موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت  یکی از جاذبه این شهر در دل آلمان است که بدون شک توجه علاقمندان به تاریخ را حسابی به خودش جلب خواهد کرد. در عین حال زیبایی و گنجینه غنی این موزه می‌تواند برای دیگر گردشگران هم جالب باشد.

اگر می‌خواهید با این موزه آشنا شوید، با ما در این نوشته همراه باشید تا بیشتر با موزه آشنا شده و بتوانیم گردشی مجازی در آن داشته باشیم.     

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

نگاهی به موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

موزه باستانی شناسی یکی از دیدنی‌های فرانکفورت است که به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تاریخی آلمان شناخته می‌شود. این موزه که در کلیسای کارملیتا شهر بنا شده، شما را به گذشته و تاریخ کهن جهان می‌برد و یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های اروپا را دارد. بیش از هزاران شی تاریخی و ادوات نظامی گذشتگان در موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت نگه داری می‌شود، از سوی دیگر قسمت‌های ویژه‌ای از موزه نیز با شبیه‌سازی شهرهای قدیمی و نحوه زندگی مردمان سده‌های پیشین می‌تواند بهترین جاذبه شهر برای شیفتگان تاریخ و تمدن باشد.

این موزه را در مقایسه با دیگر سایت‌های تاریخی به عنوان یکی از بهترین موزه‌های آلمان شناخته می‌شود. سالانه تعداد زیادی از گردشگران کشورهای مختلف نیز برای بازدید گنجینه موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت به این شهر سفر می‌کنند.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

پیشینه تاریخی موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

موزه فرانکفورت توسط معمار مشهور و برجسته جوزف پاول کلی هاوس بنا شده و یکی از معدود موزه‌های آلمان است که به باستان‌شناسی اختصاص دارد.

این موزه در گذشته با نام موزه تاریخ و تمدن اولیه شناخته می‌شد و در حال حاضر گنجینه‌اش دارای آثاری از دوره‌های کشاورزی و دامداری کهن اروپا، سلت‌ها، رومَن‌ها و گوت‌ها است. این گنجینه غنی، بی‌نظیر و ارزشمند همراه با دیگر عتیقه‌هایی از دوران باستان یکی از بهترین کالکشن‌های کل اروپا است. همچنین آثاری از دوران پیش از تاریخ در موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت نگه داری می‌شود.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

مرکز تحقیقات موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

در میان موزه‌های فرانکفورت، تنها موزه باستان‌شناسی است که علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز می‌توانند از آن لذت ببرند. خوب است بدانید که موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت مرکز تحقیقات بزرگ و معتبری هم دارد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و در رنک 1 مرکز تحقیقات باستان‌شناسی آلمان قرار دارد.

این مرکز بزرگ تحقیقاتی علاوه بر ارتباط با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تاریخی، فرصت‌هایی را هم برای بچه‌ها و علاقمندی آن‌ها به تاریخ فراهم کرده تا بتوانند بیشتر از موزه لذت ببرند. بر همین اساس مرکز دانش‌آموزان مستقیم با مدارس کشور در ارتباط است.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

شبیه سازی زندگی گذشتگان در موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

یکی دیگر از جالب‌ترین قسمت‌های موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت، پارت شبیه‌سازی زندگی سده‌های گذشته است. از معروف‌ترین این شبیه سازی‌ها باید به قسمت  /Judengasseجادِنگاس اشاره کرده که زندگی روزمره یهودیان مزرعه‌دار را به تصویر کشیده است. شبیه سازی‌های موزه در قسمت میراث فرهنگی واقع شده و بیشتر به شبیه‌سازی روزهای قرون وسطی پرداخته است.

شبیه سازی‌ها از قسمت‌های مورد علاقه دانش‌آموزان و البته گردشگران خارجی است و توسعه بیشتر آن برای شبیه‌سازی زندگی دیگر ملت‌ها نیز در برنامه توسعه موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت قرار دارد.

باغ موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

باغ باستان‌شناسی موزه، یکی از قسمت‌های دیگر موزه است که در کنار کلیسا واقع شده و نمایانگر سه پارت تاریخی- فرهنگی است.

این سه قسمت مهم فرهنگی شامل دیوار نظامی و کمپ‌های جنگی رومی‌ها، قسمت مرتبط با امپراتوری عثمانی مابین قرن 9 و 10 میلادی و نشان زندگی مردم متوسط جامعه در قرون وسطی می‌شود.

