لذا این هزینه نه تنها برای دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی را دارند پایین نمی باشد، بلکه هزینه بسیار فوق‌العاده‌ای است. گفتنی است هزینه های خورد و خوراک و حمل و نقل به مانند هزینه خانه در این کشور بسیار پایین است و افراد به راحتی می توانند خود را با شرایط در این کشور وفق دهند. اگر بخواهیم شرایط دیگری که برای زندگی در این کشور وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان گفت که امنیت در این کشور بسیار بالا است و افراد زندگی راحتی در آن خواهند داشت.

زبان تدریس دانشگاهی برای دانشجویان

 افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید یک موضوع را مورد توجه قرار دهند و این موضوع یکی از مهمترین چیزهایی می باشد که افراد باید قبل از رفتن به مجارستان و تحصیل در این کشور به آن توجه نمایند. این موضوع بحث زبان می باشد. لذا افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند باید به زبان هایی که در دانشگاه های مختلف آن برای تدریس مورد استفاده قرار می‌ گیرد، آشنایی پیدا نمایند.

لذا از زبان هایی که در دانشگاه های مختلف آن نسبت به یادگیری مسائل و مفاهیم استفاده می شود، می توان به فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و مجاری اشاره کرد. لذا افراد باید قبل از رفتن به این کشور نسبت به فراگیری یکی از این زبان ها اقدام نمایند. البته در خود کشور مجارستان کالج هایی می‌ باشند که این زبان ها را به افراد آموزش می دهند. افراد می توانند با مراجعه به این کالج ها، نسبت به یادگیری این زبان اقدام نمایند و برای ارتباطات و کسب علم و دانش در این دانشگاه ها خود را آماده کنند.

تحصیل در مجارستان

وضعیت دانشگاه های مجارستان و اعتبار مدارک آنها

 افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، باید در ابتدا به اعتبار دانشگاه ‌های این کشور توجه کرده و سپس نسبت به دریافت بورسیه و تحصیل در مجارستان اقدام نمایند. اگر بخواهیم دانشگاه های کشور مجارستان را از لحاظ سطح کیفی مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت دانشگاه ‌های این کشور در رده بسیار خوبی قرار دارند. اگر بخواهیم دانشگاه های معتبر دنیا را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان گفت این دانشگاه ها در کل دنیا ۵۰۰ عدد می باشند.

تحصیل در مجارستان

سهم کشور مجارستان از این ۵۰۰ دانشگاه معتبر که مدرکشان در کل دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است، ۵ عدد می باشد. لذا افراد اگر بتوانند در این پنج دانشگاه تحصیل خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، علاوه بر اینکه از شرایط آسانی در تحصیل و زندگی در کشور مجارستان بهره مند شده اند، توانسته اند مدرکی معتبر را دریافت نمایند، لذا توصیه ما این است که قبل از رفتن به این کشور و تحصیل در مجارستان نسبت به انتخاب دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایید.

دریافت اقامت برای بعد از تحصیل در مجارستان

 یکی از قوانینی که در متن بالا به آن اشاره کردیم این است که افراد پس از آن که به پایان تحصیل در مجارستان رسیدند، باید خاک کشور مجارستان را به مقصد کشور خودشان ترک نمایند. اما بعضی از افراد پس از آن که تحصیل در این کشور را به اتمام رساندن، دوست دارند که در کشور مجارستان بمانند. لذا افراد می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود نسبت به دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام نمایند. گفتنی است این مورد اغلب برای افرادی که به صورت نخبه می باشند، به راحتی انجام می‌ شود.

تحصیل در مجارستان

در بعضی از اوقات کشور مجارستان خود پیشنهاد اقامت دائم به افراد را می دهد. پروسه دریافت اقامت دائم در کشور مجارستان به صورت جداگانه می باشد و پس از تحصیل در مجارستان افراد باید نسبت به انجام کارهای قانونی آن اقدام نمایند. لازم به ذکر است اقامت دائم پس از تحصیل در مجارستان، می تواند بسیار خاص و منحصر به فرد باشد. لذا شرایط زندگی در این کشور بسیار آسان است و با کار کردن در آن افراد می توانند سود آوری خوبی داشته باشند.

اقدامات متناسب برای تحصیل در مجارستان

 افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، باید قبل از رفتن به این کشور و تحصیل در آن یک سری از اقدامات را انجام دهند. بعضی از افراد برای بورسیه شدن در کشور مجارستان راه های دریافت ویزای این کشور را بلد نیستند. لذا یکی از اقدامات مناسب برای تحصیل در کشور مجارستان این است که افراد از وکلا و موسساتی که در امر دریافت ویزای تحصیلی فعالیت می نمایند استفاده کرده و سپس هزینه را به عنوان دستمزد به آنها بدهند. لذا این وکلا و موسسات با توجه به این که تجربه بسیار خوبی در امر دریافت ویزا برای تحصیل در مجارستان و یا کشورهای دیگر دارند، می توانند به افراد به خوبی کمک نمایند.

تحصیل در مجارستان

از دیگر کارهایی که افراد باید برای تحصیل در مجارستان از قبل نسبت به آن اقدام نمایند. همان موضوع زبان است که در متون بالا به آن اشاره شد. لذا این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افراد باید به آن توجه بسیاری داشته باشند. از دیگر اقداماتی که افراد قبل از رفتن به این کشور و تحصیل در مجارستان باید نسبت به آن اقدام نمایند، تامین کردن بودجه های مالی می باشد. لذا ممکن است افراد نتوانند در این کشور فعالیت های اقتصادی و کاری انجام دهند تا درآمدزایی داشته باشند؛ پس خوب است افراد از قبل این بودجه را تهیه کرده باشند.

نکات مهم برای تحصیل در مجارستان

 از نکات مهمی که برای تحصیل در مجارستان افراد باید به آن توجه داشته باشند، این است که نسبت به دریافت بورسیه آن پنج دانشگاه معتبری که در این کشور موجود می باشند، اقدام نمایند. لذا افراد باید سعی کنند که در کشور مجارستان در حین تحصیلشان به فعالیت های اقتصادی اقدام نمایند. این فعالیت های اقتصادی درآمد زا، می تواند کمک خرجی برای افراد به حساب آید و آن ها را برای تامین مخارج و هزینه های اقامت در این کشور کمک نمایند.
از دیگر نکاتی که در این مورد وجود دارد، این است که افراد بعد از پایان تحصیل شان راه های دریافت اقامت دائم در مجارستان را نیز مورد بررسی قرار دهند. لذا شرایط زندگی و خرج و مخارج در این کشور بسیار آسان می باشد و از طرفی درآمد هایی که افراد به خصوص تحصیلکرده ها در این کشور دارند، بسیار مناسب بوده و همین موضوع می‌ تواند عاملی وسوسه کننده ای برای دریافت اقامت دائم در این کشور باشد.

تحصیل در مجارستان

بحث پایانی در مورد تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

در پایان می توان گفت تحصیل در مجارستان به عنوان یکی از بهترین تحصیلات در کشورهای اروپایی محسوب می شود. لذا همانطور که در متن بالا مورد بررسی قرار گرفت، این کشور دارای شرایط اقتصادی و کاری بسیار خوبی می ‌باشد و همین موضوع باعث می ‌شود تا افراد بتوانند به راحتی در کشور مجارستان به تحصیل پرداخته و زندگی راحتی داشته باشند. خوب است که با توجه به نکاتی که در متن بالا به آنها اشاره کردیم، نسبت به دریافت ویزا برای تحصیل در مجارستان همینطور گرفتن وقت سفارت مجارستان اقدام نمایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!