چگونه ویزای توریستی روسیه را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی روسیه را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی روسیه، در میان انواع ویزا های این کشور از طرفداران بسیاری برخوردار است. افراد برای دریافت این نوع ویزا می‌ توانند به سفارتخانه این کشور در…

ویزای توریستی روسیه در میان انواع ویزا های این کشور از طرفداران بسیاری برخوردار است. افراد برای دریافت این نوع ویزا می‌ توانند به سفارتخانه این کشور در خیابان نوفل لوشاتو تهران پلاک ۳۷ مراجعه کنند. با دریافت ویزای توریستی کشور روسیه در واقع باید ابتدا وارد شهر مسکو شوید؛ اما اگر قصد خروج از این کشور را داشته باشید می توانید از هر کدام از شهر های روسیه خارج شوید.

ویزای توریستی روسیه یکی از ویزا های این کشور

 روسیه کشوری است که سفر های بسیاری به آن انجام می‌شود. این کشور قدرتمند می‌ تواند با اهداف بسیاری منطقه ای مناسب برای جذب توریست و گردشگران و دیگر افراد محسوب شود. یکی از مهم ترین ویزا هایی که برای سفر به کشور روسیه صادر می‌ شود ویزای توریستی این کشور می باشد. در واقع در چند سال اخیر یکی از پرطرفدارترین ویزا های تفریحی و توریستی در نقاط مختلف دنیا ویزای توریستی روسیه بوده است بطوری که هر ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور روسیه و تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

 با توجه به این موضوع قصد داریم در میان انواع ویزای روسیه به ارائه اطلاعاتی در رابطه با ویزای توریستی روسیه بپردازیم ا.ز مهم‌ترین نکات در رابطه با این نوع ویزا مدت اعتبار آن است که می‌ تواند برای بسیاری از افراد از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. در ادامه همچنان با ما باشید تا با نحوه دریافت این ویزا، مدارک مورد نیاز آن و مدت زمان اعتبارش با شما عزیزان به بحث و گفتگو بنشینیم.

ویزای توریستی روسیه یکی از ویزا های این کشور
ویزای توریستی روسیه یکی از ویزا های این کشور

انواع ویزای توریستی روسیه با توجه به مدت اعتبار آن

 یکی از مهم ترین ویزا های کشور روسیه ویزای توریستی آن است که می‌ تواند برای شما سفری مناسب و هیجان انگیز در این کشور فراهم کند. بسیاری از افراد که اقدام به دریافت ویزای توریستی روسیه می کنند به مدت اعتبار آن توجه می نماید. در واقع ویزای توریستی روسیه با توجه به مدت زمان اعتبار ۱۴ روزه و یک ماهه تعیین می شود. با توجه به این موضوع افراد می‌توانند یکی از این دو مورد را انتخاب و برای اخذ ویزای آن اقدام کنند.

 اگر فردی تمایل داشته باشد که برای اقامت ۱۴ روزه به روسیه سفر کند باید به دریافت این ویزا اقدام کند. رزرو هتل و همچنین رزرو بلیط رفت و برگشت برای این امر لازم و ضروری است. از نکات مهم در رابطه با این نوع ویزا می توان به زمان رزرو بر اساس تاریخ هتل و همچنین ساعت پرواز اشاره کرد. یکی دیگر از انواع ویزای توریستی روسیه نوع یک ماهه آن است که افراد باید رزرو هتل خود را برای حداقل ۲۰ روز در واقع برای دو سوم زمان سفر انجام دهند و همچنین باید رزرو بلیط دو طرفه خود را برای ورود به کشور ارائه دهند.

انواع ویزای توریستی روسیه با توجه به مدت اعتبار آن
انواع ویزای توریستی روسیه با توجه به مدت اعتبار آن

ویزای توریستی روسیه به صورت فوری و یا معمولی

 اگر تمایل دارید ویزای توریستی روسیه را به صورت فوری و یا معمولی اخذ کنید باید به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید. از مهم‌ترین نکات می‌ توان به مدت زمان اخذ ویزای روسیه اشاره کرد. اگر تمایل دارید که ویزای توریستی روسیه برای شما به صورت فوری اخذ شود به مدت زمان ۳ روز نیاز خواهید داشت.

