کلیسای جامع برلین از دیدنی های برلین

کلیسای جامع برلین از دیدنی های برلین

کلیسای جامع برلین، یکی از زیباترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که از معماری بسیار باشکوهی برخوردار است و …

کلیسای جامع برلین یکی از زیباترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که از معماری بسیار باشکوهی برخوردار است و گردشگرانی که قصد بازدید از کلیسا و ثبت تصاویر بسیار شگفت انگیز از قسمت های مختلف این کلیسا را دارند بایستی از کشیش ها و مسئولان حاضر در این کلیسا اجازه لازم را دریافت کنند، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد.

کلیسای جامع برلین | یوروپ تورز

آشنایی با کلیسای جامع برلین

شهر برلین یکی از دوست داشتنی ترین و زیباترین شهرهای آلمان می باشد که پایتخت این کشور است و سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند. گردشگران و توریست هایی که از شهر برلین بازدید می کنند می توانند در جای جای آن شاهد زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری باشند که هر یک در نوع خود بسیار منحصر به فرد بوده و توانسته است توجه توریست های زیادی را به سوی خود جلب کند.

یکی از مشهورترین و پر بازدید ترین این جاذبه ها را کلیسای جامع برلین تشکیل داده است که این کلیسا در قلب شهر واقع شده است و پرفراز و نشیب ترین تاریخ برلین را پشت سر گذاشته تا اینکه امروز هم بتواند در میان مدرن ترین کلیساهای شهر خودنمایی کند.

امروزه علاوه بر گردشگران و مسافران، افراد مذهبی از سراسر جهان برای بازدید از این کلیسا روانه برلین می شوند تا قسمت های مختلف آن را از نزدیک مورد مشاهده قرار دهند. توجه داشته باشید که کلیسای مذکور توانسته است تصویر بسیار باشکوهی از معماری و بافت شهر برلین را در خود جای داده و آن را به نمایش بگذارد. توجه داشته باشید که کاربری این کلیسا فقط به مراسم مذهبی محدود نبوده و گردهمایی ها و مراسم های زیادی در آن شکل می گیرد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تاریخچه و معماری باشکوه کلیسای جامع برلین توضیحات بیشتری را به حضور شما ارائه دهیم.

تاریخچه کلیسای جامع برلین

توجه داشته باشید که کلیسای جامع برلین یکی از قدیمی ترین و باشکوه ترین کلیساهای شهر برلین می باشد که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد یعنی به زمانی که فردریک دوم پادشاه آن زمان آلمان بوده است، اقامتگاه خصوصی خود را از براندنبورگ به جزیره موزه که امروزه محل قرار گیری کلیسا است، انتقال می دهد. فردریک دوم با انتقال اقامتگاه خود به دنبال ساخت و تاسیس یک کلیسا نیز در نزدیکی اقامتگاه خود می باشد و به همین جهت دستور ساخت کلیسای جامع برلین را می دهد.

توجه داشته باشید که فردریک دوم این کلیسا را به عنوان کلیسای اعظم معرفی کرده و از هیچ هزینه ای برای ساخت آن دریغ نمی کند. همچنین در زمان حکمرانی وی این کلیسا وقف سنت المو می شود که بعد از آن شاهد تغییرات بسیار جزئی در قسمت های مختلف این کلیسا هستیم.

معماری به کار رفته در کلیسای جامع برلین

یکی از مهمترین و اساسی ترین آیتم هایی که سبب شده است تا هر گردشگری بازدید از کلیسای جامع برلین را در اولویت های خود قرار دهد، معماری بسیار شگفت انگیز این کلیسا می باشد. معماری بکار رفته در ساختمان اولیه این کلیسا سبک نئورنسانس را داشته است که بعدها مورد بازسازی قرار گرفته و شاهد اجرای سبک های مختلف در این کلیسا هستیم. برای مثال کلیسا بعد از سال ها که به دست لوتران ها می افتد سبک معماری متفاوت تری را به خود دیده است. همچنین در دوران فردریک کبیر نیز شاهد استفاده از سبک معماری باروک در ساختمان کلیسا هستیم.

در دوران فردریک کبیر تابوت ها از سرداب خارج شده و قسمت های قدیمی آن نیز به شکل کامل تخریب و از نو بازسازی می شود. همچنین بین سال های 1820 تا 1822 شاهد اجرای معماری نئوکلاسیک در قسمت های مختلف این کلیسا هستیم به طوری که این سبک از معماری به دستور فریدریش شینکل مورد استفاده واقع شده است.

