تحصیل در اروپا | شرایط – مدارک موردنیاز – هزینه ها

تحصیل در اروپا | شرایط – مدارک موردنیاز – هزینه ها

تحصیل در اروپا، تا به حال چقدر به تحصیل در اروپا فکر کرده اید؟ به نظر می‌رسد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی برای بسیاری از شما رویای شیرینی باشد!

راهنمای تحصیل در اروپا

تا به حال چقدر به تحصیل در اروپا فکر کرده اید؟ به نظر می‌رسد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی برای بسیاری از شما رویای شیرینی باشد! قاره اروپا به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع به قاره سبز معروف است از طرفی از نظر سطح علمی و دانشگاهی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. همه ی‌این عوامل سبب شده است که بتوان تحصیل در اروپا را در صدر اهداف خود قرار دهیم. تعداد دانشگاه‌های مشهور در کشورهای اروپایی نظیر انگلستان، آلمان و فرانسه آنقدر زیاد است که انتخاب یکی از آنها دشواری خاص خود را دارد.

همچنین دانشگاه‌های موجود در سایر کشورهای اروپایی مانند دانمارک و سوئد نیز تسهیلات بسیار مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند که تحصیل در این کشورها نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای دانشجویان باشد. با این وجود، تحصیل در اروپا و پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های اروپایی به این سادگی‌ها هم نخواهد بود و شرایط و قوانین خاصی دارد.

اگر می‌خواهید با شرایط تحصیلی در اروپا و همچنین دانشگاه‌های موجود در قاره اروپا آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست نداده و در ادامه همراه ما باشید!

تحصیل در اروپا | شرایط - مدارک موردنیاز - هزینه ها | یوروپ تورز

اروپا قاره‌ ای بینظیر و دوست داشتنی

قاره اروپا از نظر تنوع زیستی و فرهنگی بی‌نظیر است! وجود رشته کوه‌های فراوان در کنار رودها و رودخانه‌های خروشان باعث شده است که این قاره انتخاب مناسبی برای اقامت و گردشگری باشد. علاوه بر وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در کشورهای انگلستان، ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، یونان و سایر کشورهای اروپایی موجب رونق صنعت گردشگری و توریسم در اروپا شده است. امروزه بسیاری از شهرهای اروپایی مانند لندن، برلین، رم، آمستردام و غیره از نظر تکنولوژی و سطح زندگی آنقدر پیشرفت کرده‌اند که زندگی در این شهرها می‌تواند آرزوی هر کسی باشد.

بالا بودن سطح فرهنگ مردم، پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی و همینطور آب و هوای بکر و منحصر بفرد سبب شده است که بتوان قاره اروپا را در زمره بهترین مکان‌ها برای زندگی به شمار آورد. 

با در نظر گرفتن این عوامل می‌توان گفت زندگی و تحصیل در اروپا بسیار لذت بخش خواهد بود و می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برای دانشجویان باشد. در ادامه مقاله به بررسی ویژگی‌های تحصیل در قاره اروپا و دانشگاه‌های اروپایی پرداخته خواهد شد که در نهایت برای سفر به هر نقطه دنیا بهتر است از آژانس مسافرتی یوروپ تورز کمک بگیرید.

چرا تحصیل در اروپا طرفداران زیادی دارد؟

آیا می‌دانستید مشهورترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان در اروپا قرار دارد؟ دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلستان در رتبه‌های اول و دوم برترین دانشگاه‌های دنیا هستند. درست به همین دلیل است که تحصیل در کشور‌های اروپا برای بسیاری از دانشجویان آسیایی، آفریقایی و آمریکایی مطلوب است چرا که نشان دهنده سطح علمی و دانشگاهی در قاره اروپا است. از طرفی در سال‌های بسیار دور نیز اروپا مکانی برای مهاجرت دانشجویان برای ادامه تحصیل بوده است. به طوری که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان در حدود هزار سال پیش در شهر بولونیا ایتالیا تاسیس شده است.

این بدین معناست که قاره اروپا از زمان‌های دور نیز مهد دانش و علم آموزی بوده است. در سالیان اخیر نیز بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان به تحصیل در اروپا علاقه‌مند شده‌اند. زیرا در این صورت علاوه بر استفاده از دانشگاه‌های معتبر جهان می‌توانند از زندگی در بهترین کشورهای جهان نیز لذت ببرند. چه چیزی از این بهتر؟ 

تحصیل در اروپا چه ویژگی‌ هایی دارد؟

تنوع کشورها در قاره اروپا باعث شده است که سیستم‌های آموزشی گسترده‌ای نیز در این قاره وجود داشته باشد که هر کدام از آنها دارای نکات مثبت و منفی مخصوص به خود است. در دانشگاه‌های اروپایی انواع رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و پزشکی تدریس می‌شود. علاوه بر آن بسیاری از دانشگاه‌ها از زبان انگلیسی برای تدریس دروس استفاده می‌کنند.