اما اگر به دنبال ویزای روسیه به صورت معمولی هستید در مدت زمان یک هفته این ویزا برای شما اخذ خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌ کنیم که در زمان اخذ ویزا به هیچ عنوان عجله نکرده و صبور باشید ممکن است این مدت زمان کاهش یا افزایش یابد. مدت زمان اخذ ویزا های روسیه با توجه به نوع آن متفاوت است بنابراین ویزای توریستی این کشور نیز از مدت زمان مشخصی برای اخذ برخوردار می باشد.

ویزای توریستی روسیه به صورت فوری و یا معمولی
ویزای توریستی روسیه به صورت فوری و یا معمولی

نکاتی در رابطه با ویزای توریستی روسیه

در رابطه با ویزای توریستی روسیه افراد باید به چند نکته مهم توجه کنند تا مراحل اخذ ویزای آن‌ ها با سرعت بیشتری انجام شود. از مهم ترین آن‌ ها تکمیل مدارک به صورت کامل و بدون هیچ‌گونه نقص می‌ باشد. بدین منظور یکی از مهم‌ترین مدارک رزرو قطعی هتل است که برای تعیین ویزای شما بسیار حیاتی است. از دیگر نکات مربوط به ویزای توریستی روسیه می توان به مدت زمان آن اشاره کرد.

در واقع افراد نمی توانند مدت زمان ویزای توریستی کشور روسیه را بعد از صدور ویزا تغییر دهند؛ بنابراین توصیه می کنیم که قبل از سفر خود تمامی تدابیر جهت تاریخ قطعی آن را به انجام برسانید. یکی دیگر از موارد مهم که افراد می بایست به آن توجه کنند عدم تغییر نوع ویزا پس از ورود به روسیه می باشد. شما عزیزان برای اینکه بتوانید ویزای خود را تغییر دهید و یا تمدید کنید باید از کشور روسیه خارج شوید و برای درخواست ویزای این کشور اقدام کنید از دیگر موارد در رابطه با ویزای توریستی روسیه می توان به ورود به کشور روسیه از شهر مسکو اشاره کرد. بهر حال همه ساله گردشگران زیادی از تمام دنیا با استفاده از ویزای روسیه و یا تور روسیه و تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

نکاتی در رابطه با ویزای توریستی روسیه
نکاتی در رابطه با ویزای توریستی روسیه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی روسیه

برای اخذ ویزای توریستی روسیه افراد باید چند مدرک مهم را تهیه و ارائه دهند. از مهم‌ترین آن‌ ها می‌ توان به پاسپورت برای تمامی افراد حتی کودکان و نوزادان اشاره کرد.پاسپورت مربوطه باید دارای اعتبار ۶ ماه باشد. رزرو بلیط رفت و برگشت و همچنین هتل و محل اقامت در این کشور از دیگر مدارک محسوب می شوند.

 می بایست تعهد نامه ای به منظور بازگشت قطعی از کشور روسیه نیز تکمیل شده و به امضای شخص درخواست کننده ویزا در آید. از دیگر مدارک جهت اخذ ویزای توریستی روسیه می توان به دو قطعه عکس ۳ در ۴ که به تازگی تهیه شده و به صورت رنگی و تمام رخ است اشاره کرد. از موارد دیگر در رابطه با مدارک ویزای توریستی می‌ توان به بیمه مسافرتی اشاره نمود. تمامی مدارک باید کامل و بدون عیب و نقص باشند تا صدور ویزای شما با مشکل مواجه نشود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی روسیه
مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی روسیه

هزینه ویزای توریستی روسیه

ویزا های کشور روسیه از هزینه های مختلفی برخوردارند که ویزای توریستی روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای دریافت ویزای توریستی روسیه شما می بایست هزینه های مشخص را بر اساس قیمت ارز، مدت زمان ویزا و همچنین مدت زمانی که برای اخذ ویزا به انتظار می نشینید در نظر بگیرید.

 به عنوان مثال ۳۷۰ هزار تومان مربوط به ویزای معمولی با اعتبار ۱۴ روزه می باشد. اگر به دنبال اخذ ویزای ۱۴ روزه به صورت فوری و سریع هستید باید مبلغ ۵۸۰ هزار تومان را پرداخت کنید؛ اما اگر درخواست خود را برای ویزای توریستی با اعتبار یک ماهه داده اید باید مبلغی در حدود ۴۳۰ هزار تومان پرداخت نمایید؛ بنابراین هزینه ویزای توریستی روسیه با توجه به عوامل مختلف متغیر است.

