خانه رمبرندت آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

خانه رمبرندت آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

خانه رمبرندت آمستردام یکی از نقاط توریستی این شهر در کشور هلند می باشد که گردشگران بسیاری برای بازدید از خانه رمبرندت آمستردام به این مکان می روند.

خانه رمبرندت آمستردام، منزل مسکونی هنرمندی نابغه و فرهیخته به نام رمبرندت هارمنزون وان راین می باشد که امروزه سرگذشت زندگی شخصی و کاری این چهره را به بازدید کنندگان معرفی می کند. این موزه در حال حاضر محلی برای نگهداری آثار بزرگ نقاشی این چهره، دانش آموختگانش و همچنین دیگر هنرمندان عصر او می باشد.

خانه رمبرندت آمستردام

جاذبه های گردشگری منحصر به فردی که در آمستردام هلند به چشم می خورند، این شهر را به یک قطب گردشگری جذاب تبدیل کرده است. خانه رمبرندت آمستردام یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در این شهر می باشد که سرگذشت و زندگی هنرمند هلندی به نام رمبرندت را به شکلی متفاوت و بصری شرح می دهد و می توان گفت که بازدید از این موزه برای علاقه مندان به تاریخ و تمدن کشور های مختلف و همچنین علاقه مندان به هنر های نقاشی و تصویرسازی هیجان انگیز خواهد بود. معماری داخلی این موزه دقیقا مشابه با قرن هفدهم که رمبرندت به همراه خانواده اش در آن می زیسته اند، بازسازی شده و برخی از آثار هنری شناخته شده این نقاش هلندی نیز بر دیوار های بلند این موزه به چشم می خورد.

خانه رمبرندت آمستردام

سرگذشت و تاریخ خانه رمبرندت آمستردام

خانه رمبرندت آمستردام در سال ۱۶۰۷ میلادی در یکی از مناطق لوکس و اشرافی نشین این شهر ساخته شد. این خانه در سال ۱۶۳۹ توسط این نقاش هلندی به صورت اقساطی خریداری گردید و او به همراه خانواده اش تا سال ۱۶۵۶ در این خانه زندگی می کردند. البته زندگی رمبرندت در این منزل تاریخی چندان خوشایند نبود. زیرا که سه تن از فرزندان او به همراه همسرش در این خانه از دنیا رفتند. سرانجام رمبرندت به دلیل عدم پرداخت اقساط خریداری این منزل مجبور به ترک آن شد و در منزلی کوچکتر در منطقه ای ناشناخته به دلیل ابتلا به بیماری طاعون، در فقر و تنهایی از دنیا رفت. البته این نقاش هلندی از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار بود اما آن را برای خریداری وسایل عتیقه صرف می کرد.

خانه رمبرندت آمستردام

بازسازی و سبک خانه رمبرندت

سرگذشت تلخ این هنرمند فرهیخته موجب شد تا در سال ۱۹۰۶ خانه رمبرندت آمستردام توسط یکی از بنیاد های ملی هلند خریداری گردد. این خانه پس از خریداری توسط بنیاد نام برده شده، به صورت کامل بازسازی گردید و یک طبقه به آن اضافه شد. معماری بیرون آن کاملا تغییر پیدا کرد، اما دکوراسیون داخلی این موزه روایتگر سبک زندگی در قرن هفدهم میلادی می باشد. در قسمتی از این موزه تاریخی مجسمه نمادین رمبرندت قرار گرفته و همچنین کارگاه نقاشی او به طور کامل حفظ گردیده است.

در سال ۱۹۱۱ این موزه خانه به صورت رسمی برای بازدید عموم افتتاح شد و امروزه به عنوان یکی از برترین موزه های آمستردام شناخته می شود. زیرا که علاوه بر معرفی سبک خاصی از معماری هلندی، سرگذشت این نقاش و معلم سخت گیر را به شکلی جامع و متفاوت روایت می کند. لازم به ذکر است که رمبرندت یکی از سخت گیر ترین و همچنین بداخلاق ترین هنرمندان قرن هفدهم می باشد که هیچگاه نتوانست به جوامع بالاتر هنری به دلیل انزوا و پرخاشگری، صعود کند.

بازسازی و سبک خانه رمبرندت

آثار هنری نگهداری شده در خانه رمبرندت در آمستردام

خانه رمبرندت آمستردام علاوه بر این که محل کار این نقاش مشهور بود، محل زندگی این چهره نیز به حساب می آمد. در این خانه شاهد اتاق های مختلفی خواهید بود که در زمانی به عنوان اتاق پیشخدمت ها،اتاق پذیرش، کارگاه و … از آن استفاده می شد. در آشپزخانه این موزه، ظروف مسی و سایر وسایل آشپزی مربوط به قرن ۱۷ به نمایش گذاشته شده است. اشیاء هنری گرانبهایی که توسط این نقاش خریداری شده بود نیز همچنان در این موزه به چشم می خورد. علاوه بر اینکه قسمتی از این موزه مربوط به آثار هنری و شخصی رمبرندت می باشد، قسمت دیگری از آن نیز به نمایش آثار هنری پیتر لستمن اختصاص یافته است.

البته مشهور ترین اثر رمبرندت که با نام “نگهبان شب” شناخته می شود در موزه ملی آمستردام قرار دارد و در این خانه موزه شاهد نقاشی های دیگر این هنرمند خواهید بود. در سال های اخیر نقاشی های ناشناخته ای نیز در این موزه یافت شد که بسیاری از متخصصان، این نقاشی ها را از آثار هنری دانش آموختگان رمبرندت می دانند.

آثار هنری نگهداری شده در خانه رمبرندت در آمستردام

چه فعالیت هایی در خانه رمبرندت آمستردام انجام می گیرد؟

خانه رمبرندت آمستردام علاوه بر این که امروزه یک موزه تاریخی برای عموم و گردشگران می باشد، می توان برخی از فعالیت های هنری را نیز در آن به سرانجام رساند. بازدید کنندگان در این موزه تاریخی با شیوه چاپ عکس در قرن هفدهم که رمبرندت از آن استفاده می کرده، آشنا خواهند شد و حتی می توانند تصاویری را در کارگاه آموزشی این خانه موزه به چاپ برسانند.

این موزه خانه همچنین محلی برای یادگیری نقاشی های روغنی به سبک رمبرندت می باشد. نکته قابل توجه برای انجام فعالیت های هنری در این موزه، این است که تمام آموزش های نام برده شده برای بومیان آمستردام و همچنین سایر توریست ها رایگان می باشد و هیچ هزینه ای در قبال آن ها دریافت نخواهد شد. علاوه بر این، موزه خانه رمبرندت از سال ۲۰۱۹ به عنوان محلی برای برگزاری فستیوال های نقاشی خیابانی شناخته شد.

چه فعالیت هایی در خانه رمبرندت آمستردام انجام می گیرد؟

موقعیت مکانی خانه رمبرندت در شهر آمستردام هلند

خانه رمبرندت آمستردام در مجاورت میدانی به نام این هنرمند و در خیابانی به نام براد سن آنتونی قرار گرفته است. موقعیت مکانی این موزه به گونه ای است که بازدید کنندگان از هر کجای آمستردام می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، در اطراف این موزه تاریخی هتل های مدرن با امکانات و قابلیت های چشمگیر راه اندازی شده اند که شرایط رفاهی را برای بازدید کنندگان این موزه فراهم کنند. کافی شاپ ها و رستوران های احداث شده در این منطقه نیز موجب افزایش سالانه بازدید کنندگان این موزه شده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!