چگونه ویزای تحصیلی دانمارک را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی دانمارک را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی دانمارک، مانند سایر کشور‌های پیشرفته دارای طرفداران زیادی است. دانشجویان زیادی هر ساله برای دریافت این ویزا اقدام می‌کنند که فقط تعداد کمی از …

ویزای تحصیلی دانمارک مانند سایر کشور‌های پیشرفته دارای طرفداران زیادی است. دانشجویان زیادی هر ساله برای دریافت این ویزا اقدام می‌کنند که فقط تعداد کمی از آن‌ها موفق به دریافت ویزای تحصیلی می‌شوند. اگر قصد دریافت این ویزا و تحصیل در کشور دانمارک را دارید این مطلب را دنبال کنید.

چگونه ویزای تحصیلی دانمارک را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک

برای تحصیل در یک کشور و دریافت ویزای تحصیلی آن ابتدا باید به این نکته توجه کنید که کشور مورد نظر در چه رشته‌هایی پذیرش می‌کند. اگر قصد دارید برای تحصیل وارد کشور دانمارک شوید و ویزای تحصیلی دانمارک را تهیه کنید باید بدانید که این کشور در رشته‌هایی مانند دامپزشکی، کشاورزی و رشته‌های مشابه آن‌ها بازار کار بسیار خوبی دارد.

بنابراین رقابت برای وارد شدن به این رشته در کشور دانمارک زیاد است. از آنجایی که کشور دانمارک یک کشور مهاجر‌پذیر است هر ساله دانشجویان زیادی موفق به دریافت ویزای تحصیلی دانمارک می‌شوند و بسیاری دیگر برای سفر به این کشور از تور دانمارک و تور اروپا استفاده می‌کنند. ما در این مطلب شما را با شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک و انواع مقاطع تحصیلی در این کشور آشنا می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک | یوروپ تورز

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

شما می‌توانید ویزای تحصیلی دانمارک را که یکی از انواع ویزای دانمارک است، در مقاطع متفاوتی تهیه کنید. تحصیل در مقطع لیسانس این کشور مانند سایر کشور‌ها به صورت ۸ نیمسال است که شما با اخذ ویزای تحصیلی دانمارک می‌توانید به تحصیل خود در این مقطع ادامه دهید. در این کشور نیز شرایط ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع بالاتر وجود دارد و در صورتی که نمرات شما در مقطع لیسانس بالا باشد می‌توانید از این امتیاز استفاده کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک به صورت ۴ نیمسال است و دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی دانمارک می‌توانند به تحصیل خود در این مقطع ادامه دهند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک

مسلماً در ابتدا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید موفق به کسب پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور شوید سپس مدارک زیر را برای باقی مسیر تهیه کنید.

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه به صورت ترجمه شده.
  • مدرک مالی که نشان دهنده گردش حساب شما در ایران باشد این مدارک توانایی مالی شما را برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل نشان می‌دهد.
  • تکمیل فرم تقاضای ویزا که به صورت تایپ شده باید به سفارت دانمارک تحویل داده شود.
  • یک قطعه عکس ۵*۳ در ۵*۴ به صورت رنگی
  • بیمه نامه مسافرتی شینگن
  • مدارک تحصیلی متقاضی
مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک | یوروپ تورز

تحصیل در مقطع لیسانس کشور دانمارک

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک باید بدانند که تحصیل در این مقطع در بیشتر رشته‌های دانشگاهی به زبان اصلی  کشور دانمارک صورت می‌گیرد و متقاضی باید مدرکی را دال بر تسلط خود به زبان دانمارکی پیش از ورود به دانشگاه‌های دانمارک ارائه دهد. در پایان این دوره چهار ساله با ارائه پایان‌نامه خود می‌توانید وارد بازار کار شوید و یا تحصیلاتتان را در مقاطع بالاتر ادامه دهید. از آنجایی که در ایران نهاد رسمی برای آموزش زبان دانمارکی وجود ندارد این مدرک یکی از مشکلات اصلی دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک است.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور دانمارک

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی راحت تر بوده و نیازی به امتحان ورودی نیست. شما با ارائه نمرات دوره‌های قبل و دریافت نظر اساتید این دانشگاه می‌توانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک شوید. البته برای ورود به این مقطع تحصیلی در کشور دانمارک باید نمره ۵ یا ۶ آزمون زبان آیلتس را داشته باشید.

