تحصیل در فنلاند | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در فنلاند | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای دانشجویان در جهت مهاجرت تحصیلی، کشور فنلاند می باشد. امروزه بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلف، به خصوص از کشور ما به دنبال تحصیل در فنلاند هستند تا از این طریق بتوانند بهترین آموزش را کسب نموده و با کسب مدرک عالی تحصیلی از دانشگاه های این کشور، بتوانند شغل و آینده بسیار درخشانی را داشته باشند. کشور فنلاند با داشتن بهترین و مجهزترین دانشگاه های خود توانسته است خدمات فوق العاده ای را برای دانشجویان خود داشته باشد از بهترین امکانات این دانشگاه ها می توان به دارا بودن خوابگاه، آزمایشگاه های مدرن جهانی و کتابخانه های مشهور اشاره کرد.

توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی فنلاند یکی از مهم ترین و اصلی ترین مدارک برای مهاجرت تحصیلی به سوی این کشور است و دانشجویان بایستی در بهترین زمان ممکن اقدام به اخذ و دریافت این ویزا داشته باشند تا بتوانند در زمان تعیین شده سفر و مهاجرت خود را شکل دهند. هم چنین دانشجویان می توانند در هر مقطعی که باشند، در این کشور کار دانشجویی اختیار کنند و به مدت مشخصی در طول هفته به کار دانشجویی مورد علاقه خود بپردازند تا بتوانند به راحتی از پس هزینه های زندگی خود بربیایند.

کشور فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که در شمال قاره اروپا واقع شده است و یکی از پهناورترین کشورهای اروپایی به شمار می آید. کشور فنلاند دارای آب و هوای سرد و تعداد روزهای زمستانی زیاد در قسمت شمال خود دارد و همین امر سبب شده است که تراکم جمعیت این کشور بیشتر در قسمت جنوب فنلاند بوده و بخش های زیادی از شمال کشور خالی از سکنه باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از مردم این کشور به شغل کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند و شما می توانید زندگی سنتی را در کنار زندگی مدرن جهانی در این کشور مشاهده نمایید. همسایه های این کشور روسیه و سوئد می باشد و این کشور یکی از اعضاء شینگن بوده و هر فردی که بتواند ویزای شینگن این کشور را به دست بیاورد می تواند در حوزه 21 کشور عضو شینگن به سفر بپردازد.

امروزه به دلایل بسیار مختلفی، مهاجرت های گوناگونی به سوی کشور فنلاند در حال شکل گیری است که از مهم ترین این مهاجرت ها نیز می توان به مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت ازدواج اشاره کرد. کشور فنلاند با داشتن بهترین و مناسب ترین زیر ساخت های خود گزینه بسیار مطلوبی برای افراد در جهت مهاجرت می باشد. یکی از پرطرفدارترین این مهاجرت ها، مهاجرت تحصیلی می باشد چرا که این کشور یکی از بهترین کشورها در زمینه علمی و آموزشی بوده و همین امر نیز توجه بسیاری از جوانان و دانشجویان را به سوی خود جلب کرده است.

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند یکی از بهترین و بی نظیرترین فرصت هایی می باشد که شاید برای یک دانشجو اتفاق بیفتد. این کشور به فراهم کردن تسهیلات بی نظیر و مدرن خود تبلیغات بسیار گسترده ای را در جهت جذب نیروی جوان و با استعداد کشورهای مختلف دارد تا از این طریق بتواند جبران نیروی انسانی سالخورده خود را داشته باشد. کشور فنلاند تمام امکانات لازم را برای جذب دانشجویان غیربومی در سیستم های اداری بخش دولتی و خصوصی خود مهیا کرده است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارند، می توانند بعد از فارغ التحصیلی در این کشور درخواست کار داده و در یک شغل مناسب با مزایا بسیار عالی به کار بپردازند.

