ساختمان پارلمان رایشتاگ از دیدنی های برلین

ساختمان پارلمان رایشتاگ از دیدنی های برلین

ساختمان پارلمان رایشتاگ، سیاسی‌ترین ساختمان در جهان است! چرا که این ساختمان شاهد سخنرانی‌های هیتلر در جنگ جهانی دوم بوده است! اما سیاسی بودن تنها ویژگی …

ساختمان پارلمان رایشتاگ، سیاسی‌ترین ساختمان در جهان است! چرا که این ساختمان شاهد سخنرانی‌های هیتلر در جنگ جهانی دوم بوده است! اما سیاسی بودن تنها ویژگی منحصر به فرد ساختمان رایشتاگ نیست! بلکه نوع معماری و قدمت تاریخی آن نیز باعث افزایش شهرت این ساختمان شده است.

در حقیقت اگر بخواهیم معروف‌ترین جاذبه گردشگری کشور آلمان و شهر برلین را معرفی کنیم، بدون شک به ساختمان پارلمان رایشتاگ خواهیم رسید! حال اگر می‌خواهید با تاریخ، معماری و قدمت این ساختمان بی‌نظیر به طور کامل آشنا شوید و برای بازدید از آن به برلین سفر کنید، در ادامه مقاله همراه ما باشید!

ساختمان پارلمان رایشتاگ | یوروپ تورز

ساختمان رایشتاگ

نحوه ساخت پارلمان رایشتاگ طوری است که در همان ابتدا چشم‌ها را به خود خیره می‌کند! ساخت گنبد شیشه‌ای و طراحی ستون‌های باشکوه باعث شده است که این ساختمان به یکی از جذاب‌ترین سازه‌های کشور آلمان و شهر برلین تبدیل شود. علاوه بر آن، وقوع حوادث تاریخی بیشمار در برلین، ساختمان رایشتاگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است؛ به طوری که تقریباً در تمامی اتفاقات تاریخی جنگ جهانی دوم و حوادث سیاسی آلمان، ردپای ساختمان پارلمان رایشتاگ دیده می‌شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید به یکی از بهترین کشور‌های توریستی جهان یعنی آلمان سفر کنید و به وقایع تاریخی و فرهنگی نیز علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که گشت و‌گذار در برلین و بازدید از ساختمان بی‌نظیر و چشم نواز رایشتاگ را فراموش نکنید!

ساختمان پارلمان رایشتاگ در کجا قرار دارد؟

برلین یکی از شهر‌های تاریخی در قاره اروپا است که پایتخت کشور آلمان نیز می‌باشد. این شهر از نظر گردشگری، به یکی از قطب‌های اروپا تبدیل شده است؛ چرا که تنوع زیادی در جاذبه‌های توریستی آن وجود دارد. ساختمان پارلمان رایشتاگ نیز یکی از همین جاذبه‌های گردشگری است که سالانه میزبان میلیون‌ها نفر گردشگر از اقصی نقاط جهان می‌باشد.

شهر برلین، علاوه بر نماد‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر، دارای جاذبه‌های طبیعی و مدرن نیز هست. به طوری که می‌توان نشانه‌های زندگی مدرن و امروزی را در کنار فرهنگ چند صد ساله در شهر برلین مشاهده نمود.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به دروازه براندنبورگ، دیوار برلین، کاخ شارلوتنبورگ و بسیاری دیگر از اماکن تاریخی اشاره نمود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. علاوه بر آن، وجود کلیسا‌های تاریخی و معماری عجیب و غریب آن‌ها باعث شده است که این شهر مکان مناسبی برای اهالی معماری نیز باشد. به همین دلیل، شما با سفر به برلین می‌توانید علاوه بر بازدید از ساختمان پارلمان رایشتاگ از سایر جاذبه‌های توریستی و فرهنگی این شهر نیز استفاده کنید.

