چگونه ویزای توریستی استونی را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی استونی را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی استونی، توسط تعدادی از کشورهای اروپایی به‌منظور هماهنگی بهتر در قوانین مرزی و مسافرتی وضع‌شده است.

راهنمای کامل اخذ ویزای استونی

برای سفر به کشور توسعه یافته استونی می‌توان دو نوع ویزا شینگن و یا ویزا استونی دریافت نمود، ویزا شینگین مشترک بین ۲۶ کشور اروپایی است در حالی که ویزا استونی تنها مختص کشور استونی می‌باشد. کشور استونی با داشتن سواحل زیبا، شهر‌های قدیمی و تاریخی و مکان‌های فرهنگی به همراه تکنولوژی پیشرفته دیجیتالی کشوری توریستی محسوب می‌شود که در یونسکو به ثبت رسیده است و همه ساله گردشگران بسیاری با ویزای توریستی استونی به این کشور سفر می‌کنند.

پایتخت این کشور تالین است و شهر تارتو  قطب علمی این کشور است. ناروا، رکاور، کوتلایاروه و پارنو از شهر‌های مهم این کشور هستند. تور اروپا و تور استونی فرصت مناسبی برای سفر به این کشور و بازدید از آن است.

برای سفر به این کشور دریافت ویزا استونی یا یکی از انواع ویزا شینگن نیاز است. این کشور جزء محدوده شینگن هست و با داشتن این ویزا می‌توان به کشور‌های عضو پیمان شینگن سفر کرد. به‌دلیل‌اینکه استونی در ایران سفارت ندارد برای دریافت ویزای توریستی استونی باید به سفارت فنلاند در تهران مراجعه کرد.

چگونه ویزای توریستی استونی را دریافت نمائیم؟ - استونی

ویزا شینگن

برای سفر به استونی اخذ ویزا شینگن و یا ویزای توریستی استونی ضروری است این ویزا توسط تعدادی از کشور‌های اروپایی به‌منظور هماهنگی بهتر در قوانین مرزی و مسافرتی وضع‌شده است. ‌ایده ویزای شینگن به بعد از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که چهار کشور سوئد، دانمارک، فلاند و نروژ پیشرو در وضع این قانون بودند. بعد‌ها دو کشور آلمان و فرانسه این‌ایده را عنوان نمودند.

درنهایت، در سال ۱۹۸۵ کشور‌های فرانسه، آلمان غربی، هلند، بلژیک و لوگزامبورگ در منطقه‌ای به نام شینگن، پیمان شینگن را به امضا رساندند. امروزه ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند که شامل کشور‌های اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، کشور پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین می‌باشند.

انواع ویزا شینگن

ویزا شینگن، سه نوع ویزا اتحادیه شینگن، ویزا اعتباری منطقه محدوده و ویزا ملی را دربردارد.

ویزا اتحادیه شینگن، ویزا توریستی است که خود به سه نوع ویزا نوع A، ویزا نوع B و ویزا نوع  Cتقسیم‌شده است. ویزای نوع A، ویزای ترانزیت فرودگاه است و برای مسافرانی مناسب می‌باشد که در فرودگاه برای مقصد دیگر به تعویض هواپیما می‌پردازند.

داشتن ویزا نوع B و به‌عبارتی‌دیگر ویزای عبور، این امکان را می‌دهد که مسافر تا ۵ روز در آن کشور اقامت داشته باشد و ویزا نوع C، برای ورود و اقامت در مدت‌زمان کوتاهی مناسب است، که با توجه به شرایط و هدف مسافر می‌تواند از سه نوع یک‌بار ورود، دو بار ورود و سه‌بار ورود استفاده کند.

ویزای اعتباری منطقه محدود، تنها اجازه ورود و اقامت به محدوده مشخصی را می‌دهد که معمولاً برای پناهندگان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

با دریافت ویزا ملی یا همان ویزا استونی، دیگر  نمی‌توان به‌تمامی کشور‌های ناحیه شینگن بدون محدودیت سفر کرد. ویزای استونی مناسب دانشجویان و کسانی که فعالیت علمی دارند مناسب است.