اگر شما نیز قصد دارید تا در یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان به ادامه تحصیل بپردازید و مدرک تحصیلی عالی را در دست داشته باشید می توانید کشور فنلاند را در اولویت های انتخابی خود قرار داده و این کشور را برای ادامه تحصیل خود در هر مقطعی انتخاب کنید و برای اقامتی راحت تر با افراد متخصص یوروپ تورز در ارتباط بوده و کارها را به دستان آنها بسپارید. تحصیل در فنلاند برای تمام مقاطع امکان پذیر می باشد که از مهم ترین این مقاطع ها می توان به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد. دانشجویان کشورهای اروپایی نیز علاقه ی زیادی را برای ادامه تحصیل در فنلاند از خود نشان می دهند چرا که این دانشجویان نیز به خوبی می دانند دانشگاه های کشور فنلاند از بهترین درجه علمی برخوردار بوده و می توانند در این کشور آموزش فوق العاده ای را داشته باشند.

تحصیل در فنلاند

شرایط تحصیل در فنلاند

هر کشور و دانشگاهی شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان بومی و غیر بومی دارد که دانشگاه های کشور فنلاند نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. اگر شما نیز به دنبال تحصیل در فنلاند هستید و می خواهید در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شوید می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی این دانشگاه، تمام ضوابط و شرایط لازم را مورد مطالعه قرار داده و در صورت مقدور بودن این شرایط اقدام به مهاجرت داشته باشید. از مهمترین شرایط عمومی کل دانشگاه های فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         ارائه آخرین مدرک تحصیلی با نمره قبولی بسیار خوب

–         داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره قبولی

–         ترجمه کل مدارک شناسایی و ریز نمرات

–         پیدا کردن فاند در رشته ی مورد نظر خود

–         ارسال به موقع مدارک خواسته شده به دانشگاه و درخواست کتبی پذیرش

تحصیل در فنلاند

هم چنین دانشجویان می توانند با مشاوره گرفتن از شرکت های معتبر در خصوص تحصیل در خارج از کشور، اطلاعات و شرایط دقیق تر را درباره تحصیل در فنلاند به دست بیاورند. از مهم ترین شرایط تحصیل در فنلاند که مسئولین دانشگاهی به این موضوع بسیار حساسیت نشان می دهند رزومه و معدل دانشجویان می باشد به همین جهت توصیه می شود که برای کسب معدل بسیار خوب تلاش زیادی را داشته باشید تا  به راحتی فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان را به دست بیاورند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در فنلاند

برای تحصیل در فنلاند بایستی یک سری مدارک را از قبل تهیه و آماده کنید تا بتوانید در زمان مشخص شده اقدامات لازم را برای اخذ پذیرش در این کشور به دست بیاورید. از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         اصل مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه

–         اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار زمانی

–         بیمه سلامت

–         رزومه

–         دعوتنامه

–         ویزای تحصیلی کشور فنلاند

–         مدرک زبان معتبر

–         پیدا کردن فاند و معرفی آن

–         ارائه مقالات و کارهای پژوهشی انجام شده

دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند می توانند با فراهم نمودن به موقع تمام مدارک خواسته شده، در بهترین زمان ممکن پذیرش خود در یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورده و برای داشتن زندگی بسیار مدرن و تحصیلات عالی به فکر بستن چمدان های سفر خود باشند. به غیر از موارد گفته شده در بالا باید برای اخذ ویزای فنلاند مخصوصا ویزای تحصیلی فنلاند، وقت سفارت فنلاند اقدام نمایید.

تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای بسیار ارزان و مقرون به صرفه اروپایی می باشد به طوری که این امر در صنعت گردشگری این کشور نیز بسیار موثر بوده است و گردشگران زیادی به دلیل مقرون به صرفه تر بودن این هزینه ها در این کشور، آن را در اولویت های سفر خود قرار می دهند. هزینه های تحصیل در فنلاند نیز به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         نوع دانشگاه

–         نوع رشته

–         مقطع تحصیلی

توجه داشته باشید که شهریه های دانشگاه ها با توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی که دارند با یکدیگر متفاوت خواهد بود و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارند می توانند با مراجعه به وب سایت های دانشگاه های مورد نظر خود، از مبلغ شهریه های پرداختی اطلاعات کافی را به دست بیاورند. همچنین در صورت لزوم می توانند با مسئولین حاضر در این دانشگاه ها ارتباط برقرار کرده و سوال های خود را به شکل مستقیم بپرسند. البته در نظر داشته باشید که هزینه های تحصیل در فنلاند فقط شامل شهریه و خرید کتاب نمی باشد بلکه یک سری هزینه های غیر مستقیم نیز وجود دارد که هر دانشجویی بایستی بتواند از پس این هزینه های غیر مستقیم تحصیلی خود بربیاید در غیر این صورت ادامه تحصیل در فنلاند غیر ممکن خواهد بود.

