اقامت دائم روسیه 2022 | شرایط و راه های گرفتن اقامت روسیه

اقامت دائم روسیه 2022 | شرایط و راه های گرفتن اقامت روسیه

در این مقاله روش های مختلف برای اقامت دائم روسیه و مهاجرت به این کشور بررسی می شود. قبل از توضیح این روش ها نکته ای را باید یادآوری کنیم که عبارت است از این موضوع که روش‌ های موجود به گونه ای است که هیچ کدام از آن ها از ابتدا موجب اقامت دائم افراد در روسیه نمی شود. شخص متقاضی باید بر اساس زمان بندی مناسب در بازه زمانی قانونی نسبت به دریافت اقامت دائم روسیه اقدام نمایند. ایرانیانی که تمایل به مهاجرت به روسیه دارند به روش های متعددی می ‌توانند به این کشور وارد شوند و با انجام مراحل اداری و قانونی آن در بازه زمانی مشخص نسبت به اقامت در این کشور اقدام نمایند. هر ساله توریست های زیادی از سراسر جهان به منظور گردش با تور روسیه و یا تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

اقامت دائم روسیه
اقامت دائم روسیه

کشور روسیه یکی از کشورهای با اهمیت در قاره آسیا و اروپا می باشد. سالانه افراد بسیاری به دنبال دریافت اقامت دائم روسیه و مهاجرت به این کشور هستند. شرایط زندگی در روسیه  مناسب است و سطح رفاه مردم به میزان قابل قبولی بالا است، به همین دلیل مهاجرت به روسیه در سال های گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است. برای مهاجرت به روسیه روش های بسیاری وجود دارد که افراد از طریق آن ها می توانند اقامت دائم روسیه را دریافت کنند و در این کشور زندگی کنند. در این مقاله به بررسی شیوه های مهاجرت به روسیه خواهیم پرداخت.

زندگی در روسیه

در شمال قاره های آسیا و اروپا کشوری سردسیر و پهناور به نام روسیه وجود دارد که پایتخت آن مسکو می باشد. روسیه کشور بسیار پهناوری است که دارای موقعیت های آب و هوایی مختلف می باشد. برخی از نقاط آن دارای آب و هوای بسیار سرد، برخی دیگر دارای آب و هوای خشک هستند که میزان بارش در سال در این مناطق بسیار پایین است. به همین دلیل در همه مناطق روسیه شرایط مناسب برای زندگی وجود ندارد و بیشتر جمعیت کشور روسیه در قسمت اروپایی آن زندگی می کنند. شهرهای مسکو و سن پترزبورگ جزء شهرهای مدرن و در عین حال تاریخی روسیه هستند که همه ساله گردشگران زیادی را با استفاده از تور روسیه و تور اروپا به خود جذب می کنند. اقامت دائم روسیه بیشتر به دلیل اقتصاد مناسب و رفاه زندگی مردم است. مردم روسیه به تاریخ و فرهنگ خود افتخار می کنند و تعصب خاصی بر روی این موضوع در میان آن ها وجود دارد. زبان مردم در اکثر نقاط آن روسی می باشد.

زندگی در روسیه
زندگی در روسیه

روش های مهاجرت به روسیه

روسیه نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان دارای قوانین و شرایط خاصی برای پذیرش مهاجر است که هرکدام  از این روش ها مراحل خاص خود را دارد. کسانی که تمایل به دریافت اقامت دائم روسیه دارند می توانند ابتدا با دریافت ویزای توریستی روسیه به این کشور سفر کنند و شهر و محل زندگی مورد نظر خود را به دقت بررسی نمایند. روسیه دارای جاذبه‌ های گردشگری فراوانی می باشد که در طی سفر می توانید از همه آن ها لذت ببرید.

ویزای گردشگری روسیه قابل تمدید نیست و در صورت تمایل به تمدید اقامت در این کشور باید به کشور خود بازگشته و درخواست ویزای دیگری نمایید. برای اقامت دائم روسیه می توانید از روش هایی مانند:  اقامت دائم روسیه از طریق ازدواج، اقامت دائم روسیه از طریق سرمایه گذاری، اقامت در روسیه با ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار، مهاجرت به روسیه از طریق دریافت ویزای روسیه از نوع پناهندگی. در صورتی که تمایل داشته باشید در روسیه تحصیل کنید یکی از روش های اقامت طولانی مدت در روسیه تحصیل در این کشور است.

