چگونه ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی مجارستان، بسیار ساده تر از سایر کشورها بوده و با حداقل هزینه می توان به این ویزا دسترسی داشت. برای بررسی دقیق شرایط ویزای تحصیلی مجارستان…

اگر قصد دارید کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید بهترین گزینه مجارستان است. اخذ ویزای تحصیلی مجارستان بسیار ساده تر از سایر کشورها بوده و با حداقل هزینه می توان به این ویزا دسترسی داشت. برای بررسی دقیق شرایط ویزای تحصیلی مجارستان می توانید متن زیر را دنبال نمایید.

چرا ویزای تحصیلی مجارستان؟

برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر اغلب نیاز به هزینه های بسیار بالایی می باشد و معمولا شرایط اخذ ویزا دشوار است. با توجه به بررسی های انجام شده مشخص شد که شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان بسیار ساده تر از سایر کشورها بوده و فرد متقاضی می تواند با داشتن حداقل ها در این کشور به تحصیل مشغول شود. عموما شرایط ویزای تحصیلی مجارستان ثابت بوده و به صورت سالانه با کمترین میزان تغییرات همراه است.

هرچه معدل بیشتری داشته باشید مسیر دریافت ویزای تحصیلی مجارستان برای شما هموارتر می باشد. بلد بودن زبان انگلیسی امتیاز بزرگی محسوب شده که در روز مصاحبه به آن دقت می شود. داشتن شرایط سنی برای اخذ ویزای مجارستان ضروری بوده و باید طبق قانون دنبال شود. عموما شهریه دانشگاه های مجارستان دارای تعرفه های مشخصی هستند که می توانند در قالب اقساط و یا به صورت جایگزین با کار انتخاب شوند. توجه نمایید که اگر قصد تحصیل در دوره های پزشکی در دانشگاه های مجارستان دارید اخذ ویزای مجارستان کمی دشوارتر از سایر رشته ها خواهد بود. در روز مصاحبه باید مدارکی که در ادامه ذکر میکنیم را به همراه داشته باشید.

ویزای تحصیلی مجارستان | اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 88851080-021

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی مجارستان

برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان یک سری مدارک لازم است که نام می بریم. فرد متقاضی می بایست 6 قطعه عکس 4*6 رنگی پاسپورتی تهیه نماید که دو گوش او در آن مشخص باشد. این عکس باید با زمینه روشن گرفته شده باشد. هزینه ویزای تحصیلی مجارستان نیز باید بر اساس یورو پرداخت شود.

گواهی اشتغال به کار پدر و یا قیم باید در سربرگ اشتغال پدر با مهر و امضا فراهم شود. در صورتی که سربرگ مورد نظر موجود نباشد می بایست از طریق یکی از موسسات این سربرگ تهیه شود. محل اشتغال می بایست به طور دقیق مشخص بوده و دارای پروانه کسب باشد، البته روزنامه رسمی نیز از ضروریات محسوب می شود. روزنامه رسمی شرکت محل کار پدر باید ترجمه شود و همینطور نیاز به ترجمه جواز کسب خواهد بود.

گواهی وجود دارد که برای پرداخت هزینه های تحصیلی و همینطور بلیط و بیمه باید در سربرگ محل اشتغال پدر یا قیم مهر و امضا شود. اگر فرد متقاضی کارمند ادارات دولتی است نیازی به سربرگ نبوده و برگه عادی کفایت می کند.

اگر فرد متقاضی کمتر از 18 سال دارد می بایست گواهی تعهد ضمانت وی برای خروج از کشور توسط پدر عرضه شود.

در صورتی که مادر فرد متقاضی متعهد پرداخت هزینه های تحصیل است باید تمام صفحات شناسنامه مادر کپی شده و در پرونده مدارک قرار بگیرد.

