موزه تاریخ بوداپست | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه تاریخ بوداپست | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه تاریخ بوداپست، یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌ها در قلعه کسل هیل موزه تاریخ بوداپست می‌باشد که در بخش جنوبی این قلعه وجود دارد.

در شهر بوداپست مجارستان قلعه ایی به نام کسل هیل وجود دارد. این قلعه به حدی بزرگ است که بخش‌های مختلفی دارد و حتی یک قلعه دیگر داخل آن قرار گرفته است. یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌ها در این قلعه، موزه تاریخ بوداپست می‌باشد که در بخش جنوبی این قلعه وجود دارد. این موزه جهت تشکر از مردم و توسعه کشور مجارستان افتتاح شده است و تنها به تاریخچه شهر بوداپست اختصاص دارد. در این جا قصد داریم شما را با موزه تاریخ بوداپست در کشور مجارستان آشنا کنیم.

موزه-یخ بوداپست - سفری دیگر

در موزه تاریخ بوداپست چه چیزهایی وجود دارد

این موزه، تاریخ شهر بوداپست از زمان حکومت عثمانی تا به امروز را به شما نمایش می‌دهد. شما در این موزه می‌توانید شهر بوداپست را در قرون وسطی، عصر مدرن و عصر ماقبل تاریخ به خوبی تماشا کنید. مجسمه‌های گوتیک، گالری تصویر از شهرداری بوداپست و تاریخچه مدرن شهری در این موزه قرار دارند. با تماشای این موزه می‌توانید با تاریخ، فرهنگ و سنت مردم مجارستان آشنایی کامل پیدا کنید.

در موزه تاریخ بوداپست چه چیزهایی وجود دارد - سفری دیگر

چه اقلامی از دوران گوتیک در موزه تاریخ بوداپست وجود دارد

اقلام زیاد و متنوعی از دوران گوتیک در موزه تاریخ بوداپست وجود دارد که در زیر چند مورد از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • ظروف گلی کوچک
  • چکش شاخ گوزن
  • ساعت
  • مهره‌های شیشه رنگی
  • اشیاء طلا کاری
  • کمربند چرم
  • گوشواره و حلقه‌های طلایی
  • گلدان‌های تزئینی

موزه تاریخ بوداپست شامل چه قسمت‌هایی است

این موزه شامل دوره‌های تاریخی زیادی می‌باشد که در این جا آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • بوداپست در قرون وسطی
  • بوداپست در عصر مدرن
  • مجسمه‌های گوتیک از کاخ سلطنتی از بودا
  • تاریخ بوداپست از عصر ماقبل تاریخ
  • کاخ سلطنتی قرون وسطی از قلعه بودا
  • تاریخچه مدرن مجموعه شهری
  • شهرداری بوداپست – گالری تصویر

منطقه تاریخی بوداپست

هسته اصلی این مجموعه شامل بخش‌هایی از کاوش‌های باستان‌شناسی و مجموعه‌های قبلی تاریخ بوداپست است. در ایجاد موزه تعداد زیادی از هنرمندان به همراه شورای شهرداری که به حفظ میراث فرهنگی مجارستان اهمیت می‌دادند کمک‌های بسیاری کردند و برای راه اندازی آن تلاش‌های فراوانی انجام دادند. در تاریخ 1887 مقامات شهرداری بوداپست تصمیم گرفتند یک موزه جدید مختص به پایتخت را پایه گذاری کنند. در سال 1967 بعد از تحقیق و بررسی چندین محل شعبه مرکزی موزه را در محلی که به تازگی بازسازی شده بود را انتخاب کردند.

منطقه تاریخی بوداپست - سفری دیگر

قلعه بودا در بوداپست مجارستان

وظیفه رئیس موزه حفظ آثار باستانی و تاریخ قلعه بودا است و متصدی کاخ مسئول حفاری و کشف وسایل تاریخی می‌باشد. آثار باستانی روم در داخل یکی از حوزه‌های موزه نگهداری می‌شود. قدمت بعضی از وسایل موجود در موزه بیشتر از 40 هزار سال می‌باشد برای مثال چکش شاخ گوزن مربوط به دوران ماقبل تاریخ است که از آن به عنوان یک ابزار برای استخراج سنگ چخماغ از دامنه کوه استفاده می‌کرده‌اند. ظروف گلی و ظروف دیگر که احتمالا از آن‌ها برای مراسمات خاص استفاده می‌شده مربوط به عصر مفرغ می‌باشند.