بیشتر رشته‌های کارشناسی ارشد در کشور دانمارک به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. در مقطع کارشناسی ارشد شما در ترم چهارم تحصیل خود موظف به انجام فعالیت‌های پژوهشی هستید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل به کشور دانمارک وارد می‌شوند هدفشان پیدا کردن یک فرصت شغلی مناسب در کشور‌های اروپایی است. بنابراین شما با اخذ ویزای تحصیلی دانمارک و سفر به این کشور با تور دانمارک و تور اروپا از یک طرف شانس خودتان را برای تحصیل در مقاطع بالاتر امتحان می‌کنید و از طرف دیگر فرصت‌های شغلی که پیش رؤیتان قرار می‌گیرد را بررسی می‌کنید.

تحصیل در مقطع دکترای کشور دانمارک

در کشور دانمارک نیز مانند سایر کشور‌های پیشرفته به دانشجویان مقطع دکترا امتیازات ویژه‌ای داده می‌شود و بسیار مورد توجه هستند.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور دانمارک به دو صورت انجام می‌شود:

  • بورسیه تحصیلی
  • تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را پرداخت می‌کند.

کشور دانمارک برای کسانی که قصد دارند در مقطع دکترا در این کشور تحصیل کنند مبلغی معادل ۲ هزار دلار برای کمک به هزینه‌های تحصیلی در نظر می‌گیرد همین عامل سبب می‌شود که دانشجویان زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک با هم به رقابت بپردازند. البته دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع هم شرایط مخصوص به خود را دارد و نسبت به سایر مقاطع کمی پیچیده‌تر است.

تحصیل در مقطع دکترای کشور دانمارک | یوروپ تورز

شما برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع دکترا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر
  • اخد مدرک دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  • جلب نظر یک استاد مشاور که پایان‌نامه دکترا شما را پشتبانی کند.
  • داشتن تألیفات از قبیل مقالات بین‌المللی، کتاب و غیره.

داشتن همه شرایط فوق و یا برخی از موارد مهم آن‌ها می‌تواند شانس شما را برای پذیرش از سمت دانشگاه مربوطه افزایش دهد. بنابراین همانطور که متوجه شدید برای تحصیل در دانمارک به شرایط خاصی نیاز است که شاید هر کسی موفق به برآروده کردن آن‌ها نباشد اما اینکه این کار‌ها توسط یک گروه معتبر و با سابقه کاری درخشان در امر اعزام دانشجو به خارج انجام شوند می‌تواند شانس شما را افزایش دهد.


سوالات متداول ویزای تحصیلی دانمارک

برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع دکترا چه مراحلی را باید طی کرد؟

  • در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر
  • اخد مدرک دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  • جلب نظر یک استاد مشاور که پایان‌نامه دکترا شما را پشتبانی کند.
  • داشتن تألیفات از قبیل مقالات بین‌المللی، کتاب و غیره.

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد چگونه است؟

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی راحت تر بوده و نیازی به امتحان ورودی نیست. شما با ارائه نمرات دوره‌های قبل و دریافت نظر اساتید این دانشگاه می‌توانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک شوید.

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی کارشناسی دانمارک چه شرایطی را باید دارا باشند؟

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک باید بدانند که تحصیل در این مقطع در بیشتر رشته‌های دانشگاهی به زبان اصلی  کشور دانمارک صورت می‌گیرد و متقاضی باید مدرکی را دال بر تسلط خود به زبان دانمارکی پیش از ورود به دانشگاه‌های دانمارک ارائه دهد.

تحصیل در مقطع لیسانس دانمارک چگونه است؟

تحصیل در مقطع لیسانس این کشور مانند سایر کشور‌ها به صورت ۸ نیمسال است که شما با اخذ ویزای تحصیلی دانمارک می‌توانید به تحصیل خود در این مقطع ادامه دهید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!