نکته جالب توجه این است که در قسمت فرهنگی دوران عثمانی شما می‌توانید نمادهای این دوران را ببینید که در موزه نگهداری می‌شود. همچنین در نمادهای فرهنگی دوران قرون وسطی نیز، زندگی روزمره مردم، محل زندگی و کار آنها شبیه‌سازی شده است. این قسمت به خوبی نمایانگر زندگی شهری قرون وسطا در آلمان است و برای بسیاری از گردشگران و علاقمندان تاریخ جالب توجه است.

باغ موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت با هزینه بالایی طراحی و ساخته شده و در کنار کلیسای کارملیتا

به زیبایی گل آرایی شده و فضای سبز چشم نوازی دارد.  می‌توان باغ موزه باستان‌شناسی را یکی از زیباترین قسمت‌های موزه دانست که برای عکاسی بسیار مناسب است.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

مدت زمان پیشنهادی جهت بازدید موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

مدت زمان پیشنهادی ما برای گردش در موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت به خود گردشگران بستگی دارد. میانگین این گردش به صورت معمولی بین 2 تا 3 ساعت است. ولی این زمان می‌تواند بیشتر هم باشد.

بسیاری از گردشگران می‌خواهند از فضای سرسبز مجموعه استفاده کرده و آنجا استراحت کنند، از چشم‌انداز موزه و کلیسا عکس بگیرند. بسیاری نیز از علاقمندان تاریخ و باستان‌شناسی بوده و یا حتی فارغ التحصیلان همین رشته‌ها هستند که شاید ساعت‌ها برای هر قسمت موزه وقت بگذارند. کودکان و دانش‌آموزان هم شیفته قسمت‌های طراحی شده خودشان خواهند شد و شاید بخواهند در ورک شاپ مرکز تحقیقاتی ساعتی را بگذرانند. در قسمت آخر هم نوبت به کلیسای زیبای کارملیتا می‌رسد.

این کلیسا با ناقوسی بلند و زیبا، پنجره‌های رنگی، نقاشی‌های فوق العاده جذاب و قدمتی کهن یکی از بناهای کهن مذهبی فرانکفورت است، که دیدن آن خالی از لطف نیست. به همین ترتیب زمان شما برای بازدید مجموعه می‌تواند حتی یک نصف روز را به خودش اختصاص دهد.

در صورتی که همراه تور به مجموعه مراجعه کردید، می‌توانید در موزه همراه لیدرها باشید تا قسمت‌های مختلف را برای شما توضیح دهند. در غیر این صورت می‌توانید از راهنماهای مستقر در موزه کمک بگیرید و یا برای گردش بیشتر، استراحت در باغ و دیگر موارد از تور جدا شوید.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

آدرس موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

اگر موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت توجه شما را به خود جلب کرده و می‌خواهید از این موزه با چشم‌انداز کلیسا بازدید کنید، باید به خیابان 60311 فرانکفورت و ماین رفته و موزه را در باغی همنام کلیسا یعنی کارملیته پیدا کنید.

 اگر در این سفر همراه تورهای گردشگری نیستید، برای بهترین مسیر رسیدن به موزه می‌توانید از تورهای شهری و گاید‌های محلی هم استفاده کنید.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

دسترسی ها و امکانات موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

در صورتی که به تنهایی به فرانکفورت سفر کرده و مشتاق گردش در این موزه خارق العاده هستید، می‌توانید از طریق تراموای شهری، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خودتان را به خیابان 60311 فرانکفورت و ماین برسانید.

خوب است بدانید که موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت تمامی تمهیدات لازم را برای کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، در نظر گرفته است. به این ترتیب به راحتی می‌توان از پله ها و طبقات مختلف استفاده کرد.

یکی از بهترین تمهیدات موزه امکان کمک گرفتن از تورگاید‌های مخصوص افراد نابینا است. به این ترتیب می‌توانید درخواست خود را مطرح کنید تا برای افراد نابینا و کم بینا وسیله مخصوص گردش در موزه و تورگاید در نظر گرفته شود. بر مبنای همین موارد می‌توان موزه فرانکفورت را یکی از استانداردترین موزه‌های دنیا برای استفاده تمام اقشار جامعه دانست که برای نابینایان و یا کسانی که دچار مشکلات حرکتی هستند، تمامی موارد را در نظر گرفته است تا کسی گردش در این سایت تاریخی و باغ سر سبزش را از دست ندهد.

در فضای باغ موزه باستان‌شناسی نیز کافه و رستورانی دنج در محیطی آرام از گردشگران و محققان پذیرایی می‌کند. البته در صورتی که استراحت در باغ و مجاورت کلیسا را ترجیح دادید، لطفا سکوت را نیز رعایت کنید. بخش مهمی از موزه مرکز تحقیقات است که باید سکوت در محیط آن برقرار باشد.

