چگونه ویزای تحصیلی چک را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی چک را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی چک، به این کشور سفر کنید و در یکی از دانشگاه های خوب آن اقدام به تحصیل نمایید. البته برای دریافت ویزای تحصیلی چک نیز شرایط و ضوابط خاصی لازم است.

راهنمای کامل ویزای تحصیلی چک

شما می‌توانید با کمک ویزای تحصیلی چک به این کشور سفر کنید و در یکی از دانشگاه‌های خوب آن اقدام به تحصیل نمایید. البته برای دریافت ویزای تحصیلی چک نیز شرایط و ضوابط خاصی لازم است که ما در این نوشتار به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

چگونه ویزای تحصیلی چک را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

با جمهوری چک آشنا شوید

اگر قصد دارید که برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنید لازم است تا اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای مرکزی می‌باشد. پایتخت این کشور شهر پراگ است و واحد پول آن کرون می‌باشد. برای تحصیل در برخی مقاطع و رشته‌ها در این کشور لازم است تا زبان چکی را به طور نسبی بلد باشید. همچنین این کشور عضو اتحادیه اروپا می‌باشد و از نظر شاخص توسعه انسانی بالاترین نرخ را در بین کشورهای اروپای مرکزی و اروپای شرقی دارد. تور چک و تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر به این کشور است.

تحصیل در چک

این کشور دارای دانشگاه‌ها با رتبه علمی خوبی می‌باشد که می‌تواند مقصد خوبی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع بالاتر باشد. این کشور هر ساله تعداد زیادی دانشجو را از سر تا سر دنیا به خود جذب می‌کند. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید یک دانشگاه خوب را در این کشور انتخاب کنید. بعد از طی مراحل مختلف برای گرفتن پذیرش دانشگاه مورد نظر شما نوبت به اخذ ویزای تحصیلی چک می‌رسد.

ویزای تحصیلی چک

شما برای اخذ ویزای تحصیلی چک راه‌های مختلفی دارید. برای نمونه برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش آزمون‌های ورودی دارند که شما لازم است قبل از پذیرش به جمهوری چک بروید و در این آزمون‌ها شرکت کنید. برای همین منظور می‌توانید از ویزاهای کوتاه مدت استفاده نمایید. مدت این ویزا 90 روز می‌باشد و شما به عنوان دانشجو می‌توانید از آن برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه استفاده کنید. در صورتی که بخواهید به عنوان دانشجو در جمهوری چک تحصیل کنید لازم است تا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی چک از نوع بلند مدت بکنید. این ویزای چک مخصوص دانشجویان می‌باشد که قصد تحصیل و اقامت بلند مدت در جمهوری چک را دارند.

ویزای تحصیلی چک | یوروپ تورز

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی چک

برای صدور ویزای تحصیلی چک باید مدارکی که در ادامه خواهیم گفت را به طور کامل آماده و بعد از تعیین وقت سفارت به سفارت ارائه نمایید. و بعد از اخذ ویزا اقدام به رزرو تور چک و یا تور اروپا و بلیط چک کنید.

اصل دعوت نامه رسمی برای مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های پزشکی و غیره: شما بعد از این که مدارک خود را برای دانشگاه مد نظرتان ارسال کردید، دانشگاه در صورت موافقت برای پذیرش شما دعوت نامه‌ای رسمی ارسال می‌کند.

  • اصل پاسپورت
  • ارائه 6 قطعه عکس 3*4 برای سفارت جمهوری چک
  • کپی بلیط هواپیما که به مقصد شهری است که دانشگاه شما در آن قرار دارد.
  • اگر لازم باشد باید شهریه خود را از قبل به حساب دانشگاه واریز کنید لازم است تا کپی تکست پرداخت شده برای شهریه خود را به سفارت تحویل دهید.
  • ارائه آزمایش‌های پزشکی و گواهی سلامت که حداکثر 2 ماه از آن‌ها گذشته باشد و لازم است تا به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.
  • ترجمه تمام صفحات شناسنامه متقاضی که به تائید دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده باشد.
  • لازم است مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی نیز به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی ارائه شود. این مدارک باید به تائید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز رسیده باشند.
  • ریز نمرات شما نیز در هر مقطعی لازم است تا به صورت ترجمه شده و تایید شده به سفارت جمهوری چک جهت اخذ ویزای تحصیلی چک ارائه شود.
  • مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز باید به صورت ترجمه شده ارائه شود.
  • ارائه پرینت مالی دانشجو و اسنادی که توسط سفارت چک مبنی بر روشن شدن وضع مالی دانشجو می‌باشد
  • حضور در سفارت چک: شما برای این که بتوانید با موفقیت ویزای تحصیلی چک را کسب نمایید لازم است تا از قبل وقت سفارت چک را رزرو کنید و به صورت حضوری برای مصاحبه به این سفارت بروید.
  • پرداخت فیش بانکی: شما برای آن که مدارک‌تان توسط سفارت چک مورد بررسی قرار گیرد لازم است تا مبلغی که توسط سفارت اعلام می‌شود را به حساب آن واریز نمایید تا مدارک شما برای دریافت ویزای تحصیلی چک مورد بررسی قرار گیرد.
  • هزینه اخذ روادید دانشجویی چیزی در حدود 100 دلار می‌شود.

مزایای تحصیل در جمهوری چک

اگر شما بتوانید ویزای چک از نوع تحصیلی را کسب کنید و در یک دانشگاه معتبر در چک پذیرش بگیرید از لحاظ مختلف به نفع شما می‌شود. اول اینکه توانسته‌اید در یک دانشگاه اروپایی و با رتبه علمی بالا تحصیل کنید. دوم اینکه جمهوری چک یک کشور ارزان و کم هزینه برای زندگی محسوب می‌شود. می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌های زندگی خود در این کشور بر بیایید. مراحل اخذ ویزای تحصیلی چک نیز دشوار نیست و با صرف وقت کم می‌توانید ویزای تحصیلی چک را کسب کنید. امیدواریم توانسته باشیم به شما در اخذ ویزای تحصیلی چک کمک کرده باشیم. تا شما نیز بتوانید یک تحصیل ارزان و باکیفیت را در جمهوری چک تجربه کنید.

مزایای تحصیل در جمهوری چک | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تحصیلی چک

کدام نوع ویزا برای فرد دانشجو مناسب میباشد؟

در صورتی که بخواهید به عنوان دانشجو در جمهوری چک تحصیل کنید لازم است تا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی چک از نوع بلند مدت بکنید.

برای تحصیل چرا کشور چک؟

این کشور دارای دانشگاه‌ها با رتبه علمی خوبی می‌باشد که می‌تواند مقصد خوبی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع بالاتر باشد. این کشور هر ساله تعداد زیادی دانشجو را از سر تا سر دنیا به خود جذب می‌کند. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید یک دانشگاه خوب را در این کشور انتخاب کنید.

دو مورد از مزایای تحصیل در کشور چک چیست؟

اول اینکه توانسته‌اید در یک دانشگاه اروپایی و با رتبه علمی بالا تحصیل کنید. دوم اینکه جمهوری چک یک کشور ارزان و کم هزینه برای زندگی محسوب می‌شود. می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌های زندگی خود در این کشور بر بیایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!