چگونه ویزای توریستی استونی را دریافت نمائیم؟ - استونی

ویزا استونی

با دریافت ویزای توریستی استونی فقط می‌توان به کشور استونی سفر کرد. حداقل زمان برای دریافت این ویزا ۴۵ روز می‌باشد. تور اروپا و تور استونی فرصت مناسبی برای سفر به این کشور و بازدید از آن است.

بیمه مسافرتی برای ویزای استونی

خطرات احتمالی سفر و احتمال وقوع حوادث در محیط ناآشنا و شاید نداشتن آشنایی با زبان محلی آن کشور می‌تواند نگران‌کننده باشد. داشتن بیمه جمعی یا فردی برای گردشگران استونی ضروری است، این بیمه هزینه‌های احتمالی پزشکی را دربردارد و برای تمام کشور‌های عضو شینگن دارای اعتبار است. خدمات رایگان بیمه درمانی و اجتماعی برای افرادی که دارای اقامت استونی هستند، فراهم می‌باشد و در صورت بستری شدن در بیمارستان هزینه‌های آن رایگان است. در صورت داشتن دفترچه درمانی هزینه دارو‌ها با تخفیف زیادی است و برخی از دارو‌ها رایگان می‌باشد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزا توریستی استونی

بعد از تعیین وقت سفارت استونی باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  •  ارائه هدف  و برنامه سفر به کشور استونی
  •   تکمیل فرم درخواست ویزا استونی: که باید به‌طور کامل و باصداقت پر شود. مدت زمان تحویل فرم درخواست ویزا استونی با حداقل 15 روز تا حداکثر 90 روز قبل از شروع سفراست.
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، ترجمه شده به‌صورت رسمی و تائید شده توسط  قوه قضاییه و وزارت امور خارجه
  •   ۲ قطعه عکس ۶ در ۴ : عکس‌ها باید در فرمت عکس پاسپورت باشد و زمینه آن سفید باشد.
  •   اصل و کپی بیمه درمانی مسافرتی که پوشش ۳۰،۰۰۰ یورویی در استونی و کل منطقه شنگن را تائید کند.
  •   رزرو هتل برای مدت‌زمان اقامت خود در استونی به همراه تائیدیه آژانس مسافرتی مبنی بر پرداخت هزینه هتل
  •  اصل پاسپورت به همراه ویزاهای قبلی (تاریخ انقضای پاسپورت باید سه ماه بعد از انقضای ویزای توریستی استونی باشد.) پاسپورت باید دو صفحه خالی برای ویزای استونی داشته باشد.
  •   اصل و کپی بلیط رزرو شده با تاریخ و شماره پرواز مشخص که ورود و خروج آن از استونی باشد.
  • در صورت امکان، دعوت‌نامه با آدرس و شماره تلفن از طرف اعضای خانواده یا حامی مالی
  • گردش مالی ۶ ماه اخیر که تمکن مالی مسافر را نشان دهد.
  • کپی پاسپورت

نکته: سفارت فلاند تهران ویزا شینگن را صادر می‌کند و ویزا استونی از این سفارت صادر نمی‌شود.

آدرس سفارت فلاند در تهران: خیابان شریعتی – خیابان میرزا پور – خیابان حدادیان – پلاک ۲

چگونه ویزای توریستی استونی را دریافت نمائیم؟ - استونی

سوالات متداول ویزای توریستی استونی

نحوه دریافت ویزای توریستی استونی چگونه است؟

برای سفر به کشور توسعه یافته استونی می‌توان دو نوع ویزا شینگن و یا ویزا استونی دریافت نمود، ویزا شینگین مشترک بین 26 کشور اروپایی است در حالی که ویزا استونی تنها مختص کشور استونی می‌باشد.

ویزای توریستی استونی چیست؟

برای سفر به استونی اخذ ویزا شینگن و یا ویزای توریستی استونی ضروری است این ویزا توسط تعدادی از کشورهای اروپایی به‌منظور هماهنگی بهتر در قوانین مرزی و مسافرتی وضع‌شده است.

با دریافت تنها ویزای استونی بازهم میشود به کشور های حوزه شینگن هم سفر کرد؟

با دریافت ویزای توریستی استونی فقط می‌توان به کشور استونی سفر کرد. حداقل زمان برای دریافت این ویزا 45 روز می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!