ویزای تحصیلی اسپانیا | اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا | شرایط ویزای تحصیلی اسپانیا 88851080

مدارک تکمیلی ویزای تحصیلی مجارستان

گواهی بانکی از ضروریات برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان است. گواهی مربوطه می تواند به زبان فارسی دریافت شده و از طریق دایره اطلاعات اعتباری به زبان انگلیسی ترجمه گردد. در این گواهی مشخص می شود که وضعیت مالی فرد متقاضی به چه صورت است البته این بررسی بر روی موجوی حساب پدر و یا قیم فرد متقاضی صورت می پذیرد.

ترجمه رسمی سند ملکی پدر و یا قیم (در صورت وجود) باید عرضه شود، ترجمه باید از تمامی صفحات سند باشد. دانشجویایی که قصد تحصیل در دانشگاه های بوداپست را دارند باید دارای حداقل مدرک دیپلم بوده و کمتر از 24 سال داشته باشند. معدل تعیین شده برای تحصیل در این دانشگاه ها حداقل 15 اعلام شده است.

رزرو بلیط رفت و برگشت از مسائل بسیار مهم برای اخذ ویزای مجارستان است. فرم تکمیل شده و همینطور تایپ شده سفارت باید با امضا دانشجو و یا متقاضی همراه باشد. موضوع بعدی در خصوص روز مصاحبه بوده که به تفضیل توضیح خواهیم داد.

ویزای تحصیلی مجارستان | اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 88851080-021

نکات مهم برای ویزای تحصیلی مجارستان

سفارت مجارستان از دانشجویان مصاحبه انگلیسی به عمل می آورد، فردی که تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دارد می بایست قبل از اقدام به این کار در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت نماید. این دوره ها اغلب به صورت فشرده بوده و دارای آزمون تعیین سطح است و نیاز به زمان زیادی برای یادگیری حداقل های تعیین شده ندارید.

دانشجویان بعد از ورود به مجارستان باید طی 15 روز آدرس دقیق محل زندگی خود را اعلام نمایند، پس از اعلام این آدرس می توانند از پلیس مجارستان کارتی دریافت کنند که بتوانند بدون مشکل در این منطقه زندگی نمایند. در صورت تغییر آدرس محل زندگی باید به سرعت برای اعلام آدرس جدید اقدام شود. دانشجو باید توجه نماید که 2 ماه قبل از پایان ویزای تحصیلی مجارستان اقدام به تمدید آن نماید، این روال در اداره مهاجرت و طبق قوانین خاصی صورت می گیرد. زمان مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی 2 تا 14 روز اعلام شده است که تغییرپذیر است. برای اخذ ویزای مجارستان دانشجویان به دو دسته دیپلم و فوق لیسانس تقسیم می شوند که گروه اول نیاز به زمان حداقل یک ماه و گروه دوم نیاز به زمان 2 ماهه دارند. البته اگر قرار بر اخذ ویزا برای خانواده است زمان تعیین شده متفاوت می باشد.

ویزای تحصیلی مجارستان | اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 88851080-021

پس از اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چه باید کرد؟

پس از اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نوبت به پرداخت شهریه دانشگاه می باشد. شما می توانید شهریه مورد نظر را از طریق بانکی و یا صرافی های مجاز حواله نمایید.

در کشور مجارستان یک سری راهنما فراهم شده است که دارای تعرفه مشخصی است و متقاضی باید این هزینه را مستقیما پرداخت نماید، در این راهنما می توانید راهنمایی های لازم جهت اقامت در خوابگاه و همینطور آژانس های مسکن جهت اجازه منزل را کسب نمایید. در خصوص بیمه های درمانی به شما مشاوره های لازم داده می شود. مراحل ثبت نام به دقت برای شما توضیح داده شده و می توانید با مراکز خرید و همینطور وسایل حمل و نقل عمومی آشنا شوید.

کپی بلیط خریداری شده باید به موسسه عرضه شود. در این صورت دانشگاه انتخابی شما استقبال با شکوهی از لحظه ورودتان خواهد داشت. یک سری تشریفات اداری وجود دارد که می بایست پس از اخذ ویزای مجارستان مورد بررسی قرار بگیرد. مدت زمان ویزا با توجه به مدت زمان تعیین شده در برگه اشتغال به تحصیل فرزند مشخص میگردد.