تحصیل در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند نیز یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی می باشد که بسیاری از دانشجویان به دنبال به دست آوردن این شرایط هستند تا از این طریق بتوانند تحصیل رایگان و عالی را در این کشور تجربه کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارند می توانند از بورسیه های ارائه شده توسط برخی از دانشگاه های کشور فنلاند استفاده کنند و به شکل رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تحصیل خود بپردازند.

اخذ و دریافت بورسیه های ارائه شده از سوی دانشگاه های مختلف این کشور نیز کار آسانی نمی باشد و دانشجویان برای این امر بایستی شرایط بسیار خاص و ویژه ای را داشته باشند که این شرایط خاص بتواند نظر مسئولین دانشگاه های مورد نظر را جلب کرده و اقدام به صدور بورسیه برای دانشجوی متقاضی داشته باشند. دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه مورد نظر خود، نه تنها هیچ هزینه ای را پرداخت نکنند بلکه می توانند مبلغی را نیز به عنوان کمک هزینه از این دانشگاه دریافت کنند.

تحصیل در فنلاند

زبان تحصیل در فنلاند

زبان رسمی کشور فنلاند، فنلاندی می باشد و تعداد بسیار کمی از مردم این کشور با زبان انگلیسی آشنا هستند. با این حال تمام دروس در دانشگاه به زبان انگلیسی بوده و دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در فنلاند هستند بایستی بتوانند زبان انگلیسی خود را به شکل عالی تقویت کنند. البته دانشجویان در نظر داشته باشند که برای انجام کار و زندگی در این کشور مجبور به یادگیری زبان فنلاندی هستند که به همین منظور نیز، بسیاری از دانشگاه های این کشور به محض ورود دانشجویان غیر بومی دوره های مختلفی از آموزش زبان فنلاندی را ارائه می دهد تا دانشجویان بتوانند از پس مکالمه های روزمره خود بربیایند.

تحصیل در فنلاند

رشته های قابل تحصیل در فنلاند

دانشگاه های کشور فنلاند در سطح بسیار گسترده ای، رشته های مختلفی را برای تحصیل دانشجویان ارائه می دهد که بسیاری از این رشته‌ها در قاره اروپا رتبه های اول را به خود اختصاص داده اند. دانشجویان نیز می توانند با در نظر گرفتن شرایط هر کدام از این رشته‌ها و همچنین علاقه خود، یکی از بهترین این رشته ها را انتخاب کرده و به تحصیل مشغول باشند. از مهم ترین رشته هایی که قابل تحصیل در فنلاند هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         رشته های فنی و مهندسی

–         پزشکی و شاخه های پزشکی

–         روانشناسی

–         مدیریت کلیه گرایش ها

–         زبان ادبیات و دستور زبان

–         تاریخ و فلسفه

–         بانکداری و اقتصاد

تمام این رشته در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می شود و دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن شهریه و علاقه خود، یکی از بهترین این رشته ها را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

تحصیل در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند

در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد که دانشجویان می توانند برای به دست آوردن کمک زندگی و تحصیل خود در این کشور، ساعت مشخصی در طول هفته به کار دانشجویی بپردازند. از مهم ترین کارهای دانشجویی که دانشجویان می توانند در این کشور به آن مشغول باشند می توان به کار در رستوران، بوتیک، فروشگاه های خواربار فروشی و مراکز تفریحی اشاره کرد. دانشجویان می توانند با انجام کارهای پاره وقت در این مراکز، منبع درآمد خوبی را داشته باشند و به کمک این درآمد خود بتوانند هزینه های زندگی و تحصیلی خود را تامین کنند.

همچنین دانشجویانی که توانسته اند بورسیه ی دانشگاه های این کشور را به دست بیاورند می توانند با انجام کارهای دانشجویی، پس اندازهای خوبی را نیز داشته باشند. میانگین ساعت کاری که یک دانشجو در طول یک هفته می تواند داشته باشد حدود 20 ساعت می باشد و توصیه می شود که از این میزان زیاده روی نشود چرا که هدف اصلی تحصیل در فنلاند می باشد نه کار در فنلاند!