کلیسای جامع برلین که امروزه شما آن را می توانید مشاهده کنید، برای آخرین بار در سال 1905 مورد بازسازی واقع شد و از آن زمان تا کنون، البته به جز مرمت کاری بعد از جنگ جهانی اول و دوم، هیچ تغییراتی در معماری و قسمت های مختلف آن صورت نگرفته است. در شهر برلین و حتی کشور آلمان کمتر کلیسایی را می توان پیدا کرد که از چنین تاریخ و سرنوشت عجیبی برخوردار باشد و مورد توجه بسیاری از فرمانروایان قرار بگیرد.

نمای داخلی کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین از قسمت های بسیار جذاب و بی نظیری تشکیل شده است به طوری که هر گردشگری با مشاهده و بازدید این قسمت ها به وجد آمده و می تواند لحظات بی نظیری را برای خود به ارمغان آورد. نمای داخلی این کلیسا بسیار مجلل و بی نظیر می باشد به طوری که توانسته است با نماهای داخلی بسیاری از قصرها و یادبودهای تاریخی این شهر به رقابت بپردازد.

استفاده از متریال ها و مصالح بسیار گرانبها در ساخت نمای داخلی این کلیسا از مهمترین ویژگی های منحصر به فردی می باشد که امروزه نمونه آن را در کمتر کلیسایی در جهان می توان مشاهده کرد.

در ساخت محراب این کلیسا بیش از 7000 لوله استفاده شده است که رنگ طلایی آنها نیز توانسته است منظره بسیار باشکوهی را به نمای داخلی این کلیسا ببخشد. استفاده از ریزترین جزئیات نیز در نمای داخلی این کلیسا نشان از قدرت و توانایی معماران آن دارد که در طول قرن های متمادی توانسته اند یکی از شاهکاری های جهان را به نمایش بگذارند. استفاده از شیشه های رنگی، حجاری های بسیار چشمگیر و تابوت های سنگی در نمای داخلی این کلیسا از دیگر مهمترین جزئیات معاری می باشد.

گنبد کلیسای جامع برلین

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین بخش های کلیسای جامع برلین که از زیبایی و شکوه بی نظیری برخوردار است، گنید آن می باشد که ارتفاع آن در حدود 98 متر است و از فواصل بسیار دور نیز دیده می شود. این گنبد با استفاده از موزاییک های ساخته شده توسط آنتون ون ورنر تزیین شده و کشیش ها برای رفتن به بلندترین قسمت این گنبد بایستی 267 پله را بالا بروند.

در تالار پایین و زیر گنبد کلیسای جامع برلین می توانید موزه کلیسا را مشاهده کنید که در این موزه اشیاء مربوط به تزیینات، نمونه های کوچک از کلیسا و عکس های تاریخی را می توان مشاهده نمود. زیبایی و شکوه گنبد این کلیسا را نمی توان در سایر کلیساهای شهر برلین مشاهده کرد و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه بسیاری از گردشگران بازدید از کلیسای جامع برلین را در اولویت های خود قرار دهند.

گنبد کلیسای جامع برلین | یوروپ تورز

سرداب کلیسای جامع برلین

از دیگر بی نظیرترین و قابل توجه ترین قسمت های کلیسای جامع برلین می توان به سرداب آن اشاره کرد که این سرداب دارای 94 تابوت چوبی و سنگی می باشد که هر کدام از آنها نیز متعلق به یک پادشاه و فرمانروا بوده و شما می توانید برخی از این تابوت ها را در قسمت اصلی کلیسا مورد مشاهده قرار دهید.

یکی از قدیمی ترین این تابوت ها مربوط به حاکم یوهان سیتسرو می باشد که از سال 1503 در این کلیسا از آن نگهداری می شود. گردشگران و توریست ها اجازه بازدید مستقیم از تابوت ها را ندارند و فقط افراد مذهبی و کشیش ها می توانند به طبقه زیرزمین مراجعه کرده و از تمام این تابوت بازدید کنند.

همچنین اشاره به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که هر یک از تابوت های موجود در این کلیسا از زیبایی و طراحی بسیار منحصر به فردی تشکیل شده اند به طوری که ابعاد و طرح های به کار رفته روی هر یک از این تابوت ها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. شما می توانید از تابوت هایی که در محوطه اصلی کلیسای جامع برلین واقع شده است به راحتی بازدید داشته باشید.

پشت بام کلیسای جامع برلین

گردشگران و مسافرانی که قصد بازدید از کلیسای جامع برلین را در سر دارند، می توانند فرصت بالا رفتن از پشت بام این کلیسا را به دست آورده و منظره بسیار زیبایی از شهر برلین را مورد تماشا قرار دهند. توجه داشته باشید که کلیسای مذکور در نزدیکی میدان گندارمن مارکت واقع شده است که اطراف این میدان را نیز ده های جاذبه تاریخی احاطه نموده است و گردشگران می توانند از پشت بام این کلیسا شاهد هر یک از این جاذبه ها باشند.

