چگونه ویزای توریستی فرانسه را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی فرانسه را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی فرانسه، به افرادی داده می شود که قصد سفر تفریحی با استفاده از تور فرانسه و تور اروپا به فرانسه را دارند و این مدت اقامت چیزی حدود 90 روز است.

همان طور که می دانید کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است. این کشور عضو پیمان شینگن است و دارای مکان های گردشگری و توریستی زیادی است. هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف و ایران به این کشور می روند و نیازمند ویزای توریستی فرانسه هستند. کشور فرانسه دارای مکان های تاریخی و گردشگری فراوانی است که چشم گردشگران را به خود خیره می کند و باعث می شود آنها تمامی تلاش خود را برای سفر به این کشور پهناور و زیبا انجام دهند. ویزای توریستی فرانسه به افرادی داده می شود که قصد سفر تفریحی با استفاده از تور فرانسه و تور اروپا به فرانسه را دارند و این مدت اقامت چیزی حدود 90 روز است.

ویزای توریستی فرانسه
ویزای توریستی فرانسه

کشور فرانسه

کشور فرانسه در اروپای غربی قرار دارد. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس می باشد. زبان رسمی این کشور فرانسوی است و از واحد پول یورو در این کشور استفاده می شود. این کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا دارای مرزهای مشترک می باشد. کشور فرانسه یکی از پنج عضو اصلی شورای سازمان ملل متحد است. شعار کشور فرانسه آزادی، برابری و برادری است و هر ساله کشور فرانسه بیشترین تعداد توریست و گردشگر را دارد. این کشور دارای فرهنگ غنی می باشد که بازیدکننده زیادی را به سوی خود جذب می کند.

آب و هوای فرانسه و بهترین زمان سفر

کشور فرانسه دارای آب و هوای چهار فصل است. فرانسه در فصل بهار دارای آب و هوای خوبی است و باران فراوانی می بارد. در فصل تابستان آفتاب شدید است و رطوبتی در هوا وجود ندارد. در فصل زمستان نیز هوا سرد و گاهی شاهد بارش برف هستیم. بطور کل می توان گفت این کشور دارای آب و هوای معتدل است. هر زمانی که بخواهید می توانید این کشور را برای سفر انتخاب کنید و با استفاده از تور فرانسه و تور اروپا به این کشور سفر کنید ، زیرا در نهایت تمام فصل های فرانسه خوب است.

آب و هوای فرانسه و بهترین زمان سفر
آب و هوای فرانسه و بهترین زمان سفر

انواع ویزای فرانسه

در کشور فرانسه ویزاهای مختلفی به متقاضیان ویزا داده می شوند تا افراد بتوانند به سهولت و به آسانی به این کشور سفر کنند. این ویزاها به صورت کوتاه مدت و بلند مدت داده می شود. انواع ویزاها شامل: ویزای توریستی فرانسه، ویزای تجاری فرانسه، ویزای پزشکی فرانسه، ویزای ترانزیت، ویزای تحصیلی و ویزای فرهنگی هنرمندان و نخبگان می شود.

انواع ویزای فرانسه
انواع ویزای فرانسه

مراحل اخذ ویزای توریستی فرانسه

همان طور که می دانید برای ورود به هر کشوری باید فرمی را به منظور درخواست شخص متقاضی پر کنید. برای اخذ ویزای توریستی فرانسه نیز شخص متقاضی باید فرمی را از سفارت فرانسه دریافت کند و یا اینکه می تواند برای دریافت ویزای توریستی فرانسه از طریق وب سایت سفارت فرمی را دریافت کند. بعد از این که فرد متقاضی فرم را پر کرد، زمان درخواست مصاحبه از سفارت فرانسه می رسد. پس از ارسال درخواست، زمانی مبنی بر حضور در سفارت به او داده می شود. در این زمان فرد باید پرینت برگه درخواست و مدارک مورد نیاز را برای مصاحبه به همراه داشته باشد.

مدارک برای دریافت اخذ ویزای توریستی فرانسه

برای این که بتوانید در خواست ویزا در سفارت فرانسه بدهید بعد از تعیین وقت سفارت فرانسه باید یک سری از مدارک شخصی را ارائه دهید که نشان دهنده هویت شما باشد. مدارک ویزای توریستی فرانسه شامل:

  • 2 قطعه عکس از شخص متقاضی با پشت زمینه سفید
  • اصل گذرنامه شخص به همراه کپی گذرنامه، گذرنامه ای که شخص ارائه می دهد باید دارای اعتباری بیش از 3 ماه باشد و حداقل دارای 2 صفحه مهر نخورده باشد.
  • فرم درخواست، این فرم را باید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تکمیل کنید.
  • در صورتی که قبلا به کشورهای شینگن سفر کرده اید باید کپی آن مدارک را نیز به همراه داشته باشید و فتوکپی تمام مهرهای ورود و خروج را به همراه ببرید.
  • کارت ملی فرد متقاضی به همراه کپی و ترجمه
  • شناسنامه فرد به همراه کپی و ترجمه
  • مدارکی مبنی بر وضعیت اجتماعی و مالکیت مالی
  • در صورتی که کارمند هستید باید صورت حساب بانکی 6 ماه اخیر را داشته باشید و همچنین رضایت نامه کارفرما برای خروج فرد.
  • در صورتی که محصل هستید، گواهی اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهید.
  • فرد بازنشسته باید فیش حقوقی 6 ماه گذشته خود را ارائه دهد.
  •  بلیط رفت و برگشت
  • ارائه بیمه نامه پزشکی و سلامت فرد متقاضی
  • نامه مبنی بر هدف سفر
مدارک برای دریافت اخذ ویزای توریستی فرانسه
مدارک برای دریافت اخذ ویزای توریستی فرانسه

هزینه اخذ ویزای توریستی فرانسه و زمان دریافت این ویزا

در بیشتر موارد بررسی مدارک توسط مسئولین چند هفته طول می کشد. به طور کلی در طی 6 هفته درخواست متقاضی مشخص و معلوم می شود. هزینه ویزای توریستی فرانسه برای گروه های سنی متفاوت است. برای کودکان زیر 6 سال رایگان انجام می شود، برای کودکان بین 6 تا 12 سال تقریبا 35 یورو است و افرادی که بالای 12 سال دارند 60 یورو را باید پرداخت کنند. البته باید بدانید که برای این که مدارک هر فرد درخواست کننده و ویزای توریستی فرانسه بررسی شود باید برای هر نفر 25 یورو پرداخت کنید.

سفارت فرانسه در تهران برای دریافت ویزای توریستی فرانسه

شما در صورتی که بخواهید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید می توانید به آدرس سفارت فرانسه در تهران مراجعه کنید. سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو قرار دارد. البته متقاضیان برای امر مصاحبه نیز باید در زمان مشخص شده در سفارت حضور یابند. هر ساله افراد زیادی با استفاده از تور فرانسه و تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

موسسه حقوقی

شما در صورتی که بخواهید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید، می توانید با مشاورین و متخصصین موسسه ما تماس بگیرید و از تمامی روند کار به صورت قانونی آگاه شوید. این مشاورین آگاهی کامل در زمینه ویزای توریستی فرانسه دارند و می توانند به شما کمک کنند تا ویزای فرانسه را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!