تحصیل در فنلاند

فواید تحصیل در فنلاند

دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند می توانند با به دست آوردن پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور، علاوه بر تحصیل در فنلاند، از مزایای دیگری نیز بهره مند شوند که از مهم ترین مزایای تحصیل در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         دانشجویان می توانند با داشتن ویزای شینگن این کشور، از کشورهای همسایه نیز بازدید داشته باشند.

–         فرصت آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم فنلاند را به دست می آورند.

–         فرصت زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی را به دست می آورند.

–         فرصت آشنا شدن با بهترین اساتید و دانشجویان از کشورهای مختلف

–         یادگیری زبان فنلاندی

–         فرصت به دست آوردن شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی

–         به دست آوردن اقامت موقت در این کشور

–         برخورداری از استانداردهای سطح جهانی و اروپایی

اگر همچنان به دنبال یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل هستید می توانید با انتخاب کشور فنلاند به این منظور از تمام مزایای ذکر شده بهره مند شده و بهترین خدمات را دریافت کنید.

تحصیل در فنلاند

معایب تحصیل در فنلاند

در مقابل مزایای تحصیل در فنلاند، یک سری معایبی نیز وجود دارد که دانشجویان با آگاهی از این موارد نیز می توانند به درستی تصمیم خود را درباره ادامه تحصیل در این کشور اخذ کنند. از مهم ترین این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         بسیاری از روزهای سال آب و هوای این کشور سرد و یخبندان می باشد که بی شک این موضوع برای بسیاری از دانشجویان غیر قابل تحمل است.

–         دوری از خانواده و غربت از دیگر مشکلاتی می باشد که دانشجویان به آن دچار هستند و بسیاری از دانشجویان این شرایط را نمی توانند تحمل کنند.

–         ناسازگاری با رژیم غذایی این کشور و کمبود گوشت حلال در منوی رستوران ها از دیگر معضلات دانشجویان برای ادامه زندگی در این کشور می باشد.

تحصیل در فنلاند

دانشگاه های فنلاند

یکی از بزرگ ترین نکات قوتی که کشور فنلاند توانسته است بیشترین مهاجرین تحصیلی را داشته باشد می توان به وجود بهترین و برترین دانشگاه ها در این کشور اشاره کرد. تمام دانشگاه های این کشور دارای امکانات و خدمات رفاهی دانشجویی و تحصیلی می باشند و دانشجویان می توانند لذت یک تحصیل بسیار استثنایی را در این دانشگاه ها تجربه کنند. از مهمترین این دانشگاه ها می توان به دانشگاه آلتو و دانشگاه آکادمی آبو اشاره کرد؛ که در بخش های بعدی به معرفی مختصر هر کدام از این دانشگاه ها خواهیم پرداخت.

تحصیل در فنلاند

دانشگاه آلتو فنلاند

یکی از برترین دانشگاه اروپایی که در شهر هلسینکی واقع شده است، دانشگاه آلتو می باشد این دانشگاه در سال 1849 تاسیس شده است و با داشتن 56317 دانشجو و 7612 هیئت علمی خود یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور فنلاند نیز به شمار می آید. از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده اقتصاد، دانشکده هنر و معماری و فنی مهندسی اشاره کرد. نام این دانشگاه نیز بر گرفته از معمار بزرگ آن آلوار آلتو می باشد که از برجسته ترین معماران کشور فنلاند و قاره اروپا به شمار می رفته است.

تحصیل در فنلاند

دانشگاه آکادمی آبو

دانشگاه آکادمی آلبو در سال 1640 میلادی در شهر تورکو که در آن زمان جز خاک کشور سوئد بود، تاسیس شده است که بعدها مجموعه این دانشگاه به شهر هلسینکی انتقال داده شد. این دانشگاه با داشتن رشته های مختلفی مانند کشاورزی، دامپزشکی، علوم اجتماعی، علوم زیستی، داروسازی و جنگل داری توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی را به سوی خود جلب کند. همچنین لازم به ذکر است که کتابخانه این دانشگاه یکی از بهترین کتابخانه ها در کشور فنلاند بوده و منبع بسیار مهمی برای انجام تحقیقات دانشجویان به شمار می آید….

تحصیل در فنلاند

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!