اقامت موقت روسیه 2022 | شرایط و راه های گرفتن اقامت روسیه

اقامت موقت روسیه 2022 | شرایط و راه های گرفتن اقامت روسیه

اقامت در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی مانند اقامت روسیه در ابتدا به وسیله دریافت ویزاهای مختلف، به صورت موقت است. سپس این اقامت می تواند به اقامت دائم و بعد از آن به تابعیت تبدیل شود. در این نوشته اقامت موقت روسیه را مورد بحث قرار می دهیم.

روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان از نظر وسعت می باشد. پایتخت روسیه شهر مسکو به عنوان بزرگترین شهر اروپا شناخته می شود. این کشور با کشورهای زیادی از راه آبی راه ارتباطی دارند. روسیه با کشورهای گرجستان، جمهوری آذربایجان، کره شمالی، چین، مغولستان، قزاقستان، بلاروس، اوکراین، لتونی، استونی، فنلاند، نروژ، لهستان مرز زمینی دارد. مساحت روسیه بزرگتر از چین، کانادا، آمریکا و حتی قاره افریقا است. این کشور بسیار سردسیر بوده و مناطق بزرگی از آن مانند سیبری، خالی از سکنه است. روسیه نهمین کشور پر جمعیت جهان است. از مهم ترین شهرهای این کشور علاوه بر مسکو می توان به سن پترزبورگ، کازان و سامارا اشاره کرد. تنوع فرهنگی این کشور به دلیل حضور قومیت های فراوان در آن به وجود آمده است و همین دلیلی برای چیرگی ادبیات روس بر ادبیات اروپا بوده است. ادبیات و موسیقی روسیه همواره نقطه درخشان این کشور بوده است. حضور افرادی همچون داستایوفسکی، چخوف، باشیاکوفسکی، چایکوفسکی و … نشان دهنده قدرت این کشور در ادبیات و موسیقی است.

روسیه
روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

دریاچه بایکال

 پیش از صحبت در مورد اقامت موقت روسیه کمی در مورد جاذبه های روسیه صحبت می کنیم . دریاچه بایکال در قسمت جنوبی سیبری واقع شده است و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دریاچه قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین دنیا است و به خاطر قدمت بسیار زیاد، جانوران زیادی را در خود دارد که فقط در این دریاچه یافت می شود. تعدادی از بی مهرگان، ماهی های مختلف و فک آب شیرین است. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین دنیا است. اهمیت این دریاچه زمانی مشخص می شود که بدانیم حدود 20 درصد آب شیرین جهان در این دریاچه قرار دارد.

دریاچه بایکال
دریاچه بایکال

دره آب فشان‌ها:

در این دره تعداد زیادی آب فشان قرار دارد. دره آب فشان ها در شرق روسیه قرار گرفته است. دسترسی به این منطقه دشوار است و رسیدن به این منطقه از طریق هلیکوپتر امکان پذیر است.

دره آب فشان‌ها
دره آب فشان‌ها

 مجسمه یادبود مادر میهن روسیه :

این مجسمه یادبود از مرتفع ترین المان های یادبود در جهان به حساب می آید. این المان به خاطر کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

مجسمه یادبود مادر میهن روسیه :
مجسمه یادبود مادر میهن روسیه :

کاخ پترگوف :

این کاخ پر بازدیدترین منطقه توریستی در روسیه است. در اوایل قرن هفدهم کاخ پترگوف به دستور پتر کبیر ساخته شد.

کاخ پترگوف
کاخ پترگوف

کلیسای جامع سنت باسیل :

این کلیسا با معماری خاص خود دارای گنبدهای چوبی پیازی شکل است. این کلیسا در قرن 16میلادی ساخته شده و یکی از زیباترین و باشکوه ترین کلیساهای این کشور به حساب می آید

کلیسای جامع سنت باسیل
کلیسای جامع سنت باسیل

ستون های سنگی :

این ستون های سنگی در منطقه کومی واقع شده است و یکی از عجایب طبیعی روسیه به شمار می رود. قدمت این ستون ها را به حدود 200 میلیون سال قبل تخمین می زنند و ارتفاع آن ها تا 42 متر نیز می رسد. تنها طبیعت می تواند چنین ستون های سنگی با شکوه و زیبایی را به وجود آورد.

