چگونه ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی بلژیک، تحصیل در کشور‌های اروپایی برای بسیاری از افراد یک رؤیا است؛ چرا که از این طریق راه خود را برای مهاجرت به اروپا آسان می‌کنند همه ساله …

راهنمای کامل ویزای تحصیلی بلژیک

تحصیل در کشور‌های اروپایی برای بسیاری از افراد یک رؤیا است؛ چرا که از این طریق راه خود را برای مهاجرت به اروپا آسان می‌کنند همه ساله گردشگران زیادی به منظور تفریح و گردش با استفاده از تور بلژیک و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند. بلژیک یکی از این کشور‌ها می‌باشد که شما برای تحصیل در آن باید ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت نمایید. سپس می‌توانید در این کشور به تحصیل مشغول شده و پس از اتمام دوره تحصیلی، برای کار و سپس اخذ اقامت دائم تلاش کنید.

چگونه ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشور‌های غرب اروپا است که مانند بسیاری از کشور‌های اروپایی است که سالانه شاهد حضور گردشگران بسیاری که با استفاده از تور بلژیک و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند همچنین شرایط بسیار عالی برای تحصیل دارد. کیفیت آموزش در این کشور نیز از سطح بالایی برخوردار می‌باشد. البته هزینه ‌های تحصیل در بلژیک نیز متوسط رو به بالا است. همه ی‌این عوامل دست به دست هم دادند تا بلژیک را به کشور مناسبی برای تحصیل تبدیل کنند.

در دانشگاه‌های بلژیک دروس مختلفی ارائه می‌شوند که عموماً عملی هستند و دروس در ابتدا به صورت عملی ارائه شده و سپس شما می‌توانید به صورت تئوری به تحصیل در این کشور مشغول شوید. نوع رشته‌ها نیز کمی متفاوت از رشته‌های دانشگاهی کشور خودمان است. برای مثال رشته‌هایی همچون موسیقی، بهداشت، معماری، پزشکی و رشته‌های علوم انسانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار هستند و معمولاً در تمام دانشگاه‌های بزرگ این کشور، این رشته‌ها تدریس می‌شوند. بر عکس ایران که بیش‌تر به رشته‌های پزشکی و مهندسی بها داده می‌شود. در این کشور هنر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

دوره‌ های تحصیلی در بلژیک

شما پیش از اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بلژیک باید اطلاعاتی درباره ی‌دوره‌های تحصیلی در این کشور به دست بیاورید. در این جا می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم. دوره‌های تحصیلی به صورت کلی در بلژیک به سه روش قابل انجام می‌باشد. 1-تحصیل در دوره آمادگی برای ورود به دانشگاه (معادل پیش دانشگاهی) 2- تحصیل در یک دانشگاه دولتی 3- تحصیل در یک دانشگاه خصوصی و غیر دولتی.

شما در این سه حالت می‌توانید تحصیلات تکمیلیتان را به پایان برسانید. اما دوره‌های دانشگاهی شامل دوره ی‌کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد. شما می‌توانید با شرایط تحصیل در هر یک از این مقاطع آشنا شده و برای ادامه تحصیلتان اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور بلژیک بکنید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک مراحل مختلفی نیز وجود دارد. شما در ابتدا و پیش از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلژیک باید نسبت به اخذ پذیرش و دریافت دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید. پس از این که پذیرش دانشگاه مورد نظرتان را گرفتید، می‌توانید کار اخذ ویزای تحصیلی بلژیک را آغاز کنید.

برای این کار شما باید سه مرحله زیر را انجام دهید.

شما پس از این که پذیرش دانشگاه مورد نظر را گرفتید و کار‌های اولیه را انجام دادید، می‌بایست نسبت به اخذ ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلژیک | یوروپ تورز

نحوه درخواست ویزای تحصیلی بلژیک

برای درخواست ویزای تحصیلی بلژیک شما ابتدا می‌بایست فرم Usage Interne –N5-Intern Gebruik را دریافت کرده و پر نمایید و به همراه درخواستتان و انگیزه سفر به راه ارتباطی که سفارت بلژیک (Embassy of Belgium) قرار داده است، ارسال کنید. اگر با درخواست اولیه شما موافقت صورت گیرد.