این مسئله باعث می‌شود که دانشجویان خارجی برای تحصیل در اروپا نیازی به آموزش زبان کشور مقصد نداشته باشند و فقط کافی است تسلط خود به زبان انگلیسی را حفظ کنند. تنوع فرهنگی در اروپا و مهاجر‌پذیر بودن اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سبب شده است که زندگی و تحصیل در کشور‌های اروپایی باعث دلزدگی دانشجویان نشود.

همچنین هزینه‌های تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی انقدر متنوع است که هر کس با هر بودجه‌ای می‌تواند کشور و شهر مورد نظر خود را برای تحصیل پیدا کند. یکی از جذابیت‌های تحصیل در اروپا رایگان بودن تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، نروژ، اتریش و فرانسه است همچنین تحصیل در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و سوئد نیز نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است البته متقاضیان تحصیل در این کشورها نیز بسیار زیاد است و رقابت سختی برای پذیرش در این دانشگاه‌ها وجود دارد.

مزایای تحصیل در اروپا

مهمترین مزیت تحصیل در اروپا بالا بودن کیفیت آموزش و امکانات دانشگاهی است. جالب است بدانید که سطح علمی دانشگاه‌های اروپایی حتی در کشورهایی نظیر سوئد و بلژیک و دانمارک نیز همواره در وضعیت مطلوبی قرار دارد. از دیگر مزیت‌های تحصیل در اروپا می‌توان به وجود بورسیه‌های مختلف اشاره کرد که به وسیله ی‌آن‌ها می‌توان تا حدود زیادی مخارج زندگی و تحصیل در کشورهای اروپایی را جبران کرد.

همچنین ارائه شدن دروس به زبان انگلیسی نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد چرا که دانشجویان نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر نخواهند داشت. حضور شرکت‌ها و صنایع مختلف در قاره اروپا سبب شده است که تعامل بسیار زیادی بین صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد بنابراین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های اروپایی از نزدیک با چالش‌ها مختلف صنعت آشنا شده و می‌توانند تجربه‌های گرانبهایی را کسب کنند.

یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در اروپا، امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل است. در حقیقت، بسیاری از کشورهای اروپایی به دانشجویان مجوز کار می‌دهند تا بتوانند هزینه‌های تحصیل و اقامت را پوشش دهند. از طرفی مدرک صادر شده از دانشگاه‌های اروپا بسیار معتبر است و در تمام نقاط جهان شناخته شده است بنابراین پس از تحصیل می‌توان به سایر کشورها برای کار مهاجرت کرد.

آشنایی با تحصیل رایگان در اروپا

یکی از مسائل مهمی که تحصیل در اروپا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی را با مشکل مواجه می‌کند، بحث هزینه‌های تحصیلی و اقامتی در اروپا است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل رایگان در اروپا هستند. برخی از کشورهای اروپایی نیز تسهیلاتی برای کمک به دانشجویان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال در تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان انجام می‌شود.

این در حالی است که این کشور از نظر اقتصادی نیز بسیار قدرتمند است بنابراین می‌توان گفت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان گزینه ی‌بسیار ایده آل برای ادامه تحصیل در کشورهایص اروپا به شمار می‌رود.

آشنایی با تحصیل رایگان در اروپا | یوروپ تورز

همچنین ارزش مدرک دانشگاهی این کشور نیز در بین پنج کشور برتر جهان قرار دارد. البته لازم به ذکر است که هزینه ی‌ویزای تحصیلی بر عهده ی‌دانشجویان است. از جمله دانشگاه‌های رایگان در آلمان می‌توان به دانشگاه فرانکفورت، دانشگاه دولتی برلین و دانشگاه لئوبک اشاره کرد.

یونان نیز یکی دیگر از کشورهای با تحصیل رایگان در اروپا است. همه ی‌دانشجویان عضو اتحادیه اروپا می‌توانند در دانشگاه‌های یونان به طور رایگان تحصیل کنند. در کشور نروژ نیز تحصیلات رایگان است اما زبان تدریس اغلب نروژی است به همین دلیل برای اخذ پذیرش در این دانشگاه‌ها باید به زبان نروژی مسلط باشید.

