فرودگاه ملی میکونوس | تاریخچه – امکانات – تصاویر

فرودگاه ملی میکونوس | تاریخچه – امکانات – تصاویر

فرودگاه ملی میکونوس، میکونوس جزیره‌ای بسیار جذاب با چشم اندازهای دیدنی و سواحل خارق العاده می‌باشد که هر ساله از حدود ۸۰۰ هزار مسافر پذیرایی می‌کند، بنابراین …

فرودگاه ملی میکونوس: همانطور که می‌دانید کشور یونان جزایر متعددی دارد که تعداد آن‌ها به ۲۲۷ جزیره قابل سکونت رسیده است. در این میان یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها، جزیره‌ای در استان اژه جنوبی با عنوان جزیره میکونوس می‌باشد که هر ساله در تابستان پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیاست. این گردشگران خودشان را از از فرودگاه بین‌المللی میکونوس (Mykonos International Airport) به این جزیره رویایی رسانده‌اند تا تعطیلاتی فراموش نشدنی تجربه کنند. در همین زمینه اگر شما هم علاقه دارید که اطلاعات بیشتری درباره فرودگاه ملی میکونوس کسب کنید، در ادامه همراه ما باشید.

فرودگاه ملی میکونوس | تاریخچه - امکانات - تصاویر | یوروپ تورز

فرودگاه ملی میکونوس و تاریخچه آن

همانطور که گفتیم میکونوس جزیره‌ای بسیار جذاب با چشم اندازهای دیدنی و سواحل خارق العاده می‌باشد که هر ساله از حدود ۸۰۰ هزار مسافر پذیرایی می‌کند، بنابراین تعجبی ندارد که فرودگاه میکونوس یکی از پرترددترین و جذاب‌ترین فرودگاه‌های موجود در کشور یونان باشد که در ۴ کیلومتری جنوب شرق جزیره قرار گرفته است. در حقیقت فرودگاه ملی میکونوس یا به لاتین Mykonos Airport، یک فرودگاه همگانی و مجهز می‌باشد که با کد یاتا JMK، اولین پروازش را در سال ۱۹۷۱ تجربه کرد.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۸ این فرودگاه با بیش از ۱ میلیون مسافر رشد عجیبی در تعداد گردشگران تجربه کرد که باعث شد شهرت آن چند برابر شود. در فرودگاه میکونوس مسیرهای پروازی متعددی وجود دارد که بیشتر آن‌ها فصلی‌اند، به عنوان نمونه در فصول سرد سال که مسافر چندانی برای جزیره نیست، فقط پروازهای داخلی در آن انجام می‌شود.

درباره تاریخچه فرودگاه باید بگوییم که افتتاح آن به سال ۱۹۷۱ میلادی باز می‌گردد و معمولا در طول ماه‌هایی که مسافران زیادی به جزیره سفر نمی‌کنند، دارای محدودیت‌های پروازی و ساعات کاری می‌باشد. همچنین بد نیست بدانید که این فرودگاه ملی در دسامبر سال ۲۰۱۵، به همراه ۱۳ فرودگاه منطقه‌ای دیگر تحت خصوصی‌سازی کامل قرار گرفت.

امکانات فرودگاه ملی میکونوس

هرچند که فرودگاه ملی میکونوس در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها وسعت چندانی ندارد، اما امکانات خوب آن باعث شده تا مسافران از تجربه پرواز در این فرودگاه راضی باشند. در همین زمینه از جمله امکانات رایج این فرودگاه می‌توانیم به وجود فروشگاه، رستوران، دستگاه خودپرداز، اطلاعات، دفتر پست، صرافی تبدیل ارز، خدمات کرایه اتومبیل، رزرو هتل، نگهداری از کودکان، کافه و.. اشاره کنیم.

امکانات فرودگاه ملی میکونوس | یوروپ تورز

اطلاعات کلی فرودگاه ملی میکونوس

. نام فرودگاه: فرودگاه ملی میکونوس (Mykonos Airport)
. کد ایکائو: LGMK
. کد یاتا: JMK
. نوع فرودگاه: همگانی
. تعداد ترمینال‌ها: ۱
. آدرس وبسایت رسمی: jmk-airport.gr
. ارتفاع فرودگاه از سطح دریا: ۱۲۳ متر

راه‌ های دسترسی به فرودگاه ملی میکونوس

این فرودگاه مجهز به سیستم حمل و نقل سریع و مناسبی می‌باشد که به کمک آن می‌توانید در عرض ۱۰ دقیقه خودتان را به مرکز شهر برسانید. در صورتی که شما هتل رزرو کرده باشید، شامل ترنسفر رایگان خواهید شد و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که همیشه وضعیت ترنسفر را پیش از انجام سفر چک کنید تا مشکل خاص و وقت‌گیری برای‌تان پیش نیاید. همچنین در صورتی که به ترنسفر دسترسی نداشتید اصلا جای نگرانی نیست، زیرا شما می‌توانید خودتان را به کمک اتوبوس، اتومبیل یا تاکسی به فرودگاه برسانید.

البته توجه داشته باشید اتوبوس‌ها فقط در فصول پرگردشگر یعنی تابستان فعالند و قیمت بلیط‌شان نیز حدود ۲ یورو می‌باشد. تاکسی‌ها نیز انتخاب خوبی هستند اما دقت کنید از آنجایی که تعداد تاکسی‌ها چندان بالا نیست بهتر است از قبل به فکر این موضوع باشید تا پروازتان را از دست ندهید.

راه‌ های دسترسی به فرودگاه ملی میکونوس | یوروپ تورز

سخن پایانی

فرودگاه ملی میکونوس فرودگاهی همگانی و کوچک، اما با امکانات خوب است که تعداد پروازهای بالای آن باعث شده تا بیش از پیش محبوب شود. این فرودگاه که در نزدیکی شهر قرار گرفته بهترین راه ممکن برای سفر به جزیره میکونوس به شمار می‌رود که به راحتی به شهر دسترسی دارد. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده شما را برای آشنایی با فرودگاه ملی میکونوس راهنمایی کرده باشد.


سوالات متداول فرودگاه ملی میکونوس

امکانات فرودگاه ملی میکونوس چیست؟

از جمله امکانات رایج این فرودگاه می‌توانیم به وجود فروشگاه، رستوران، دستگاه خودپرداز، اطلاعات، دفتر پست، صرافی تبدیل ارز، خدمات کرایه اتومبیل، رزرو هتل، نگهداری از کودکان، کافه و.. اشاره کنیم.

علت شهرت فرودگاه ملی میکونوس چیست؟

در سال ۲۰۱۸ این فرودگاه با بیش از ۱ میلیون مسافر رشد عجیبی در تعداد گردشگران تجربه کرد که باعث شد شهرت آن چند برابر شود.

تاریخچه کلی فرودگاه ملی میکونوس چیست؟

درباره تاریخچه فرودگاه باید بگوییم که افتتاح آن به سال ۱۹۷۱ میلادی باز می‌گردد و معمولا در طول ماه‌هایی که مسافران زیادی به جزیره سفر نمی‌کنند، دارای محدودیت‌های پروازی و ساعات کاری می‌باشد. همچنین بد نیست بدانید که این فرودگاه ملی در دسامبر سال ۲۰۱۵، به همراه ۱۳ فرودگاه منطقه‌ای دیگر تحت خصوصی‌سازی کامل قرار گرفت.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!