باغ گیاه شناسی فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

باغ گیاه شناسی فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

باغ گیاه شناسی فرانکفورت، از جمله مهمترین نقاط دیدنی فرانکفورت، باغ گیاه شناسی فرانکفورت می‌باشد. این باغ معروف به باغ نخل است که در سال 1868 احداث شده است.

از جمله مهمترین نقاط دیدنی فرانکفورت، باغ گیاه شناسی فرانکفورت می‌باشد. این باغ معروف به باغ نخل است که در سال 1868 احداث شده است. بسیاری از افرادی که از این باغ دیدن کرده ‌اند به مسافران کشور آلمان و شهر فرانکفورت پیشنهاد می‌‌کنند که حتما بازدید از این باغ را در برنامه سفر خود جای دهند. جهت اطلاعات بیشتر از این باغ بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

باغ گیاه شناسی فرانکفورت | یوروپ تورز

معرفی باغ گیاه شناسی فرانکفورت

یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین شهرهای کشور آلمان، شهر فرانکفورت می‌باشد که هر ساله افراد زیادی قصد سفر به این شهر را می‌‌کنند. علی رغم اینکه در این شهر شما شاهد جاذبه ‌های تاریخی متعددی هستید، جالب است بدانید باغ گیاه شناسی فرانکفورت نیز از جمله مهمترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود که هر ساله پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است.

این باغ گیاه شناسی که در قلب شهر واقع شده است مساحتی حدود 54 هکتار دارد. با وجود بخش‌های متنوع در این باغ به طور حتم دیدن آن ارزشش را خواهد داشت زیرا گیاهانی از سراسر جهان در این باغ گرد هم آمده‌اند و شما می‌توانید علیرغم بازدید از برنامه‌های گوناگون، نمایش گل‌های متنوعی را نیز مشاهده کنید. بسیاری از افراد این باغ را یک ویترین گیاه شناسی عالی می‌دانند که جذابیت زیادی دارد.

تاریخچه باغ گیاه شناسی فرانکفورت

به طور کلی در خصوص باغ گیاه شناسی فرانکفورت باید توجه داشته باشید که این باغ برای اولین بار در سال 1763 توسط پزشک دکتر یوهان کریستین تاسیس شد. این باغ در ابتدا فضایی اندکی داشته که رفته رفته این فضا را گسترش داده‌اند. به طوری که در سال 1914 با حمایت مالی دانشگاه گوته این باغ از بنیاد سن سنکنبرگ خارج شد. در سال 1868 نیز مساحت این باغ حدود 50 هکتار افزایش پیدا کرد.

گلخانه سرپوشیده باغ گیاه شناسی فرانکفورت

یکی از مهمترین بخش‌های باغ گیاه شناسی فرانکفورت، گلخانه سرپوشیده و مجهز به سیستم های سرمایشی گرمایشی این باغ است که دارای سیستم کنترل رطوبت نیز می‌باشد. در این گلخانه گیاهان مناطق استوایی نگهداری شده که دیدن آنها می‌تواند برای افراد جذابیت زیادی داشته باشد.

مثلا شما در هنگام بازدید از این باغ بدون اینکه به مناطق استوایی سفر کنید به راحتی خواهید توانست این گیاهان را از نزدیک ببینید. همچنین باید توجه داشته باشید با رفتن به این باغ شما سفری به دشت‌های آفریقایی داشته و از گیاهان گرمسیری و جنگل‌های انبوه و باغ‌های زیبای اروپایی نیز دیدن خواهید کرد.

با این حال بسیاری از افراد گفته‌اند که بهترین کاری که می‌‌توانید در فرانکفورت انجام دهید، بازدید از این باغ گیاه
شناسی است. توجه داشته باشید گلخانه سرپوشیده این باغ حدود 55.000 متر مربع می‌‌باشد. گونه‌‌های گیاهی چون کاکتوس‌ها، سرخس‌ها، ارکیده‌ها، نخل‌ها و غیره در این گلخانه به نمایش درآمده‌اند به طوری که این منطقه دارای چند قسمت مجزا بوده و هر بخش مخصوص به نمایش گذاشتن گیاهان مناطق مختلف گرمسیری می‌باشد و شما می توانید در آن گیاهانی از جنوب شرق آسیا گرفته تا آمازون را مشاهده کنید و با تفاوت ‌های خاص آن آشنا شوید.

توجه داشته باشید متناسب با شرایط رشد هر کدام از این گیاهان درجه حرارت و رطوبت هر قسمت با قسمت دیگر متفاوت است با این حال شما می‌توانید از این مجموعه اطلاعات فراوانی به دست آورده و در خصوص مناطق آب و هوایی مختلف کره زمین نیز آگاه شوید.

آکواریوم و گلخانه شیشه‌ ای باغ گیاه شناسی فرانکفورت

همانطور که می‌دانید باغ گیاه شناسی فرانکفورت که دارای گل‌ها و گیاهان بسیار زیبا و متنوعی می‌باشد به طور کلی دارای بخش ‌های مختلفی است. بخش دیگری از این باغ، آکواریوم غار مانند زیرزمینی آن است که دنیای رنگارنگ از مناطق گرمسیری را شبیه‌سازی کرده است.