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در اروپا

رایگان بودن تحصیل در برخی از بهترین کشورهای اروپایی سبب شده است که متقاضیان بیشماری برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها در صف باشند. از طرفی کشورهای اروپایی نیز قوانین سختگیرانه‌ای برای تحصیل در اروپا به شکل رایگان در نظر گرفته‌اند. از مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در یکی از دانشگاه‌های مطرح اروپا، داشتن مدرک زبان مرتبط با همان کشور است.

به عنوان مثال برای اخذ پذیرش تحصیلی آلمان باید زبان آلمانی را بیاموزید در غیر این صورت ابتدا باید به کلاس‌های اموزش زبان آلمانی بروید و پس از گرفتن مدرک به دانشگاه مربوطه تحویل دهید تا آنها شرایط شما برای پذیرش را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

دانشگاه‌های رایگان اتریش شرایط به نسبت ساده‌تری نسبت به آلمان دارند به همین دلیل گزینه مناسبی برای بسیاری از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به شمار می‌روند. از دیگر مدارک مهم برای تحصیل در اروپا به صورت رایگان می‌توان به معتبر بودن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد اشاره کرد. به عنوان مثال کسی که در ایران مدرک خود را از دانشگاه آزاد و یا غیر انتفاعی و پیام نور گرفته باشد شانس زیادی برای پذیرش رایگان دانشگاه‌های اروپایی نخواهد داشت.

آشنایی با تحصیل ارزان در اروپا

رقابت بر سر دانشگاه‌های رایگان اروپا انقدر سنگین است که بسیاری از دانشجویان متقاضی قادر به دریافت پذیرش رایگان نخواهند بود. به همین دلیل به سمت دانشگاه‌های با هزینه کمتر تمایل پیدا می‌کنند.

در برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه تحصیل رایگان نیست اما هزینه ی‌سنگینی نیز ندارد و می‌تواند انتخابی ایده آل برای دانشجویان باشد. برای تحصیل در فرانسه باید زبان فرانسوی را بیاموزید تا بتوانید از مزایای تحصیل ارزان اروپا استفاده کنید. از دیگر کشورهای با تحصیل ارزان در اروپا می‌توان به کشور اتریش اشاره کرد.

تحصیل در اتریش برای ساکنان اتحادیه اروپا رایگان است اما برای دانشجویانی که از خارج اتحادیه اروپا پذیرش می‌گیرند دارای شهریه است که البته میزان این شهریه بسیار ناچیز خواهد بود. تحصیل در کشورهای بلژیک، ایتالیا و اسپانیا نیز برای دانشجویان غیر اروپایی رایگان نیست اما میزان شهریه نیز چندان بالا در نظر گرفته نمی‌شود. به طوری که دانشجو می‌تواند با دریافت مجوز کار از کشورهای اروپایی بخش زیادی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در اروپا را پرداخت نماید.

آشنایی با شرایط تحصیل در انگلستان

شاید به جرات بتوان گفت کشور انگلستان بهترین کشور برای ادامه تحصیل در اروپا است! معتبرترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار دارند. علاوه بر آن کشور انگلستان از نظر رفاه و عدالت اجتماعی یکی از بینظیر‌ترین کشورهای دنیا است. دقیقا به همین دلیل است که سالیانه دانشجویان زیادی با هدف تحصیل در اروپا به کشور انگلستان می‌آیند. دانشگاه‌های لندن انگلیس در سطح بین‌المللی دارای اعتبار فراوانی هستند به طوری که بسیاری از اختراعات و اکتشافات جهان مانند کشف پنیسیلین در این دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است. همچنین دانشگاه‌های انگلیس چیزی در حدود 70 جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند که به نوبه خود بی‌نظیر است.

آشنایی با شرایط تحصیل در انگلستان | یوروپ تورز

شرایط تحصیل در دانمارک

بالا بودن سطح علمی و دانشگاهی در دانمارک باعث شده است که افراد زیادی برای ادامه تحصیل در اروپا کشور دانمارک را انتخاب کنند. به همین دلیل دولت این کشور بورسیه‌های متنوعی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند.

برخی از آنها تمامی هزینه‌های تحصیل در اروپا را پوشش می‌دهند. این در حالی است که برخی از بورسیه تنها به عنوان کمک هزینه آموزشی پرداخت می‌شوند. تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک بسیار شرایط بهتری دارد چرا که این کشور به دانشجویان دکتری چیزی در حدود 2000 دلار حقوق می‌دهد. همچنین این دانشجویان می‌توانند با دریافت مجوز کار، به مدت 30 ساعت در هفته کار کنند. در این صورت می‌توانند بسیاری از هزینه‌های زندگی و تحصیل در اروپا را تامین نمایند.