وقت سفارت بلژیک در ایران برای شما در نظر گرفته خواهد شد و شما در وقت سفارت با در دست داشتن مدارک مرتبط و مدارک تحصیلیتان باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید. در وقت سفارت پس از تحویل مدارک و انجام مصاحبه، انگشت نگاری نیز انجام می‌شود. بقیه مراحل دریافت ویزای بلژیک از نوع تحصیلی بلژیک توسط سفارت بلژیک انجام می‌شود. البته برای پیکاپ پاسپورت و ویزا می‌توانید از طریق موسسه‌های معتبر مربوطه اقدام کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

همان طور که گفتیم در وقت سفارت بلژیک باید مدارک مختلفی را در اختیار داشته و به سفارت تحویل دهید. لیست این مدارک را در ادامه عنوان خواهیم کرد:

  • پاسپورتی که حداقل 12 ماه اعتبار داشته و دو صفحه ی‌خالی داشته باشد.
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • فرم درخواست ویزا که قبلا پر شده است.
  • فرم پذیرش شما در دانشگاه مربوطه یا به عبارتی دعوت نامه تحصیلی از طرف دانشگاه مورد نظر البته برگه ثبت نام نیز مورد قبول می‌باشد.
  • مدرک زبان معتبر
  • مدرکی که نشان دهد شما وضعیت مالی بسیار خوبی برای ادامه تحصیل در این کشور دارید.
  • مدرکی که نشان دهد شما مشکل محل اقامت در بلژیک را ندارید.
  • بلیط هواپیما
  • دو قطعه عکس 6 در 4
  • 10-بیمه مسافرتی
  • 11-هزینه ی‌درخواست ویزا
  • 12- مدارک پزشکی که سلامتی شما را نشان دهد.

معمولاً اصلی‌ترین مدارکی که شما نیاز دارید همین موارد بالا می‌باشد. البته باید مدارکتان را پیش از وقت سفارت ترجمه کنید.

هزینه ی‌ دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

در قانون جدید افرادی که می‌خواهند برای ویزای تحصیلی بلژیک به صورت بلند مدت بیش‌تر از 90 روز اقدام کنند، باید علاوه بر هزینه‌ی‌ ویزا، هزینه contribution را نیز پرداخت کنند. این قانون از سال 2015 اضافه شده است. شما در روز وقت سفارت باید فیش واریزی این مبلغ را در اختیار داشته باشید.

در صورت عدم پرداخت نیز به شما مهلتی را فرصت می‌دهند تا نسبت به پرداخت آن تلاش کنید. این هزینه بسته به سن افراد متفاوت است و بین 60 تا 215 یورو متغیر می‌باشد. اما هزینه اصلی بررسی ویزای بلژیک از نوع تحصیلی در حدود 180 یورو می‌باشد که از گذشته تا به الآن جزء قانون بوده و تغییری در پرداخت آن به وجود نیامده است.

هزینه ی‌ دریافت ویزای تحصیلی بلژیک | یوروپ تورز

سوالات متداول چگونه ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت نمائیم؟

پیش از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلژیک چه اقدامی باید انجام داد؟

شما در ابتدا و پیش از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلژیک باید نسبت به اخذ پذیرش و دریافت دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید. پس از این که پذیرش دانشگاه مورد نظرتان را گرفتید، می‌توانید کار اخذ ویزای تحصیلی بلژیک را آغاز کنید.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی بلژیک چقدر می‌باشد؟

این هزینه بسته به سن افراد متفاوت است و بین 60 تا 215 یورو متغیر می‌باشد. اما هزینه اصلی بررسی ویزای بلژیک از نوع تحصیلی در حدود 180 یورو می‌باشد که از گذشته تا به الآن جزء قانون بوده و تغییری در پرداخت آن به وجود نیامده است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلژیک به چه صورت است؟

برای این کار شما باید سه مرحله زیر را انجام دهید:

  • درخواست اولیه ویزای تحصیلی بلژیک
  • وقت سفارت بلژیک
  • صدور ویزا و پیکاپ آن

اولین قدم برای درخواست ویزای تحصیلی بلژیک چیست؟

برای درخواست ویزای تحصیلی بلژیک شما ابتدا می بایست فرم Usage Interne –N5-Intern Gebruik را دریافت کرده و پر نمایید و به همراه درخواستتان و انگیزه سفر به راه ارتباطی که سفارت بلژیک قرار داده است، ارسال کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!