این آکواریوم از جمله مهمترین جاذبه‌های این باغ به شمار می‌ رود. همچنین گلخانه‌های شیشه‌ای که گیاهان مناطق استوایی به صورت واقعی همچون درخت در آن نمایش داده می‌شود بسیار جالب توجه می‌باشد. از طرفی باید بدانید بخش ویژه‌ای از این باغ با مساحت 200 متر مربع انواع گل‌های رنگارنگ را پرورش می‌دهد که شما می‌توانید در این بخش گیاهان مناطق سردسیری نیمکره جنوبی و قطب جنوب را مشاهده کنید. با دیدن این فضا بسیاری از افراد شگفت زده می‌شوند زیرا بازدید از این گیاهان در دنیای واقعی برای بسیاری از افراد غیر ممکن است.

دیگر بخش‌ های باغ گیاه شناسی فرانکفورت

علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از مهمترین بخش ‌های باغ گیاه شناسی فرانکفورت مسیرهای در آن بوده که با گل
ها و درخت‌ها و درختچه‌های کمیاب تزیین شده‌اند و همچنین از مجسمه‌های زیبا نیز در این نقاط استفاده شده است که جذابیت و فضا را دو چندان می‌‌کند. این موارد در کنار هم موجب شده است بازدید از باغ گیاه شناسی شهر فرانکفورت برای دانش‌آموزان نیز بسیار مهم و حیاتی باشد به طوری که دانش ‌آموزان مختلفی هر ساله در مقاطع مختلف سنی با آموزگاران خود به این باغ آمده و از مکان‌های مختلف آن دیدن می‌ کنند.

دیگر بخش‌ های باغ فرانکفورت | یوروپ تورز

این امر به دانش‌ آموزان کمک می‌‌کند تا علاوه بر شناسایی گونه‌‌های گیاهی مختلف با آب و هوای متفاوت هر منطقه نیز به خوبی آشنا شوند. همچنین باید بدانید در قسمت‌هایی از این باغ در فضای آن نیمکت های گذاشته شده تا گردشگران و بازدیدکنندگان در حین پیاده ‌روی هنگامی که خسته شدن برای استراحت بر روی نیمکت ها بنشیند و از منظره لذت ببرند.

زمین بازی کودکان در باغ گیاه شناسی فرانکفورت

شاید هنگامی که شما قصد بازدید از باغ گیاه شناسی فرانکفورت را داشته باشید کودکان کم سن و سال شما چندان اهمیتی به این گل و گیاهان ندهند و حوصله‌شان سر برود و از آنجایی که این باغ دارای گونه‌های بسیار متنوع و متعددی از گیاهان است، طبیعتا لازم است چند ساعتی را زمان بگذارید تا بتوانید تمام این گونه‌ها را ببینید. برای
این امر مشاهده می‌‌شود که زمین بازی برای کودکان و استخر بزرگ برای قایقرانی تعبیه شده تا اگر کودکان شما
حوصله‌شان سر رفت چند ساعتی را در این زمین به بازی بگذرانند تا شما بتوانید به راحتی تمامی گل و گیاهان این باغ را مشاهده کنید.

زمین مینی گلف و مسیر ریلی کوچکی در این باغ وجود داشته که جذابیت زیادی دارد. باغ های زیادی همچون باغ‌های صخره‌ای با آبشار و باغ‌‌های گل‌های صدتومانی رنگارنگ به طور حتم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. شما در این باغ می‌توانید عکس‌های بسیار جالب و خارق العاده ای نیز بگیرید. باغ کاکتوس‌های این مرکز دارای 120.000 متر مربع بوده و از گونه ‌های مختلف کاکتوس‌های قاره آمریکا، آفریقا و جزایر قناری در آن جمع آوری شده‌اند که در کنار هم می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

برنامه‌ های برگزار شده در باغ گیاه شناسی فرانکفورت

جالب است بدانید علاوه بر اینکه در باغ گیاه شناسی فرانکفورت نمایش گل‌ها و گیاهان در طول سال انجام می‌‌شود، برنامه‌‌های گوناگون دیگری نیز وجود داشته که برای شما جذابیت زیادی دارد. مثلا برگزاری جشن عروسی در این باغ و برپایی نمایشگاه ‌های فصلی، کنسرت ‌های موسیقی، جشن نور و صدا در پایان هر هفته و برنامه ‌های تفریحی دیگر می‌ تواند فوق العاده باشد. مثلا باید بدانید برنامه های نمایشگاه دائمی به صورت ارائه اطلاعات گیاه شناسی است که این برنامه‌‌ها به وسیله تورهای گردشگری اجرا می‌شود.