قلعه بودا در بوداپست مجارستان - سفری دیگر

اشیاء تاریخی قلعه بودا در بوداپست

یک کوزه مربوط به عصر آهن در این موزه وجود دارد که متعلق به دوران سلتیک است و یک کشتی را نشان می‌دهد که نشانه ایی از نفوذ سبک رومی می‌باشد. اشیایی در آن جا وجود دارد که متاثر از فتح روم است. ابزارهای قابل حمل و نقاشی شده، موزاییک‌هایی با نقاشی‌هایی از زندگی روزمره، اشکالی از حیوانات عجیب و غریب، شخصیت‌های ساخته شده از سنگ و برنز، بناهای تدفینی، گلدان‌ها و قطعاتی از جواهرات زیبا در این موزه نگهداری می‌شوند.

اشیاء تاریخی قلعه بودا در بوداپست - سفری دیگر

بهترین موزه‌های بوداپست

شهر بوداپست فرهنگ غنی دارد و تاریخ آن پر فراز و نشیب است. موزه‌های این شهر نشان دهنده هنر، فرهنگ و تاریخ این کشور هستند. در زیر چند مورد از بهترین موزه‌های بوداپست مجارستان را معرفی می‌کنیم.

  • گالری ملی مجارستان: یک کاخ سلطنتی بر روی قلعه مشهوردر شهر بوداپست قرار دارد که دارای یک گالری است. بازدید از این گالری یک راه عالی برای آشنایی با فرهنگ و هنر کشور مجارستان می‌باشد. برخی از آثار هنری قرن بیستم مجارستان مانند 150 نقاشی و 30 مجسمه در این موزه نگهداری می‌شوند.
  • موزه هنرهای زیبا: این موزه بهترین انتخاب برای افراد دوستدار هنر و نقاشی می‌باشد. در این موزه بهترین آثار هنری از دوران باستان تا دوران باروک به نمایش گذاشته شده است. این موزه آثار متعددی از کشورهای مختلف را شامل می‌شود و صرفا به مجارستان اختصاص ندارد.
  • موزه ملی مجارستان: موزه ملی مجارستان از بزرگترین موزه‌های کشور مجارستان است و جزء مشهورترین موزه‌های بوداپست به شمار می‌آید. این موزه شامل سه طبقه زیر زمین، طبقه هم کف و طبقه اول می‌باشد که هر کدام از طبقات به آثار تاریخی زمان خاصی اختصاص دارند.
  • موزه تاریخ بوداپست: این موزه در کاخ سلطنتی بوداپست بر روی قلعه بودا قرار گرفته و تاریخ بوداپست را قبل از تاریخ تا دوران کمونیستی به نمایش گذاشته است. آثار هنری بسیار زیادی در این موزه قابل دیدن هستند.
  • موزه لودویگ: موزه لودویگ، موزه هنرهای معاصر است. در موزه لودویگ آثاری از هنر معاصر مجارستان و کل اروپا از سال 1960 به بعد نگهداری می‌شوند و قابل بازدید می‌باشند. آثار این موزه مربوط به کشورهای مجارستان، اسلواکی، لهستان، رومانی و یوگسلاوی هستند.
  • موزه پین بال بوداپست: این موزه میزبان دوستداران پین بال از سراسر جهان است. 130 دستگاه پین بال قدیمی در این موزه به نمایش درآمده که قابل استفاده هستند.

حرف آخر

موزه تاریخ بوداپست موزه‌ای است که در شهر بوداپست کشور مجارستان قرار گرفته و تاریخ شهر بوداپست را به خوبی نمایش می‌دهد. این موزه، شهر بوداپست را در قرون وسطی، عصر مدرن و ما قبل تاریخ به نمایش می‌گذارد. در این موزه اقلام مختلفی مانند ظروف گلی، شاخ گوزن، اشیاء طلا کاری و… وجود دارد. با دیدن موزه تاریخ بوداپست می‌توانید با فرهنگ و رسم و رسومات شهر بوداپست به خوبی آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به کشور مجارستان سفر کردید حتما از موزه تاریخ بوداپست دیدن بفرمایید.


سوالات متداول موزه تاریخ بوداپست

موزه تاریخ بوداپست در کجا قرار دارد؟

در شهر بوداپست مجارستان قلعه ایی به نام کسل هیل وجود دارد. این قلعه به حدی بزرگ است که بخش‌های مختلفی دارد و حتی یک قلعه دیگر داخل آن قرار گرفته است. یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌ها در این قلعه، موزه تاریخ بوداپست می‌باشد که در بخش جنوبی این قلعه وجود دارد.

موزه تاریخی بوداپست نشان دهنده چیست؟

این موزه، تاریخ شهر بوداپست از زمان حکومت عثمانی تا به امروز را به شما نمایش می‌دهد.

بهترین موزه های بوداپست نامشان چیست؟

گالری ملی مجارستان، موزه هنرهای زیبا، موزه ملی مجارستان، موزه لودویگ و موزه پین بال بوداپست.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!