هزینه ویزای توریستی روسیه
هزینه ویزای توریستی روسیه

مدت زمان اخذ ویزای توریستی روسیه

افرادی که برای اخذ ویزای توریستی روسیه اقدام کردند باید مدت زمانی را نیز برای دریافت ویزا صبر کنند. با توجه به اینکه ویزای توریستی روسیه به صورت ۱۴ روزه و یک ماهه صادر می‌ شود مدت زمان انتظار نیز متفاوت خواهد بود. افرادی که برای ویزای ۱۴ روزه اقدام کرده‌ اند اگر به صورت معمولی این ویزا را درخواست داده اند باید هشت روز و اگر به صورت سریع اقدام کرده‌اند مدت ۳ روز باید به انتظار  بنشینند.

 اما ویزای توریستی یک ماهه کشور روسیه با هشت روز فاصله ارسال خواهد شد. با توجه به اینکه سفارت روسیه در تهران است و فعالیت این سفارت در روز های شنبه و چهارشنبه تعطیل است در نتیجه می توان گفت که مدت زمان صدور ویزای توریستی روسیه نیز متفاوت خواهد بود.

مدت زمان اخذ ویزای توریستی روسیه
مدت زمان اخذ ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه به صورت الکترونیکی

 یکی از مهم ترین موارد در رابطه با دریافت ویزای توریستی روسیه اقدامات لازم به صورت الکترونیکی برای اخذ آن است. نکته مهم در رابطه با این نوع دریافت می توان به افزایش سرعت اخذ ویزا اشاره نمود. اغلب این نوع ویزا برای افراد گردشگر و تجار صادر می شود. دیگر نیازی نیست که برای ارائه مدارک به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید می توانید به صورت الکترونیکی مدارک خود را اسکن کرده و منتظر اخذ ویزای خود بمانید.

از مهمترین نکات در رابطه با این نوع ویزا می توان به اعتبار آن در مناطق خاص روسیه از جمله بندر ولادی واستوک اشاره کرد. البته در مناطق شرق دور روسیه نیز می توانید از این نوع ویزا استفاده کنید البته به جزء این مناطق دیگر نمی توانید از این ویزا برای ماندن در خاک روسیه بهره مند شوید.

ویزای توریستی روسیه به صورت الکترونیکی
ویزای توریستی روسیه به صورت الکترونیکی

دریافت ویزای توریستی روسیه از طریق آژانس های مسافرتی معتبر

دریافت ویزای توریستی روسیه به دلیل مراحل مختلف کار زمان بری است. با توجه به اینکه افراد بسیاری وقت کافی برای طی کردن مراحل اخذ ویزای روسیه را ندارند می توانند از راهکار مناسبی استفاده کنند. این راهکار عبارت است از مراجعه به آژانس های مسافرتی معتبر. شما با مراجعه به این مکان ها می توانید تمامی مراحل اخذ ویزا را به آن‌ ها بسپارید و در زمان صدور ویزا برای دریافت آن اقدام کنید. با توجه به این موضوع می توانید دریافت ویزا و صدور آن را به آژانس مسافرتی مذکور بسپارید و یا اینکه از طریق آژانس سفری دیگر با استفاده از تور روسیه و تور اروپا به این کشور زیبا و دیدنی سفر کنید.

دریافت ویزای توریستی روسیه از طریق آژانس های مسافرتی معتبر
دریافت ویزای توریستی روسیه از طریق آژانس های مسافرتی معتبر

ویزای توریستی روسیه و اطلاعات مربوط به سفارتخانه آن

 همان‌ طور که می دانید می‌ بایست از طریق سفارتخانه روسیه برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. کسانی که تمایل دارند ویزای توریستی روسیه را برای سفر های تفریحی و گردشگری خود دریافت کنند می بایست به آدرس تهران، خیابان نوفل لوشاتو پلاک ۳۷ مراجعه کنند. سفارتخانه روسیه در این مکان واقع شده است و شما می توانید در تمامی ایام هفته به جزء شنبه و چهارشنبه از ساعت ده صبح لغایت یک بعد از ظهر به این مکان مراجعه کنید و یا در صورت وجود هرگونه سؤال با شماره تماس ۶۶۷۲8873 ارتباط برقرار نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط روسیه ، ویزای روسیه ، تور روسیه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

زاهد قاسمي 22 مرداد 1398 پاسخ

سلام و روز بخير خسته نباشيد ببخشيد مزاحمتون شدم چن سوال در مورد ويزاي روسيه داشتم اولا اين ويزا اثر انگشت نميخاد؟دوم گردش حساب نميخاد؟مممون ميشم راهنمايي كنيد