آشنایی با تاریخ پارلمان رایشتاگ برلین

همانطور که گفتیم، سازه پارلمان رایشتاگ یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آلمان است که وقایع تاریخی مهمی در آن رخ داده است. سازنده این ساختمان شخصی است به نام پاول والوت که در سال ۱۸۹۴ توانست آن را افتتاح کند. والوت از جمله معماران معروف آلمانی است که آثار بی‌نظیری را در معماری جهان خلق کرده است. معماری پارلمان رایشتاگ در همان ابتدا مورد توجه مردم آلمان قرار گرفت؛ به طوری که به عنوان نمادی از مردم آلمان شناخته شد.

در اوایل و تا سال ۱۹۳۳ از ساختمان رایشتاگ برای اداره دولت آلمان استفاده می‌شد اما پس از آن و با شروع جنگ جهانی دوم، آسیب‌های بسیار زیادی به نمای خارجی ساختمان و بخش‌های مختلف آن وارد شد. در این شرایط، دولت آلمان نیز پارلمان را به شهر بن انتقال داد و ساختمان رایشتاگ به حال خود ر‌ها شد. اما پس از چند سال که از این ساختمان هیچ استفاده‌ای نمی‌شد، دولت آلمان به فکر بازسازی ساختمان رایشتاگ افتاد.  

نحوه بازسازی ساختمان پارلمان رایشتاگ

پس از اینکه ساختمان پارلمان رایشتاگ در جنگ جهانی دوم آسیب دید، حکومت و مردم آلمان نمی‌خواستند این اثر تاریخی و ارزشمند را به همین راحتی از دست بدهند! به همین دلیل، بازسازی و مرمت بخش‌های آسیب دیده این ساختمان در حوالی دهه ۷۰ میلادی آغاز شد. البته این بازسازی‌ها خیلی گسترده نبود و فقط باعث شد که بتوان از ساختمان استفاده کرد.

در این سال‌ها، موزه تاریخی آلمان به محل پارلمان بازسازی شده رایشتاگ انتقال پیدا کرد و تا سال ۱۹۹۵ نیز ساختمان رایشتاگ به یک موزه تاریخی تبدیل شده بود. اما بازسازی اصلی ساختمان در ۱۹۹۵ انجام شد. در این سال، معمار مشهور انگلیسی به نام فاستر کار مرمت مجدد این ساختمان تاریخی و زیبا را آغاز نمود. او با استفاده از هوش و خلاقیت مثال زدنی توانست جذابیت‌های ساختمان پارلمان رایشتاگ را دو چندان کند.

در واقع، طراحی یک گنبد شیشه‌ای و قرار دادن آن روی سقف پارلمان رایشتاگ باعث شد تا گردشگران بتوانند یکی از زیباترین مناظر شهری را بر بالای آن مشاهده کنند. جالب است بدانید که از آن سال به بعد، ساختمان پارلمان رایشتاگ را با نام گنبد شیشه‌ای رایشتاگ نیز می‌شناسند!

معماری ساختمان پارلمان رایشتاگ برلین

یکی از ویژگی‌های اصلی ساختمان پارلمان رایشتاگ معماری چشم نواز و منحصر به فرد آن است. مهندسان طراحی در این اثر نهایت ذوق و هوش خود را نشان داده‌اند. به طوری که می‌توان گفت ساختمان رایشتاگ از نظر معماری یکی از مهمترین ساختمان‌های اروپا و حتی جهان است.

ساخت گنبد شیشه‌ای بر فراز این اثر نیز بر جذابیت‌های آن افزوده است. نحوه طراحی داخلی ساختمان پارلمان رایشتاگ به گونه‌ای است که در داخل پارلمان یک تراس بزرگ وجود دارد. جالب است بدانید، گنبد شیشه‌ای دقیقاً در وسط همین تراس قرار گرفته است. علاوه بر آن، امکان رفت و آمد در این گنبد و دیدن مناظر برلین از بالای آن نیز به خوبی فراهم شده است. به همین منظور، دو رمپ در دو جهت مخالف طراحی شده است که به وسیله آن‌ها می‌توان زوایای مختلف گنبد را مشاهده نمود.