کوه البروس :

قله ی کوه البروس که از ریشه البرز است، بلندترین نقطه روسیه با 5600 متر ارتفاع است و هر ساله گردشگران زیادی را برای گردشگری، کوهنوردی و ورزش های زمستانی مانند اسکی به خود جذب می کند.

کوه البروس
کوه البروس

دیگر مناطق گردشگری

از دیگر مناطق گردشگری روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متروی مسکو
  • ساختمان‌های هفت خواهر
  • مجسمه مایاکوفسکی
  •  مجسمه‌های لنین
  • میدان سرخ
  •  موزه جنگ
  • پارک پیروزی
  • مقبره ولادیمیر لنین
  •  مجموعه کرملین
  • تپه وارابیف (تپه گنجشک ها)
  • غار اوردا
  • ستون های لنا
  • ولاگا
  • صخره های مان پوپونر

اقامت

اقامت
اقامت

با گرفتن حق اقامت روسیه، افراد می توانند طبق شرایط ویزا در کشور روسیه زندگی کنند. اقامت روسیه به صورت موقت و دائم است که نسبت به هم شرایط متفاوتی دارند. اقامت، رابطه ای است که فردی را بدون توجه به تابعیتش به یک کشور مرتبط می سازد.

اقامت دائم روسیه

در اقامت دائم به افراد اجازه داده می شود حتی پس از پایان زمان ویزا، در کشور مربوطه اقامت داشته باشند. اقامت دائم با گرفتن ویزای دائم به دست می آید. اقامت دائم را می توان هم معنی با تابعیت در نظر گرفت. در صورتی که فردی خواهان تابعیت و اقامت در کشور روسیه شود، ابتدا باید ویزای روسیه را دریافت کرده و به صورت موقت اقامت داشته باشد. پس از گذشت مدت معینی که در قوانین کشور روسیه آمده، می تواند درخواست اقامت دائم و تابعیت کند. اقامت موقت به نوعی پیش نیاز اقامت دائم و تابعیت است.

بر اساس قوانین بین المللی، هر فردی در جهان باید دارای تابعیت باشد و بهتر است که افراد تنها دارای یک تابعیت باشند. قوانین بین الملل اصولی را برای تابعیت در نظر گرفته اند.

  1. هر فردی باید تابعیت داشته باشد.
  2. بهتر است افراد تنها دارای یک تابعیت باشند.
  3. امکان ترک تابعیت یک کشور و پذیرفتن تابعیت کشور دیگر وجود دارد.
  4. قانون و یا کشوری نمی تواند تابعیت فردی را سلب کند.

بر اساس این اصول، هر کشوری باید بتواند با توجه با فرهنگ و قوانین خود، روند پذیرش تابعیت را در نظر قرار دهد.

اقامت موقت

با دریافت اقامت موقت روسیه به عنوان ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای تفریحی و … افراد می توانند به مدت محدودی در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند و برای حضور طولانی تر باید ویزای روسیه خود را تمدید کنند. در اقامت موقت روسیه محدودیت هایی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به خاطر شهروند نبودن، این افراد حق رأی ندارند و نمی توانند شغل های دولتی و سیاسی داشته باشند. بر اساس قوانین کشور مربوطه ممکن است مالیات شامل حال این افراد شود. میزان مالیات و شرایط پرداخت آن، با توجه به کشور مقصد می تواند متفاوت باشد. این افراد تحت حمایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد در سایر کشورها قرار ندارند.