از سوی دیگر باغ در مجاورت کلیسا قرار گرفته و‌شان مذهبی این محیط اجازه هر رفتاری را نمی دهد. در نتیجه بهتر است حتما برخی موارد را با توجه به تفاوت مذهبی دو کشور رعایت کرد تا از این موزه زیبا تا جایی که می‌توان لذت برد.

به عنوان نکته آخر هم در نظر داشته باشید، که می‌توانید وبسایت رسمی موزه را چک کرده تا هم به صورت آنلاین بلیط را بخرید و هم در جریان آخر اخبار باشید.

به این ترتیب، شما می‌توانید اخبار مربوط به مرکز تحقیقات و ورک شاپ‌های مخصوص کودکان، ساعات کار مجموعه، برگزاری مراسم خاص و موارد مشابه را تنها از طریق وبسایت رسمی پیگیری کنید.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

پایان سفر موزه گردی فرانکفورت

حالا که به پایان سفر موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت رسیدیم بهتر است که به شما پیشنهاد کنیم، اگر سفری به فرانکفورت داشتید این موزه زیبا را از دست ندهید. فضای این مجموعه به نحوی طراحی شده که می‌تواند نه تنها کودکان بلکه سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد، به همین دلیل است که موزه باستان‌شناسی شهر همیشه پای ثابت برنامه‌های تورهای مختلف است.

اگر هم تنها به این سفر رفتید، وبسایت مجموعه تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار داده و فرصت خرید بلیط آنلاین را هم به شما می‌دهد. در عین حال اگر محصل هستید، می توانید با مطالعه قوانین مرکز تحقیقات از آنجا هم استفاده کنید.

تمامی برنامه‌ها و ورکشاپ‌های موزه از چند روز قبل بر روی سایت اطلاع رسانی می‌شود. پس اگر سفر شما با هرکدام از این ایونت‌ها همزمان بود، بهتر است با یک تیر دو نشان بزنید.

به عنوان نکته آخر هم در نظر داشته باشید که موزه فرانکفورت، در فواصل مختلف نمایشگاه‌های تخصصی هم برگزار می‌کند. شما در صورت مرتبط بودن تحصیل و یا حیطه کاری‌تان می‌توانید بلیط نمایشگاه را تهیه کرده و یا از آن‌ها درخواست دعوتنامه کنید. به این ترتیب شانس شما برای پروسه ویزا هم بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات مربوط به ایونت‌های فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها در قسمت اگزبیشن سایت موزه قابل دسترسی است.

گردش موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت را از دست ندهید

فرانکفورت یکی از شهرهای مشهور و البته دیدنی آلمان است و این موزه تنها بخش کوچکی از دیدنی‌های فرانکفورت را به خود اختصاص داده است. گنجینه موزه باستان‌شناسی فرانکفورت شامل کتیبه‌ها، مجسمه‌ها، ادوات نظامی، انواع وسایل شکار دوران پیش از تاریخ، وسایل زندگی روزمره و موارد مشابه است که می‌تواند حسابی حس کنجکاوی شما را تحریک کند. اگر برای این سفر هیجان انگیز آماده هستید، حتما سری به این موزه خارق العاده زده و از آن لذت ببرید.

کلیسای کارملیتا هم به عنوان یکی از جاذبه‌های فرانکفورت در همجواری موزه می‌تواند یک روز کامل را در این سفر به خودش اختصاص دهد و بدون شک شما را راضی نگه خواهد داشت.

موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

سوالات متداول موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت

موزه باستان شناسی فرانکفورت در کجا بنا شده است؟

این موزه که در کلیسای کارملیتا شهر بنا شده، شما را به گذشته و تاریخ کهن جهان می‌برد و یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های اروپا را دارد.

در این موزه چه چیزهایی به نمایش گذاشته میشوند؟

بیش از هزاران شی تاریخی و ادوات نظامی گذشتگان در موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت نگه داری می‌شود، از سوی دیگر قسمت‌های ویژه‌ای از موزه نیز با شبیه‌سازی شهرهای قدیمی و نحوه زندگی مردمان سده‌های پیشین می‌تواند بهترین جاذبه شهر برای شیفتگان تاریخ و تمدن باشد.

آدرس موزه باستان شناسی فرانکفورت در کجاست؟

اگر موزه باستان‌ شناسی فرانکفورت توجه شما را به خود جلب کرده و می‌خواهید از این موزه با چشم‌انداز کلیسا بازدید کنید، باید به خیابان 60311 فرانکفورت و ماین رفته و موزه را در باغی همنام کلیسا یعنی کارملیته پیدا کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!