ویزای تجاری مجارستان | اخذ ویزای تجاری مجارستان 88851080-021

بررسی زمان آغاز تحصیل در اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

آغاز سال تحصیلی در مجارستان از ماه های اکتبر و همینطور ژانویه بوده و دانشجو باید 2 ماه زودتر از این زمان اعلام شده اقدام به اخذ ویزای مجارستان نماید. دانشجو در لحظه ورود به مجارستان یک سری هزینه ها از قبیل کتاب، بیمه و اجازه و پیش پرداخت منزل دارد که می بایست مبلغی علاوه بر این هزینه با خود به همراه داشته باشد. آزمایشات پزشکی که دانشجو در ایران انجام می دهد از دید مجارستان قابل قبول نبوده و می بایست پس از ورود مجدد اقدام به انجام این آزمایش ها نماید.

ویزای تحصیلی مجارستان | اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 88851080-021

مزایای تحصیل مجارستان

تحصیل در مجارستان دارای شهریه کمتری نسبت به سایر کشورها می باشد. دانشگاه های مجارستان در دنیا دارای رتبه های بالایی هستند. هزینه زندگی در مجارستان پایین است. شما می توانید همزمان با تحصیل در این کشور کار کنید. امکان اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان به نسبت سایر کشورهای اروپای غربی ساده تر است. با داشتن ویزای تحصیلی مجارستان می توانید به کل حوزه شینگن سفر نمایید. افرادی که بورسیه دولتی مجارستان را دریافت کرده اند قطعا در دریافت ویزای تحصیلی مجارستان دارای برگ برنده بیشتری می باشند.

ویزای تحصیلی مجارستان | اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 88851080-021

تاثیر روز مصاحبه در اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

با داشتن تمامی مدارک اگر روز مصاحبه خوب ظاهر نشوید تمامی زحمات شما هدر می رود. ویزای تحصیلی مجارستان همانطور که از اسمش پیداست با هدف تحصیل بوده و فرد متقاضی می بایست از ظاهر قابل قبولی برخوردار باشد. پوشیدن لباس های غیر رسمی و یا به نوعی نامرتب قطعا این ذهنیت را ایجاد می نماید که شما هدفی غیر از تحصیل دارید و تنها ویزای تحصیلی مجارستان را بهانه ای برای خروج از کشور می دانید. در روز مصاحبه تمامی سوالات را به سمت مسائل علمی بکشانید و سعی کنید بر روی هدف تحصیلی خود پافشاری نمایید. خوشبختانه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به نسبت سایر کشورها از سخت گیری های کمتری برخوردار است. با یک بار مرور قوانین ویزای تحصیلی مجارستان می توانید به سادگی آینده خود را ایده آل بسازید.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه های تعیین شده برای ویزای تحصیلی مجارستان عموما ارزان تر از سایر ویزاها بوده و فقط می بایست طبق تعرفه های تعیین شده برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نمایید. سایر هزینه ها پس از ورود شما به مجارستان برآورد می شود که قابل جایگزینی با کار بوده و به شما اجازه می دهد که با کمترین دغدغه به تحصیل مشغول شوید.

دعوتنامه پرتغال | اخذ دعوتنامه پرتغال | انواع دعوتنامه پرتغال 88851080-021

جمع بندی ویزای تحصیلی مجارستان

با توجه به مشاوره های موجود در خصوص اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دیگر سختی در این خصوص دیده نمی شود. اخذ ویزای تحصیلی مجارستان در سریعترین زمان ممکن امکان پذیر است. کافیست حداقل های لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را رعایت نمایید و زمان مناسبی را برای اقدام انتخاب کنید.

ویزای تحصیلی مجارستان | اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 88851080-021

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط مجارستان، وقت سفارت مجارستان، ویزای مجارستان، تور مجارستان و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!