درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور یونان

درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور یونان

درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا از طریق وی اف اس گلوبال انجام می شود، پس از قبول درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا باید تست منفی کرونا ارائه شود.

درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا  تابع یک سری شرایط و قوانین است، درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا تفاوت زیادی با شرایط پیش از شیوع کرونا ندارد با این وجود برای دریافت ویزا و حضور در این کشور یکسری محدودیت‌ها و شرایطی در نظر گرفته شده است.

به طور کلی در میان کشورهای حوزه شینگن، کشور یونان بیشترین سخت‌گیری را برای دادن ویزا دارد و در میان ویزاهای ایرانی‌ها نیز بیشترین درصد ریجکت مربوط به یونان است. درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا از طریق وی اف اس گلوبال صورت می‌پذیرد و تمامی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کشور یونان را به صورت کامل باید آماده کنید تا در روند دریافت ویزا دچار مشکل نشوید.

درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور یونان | یوروپ تورز

برخی از نکات مهم درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا

تمکن مالی: برای دریافت ویزای کشور یونان، حداقل مبلغی که به عنوان تمکن مالی در نظر گرفته می‌شود هفتاد تا صد میلیون تومان اگر مبلغ تمکن مالی شما کم‌تر از این عدد باشد شانس شما برای دریافت ویزا به حداقل می‌رسد.

گردش سه ماهه اخیر: منظور از گردش سه ماهه در حساب مبالغ وارد شده و خارج شده از حساب بانکی نیست بلکه میزان تراکنش‌هایی است که در سه ماه گذشته صورت پذیرفته است هر چقدر تعداد تراکنش‌ها بیشتر باشد شانس دریافت ویزا بیشتر می‌شود.

تاریخچه سفر: هر شخصی که در پاسپورت خود مهرهای بیشتری برای ورود و خروج داشته باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزای یونان خواهد داشت. ویزای کشورهای حوزه شینگن، انگلیس و آسیا در این مورد تاثیرگذار هستند.

رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل: تجربیات نشان می‌دهند که در صورتی که برای اخذ ویزای یونان رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل را ارائه دهید در این صورت شانس شما برای دریافت ویزا بیشتر خواهد شد.

داشتن دعوتنامه معتبر: به منظور دریافت ویزای کشور یونان، داشتن دعوتنامه شرط لازم نیست اما در صورتی که دعوتنامه معتبر داشته باشید احتمال دریافت ویزای این کشور برای شما بیشتر خواهد شد دعوتنامه می‌تواند از سوی خانواده، دوستان و یا آشنایان باشد.

مدارک درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا

برای درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا و شرایط عادی ارائه یکسری مدارک لازم و ضروری است این مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود و مورد تایید وزارت خارجه و دادگستری قرار بگیرد این مدارک شامل موارد ذیل هستند:

  • فرم درخواست ویزای کشور یونان
  • پاسپورت فعلی شخص متقاضی به همراه تمامی پاسپورت‌های قبلی
  • قبض پرداخت هزینه درخواست ویزا (که با توجه به نوع ویزا متفاوت است )
  • رزرو قطعی بلیط هواپیما
  • رزرو قطعی هتل
  • ارائه دعوتنامه( اگر داشته باشید)
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی ویزا
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار
  • اصل و ترجمه سند ازدواج( فرقی نمی‌کند همسر شما در این سفر همراه شما هست و یا خیر)
  • اصل و ترجمه تمام سندهای ملکی
  • گردش حسابی که مربوط به سه ماه آخر است به همراه تمکن مالی

وقت سفارت یونان و وی اف اس گلوبال

برای درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا باید از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال اقدام کنید و در واقع تعیین وقت سفارت یونان نیز توسط این کار گزاری صورت می‌پذیرد. وقت سفارت این کشور برای اخذ ویزا مصاحبه انجام نمی‌دهد. برای تحویل مدارک ویزا و انگشت نگاری لازم است که به صورت حضوری در دفتر این گارگزاری حاضر شوید. پس از این که درخواست خود را برای وقت سفارت ارسال کردید برای دو هفته کاری زمان مراجعه تعیین می‌شود و در صورتی که دعوتنامه پزشکی داشته باشید حداکثر، وقت سفارت برای دو روز بعد تعیین می‌شود.