شرایط تحصیل در دانمارک | یوروپ تورز

آشنایی با سیستم آموزشی در نروژ

کشور نروژ یکی از کشورهای کوچک در قاره اروپا است که دانشگاه‌های آن از نظر اعتبار جهانی در سطح بالایی قرار دارند. از مزایای تحصیل در نروژ می‌توان به کیفیت بالای اساتید آموزشی و نوع تعامل آنها با دانشجویان اشاره کرد. علاوه بر آن امکانات دانشگاه‌های نروژ در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد به همین دلیل برای دانشجویانی که قصد تحصیل در اروپا و رشته‌های فنی و مهندسی را دارند می‌تواند مفید باشد. از دانشگاه‌های برتر نروژ می‌توان به دانشگاه علوم و تحقیقات نروژ، دانشگاه اگدر و دانشگاه اوسلو اشاره کرد.

آشنایی با سیستم آموزشی در نروژ | یوروپ تورز

شرایط تحصیل در کشور فنلاند

کشور فنلاند در شمال قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر هلسینکی است که یک میلیون نفر جمعیت دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کشور فنلاند دارای یکی از مشهور‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم آموزشی جهان است! این کشور با داشتن دانشگاه‌های معتبر مقصد بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که تحصیل در اروپا را جزء اهداف خود قرار داده‌اند.

از ویژگی‌های منحصر بفرد تحصیل در فنلاند می‌توان به امکان دریافت ویزا پس از پایان تحصیل در اروپا اشاره کرد. این شرایط باعث می‌شوذ که دانشجویان پس از تحصیل نیز بتوانند در فنلاند زندگی کرده و شغل مورد نظر خود را بیابند. از دانشگاه‌های مشهور فنلاند می‌توان به دانشگاه آلتو و دانشگاه فنلاند غربی اشاره کرد.

شرایط تحصیل در کشور فنلاند | یوروپ تورز

چرا تحصیل در سوئد بسیار پرطرفدار است؟

کشور سوئد مانند بسیاری از کشورهای اروپایی از نظر سطح رفاه در رتبه خوبی قرار دارد. مردم این کشور اغلب بسیار ثروتمند هستند. با این حال هزینه‌های تحصیل در سوئد نسبت به کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه بسیار ارزان‌تر است. علاوه بر آن دانشگاه‌های زیادی در رشته‌های مختلف در سوئد تاسیس شده است که این دانشگاه‌ها همه ساله دانشجویان زیادی را برای تحصیل در اروپا انتخاب می‌کنند.

بسیاری از دروس دانشگاهی در سوئد به صورت انگلیسی تدریس می‌شود. تا حدود 10 سال قبل تمامی دانشگاه‌های سوئد رایگان بود و هیچ هزینه‌ای برای دانشجویان در پی نداشت اما پس از آن دولت سوئد تصمیم گرفت برای دانشجویانی که سوئد را برای ادامه تحصیل در اروپا انتخاب می‌کنند، شهریه‌ای جداگانه در نظر بگیرد.

البته تعدادی از دانشگاه‌های این کشور به کسانی که دارای رزومه ی‌قوی بوده و به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند، بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌کنند. در سوئد دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به دانشگاه لوند، دانشگاه استکهلم و دانشگاه هالمستاد اشاره کرد.

چرا تحصیل در سوئد بسیار پرطرفدار است؟ | یوروپ تورز

 هلند مقصدی مناسب برای تحصیل در اروپا

کشور هلند نیز به دلیل پیشرفت‌های حیرت انگیز در صنایع مختلف و کشاورزی گزینه‌ای ایده آل برای ادامه تحصیل در اروپا به شمار می‌رود چرا که دانشگاه‌های این کشور تعامل بسیاری خوبی با صنعت داشته و دانشجویان می‌توانند تجارب ارزشمندی از آنها کسب کنند. از دانشگاه‌های مشهور هلند می‌توان به دانشگاه دلف، دانشگاه آمستردام و دانشگاه تیلبرگ اشاره کرد. دانشجویان پذیرش شده می‌توانند هفته‌ای 10 ساعت در هلند کار کنند و بخشی از مخارج زندگی و تحصیل در اروپا را پرداخت نمایند.