منظره حاکم در این قسمت از کلیسا بسیار عاشقانه بوده و می تواند یکی از بهترین و بی نظیرترین فرصت را برای ثبت تصاویر به وجود آورده. یکی از مهمترین و موضوعاتی که بایستی در هنگام مراجعه به پشت بام کلیسا به آن توجه داشته باشید این است که مسیر عبور بسیار باریک بوده و بسیاری از گردشگران از آن به عنوان مسیر عبور گربه یاد می کنند که بایستی با نهایت احتیاط به این قسمت از کلیسا مراجعه کرد.

آدرس کلیسای جامع برلین

فضای داخلی و معماری بسیار بی نظیری که در کلیسای جامع برلین به کار رفته است، بسیار خارق العاده و شگفت انگیز می باشد. توجه داشته باشید که در کل اروپا کمتر کلیسایی را می توان پیدا کرد که معماری و نمای داخلی آن به اندازه نمای داخلی کلیسای جامع برلین مجلل و باشکوه باشد به همین دلیل این کلیسا دارای کاربری های متفاوتی می باشد و سالانه صدها مراسم و رویداد گوناگون در این مکان برگزار می شود.

اگر شما نیز قصد بازدید و سفر به سوی برلین را دارید می توانید با در دست داشتن آدس دقیق از این کلیسا، در اولین فرصت به دست آمده از آن بازدید لازم داشته باشند. آدرس و نشانی کلیسای جامع برلین را می توانید به شکل زیر در دست داشته باشید:

  • آدرس: Am Lustgarten, 10178 Berlin, آلمان

همچنین گردشگران می توانند با در دست داشتن نقشه گردشگری این شهر دسترسی بسیار آسانی را به کلیسای جامع برلین داشته باشید و همزمان با بازدید از این کلیسا از میدان گندارمن مارکت نیز بازدید کرده و بهترین لحظات را برای خود به ارمغان بیاورید.

افراد مشهوری که در کلیسای برلین دفن شده اند

لازم به ذکر است که بدانید افراد بسیار برجسته و مشهوری در این کلیسا دفن شده اند که تعداد آنها به 97 می رسد و این امر نیز از دیگر مهمترین آیتم های می باشد که مردم برلین و آلمان را به سوی کلیسای جامع برلین فراخوانده و سبب شده است تا در تمام روزهای سال شاهد بازدیدکننده در این کلیسا باشیم. شما می توانید در حیاط کلیسا آرامگاه های بسیاری از افراد و فرمانروایان مشهور را نیز مشاهده کنید که از مهمترین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فردریش اول
  • فردریش
  • یواخیم سوم
  • فردریش ویلهلم دوم

بهترین زمان بازدید از کلیسای جامع برلین

یکی از دیگر مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کرده است بهترین و مناسب ترین زمان برای بازدید از کلیسای جامع برلین می باشد. توجه داشته باشید که کلیسای مذکور در تمام روزهای سال باز بوده و علاوه بر گردشگران و مسافران، بسیاری از افراد نیز برای انجام امورات مذهبی به سوی این کلیسا روانه می شوند که همین امر سبب شده تا در تمام روزها سال مملو از مراجعه کننده باشد.

اگر دوست دارید تا در لحظات خلوت تر از این کلیسا و قسمت های بسیار بی نظیر آن بازدید کنید بایستی فصل زمستان را در اولویت های خود قرار دهید.

مورد توجه در بازدید از کلیسای برلین

توریست ها و مسافران می تواند با در نظر گرفتن برخی از مهمترین نکات، بازدید بی نظیری از کلیسای جامع برلین را تجربه کنند که از مهمترین این نکات می توان به رعایت قوانین مربوط به ورود کلیسا، احترام گذاشتن به آرامگاه ها موجود در حیاط، اجازه برای عکسبرداری از قسمت های مختلف کلیسا و رعایت نظم اشاره کرد. توجه داشته باشید که کشیش های این کلیسا بسیار حساس هستند و سعی کنید رفتار ناپسندی را انجام ندهید. 

بهترین زمان بازدید از کلیسای جامع برلین | یوروپ تورز

سوالات متداول کلیسای جامع برلین

نمای داخلی کلیسای جامع برلین چگونه است؟

استفاده از متریال ها و مصالح بسیار گرانبها در ساخت نمای داخلی این کلیسا از مهمترین ویژگی های منحصر به فردی می باشد که امروزه نمونه آن را در کمتر کلیسایی در جهان می توان مشاهده کرد.

چه افراد مشهوری در این کلیسا دفع شدند؟

فردریش اول
فردریش
یواخیم سوم
فردریش ویلهلم دوم

آدرس این کلیسا در کجاست؟

آدرس: Am Lustgarten, 10178 Berlin, آلمان

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!