آدرس کارگزاری وی اف اس گلوبال در تهران به نشانی میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم می‌باشد.

ریجکت ویزای یونان

درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا و شرایط عادی ممکن است که از سوی سفارت ریجکت شود که در مورد شهروندان ایرانی بسیار زیاد دیده می‌شود از مهم‌ترین دلایلی که برای ریجکت ویزای یونان عنوان شده است می‌توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

ریجکت ویزای یونان | یوروپ تورز
  • عدم اعتماد کافی افسران ویزا مبنی بر بازگشت شخص متقاضی به کشور خود
  • ارائه مدارک نامعتبر و غیر واقعی
  • عدم توانایی لازم در جلب رضایت افسران ویزا برای سفر به یونان به لحاظ هدف
  • عدم تمکن مالی و پرداخت هزینه‌ها در یونان
  • ارائه بیمه مسافرتی غیر معتبر

در صورت ریجکت ویزا چه اقدامی باید کرد؟

در صورتی که درخواست ویزای شما از سوی سفارت یونان ریجکت شد اقدامی برای رفع ریجکت نمی‌توانید انجام دهید. حتی تجربه نیز نشان داده است که افراد ریجکت شده پس از اعتراض به دلایل ریجکت خود جوابی از سفارت یونان دریافت نکرده‌اند. لذا تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که نه ماه صبر کرده و نواقص پرونده خود را برطرف کنید و پس از آن می‌توانید درخواست مجدد را برای دریافت ویزای یونان ارسال کنید.

مدت زمان پاسخ دهی ویزای یونان

پس از بیست و یک روز کاری که در کارگزاری و اف اس گلوبال حضور پیدا کرده و مدارک را تحویل داده و انگشت نگاری شدید نتیجه ویزای برای شما صادر می‌گردد که با در دست داشتن کارت شناسایی و رسید درخواست می‌توانید به آدرس گفته شده مراجعه کرده  و نتیجه را دریافت کنید.

شرایط ورود پس از موافقت با درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا

پس از این که با درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا موافقت شد، شما برای سفر به این کشور ملزم به رعایت یکسری شرایط و ضوابط‌هایی هستید که شامل موارد ذیل است؛ دقت داشته باشید که مدارکی که ارائه می‌شود باید به یکی از زبان‌های انگلیسی، یونانی، فرانسوی، روسی، آلمانی، ایتالیایی و یا اسپانیایی باشد و تمامی مشخصات درج شده باید مطابق با گذرنامه باشند.

  • تست منفی آنتی ژن سریع کرونا که حداکثر 48 ساعت پیش از ورود به یونان داده شده باشد.
  • تست منفی پی سی آر کرونا که حداکثر 72 ساعت پیش از ورود به یونان داده شده باشد.
  • گواهی واکسیناسیون کرونا که بیانگر واکسینه شدن حداقل چهارده روز پیش از ورود به یونان باشد.

گواهی مربوط به بهبود از کرونا که حداقل سی روز بعد از مثبت شدن نتیجه آزمایش صادر شده باشد. حداکثر زمان قابل پذیرش برای گواهی بهبود نیز 180 روز می‌باشد.

شرایط ورود پس از موافقت با درخواست ویزای یونان در شرایط کرونا | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای یونان در شرایط کرونا

چه مواردی برای ویزای یونان در شرایط کرونا مهم است؟

تمکن مالی، تاریخچه سفر، رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل و داشتن دعوتنامه معتبر.

برخی از مدارک مهم درخواس ویزای یونان در شرایط کرونا چیست؟

فرم درخواست ویزای کشور یونان، پاسپورت فعلی شخص متقاضی به همراه تمامی پاسپورت‌های قبلی، رزرو قطعی بلیط هواپیما، رزرو قطعی هتل، گردش حسابی که مربوط به سه ماه آخر است به همراه تمکن مالی و … .

چه دلایلی موجب ریجکت شدن ویزای یونان میشود؟

عدم اعتماد کافی افسران ویزا مبنی بر بازگشت شخص متقاضی به کشور خود، ارائه مدارک نامعتبر و غیر واقعی، عدم تمکن مالی و پرداخت هزینه‌ها در یونان و … .

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!