روش های مهاجرت به روسیه
روش های مهاجرت به روسیه

اقامت دائم روسیه به روش  ازدواج

یکی از روش هایی که می ‌توانید برای مدت طولانی در روسیه اقامت کنید ازدواج با یکی از افراد تبعه  این کشور می باشد. فرآیند دریافت اقامت دائم این کشور از طریق ازدواج با تبعه روسیه زمان نیاز دارد  و دارای شرایطی نیز می باشد که آن ها را باید رعایت نمایند. افرادی که تمایل دارند با یکی از تبعه روسیه ازدواج کنند باید توانایی مالی و پشتوانه اقتصادی آنان اثبات شود، گواهی سلامتی پزشکی و به ویژه HIV  ارائه نمایند، به زبان روسی مسلط باشند و دارای اقامتگاهی در روسیه باشند. علاوه بر این موارد شخص باید دست کم ۶ ماه در روسیه اقامت داشته باشد. با  دارا بودن این شرایط شخص می تواند اقامت دائم روسیه را دریافت نماید. گفتنی است ثبت مراحل ازدواج شخص متقاضی از طریق دفتر سفارت کشور او نیز انجام می شود.

اقامت دائم روسیه به روش  ازدواج
اقامت دائم روسیه به روش  ازدواج

اقامت در روسیه از اشتغال

بسیاری از افراد برای دریافت اقامت دائم روسیه از طریق اشتغال اقدام می نمایند. شرایط کارکردن در روسیه  برای افرادی که دارای مهارت های خاص و حرفه ای و دارای سوابق کاری معتبر هستند فراهم می باشد. شخص متقاضی در این روش ویزای کار در روسیه را دریافت کرده و می تواند به این کشور وارد شود. نکته مهم برای این افراد تسلط داشتن به زبان روسی است. روسیه دارای شرایط اقتصادی مناسبی است و کار کردن در این کشور با دریافت حقوق و مزایای مساوی در میان کارکنان، صرف نظر از ویژگی های قومی، مذهبی و ملیتی همراه است.

اگر شخصی دارای دعوتنامه برای اشتغال از طرف شرکت ها یا کارفرمای روسی باشد مراحل ساده تری را پشت سر خواهد گذاشت. اما اگر کسی  تصمیم دارد نسبت به دریافت ویزای روسیه از نوع اشتغال اقدام کند و سپس به جستجوی کار بپردازد، در درجه دوم اولویت قرار خواهد گرفت. این افراد می توانند با دریافت ویزای کارآفرینی در زمینه اشتغال نیز اقدام نمایند و به راه اندازی کسب و کار در روسیه اقدام کنند در این صورت شانس بالاتری خواهند داشت.

اقامت در روسیه از اشتغال
اقامت در روسیه از اشتغال

اقامت دائم روسیه از روش دریافت پناهندگی

دریافت پناهندگی روسیه یکی از شیوه‌ های پرخطر برای مهاجرت به این کشور است. شخص متقاضی باید در خارج از مرزهای روسیه و یا درون  مرزهای این کشور به مقامات آن درخواست پناهندگی ارائه نماید. در صورت موافقت با پناهندگی فرد برای او موافقتنامه پناهندگی صادر می ‌شود که در تمام شهرها و مناطق این کشور اعتبار دارد. روال ثبت درخواست پناهندگی به این صورت است که شخص باید به پرسش های موجود در سامانه نرم افزاری جواب دهد و این پاسخ ها توسط مقامات بررسی می شود، در صورت تایید درستی اطلاعات وارد شده با پناهندگی فرد موافقت می شود و شخص می تواند در این کشور اقامت کند. پس از ۵ سال سوابق و رفتار او در این کشور مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم نقض قوانین و همچنین تسلط بر زبان روسی اقامت دائم روسیه به او داده می شود.