هلند مقصدی مناسب برای تحصیل در اروپا | یوروپ تورز

تحصیل در اسپانیا چه شرایطی دارد؟

کشور اسپانیا از نظر جاذبه‌های توریستی و گردشگری یکی از بهترین کشورهای اروپایی است. به همین دلیل دانشجویان زیادی ترجیح می‌دهند ادامه‌ی زندگی دانشجویی خود را در اسپانیا سپری کنند. اسپانیا دارای تعداد بسیار زیادی دانشگاه است که اغلب آنها دولتی هستند.

به همین دلیل میزان شهریه آن‌ها کمتر از سایر دانشگاه‌های اتحادیه اروپا است. از طرفی با پذیرش در اسپانیا می‌توانید به آموزش زبان اسپانیایی نیز بپردازید. این زبان در رتبه ی‌دوم زبان‌های پرطرفدار جهان است. از دانشگاه‌های بسیار خوب اسپانیا می‌توان به دانشگاه بارسلونا، دانشگاه کارلوسدی مادرید و دانشگاه مورسیا اشاره کرد.

تحصیل در اسپانیا چه شرایطی دارد؟ | یوروپ تورز

هزینه ­‌های تحصیلی در اروپا چقدر است؟

هزینه‌های تحصیلی در قاره اروپا به دلیل گستردگی جغرافیای و تعداد بالای کشورها، بسیار متفاوت است. تحصیل در اروپا برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان است اما برای کسانی که از خارج اتحادیه اروپا وارد می‌شوند شهریه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال در کشور اتریش میزان شهریه حدود 700 یورو به صورت ماهیانه است. همچنین هزینه تحصیل در دانمارک چیزی در حدود 1200 یورو در ماه است. شهریه‌ها در فرانسه بسیار متفاوت است چرا که دانشگاه‌های متنوعی در این کشور وجود دارد که شهریه آن‌ها بین 800 یورو تا 1500 یورو است. البته این ارقام بدون در نظر گرفتن بورسیه‌های تحصیلی محاسبه شده است.

هزینه‌ های زندگی در اروپا چقدر است؟

کسانی که برای ادامه تحصیل در اروپا به این قاره سفر می‌کنند باید با انواع هزینه‌های زندگی دانشجویی در این کشورها آشنا باشند. اقامت دانشجویی در شهرهایی مانند لندن و برلین بسیار گران است اما در کشورهای فنلاند و سوئد می‌توان زندگی دانشجویی ارزان‌تری داشت. میزان هزینه زندگی در فنلاند به 1000 دلار در ماه می‌رسد. همچنین هزینه زندگی در نروژ به صورت ماهیانه 1300 دلار است. در کشورهایی مانند اتریش نیز می‌توان با حدود 1000 دلار زندگی قابل قبولی را تدارک دید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا

اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل در اروپا به یکی از کشورهای عضو این اتحادیه سفر کنید می‌توانید از ویزای تحصیلی و یا دانشجویی استفاده کنید. در حقیقت شما می‌توانید با دریافت ویزای شینگن دانشجویی به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن تحصیلی، برگه ی‌پذیرش شما در دانشگاه است. شما با داشتن این برگه می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. از دیگر مدارک مورد نیاز می‌توان به اسناد هویتی مثل شناسنامه و پاسپورت و عکس اشاره کرد که باید طبق مقررات باشد. همچنین ممکن است سفارت آن کشور از شما مدارکی بخواهد که ثابت کند توانایی مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه و سایر هزینه‌های زندگی در اروپا را دارید. در این شرایط شما می‌توانید پرینت حساب بانکی و یا سند خانه را آن‌ها ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا | یوروپ تورز

سوالات متداول تحصیل در اروپا

مزیت های تحصیل در اروپا چیست؟

مهمترین مزیت تحصیل در اروپا بالا بودن کیفیت آموزش و امکانات دانشگاهی است. جالب است بدانید که سطح علمی دانشگاه‌های اروپایی حتی در کشورهایی نظیر سوئد و بلژیک و دانمارک نیز همواره در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

اقامت دانشجویی در چه کشور هایی بالا و در چه کشور هایی پایین میباشد؟

اقامت دانشجویی در شهرهایی مانند لندن و برلین بسیار گران است اما در کشورهای فنلاند و سوئد می‌توان زندگی دانشجویی ارزان‌تری داشت.

مدارک مهم تحصیل در اروپا چیست؟

مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن تحصیلی، برگه ی‌پذیرش شما در دانشگاه است. شما با داشتن این برگه می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!