ماه ژوئن در باغ گیاه شناسی فرانکفورت

اما علاوه بر آنچه بیان شد جالب است بدانید از سال 1931 به این زمان هر ساله در ماه ژوئن جشنواره گل رز و نورافشانی در باغ گیاه شناسی فرانکفورت برگزار می‌شود. این برنامه یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های برگزار شده در این باغ است که جذابیت زیادی برای افراد دارد. در ماه ژوئن شما می‌توانید نورافشانی باشکوهی را مشاهده کرده و از برنامه‌های موزیکال لذت ببرید.

از طرفی همانطور که پیشتر هم گفته شد در آخر هر هفته جشن نور و صدا در این باغ برگزار می‌شود و در روزهای شنبه بعد از ظهر، تصاویر متنوعی در باغ به نمایش درمی آید که یک آتشبازی و نورافشانی باشکوه پایان بخش
مراسم خواهد بود. حال اگر شما قصد بازدید از باغ گیاه شناسی فرانکفورت را داشتید بهتر است یکی از این موارد را انتخاب کرده و در این زمان‌ها به بازدید از این باغ بروید.

جاذبه‌ های نزدیک به باغ گیاه شناسی فرانکفورت

حال پس از اینکه از جاذبه‌های بی‌نظیر باغ گیاه شناسی فرانکفورت دیدن کردید باید توجه داشته باشید که تعداد دیگری از جاذبه‌های فرانکفورت در نزدیکی این باغ وجود دارد که شما می‌توانید از آنها نیز دیدن کنید. مثلا سالن تئاتر موزیکال در این شهر یک سالن تئاتر کوچک و مناسب خانواده‌ها بوده که بازدید از آن برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت. موزه استرول پیتر دیگر جاذبه بی‌نظیر شهر فرانکفورت است که در ویلایی زیبا قرار داشته و طیف گسترده ‌ای از نقاشی‌ها، کتاب‌ها، اسناد طرح‌ها و پرتره‌ها را نشان می دهد.

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ نیز به عنوان بزرگترین مرکز نمایشگاهی دایناسورهای غول پیکر در اروپا از جذابیت زیادی برخوردار است، همچنین این مجموعه بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه پرندگان مصنوعی نیز می‌باشد که بدون شک بازدید از آن جذابیت زیادی خواهد داشت.

هتل‌ های نزدیک به باغ گیاه شناسی فرانکفورت

حال پس از اینکه در خصوص جاذبه‌های گردشگری شهر فرانکفورت به خصوص باغ گیاه شناسی فرانکفورت اطلاعات کامل و جامعی به دست آوردید طبیعتا لازم است در خصوص اقامتگاه‌های این شهر نیز مطلع شوید. اگر بخواهیم در نزدیکی باغ گیاه شناسی فرانکفورت اقامتگاه داشته باشید باید بدانید یکی از نزدیکترین هتل‌های به این منطقه هتل پلمنهوف بوده که یک هتل 3 ستاره و میان رده در شهر فرانکفورت است. این هتل دارای 45 اتاق است و از مهمترین خدمات آن می‌ توان به وای فای رایگان، نگهداری از چمدان، پذیرش 24 ساعته و صندوق امانات اشاره کرد.

تمامی اتاق‌های این هتل نیز به تلویزیون ماهواره‌ای، میز و حمام مجهز می‌باشد. اما یکی دیگر از هتل‌های شهر فرانکفورت برای افرادی که تمایل دارند سفری لوکس داشته باشد هتل ل مریدین فرانکفورت می‌باشد این هتل مجلل در نقطه از شهر قرار دارد که دسترسی به بخش‌های متفاوت شهر از جمله باغ گیاه‌ شناسی فرانکفورت را آسان نموده است. دکور اتاق‌های این هتل به صورت دکوراسیون مدرن بودن و با لوازم بسیار شیک مبله شده است.

هتل‌ های نزدیک به باغ گیاه شناسی فرانکفورت | یوروپ تورز

سوالات متداول باغ گیاه شناسی فرانکفورت

این باغ گیاه شناسی در کجا قرار دارد و دارای چقدر مساحت میباشد؟

این باغ گیاه شناسی که در قلب شهر واقع شده است مساحتی حدود 54 هکتار دارد.

این باغ گیاه شناسی در چه سالی و توسط چه کسی ساخته شد؟

به طور کلی در خصوص باغ گیاه شناسی فرانکفورت باید توجه داشته باشید که این باغ برای اولین بار در سال 1763 توسط پزشک دکتر یوهان کریستین تاسیس شد.

در این باغ جدا از نمایش های گل و گیاهان چه برنمامه های دیگر انجام میگیرد؟

علاوه بر اینکه در باغ گیاه شناسی فرانکفورت نمایش گل‌ها و گیاهان در طول سال انجام می‌‌شود، برنامه‌‌های گوناگون دیگری نیز وجود داشته که برای شما جذابیت زیادی دارد. مثلا برگزاری جشن عروسی در این باغ و برپایی نمایشگاه ‌های فصلی، کنسرت ‌های موسیقی، جشن نور و صدا در پایان هر هفته و برنامه ‌های تفریحی دیگر می‌ تواند فوق العاده باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!