اقامت دائم روسیه از روش دریافت پناهندگی
اقامت دائم روسیه از روش دریافت پناهندگی

سرمایه گذاری یکی دیگر از راه های اقامت دائم روسیه

بازرگانان مختلف می ‌توانند برای دریافت اقامت دائم روسیه از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام نماید. ویزای سرمایه گذاری که برای این کشور صادر می شود می تواند به دو صورت تک ورودی و دو ورودی باشد که نوع ویزای تک ورودی آن برای 1 یا 3 ماه معتبر است و ویزای چند ورودی برای 3 تا 12 ماه معتبر می باشد.  درخواست دریافت ویزای تجاری روسیه از طریق وزارت امور خارجه این کشور و یا نمایندگان آن باید انجام گیرد. از ویزاهای تجاری روسیه می توان برای اقدامات غیر تجاری مانند گردشگری نیز استفاده کرد. فراموش نکنید در صورت تمایل به اقامت در این کشور برای مدت بیش از 3 ماه باید گواهی سلامتی و عدم ابتلا به HIV ارائه نمایید.

سرمایه گذاری یکی دیگر از راه های اقامت دائم روسیه
سرمایه گذاری یکی دیگر از راه های اقامت دائم روسیه

اقامت دائم روسیه از روش ثبت شرکت

ثبت شرکت در روسیه یکی دیگر از روش های دریافت اقامت دائم روسیه می باشد. افرادی که تمایل دارند به ثبت شرکت در روسیه بپردازند باید با ثبت شرکت سهامی خاص این کار را انجام دهند و یا ثبت نمایندگی شعبه ای از یک شرکت که در روسیه بنیان گذاری شده است ویزای روسیه طولانی مدت روسیه دریافت کنند. حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت در روسیه مبلغی در حدود ۱۰۰۰۰ روبل است که باید  نیمی از این مبلغ را به هنگام تأسیس در حساب باز شده در یکی از بانک های روسیه واریز نمایید. ارائه اطلاعات مربوط به شرکت مانند نام بنگاه تجاری به زبان انگلیسی و روسی، نوع شرکت و فعالیتی که قرار است انجام دهد و نشانی محل شرکت ضروری است. کارافرینی یکی از روش های تسهیل کننده دریافت اقامت دائم روسیه است.

اقامت دائم روسیه از روش ثبت شرکت
اقامت دائم روسیه از روش ثبت شرکت

اقامت دائم روسیه برای ادامه تحصیل

درس خواندن و ادامه تحصیل یکی از روش های مهاجرت به هر کشوری است. روسیه نیز دارای دانشگاه های معتبر و مراکز علمی مختلفی است که فرد می تواند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شخص متقاضی باید ابتدا نسبت به دریافت ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی روسیه اقدام نماید. ویزای دانشجویی روسیه برای تکمیل دوران تحصیل دانشجو معتبر می باشد و تک ورودی است. فردی که ویزای تحصیلی روسیه را نیاز دارد باید از دانشگاه یا مراکز علمی روسیه دعوتنامه دریافت کند که به استناد آن بتواند به تحصیل در این کشور بپردازد. ویزای تحصیلی روسیه که یکی از روش های اقامت دائم روسیه نیز می تواند باشد در ابتدای کار برای مدت زمان ۳  تا ۱۲ ماه اعتبار دارد و پس از آن قابل تمدید است. ویزاهای طولانی مدت جهت اقامت دائم روسیه نیازمند ارائه گواهی سلامتی  به ویژه HIV  می باشد.

نکاتی درباره اقامت دائم روسیه

در این مقاله انواع روش های مهاجرت به روسیه را بررسی کردیم. در نظر داشته باشید روسیه کشوری است که یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرآورده های نفتی جهان و یکی از اعضای مهم شورای امنیت سازمان ملل می باشد. ادیان و مذاهب گوناگونی در این کشور وجود دارد که البته بیشتر مردم آن مسیحی هستند. زندگی کردن در چنین کشوری طرفداران بسیاری دارد و شرایط مناسبی برای زندگی، ازدواج، اشتغال و ادامه تحصیل در انتظار متقاضیان مهاجرت به روسیه می باشد. شرایط تحصیل در این کشور بسیار مناسب و از کیفیت بالایی برخوردار است. مدرک دانشگاهی دانشگاه های روسیه اعتبار فراوانی در میان کشورهای جهان دارد و هزینه تحصیل نیز در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین ‌تر است. با توجه به شرایط خود و همچنین هدف خود از مهاجرت به روسیه می ‌توانید  روال قانونی و اداری را طی کنید تا موفق به دریافت اقامت دائم روسیه شوید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط روسیه ، ویزای روسیه ، تور روسیه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!