قرار دادن آینه‌های باشکوه و شیشه‌های سراسری باعث شده است که هنگام ورود به ساختمان با یک طراحی مدرن و لوکس نیز مواجه باشیم. همچنین، هنگام استفاده از آسانسور و بالا رفتن از ساختمان می‌توان فضای داخلی پارلمان را به طور کامل مشاهده نمود. این نوع از معماری موجب تبدیل شدن فضای پارلمان به یک اتاق شیشه‌ای فوق‌العاده و زیبا شده است که جذابیت‌های خاص خود را نیز دارا می‌باشد.

معماری ساختمان پارلمان رایشتاگ برلین | یوروپ تورز

راهنمای بازدید از ساختمان پارلمان رایشتاگ

از آنجا که ساختمان رایشتاگ از جمله اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در برلین است، روش‌های دسترسی به آن نیز بسیار راحت است. شما در هر کجای برلین که باشید می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خود را به این ساختمان زیبا برسانید. ساختمان پارلمان رایشتاگ برلین در بخش شمالی خیابان ابرتسترا قرار دارد که از طرف جنوب نیز به رودخانه اسپریی منتهی می‌شود. وجود پارک تیرگارتن در بخش غربی رایشتاگ نیز فضای سبز آنجا را متحول کرده است. همچنین در بخش جنوبی نیز یکی از معروف‌ترین دروازه‌های برلین به نام دروازه براندونبروگ وجود دارد.

بنابراین، شما می‌توانید در تور برلین آلمان علاوه بر بازدید از ساختمان رایشتاگ از دیگر جاذبه‌های اطراف آن نیز استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که ساعت بازدید از این ساختمان باشکوه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب می‌باشد. همچنین، اگر می‌خواهید از مترو استفاده کنید، بهتر است در‌ایستگاه بوندستاگ پیاده شده و با کمی پیاده روی به ساختمان رایشتاگ برسید.

سفر به برلین برای بازدید از گنبد پارلمان رایشتاگ

برای دیدن ساختمان پارلمان رایشتاگ باید به کشور آلمان و شهر برلین سفر کنید. این کار را می‌توانید یا به صورت انفرادی و یا از طریق تور‌های گردشگری معتبر انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به کشور زیبای آلمان سفر کنید، پیشنهاد ما این است که تور‌های سفر به آلمان را انتخاب کنید. چرا که آژانس‌های گردشگری معتبر همه ساله تور‌های مختلفی برای سفر به برلین برنامه‌ریزی می‌کنند.

در این تور‌ها معمولاً خدماتی مانند بلیط رفت و برگشت هواپیما، بلیط هتل، ترانسفر‌های شهری، بیمه مسافرتی و دریافت ویزا با کمترین هزینه ممکن انجام می‌شود. بنابراین، برای بازدید از ساختمان پارلمان رایشتاگ می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. همچنین، برای دریافت ویزای شینگن آلمان نیز آژانس‌های گردشگری معتبر می‌توانند راهنمای مورد اعتمادی برای شما باشند تا روند کار‌های اداری شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

ویژگی های جالب ساختمان پارلمان رایشتاگ

ساختمان رایشتاگ علی رغم ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی ارزشمند، دارای امکانات جالبی است. به عنوان مثال، پنجره‌های ساخته شده در اطراف گنبد شیشه‌ای از نوع پنجره‌های هوشمند هستند که به منظور تهویه استاندارد هوای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، تولید برق در رایشتاگ توسط سوخت‌های تجدید شونده انجام می‌شود.

این سوخت‌ها به عنوان سوخت پاک شناخته شده و میزان دی اکسید کربن هوا را تا ۹۴ درصد کاهش می‌دهند. جالب اینجاست که شیشه‌های استفاده شده در گنبد نیز طوری طراحی و ساخته شده‌اند که قابلیت تنظیم نور را به خوبی دارند. به این ترتیب، نور خورشید هیچگاه به صورت مستقیم وارد گنبد و فضای پارلمان نخواهد شد.