اقامت روسیه

اقامت روسیه
اقامت روسیه

انواع اقامت در روسیه از طرق زیر قابل انجام است:

  • اقامت توریستی برای گردشگری که توسط آژانس گردشگری تهیه می شود.
  • از طریق دعوت نامه یک شخص روس برای اقامت شخصی.
  • به وسیله دعوت نامه شرکت روسی برای سفر و اقامت تجاری
  • به وسیله دعوت نامه و پذیرش از دانشگاه برای اقامت تحصیلی روسیه
  • به وسیله استخدام در شرکت روسی با حداقل درآمد 220 هزار روبل در سال به عنوان اقامت کاری معمولی
  • به وسیله استخدام در شرکت روسی با درآمد 2 میلیون روبل در سال به عنوان اقامت نیروی متخصص
  • دریافت اقامت روسیه از طریق ازدواج

دریافت اقامت روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر روند آسان تری دارد. اقامت موقت روسیه مانند سایر کشورها با دریافت ویزا به صورت های مختلف اتفاق می افتد. دریافت اقامت روسیه به وسیله سهمیه که امروزه بسیار تبلیغ می شود، بسیار سخت و دشوار است. همچنین خرید ملک و زمین در روسیه تابعیت به همراه خود نخواهد داشت. ویزای تحصیلی در هیچکدام از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا منجر به اقامت روسیه دائم و تابعیت نمی شود.

 اخذ اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

افراد می توانند از طریق ثبت شرکت با طی مراحل قانونی، اقدام به اخذ اقامت روسیه کنند. و پس از دریافت اجازه اقامت روسیه، خانواده ی خود را نیز می توانند دعوت کنند.

اخذ اقامت روسیه از طریق جواز کار

می توان به وسیله ی جواز کار نیروی متخصص، ویزای سه ساله گرفت و اقامت موقت به مدت سه سال داشت. این ویزا به نوعی است که می توان در رفت و آمد بود. به وسیله این ویزا، خانواده فرد به عنوان همراه می توانند اقامت روسیه دریافت کنند. ویزای جواز کار نیروی متخصص می تواند اقامت موقت روسیه را تبدیل به اقامت روسیه به صورت دائم کند. پس از 3 تا 6 ماه می توان اقامت روسیه موقت را به اقامت روسیه دائم تبدیل کرد. اعضای خانواده هم می توانند اینکار را انجام دهند. فرد با داشتن اقامت روسیه دائم از این طریق، پاسپورت آبی دریافت می کند و از تمام حقوق یک شهروند روس به جز حق رأی برخوردار است. به وسیله ی ویزای نیروی کار معمولی نیز می توان ویزا و اقامت روسیه موقت 1 ساله دریافت کرد. اما این نوع ویزا، فقط ویزاست و به اقامت یا تابعیت منجر نمی‌شود. ارائه مدرک زبان روسی تا نهایتاً 1 ماه بعد از ورود به روسیه اجباری است و عدم ارائه آن، می تواند منجر به باطل شدن اجازه کار شود.

اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

در صورت ازدواج با یک روس، می توان اقامت روسیه دریافت کرد. چه مرد ایرانی با زن روس ازدواج کند و چه مرد روسی با زن ایرانی. پس از ازدواج اجازه اقامت موقت روسیه 3 تا 6 ماهه صادر می شود. پس از گذشت یک سال می توان درخواست اقامت دائم نمود. بعد از گذشت یک سال از اقامت روسیه دائم، می توان درخواست تابعیت کرد و پاسپورت روسی دریافت کرد. با داشتن فرزند، روند این کار ساده تر شده و در زمان کمتری می تواند انجام شود. همچنین داشتن زمین و ملک در خاک روسیه نیز می تواند به تسهیل این روند کمک کند.

اخذ اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

به وسیله ی ارائه طرح تولیدی که به صورت کارآفرینی باشد، با گرفتن مجوز و ثبت شرکت در صورتی که 10 تا 100 درصد سهام شرکت را داشته باشید و همچنین سود سالیانه شرکت حداقل 10 میلیون روبل باشد و مالیات این درآمد را به میزان کافی پرداخت کنید، می توان ابتدا درخواست اقامت روسیه دائم کرد و پس از آن می توان درخواست تابعیت روسیه کرد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط روسیه ، ویزای روسیه ، تور روسیه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!