ساختمان رایشتاگ: آیینه ی تاریخ!

جنگ جهانی دوم، سخنرانی‌های هیتلر، اتفاقات سیاسی برلین و ده‌ها مناسبت و اتفاق تاریخی دیگر تنها بخشی از تاریخ ساختمان پارلمان رایشتاگ است! این ساختمان که در اوایل برای مجلس ساخته شده بود، بعد‌ها به موزه‌ای زیبا تبدیل شد. به طوری که امروزه گردشگران بسیار زیادی از کشور‌های مختلف برای بازدید از گنبد شیشه‌ای و منحصر به فرد رایشتاگ به برلین سفر می‌کنند. شما هم اگر به تاریخ اروپا علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در کنار یک سفر تفریحی، از اماکن تاریخی و فرهنگی هم بازدید کنید، بهتر است به دنبال رزرو تور‌های برلین و دیدن ساختمان باشکوه رایشتاگ باشید که آینه تاریخ است!

بهترین زمان برای بازدید از پارلمان رایشتاگ

اگر می‌خواهید ساختمان پارلمان رایشتاگ را از نزدیک مشاهده کنید، باید بدانید که آب و هوای برلین در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد است. بنابراین از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای برنامه‌ریزی سفر به شهر برلین در فصول بهار و پاییز است.

تور‌های گردشگری این شهر نیز معمولاً در ماه‌های مه تا سپتامبر تور‌های خود را برگزار می‌کنند. در این ماه‌ها آب و هوای برلین برای گشت و‌گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری مانند ساختمان رایشتاگ بسیار مطبوع است. البته اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، می‌توانید فصل زمستان را انتخاب کنید. چرا که هزینه هتل‌ها و هاستل‌ها در این فصل کمتر بوده و شما مدت زمان بیشتری می‌توانید در برلین بمانید.

جمع بندی و نتیجه گیری

ساختمان پارلمان رایشتاگ یکی از شاهکار‌های معماری در اروپا است! این اثر تاریخی با معماری منحصر به فرد و جذاب خود توانسته است نظر بسیاری از افراد را به خوبی به خود جلب کند. طراحی گنبد شیشه‌ای و امکانات مدرن در بخش‌های داخلی ساختمان باعث شده است که بتوان این ساختمان را جزء ۱۰ ساختمان برتر جهان قرار داد.

این ساختمان پس از جنگ جهانی مجدداً مرمت و بازسازی شده است و گنبد شیشه‌ای نیز در زمان بازسازی به آن اضافه شده است. نمای خارجی ساختمان رایشتاگ نیز بسیار جذاب است؛ چرا که از متریال نقره‌ای برای پوشاندن بخش‌های مختلف آن استفاده شده است! بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با دریافت ویزای آلمان و سفر به برلین، از ساختمان رویایی و خاص رایشتاگ دیدن کرده و لحظاتی لذت بخشی را در این سفر تجربه کنید!

بهترین زمان برای بازدید از پارلمان رایشتاگ | یوروپ تورز

سوالات متداول ساختمان پارلمان رایشتاگ

ویژگی ساختمان پارلمان رایشتاگ چیست؟

نحوه ساخت پارلمان رایشتاگ طوری است که در همان ابتدا چشم‌ها را به خود خیره می‌کند! ساخت گنبد شیشه‌ای و طراحی ستون‌های باشکوه باعث شده است که این ساختمان به یکی از جذاب‌ترین سازه‌های کشور آلمان و شهر برلین تبدیل شود.

ساختمان پارلمان رایشتاگ در کجا قرار دارد؟

ساختمان پارلمان رایشتاگ برلین در بخش شمالی خیابان ابرتسترا قرار دارد که از طرف جنوب نیز به رودخانه اسپریی منتهی می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از این ساختمان، چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از ساختمان پارلمان رایشتاگ فصل بهار و پاییز میباشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!